Terve
Minulla on 3v uros noutaja ja meille tuli pentu taloon ja sekin uros.
Tämä 3v uros pelkää pentua koska se on musta ja minun siskoni koira kävi tämän uroksen kimppuun pari vuotta sitten..
Eli tämä 3v uros murisee aina kun pentu tulee lähelle. Mitä pitäisi tehdä?
3v uros pelkää pentukoiraa.. Help?
1
75
Vastaukset
- Kannattaa kokeilla
Koirat kannattaa tutustuttaa toisiinsa varovasti, vaikka niin, että toinen (ehdottaisin että pentu) on häkissä. Tarjoat sitten isommalle namia, paijausta tai leikkiä, mistä sattuu tykkäämään (Silleen että ovat vierekkäin, mutta aita välissä). Koirille pitää saada hyvä olo toistensa lähellä. Ei ainakaan saa pakottaa tulemaan toimeen, eikä jättää kahdestaan!
Pentua voisi tutustuttaa joillain rauhallisilla ja tutuilla koirilla koirakieleen, niin että osaa käyttäytyä sitten kotona.
Pitää vain edetä hitaasti, ja vasta sitten päästää pentu vapaana isomman kanssa, kun 3v ei enää häiriinny häkissä kyhjöttävästä touhottajasta. Ja kun sanotaan hitaasti, niin se on kerran tai kaksi päivässä, esim minutin tutustuttaminen kerralla. Edelleen pitää vahtia ja tarjota palkkiota. Lopulta koirista pitäisi tuntua siltä, että kun ne kohtaavat toisensa, se on Jee Jee Kivaa! saadaan namia!
Itse oltiin vähän samassa tilanteessa koiran ja taaperon kanssa. Koira oli saanut pahan haavan kylkeen ja taaperon varomattomat otteet pelotti. Lopulta pikkunen opetettiin antamaan koiralle namia. Se ei taida ihan teidän pennulta onnata... Mutta nykyään tulee mainiosti toistensa kanssa toimeen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004827140- 262551
- 2272548
- 1571844
- 1141728
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621138- 741133
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka4112524h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?21055Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01054