Häät = Kahvitilaisuus..

pienissä häissä..

Eli tulossa kavereiden pienet häät (kirkko kahvitilaisuus), enkä yhtään tiedä minkä arvoinen lahja olisi sopiva kahdelta henkilöltä.. Sulhanen ja mieheni olivat läheisiä nuorempana, nykyään enään soittelevat toisilleen silloin tällöin.. Ajattelin itse yht. n.40euron arvoista lahjaa, onko sopiva vai liian vähän?
Toinen mihin kaipaisin vastausta on pukeutuminen.. Sanomattakin on selvää, että niin pieniin häihin ei mitenkään superhienosti pukeuduta, mutta missä menee raja? Pitääkö miehellä olla puku?
Olen hieman amatööri näissä asioissa..

12

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviskylis2

      Lahjaidea joka varmasti jää mieleen on tyylikäs muokattu kuva avioparista. http://www.silhu.fi/taulut.html tuolta näet esimerkkejä tauluista ja kuvista. Hyvää palautetta on tullut kenelle tahansa on taulu lahjaksi antanut! reilu A4 kokoisen taulun saat 55E.

    • Rouva O

      40 euron arvoinen lahja kuulostaa erittäin sopivalta kuvailemaasi tilaisuuteen.

      Häät ovat suuri juhla, vaikka ne pienellä porukalla vietetäänkin. Kyseessä on tarjoilusta päätellen päiväjuhla, joten miehelle puku ja solmio, sinulle "vierailuasu", eli kaunis leninki tai jakkupuku. Helman pituuden voit valita ministä nilkkapituuteen ja hattuakin voit halutessasi käyttää.

    • gfgfdbx

      Vastaisin samanlailla kuin edellinen. Lahjan hinta ok. Miehelle ilman muuta puku päälle, onhan kyse toisten ihmisten elämän suurimmasta juhlasta. (vaikka olisikin pieni muotoinen). Naisella "pyhämekko", jakkupuku tai housupuku. Pitkä puku minun mielestäni ehkä liiallista, mutta maku asia.

      • Rouva O

        En minäkään tarkoittanut varpaisiin ulottuvaa pitkää iltapukua, vaan nilkkapituista hametta.

        Tuntuvat olevan jopa jonkinasteista muotia nämä maximekot tänä kesänä, ainakin joidenkin liikkeiden kesämekot ovat suurimmalta osaltaan nilkkoihin ulottuvia.


    • pienissä häissä..

      Suuri kiitos teille vastauksista ja mukavaa kesää! :)

      • pienissä häissä..

        Itseasiassa kerron sittenkin vielä yhden huoleni.. Ajattelin pukea semmoiseen kesäiseen turkoosin väriseen mekkoon (polven pituinen). Leveä helma, ei mikään iltamekko tyylinen.. Tulevaa morsianta tunnen taas sen verran, että uskon hänellä olevan päällää jotain hyvinkin yksinkertaista, esim. jakkupuku, tai joku muu yhtä yksinkertainen joka olisi väriltään musta/harmaa/valkoinen, joten olen huolissani siitä, että onkohan oma mekkoni turhan pirtsakka hänen pukuunsa verrattuna? Ei mekkoni mikään super juhlallinen ole, muttei se päällä voi ihan kadullakaan kulkea noin vaan.. Enkä omista jakkupukua/housupukua.. En haluaisi vahingossakaan olla näyttävämpi kuin morsian! Mitä siis teen?


      • Rouva O
        pienissä häissä.. kirjoitti:

        Itseasiassa kerron sittenkin vielä yhden huoleni.. Ajattelin pukea semmoiseen kesäiseen turkoosin väriseen mekkoon (polven pituinen). Leveä helma, ei mikään iltamekko tyylinen.. Tulevaa morsianta tunnen taas sen verran, että uskon hänellä olevan päällää jotain hyvinkin yksinkertaista, esim. jakkupuku, tai joku muu yhtä yksinkertainen joka olisi väriltään musta/harmaa/valkoinen, joten olen huolissani siitä, että onkohan oma mekkoni turhan pirtsakka hänen pukuunsa verrattuna? Ei mekkoni mikään super juhlallinen ole, muttei se päällä voi ihan kadullakaan kulkea noin vaan.. Enkä omista jakkupukua/housupukua.. En haluaisi vahingossakaan olla näyttävämpi kuin morsian! Mitä siis teen?

        Ymmärrän huolesi. Kuvittelisin, että tämä turkoosi pukusi saattaa olla kiiltäväpintainen ja siinä ehkä on avonainen kaula-aukko, tai on olkaimeton. Mikäli pukusi on kuvailemani kaltainen, se saattaa hyvinkin olla juhlavamman näköinen kuin morsiamen ehkä yksinkertainen jakkupuku.

        Mikäli pukusi ei ole kiiltävä, tai muuten erityisen juhlava, mitään ongelmaa ei ole.

        Jos taas on ongelma, niin voisi olla viisainta miettiä ensin läpi ystäväpiirisi. Onko sinulla äiti/täti/ystävätär (joka ei ole itse tulossa samoihin juhliin), joka on samankokoinen kuin sinä? Löytyisikö häneltä sinulle lainaksi sopiva leninki tai jakkupuku?

        Alennusmyynnitkin ovat alkamassa, kaunis kesämekko saattaisi löytyä ostettavaksi edullisestikin. Tyylikkäät housu- tai jakkupuvut ovat yleensä hintavia, joten sellaista ei kannata hankkia pienellä budjetilla, parempi lainata joltakulta.


      • pienissä häissä..
        Rouva O kirjoitti:

        Ymmärrän huolesi. Kuvittelisin, että tämä turkoosi pukusi saattaa olla kiiltäväpintainen ja siinä ehkä on avonainen kaula-aukko, tai on olkaimeton. Mikäli pukusi on kuvailemani kaltainen, se saattaa hyvinkin olla juhlavamman näköinen kuin morsiamen ehkä yksinkertainen jakkupuku.

        Mikäli pukusi ei ole kiiltävä, tai muuten erityisen juhlava, mitään ongelmaa ei ole.

        Jos taas on ongelma, niin voisi olla viisainta miettiä ensin läpi ystäväpiirisi. Onko sinulla äiti/täti/ystävätär (joka ei ole itse tulossa samoihin juhliin), joka on samankokoinen kuin sinä? Löytyisikö häneltä sinulle lainaksi sopiva leninki tai jakkupuku?

        Alennusmyynnitkin ovat alkamassa, kaunis kesämekko saattaisi löytyä ostettavaksi edullisestikin. Tyylikkäät housu- tai jakkupuvut ovat yleensä hintavia, joten sellaista ei kannata hankkia pienellä budjetilla, parempi lainata joltakulta.

        Itseasiassa häät ovat jo ylihuomenna, mutta aloin vasta nytten miettimään pukeutumista.. Kyllä, tiedän.. Olen hieman myöhässä..

        Mekkoni ei ole kiiltävä vaan päällyskangas on tylliä, ei ole myöskään avonainen eikä olkaimeton (pienet olkaimet tosin).. Juhlavin osa mekossa taitaa olla helmein koristeltu satiininauha, joka menee vyötärin yläpuolelta ympäri.. Joten uskon ja TOIVON, että se olisi oikein sopiva tilaisuuteen, sillä kaupoissa en ehdi enää käymään, äitin vaatteita en pukisi ylleni edes pahimmassakaan painajaisessani ja kaikki kaverit sekä siskot ovat minua isompi kokoisia :(
        Tätä turkoosin väristä mekkoanikin olen käynyt pari vuotta sitten teettämässä omilla mitoillani, koska mun on todella vaikea löytää sopivan kokoisia vaatteita..


      • Rouva O
        pienissä häissä.. kirjoitti:

        Itseasiassa häät ovat jo ylihuomenna, mutta aloin vasta nytten miettimään pukeutumista.. Kyllä, tiedän.. Olen hieman myöhässä..

        Mekkoni ei ole kiiltävä vaan päällyskangas on tylliä, ei ole myöskään avonainen eikä olkaimeton (pienet olkaimet tosin).. Juhlavin osa mekossa taitaa olla helmein koristeltu satiininauha, joka menee vyötärin yläpuolelta ympäri.. Joten uskon ja TOIVON, että se olisi oikein sopiva tilaisuuteen, sillä kaupoissa en ehdi enää käymään, äitin vaatteita en pukisi ylleni edes pahimmassakaan painajaisessani ja kaikki kaverit sekä siskot ovat minua isompi kokoisia :(
        Tätä turkoosin väristä mekkoanikin olen käynyt pari vuotta sitten teettämässä omilla mitoillani, koska mun on todella vaikea löytää sopivan kokoisia vaatteita..

        Ehkä sinulla löytyy iso, ei-juhlallinen huivi. Värillä tai kuosilla ei oikeastaan ole väliä, on vaan hyväksi, jos huivi ei muodosta yhtenäistä kokonaisuutta leninkisi kanssa. Muutenkin kirkossa pitäisi esiintyä käsivarret peitettyinä, joten siellä tarvitset joka tapauksessa sen huivin.

        Mikäli tunnet itsesi liian hienoksi, niin voit viettää enemmän osan aikaa huiviin kääriytyneenä (juhannukseksihan on muutenkin luvattu hieman koleaa ja sateista säätä) . Mikäli taas et koe tilannetta epämiellyttäväksi, niin voi laittaa huivin syrjään.

        Hymyilytti, kun sanoit, että et pahimmassa painajaisessakaan laittaisi yllesi mitään äitisi vaatekaapista. En minäkään oman äitini :o)


      • pienissä häissä..
        Rouva O kirjoitti:

        Ehkä sinulla löytyy iso, ei-juhlallinen huivi. Värillä tai kuosilla ei oikeastaan ole väliä, on vaan hyväksi, jos huivi ei muodosta yhtenäistä kokonaisuutta leninkisi kanssa. Muutenkin kirkossa pitäisi esiintyä käsivarret peitettyinä, joten siellä tarvitset joka tapauksessa sen huivin.

        Mikäli tunnet itsesi liian hienoksi, niin voit viettää enemmän osan aikaa huiviin kääriytyneenä (juhannukseksihan on muutenkin luvattu hieman koleaa ja sateista säätä) . Mikäli taas et koe tilannetta epämiellyttäväksi, niin voi laittaa huivin syrjään.

        Hymyilytti, kun sanoit, että et pahimmassa painajaisessakaan laittaisi yllesi mitään äitisi vaatekaapista. En minäkään oman äitini :o)

        PALJON kiitoksia vastauksistasi! Huiveja löytyy, joten otanpa semmoisen käyttöön.. En muuten edes tiennyt, että kirkossa pitää olla käsivarret peitettynä, mutta nyt tiedän :)


      • Rouva O
        pienissä häissä.. kirjoitti:

        PALJON kiitoksia vastauksistasi! Huiveja löytyy, joten otanpa semmoisen käyttöön.. En muuten edes tiennyt, että kirkossa pitää olla käsivarret peitettynä, mutta nyt tiedän :)

        Eipä kestä.

        Tässä linkki evankelisluterilaisen kirkon sivulle pukeutumisesta ja muustakin kirkollisen vihkimisen yhteydessä huomionarvoisesta:
        http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/35C57D98CDE5EE4DC225708400440ACB?openDocument&lang=FI


    • öööppö

      Jos pukusi ei ole ylijuhlallinen, se kuulostaa juuri sopivalta. Ja miehelle toki puku. Kivoja häitä..:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe