Siveysoppia kauniille tytöille

scarabaeus

Siveysoppia kauniille tytöille
Mma Ramotswe tutkii
/ Alexander McCall Smith

Kesä on,
joten lukaisinpa nyt sitten tällaisen Loisto pokkarin, jonka muutama viikko sitten nappasin kirpparilta, maksoi euron.
Dekkari.
Mikä näistä Mma Ramotswe kirjasista sitten tekee maailmanlaajuisesti menestyvää lukunautintoa?
Noh,
en oikeastaan nauttinut lukiessani, paremminkin vähänväliä niitä kappalekäänteitä seuratessani ihmettelin, että missä nyt mennään ja
ahaaaaa........ näinhän nämä nykyajan pokkarit kirjoitellaan, suoraan
tv-sarjoiksi. (Onko tehty elokuvaa näistä?)
Hmpfff ! …......kateellisuus iski: kunpa minäkin saisin edes sen yhden dekkaritekeleeni joskus aasta ööhön kasaan. Onkohan mulla jotenkin liian korkealle vedetty se tekstinikkaruus siinä,
mietiskelin vihreänä, kun tämäkin on vaan alle 300 sivuinen? Ja tarkistin vielä wikipediasta kirjailija Alexander McCall Smith,
ja hänhän on tosiaan kirjoittanut jo viime vuosituhannella, on lastenkirjaa ja kaikenlaista tähdellistä. Tätä sarjaa aloittanut v. 1998. Siis taas näitä kirjailijoita, jotka eivät turhautuneina kysele ”mitä mä nyt tekisin”, vaan tekevät mitä milloinkin lystäävät.
Tässä kirjasessa mieleenpainuvinta minulle oli se kuinka kirjoittaa ihmisistä arjen myllerryksessä. Ei lainkaan hullumpi lukuelämyksenä.
Suosittelen.

2

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24

      eikös ollutkin ihana!!!
      olen lukenut ne kaikki ja ensimmäisestä on elokuva, tilasin sen englannista.

      kun näitä kilttejä dekkareita lukee tulee aivan sellainen olo, että on ihan pakko päästä afrikkaan. ja kalaharin aavikko alkaa elää.....

      ihmiset ovat hyväsydämisiä, naiiveja, taikauskoisia, ahh... sitä aitoa afrikkaa!
      kiva kun sinäkin luit mma marotswea.
      niin, loppujen lopuksi sitä kai yrittää kirjoittaa aivan liian vakavista asioista, en minä tiedä, mutta ainakin alexander mccall löysi aiheensa nenänsä alta, hänhän asui itse kauan afrikassa.

      aiotko lukea loputkin kirjat tästä sarjasta?

    • scarabaeus

      ....... niin, välillä sitä ihmettelee kuinka kepoisia ne
      bestsellerit
      ovatkaan, eli itse kirjoittajana minua ihmetyttää kun en saa aikaiseksi tällaista

      bestseller

      tyyppistä kirjasta. Tosin täytyy myöntää, että en nyt tämän vuoden puolella ole sellaista yrittänytkään.
      Ja luenko muitakin samasta sarjasta, ehkä luen ehkä en. Seuraavaksi olen aikeissa metsästää tämän
      Reijo Mäen uusimman
      Mustasiipi vai mikä sen nimi nyt olikaan.
      Sai omituisen arvostelun hesarissa ja sitten kun luin
      Kemppisen blogilta niin
      tuli jotenkin hinku lukea tämä.

      Kahtellaan ja ihmetellään mitä kesä tuo, nythän olen näillä maakuntakierroksilla taas viilettelemässä ja
      läppäri on oiva apu.
      Yes!
      Lukemisiin........................ >

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe