Onko tällä palstalla yhtään lesboa?

qazse

Näitä juttuja lukiessa pisti silmään, et suurin osa kirjoittajista on miespuolisia. Onko homoseksuaalisuus (sen myöntäminen) uskovaiselle naiselle vaikeampaa kuin miehille (kaikki ympäristön ja uskon aiheuttamat paineet jne).

15

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adalmiina

      Itse olen nainen enkä usko, että homoseksuaalisuuden myöntämisen vaikeus liittyy mitenkään sukupuoleen. Tällä palstalla miehet saattavat olla sanavalmiimpia tai muuten vain ovat niin sanottu enemmistö tällä palstalla. Kaikki taas eivät halua nettikeskustelujen kautta ruotia näitä asioita enkä ihmettele sitä yhtään. Tämän palstan keskusteluja lukiessa ei voi muuta kuin tulla paha mieli, jos sattuu olemaan uskovainen seksuaalivähemmistöön kuuluva henkilö. Palstan henki on tuomitseva ja täällä käydään jatkuvaa vääntöä homoseksuaalisuuden syntisyydestä tai ei-syntisyydestä. Yritin joskus aiemmin omilla keskustelun aluillani muuttaa tämän palstan suuntaa, mutta eipä se oikein lähtenyt käyntiin. Ihmiset tuntuvat haluavan edistää provosoivaa keskustelua ja vääntää asioista, joihin ei koskaan tulla saamaan kaikkia tyydyttävää "ratkaisua".

    • uskislepakko

      tässä kans yksi uskova lajitoveri. Minä olen myös miettinyt sitä että suurin osa täällä näyttää olevan miehiä ja lestadiolaisia. Kumpiakaan vastaan ei ole mitään. Olen vain pohtinut että miksi juuri he ovat aktiivisimpia ja muut hiljaisempia.

      • adalmiina

        Lähinnä mitä itse olen huomannut tämän palstan kirjottelijoista on se, että täällä kirjoittelee hyvinkin pitkälti ääripään edustajia. On hyvinkin uskovaisia ja Raamattuun vetoavia ja sitten on niitä, jotka eivät ymmärrä tämän kaltaisia ihmisiä ollenkaan, vaikka uskovaisia olisivatkin. Kuten jo aiemmin kirjoitteluissani totesin, tänne palstalle ei mielestäni ole kiva tulla vierailemaan, kun täällä tuntuu jatkuvasti olevan vääntöä siitä, onko homoseksuaalisuus syntiä vaiko ei ole. Luulisi ihmisten jo väsyvän siihen vääntöön..


    • lapintyar84

      Täällä ois kans uskova lepakko... Mulla on ittellä kans häirinny se, että tällä palstalla on vaan jatkuvaa väittelyä homoseksuaalisuudesta suhteessa Raamattuun.Ois kiva oikeasti, että palsta vois toimia vertaistukea antavana, eikä taistelukenttänä :/ Kun palsta nimi on "uskovaiset homot ja lesbot" niin luulisi sen jo kertovan, että mikä on ollu alunperin palstan tarkoitus..

      • adalmiina

        Kiva, että muutkin antavat äänensä kuuluville ja jakavat samaa ajatusmaailmaa tämän palstan meiningistä kuin minäkin :) Kun mietinkin tuossa, että olenko minä aina vain suuna ja päänä kommentoimassa tämän palstan tilannetta ;D Yritin tuossa ajat sitten aloitella keskustelua, ihan muuten vaan (aihetta en nyt muista), mutta ei sekään oikeen ottanut tuulta allensa vaikka muutamat kommentoivatkin, että oli mukavaa, kun vaihdettiin ajatuksia välillä muistakin aiheista kuin siitä, teemmekö syntiä vai ei.. Mutta kaippa tämä palsta on sen näköinen kuin me tästä teemme eli lisää vaihtelevia keskustelunalkuja kehiin vaan!


      • qazse

        Uskoisin jokaisen uskovaisen homoseksuaalin käyneen itsensä kanssa jonkinlaisen keskustelun, johon olisi ehkä halunut vertaistukea, niinkuin "lapintyar84" sanoo. Minä ainakin olen joutunut miettimään asioita aikanaan todella paljon, vaikka en itseäni edes uskovaiseksi katso.


      • uskova bi

        Vertaistukea jos kaipaa, kannattaa hakeutua suljetumpaan sivustoon, esim. keskustela.seta.fi - siellä on uskovia(kin) homoseksuaaleja tai esim.tukinet.net.


      • uskova bi
        uskova bi kirjoitti:

        Vertaistukea jos kaipaa, kannattaa hakeutua suljetumpaan sivustoon, esim. keskustela.seta.fi - siellä on uskovia(kin) homoseksuaaleja tai esim.tukinet.net.

        www.keskustelu.seta.fi


    • Täällä on yksi uskossa oleva lesbo nainen!
      Minua on yritetty "lyödä" raamatulla päähän, että pitäisi parantua...
      Noh, elän edelleenkin vaimoni kanssa enkä ole eroa miettinyt, koska vaimonikin on uskossa ja raamatussahan neuvotaan että sen minkä "taivaan isä liittää sitä ei muut erota". (siis näin suomeksi):) Olemme kuunnelleet haukkuja y.m, mutta olkoon. Ulkokullattuja kyllä maailmassa piisaa. Mutta totuuden tietää ihminen itse sydämmessään. Niin minäkin! Kyllä meille kaikille aikanaan selviää missä iäisyyden vietämme. Me kaikki ihmiset hengitämme tätä samaa ilmaa ja tassuttelemme tätä maapallon kamaraa.. Antakoon uskovaisten elää meidän lesbojen, homojen sekä muiden vähemmistöön kuuluvien rauhassa. Niin mekin annamme heidän! Ei meillä ole aikaa eikä toivon mukaan myös tahtoa heidän elämään puuttua!

    • Aloha, Aholansaari!

      Yksi körttilesbo täällä, kerrankin... Eipä ole vaikeutta myöntää omaa homoseksuaalisuutta, mutta kun en osaa käyttää itsestäni nimitystä "uskovainen" (miksei voi olla vain kristitty?) eikä palsta muutenkaan tunnu antavan sitä mitä tarvitsen, niin ei juuri tule käytyä.

    • lyydia2011

      mie en lokeroi itseni, mutta rakastan naisia :) ja olen siis nainen! ja äitikin vielä kaiken lisäksi, uskon myös jumalaan! ja vahvasti uskonkin :) parasystäväni on lestadiolainen vaimo hienolle miehelle ja heillä on nuoresta iästä huolimatta jo iso perhe, ja minut hyväksytään, joka tarkoittaa sitä että en missää vaiheessa ole peitellyt pitämiäni naisia.. ihmisten kuuluisi kulkea hittosoikoon pää pystyssä, rakastaa itteään ja lähimmäisiä :) me ystäväni kanssa puhutaan yleisesti rakkaudesta, eikä siitä kehen rakastuminen kohdistuu! enemmän minua häirittee valtaväestön kiemurtelu, mie nyt vain en lokeroi itseäni ja se on minun asiani, ja en miekään kysy uudelta tuttavuudelta oletko mikä? eihän se semmonen ole kohteliasta hä täh? vai onko? pittäiskö kokkeilla joku kerta :) no mutta niin, lestadiolaiset, vanhollislestadiolaiset ja me "tavalliset" kristityt olemma tietenki erillaisista taustoista ja perheistä, mutta mikään mahti maailmassa ei sano millälailla meijän kuuluis ellää, tai että mikä on minun kohtaloni, senhän päätän vain mie :)

    • unigekko

      Itsekin olen uskovainen/kristitty ja ihan naisista tykkäävä nainen ( miten nämä nyt haluaakaan ilmaista). Uskon, että enemmänkin löytyy uskovaisia hlbt-ihmisiä sekä niitä jotka ovat kiinnostuneet hengellisistä asioista, mutta vaikeutena voi olla puuttuva rohkeus mennä mihinkään seurakuntaan. Itsekään en oikein tiedä minne menisin. Koko elämäni olen viettänyt hellaripiireissä ja nyt kokeillut kirkkoa, koska koen sen turvallisemmaksi paikaksi. Mietin kuitenkin, että missä olisi se minun paikkani, jossa saisin olla avoimesti ja rauhassa sitä mitä olen.. :)

    • ...............

      Minäkin olen uskovainen lesbo, mutta yleensä en viitsi täällä pyöriä, kun täällä näyttää keskustelevan vain homofoobiset uskovaiset ja uskontovihaiset homoseksuaalit. En jaksa lukea sellaista vääntöä. Olisi kivaa vain jutella tavallisista asioista.

      Minulla ei sillä tavalla ole uskoon liittyen paineita, kun kodissani ei ole oltu mitenkään avoimesti uskovaisia tai yleensäkään puhuttu uskosta. Olen itse "tavallinen" luterilainen, mutta etsinyt vähän paikkaani. Olen ajatellut lestadiolaisuutta ja körttiläisyyttä. Itse olen varma, että Taivaan Isä hyväksyy myös homot ja lesbot. Sen kanssa en ole kokenut paineita tai huonoa omaatuntoa, mutta joskus on käynyt mielessä, että olisi paljon helpompaa alkaa heteroksi. Olen aina halunnut ison perheen ja paljon lapsia. Tuntuu, että lesbona yhden ainoankin lapsen saaminen on työn ja tuskan takana. Ahdistaa ajatus, että pitää käydä puhumassa jonkun klinikan henkilön kanssa ja sitten tämä toinen ihminen päättää, että onko minusta äidiksi. Ja minä olen joskus kateellinen vaikkapa tutuille lestadiolaisperheille ja yleensäkin muille perheille, joille lapsia saa tulla niin monta kuin on tullakseen. Ja lesbona jos haluaa lapsen, niin kaikki on niin vaikeaa.

      • 2 maan kansalainen

        Körttiläiset monet hyväksyy homosuhteet, ts. eivät suhtautumisensa puolesta mitenkään eroa keskimääräisistä suomalaisista. Körttifoorumilla http://www2.h-y.fi/foorumi/ asia aina joskus nousee esiin, siellä heterot kiivaasti puolustaa homoja ja lesboja niitä muutamaa toisinajattelevaa foorumilaista vastaan :) Eikä seuroissa kysellä seksuaalisuudesta mitään, se on sitten toinen juttu kuka muuten seuroissa tykkää käydä.

        Olen yhden lesbon lapsen kummi (siis lapsen äiti on lesbo, ei lapsi itse), ja se lapsi on saanut alkunsa ns. muumimukimenetelmällä tutun homomiehen avustuksella.


    • hellarilesbo

      Mä oon helluntailainen nuori ja oon lesbo. Uskon Jeesukseen ja Raamatun Jumalaan ja mulla on tosi ristiriitasia tunteita. En pystyis elää suhteessa naisen kanssa. Oon kyllä siihenkin erehtynyt, mutta se vaan rikko mua ja en pystyny olla lähellä Jumalaa sillon. Oon kyllä kertonu joillekin seurakunnassani ja hyvin ne on sen asian ottanu.. Ja on kaveritki ottanu hyvin. Ei se oo väärin et lintu lentää pään yli mut se on jos antaa sen tehä pesän oman pään päälle. Uskon että tuutte vielä kuulee musta joskus myöhemmin, koska uskon että Jumala auttaa mua vaikka nyt onkin vaikeeta itsetunnon kanssa. Tärkeintä on että omatunto on kohallaaa ja että voi elää ilman syyllisyyttä Jumalan kasvojen eessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe