Terve
Minulla on 3v uros noutaja ja meille tuli pentu taloon ja sekin uros.
Tämä 3v uros pelkää pentua koska se on musta ja minun siskoni koira kävi tämän uroksen kimppuun pari vuotta sitten..
Eli tämä 3v uros murisee aina kun pentu tulee lähelle. Mitä pitäisi tehdä?
3v uros pelkää pentukoiraa.. Help?
1
83
Vastaukset
- Kannattaa kokeilla
Koirat kannattaa tutustuttaa toisiinsa varovasti, vaikka niin, että toinen (ehdottaisin että pentu) on häkissä. Tarjoat sitten isommalle namia, paijausta tai leikkiä, mistä sattuu tykkäämään (Silleen että ovat vierekkäin, mutta aita välissä). Koirille pitää saada hyvä olo toistensa lähellä. Ei ainakaan saa pakottaa tulemaan toimeen, eikä jättää kahdestaan!
Pentua voisi tutustuttaa joillain rauhallisilla ja tutuilla koirilla koirakieleen, niin että osaa käyttäytyä sitten kotona.
Pitää vain edetä hitaasti, ja vasta sitten päästää pentu vapaana isomman kanssa, kun 3v ei enää häiriinny häkissä kyhjöttävästä touhottajasta. Ja kun sanotaan hitaasti, niin se on kerran tai kaksi päivässä, esim minutin tutustuttaminen kerralla. Edelleen pitää vahtia ja tarjota palkkiota. Lopulta koirista pitäisi tuntua siltä, että kun ne kohtaavat toisensa, se on Jee Jee Kivaa! saadaan namia!
Itse oltiin vähän samassa tilanteessa koiran ja taaperon kanssa. Koira oli saanut pahan haavan kylkeen ja taaperon varomattomat otteet pelotti. Lopulta pikkunen opetettiin antamaan koiralle namia. Se ei taida ihan teidän pennulta onnata... Mutta nykyään tulee mainiosti toistensa kanssa toimeen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33996Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872052Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47774
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35722Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648