Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä tarvitaan, että kone pyörittää pelejä?

ristusnottas

Eli mitä läppärin ominaisuuksia tarvitaan, että uusimmat pelit pyörii lagimatta. Pystyykö n. 500 euron läppäri pyörittää Battlefield 3?

Onko väliä minkä kokoinen kovalevy tai paljonko muistia on. Yleensä olen nähnyt, että niissä on 4GB ja 500GB noita. Sitten pyöriikö neliydinprossal tai tuplaydinprossal pelit paremmin? Tietenkin näytönohjain tarvii olla joku hyvä, mutta niistä en tiedä sitten mitään. Mitä suosittelette? Tarvitaanko siis

hyvä näyttis, hyvä prosessori, paljon tilaa pyörittämiseen vai mitä?

38

5215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut pelaaja

      Pelaamiseen ei kannata olla läppäriä ja puhun kokemuksella! Itse olen juuri ostamassa pelipöytätietokonetta, Blackstormin Fury. Itsellä on tällä hetkellä kannettava tietokone joka maksoi yli 900e ja Black Ops lagaa ja Battlefiel 3 vaatii 10% enemmän tehoa koneelta. Joten ei pyörisi edes minun kannettavallani Battlefiel 3. Eli ei edes kannata harkita 500e läppäriä peleihin. Esim. 800e saa jo hyvän pöytätietokoneen joka pyörittää kyseisiä pelejä!

    • pienirusina

      Läppärillä ei pelit pyöri. Piste. Jopa Asuksen G-sarjan "pelikannettavat", jossa neliydinprossat ja Nvidian GTX-näytönohjaimien mobiiliversiot ommattuaan 1500 euron hintalappua eivät pärjää edes 700 euron pöytäkoneelle.

    • HEMI 8

      Niin se vaan on. Pikku fiattiin ei mahdu isolohko V-kasia. Ja tämä pätee myös läppäreihin, jos niiltä vaaditaan V-kasin tehoja.

      • HEMIfobia

        No mikä ettei mahtuisi - onhan ne asentaneet niitä kolmipyöräisinkiin ja muistan joskus nähneeni selllaisen rättärissäkin.


      • :-)

        Onneksi kuplavolkkariin saa sentään laitettua Porshen koneen.


    • tietokonetta haen 12
      • Uppmas

        Saa pitää jokaisen raajan ristissä, että peli suostuu edes käynnistymään. Ehkä runen saa just ja just pyörimään.
        Paskempaa vehjettä pelaamiseen ei olekkaan, oikeasti.


    • Ei tuota ainakaan.

      Riippuu vähän millä resoluutiolla pelaat, mutta sen voi varmuudella sanoa että BF3 ei tule pyörimään pelattavasti.

      • tietokonetta haen 12

        entä battlefield bad company 2 ?


      • shootsjöötterska

        Pelit pelataan näytön natiiviresolla mikäli peli tällaisen tarjoaa, ei tuossa mitään riippumista ole. Jos kone on riittävän tehokas niin kykenee tähän pelillä kuin pelillä. Ja lukemalla pelin suositusvaatimukset (recommended, ei minimum) niin tietää mitkä on vähimmäisvaatimukset jotta peliä voi pelata ilman asetusten viilausta. Voinhan mäkin sanoa joo että pelaan Virtua Tennis 4:sta ihan hyvin mun läppärillä kunhan pistän resoksi 800x ja asetukset low:ksi. Ihan huuhaata moinen "riippuu resoluutiosta" -väite.


      • Ei tuota ainakaan.
        shootsjöötterska kirjoitti:

        Pelit pelataan näytön natiiviresolla mikäli peli tällaisen tarjoaa, ei tuossa mitään riippumista ole. Jos kone on riittävän tehokas niin kykenee tähän pelillä kuin pelillä. Ja lukemalla pelin suositusvaatimukset (recommended, ei minimum) niin tietää mitkä on vähimmäisvaatimukset jotta peliä voi pelata ilman asetusten viilausta. Voinhan mäkin sanoa joo että pelaan Virtua Tennis 4:sta ihan hyvin mun läppärillä kunhan pistän resoksi 800x ja asetukset low:ksi. Ihan huuhaata moinen "riippuu resoluutiosta" -väite.

        Riippuu vähän millä resoluutiolla pelaat oli vastaus kysymykseen pelaako tuolla mitään peliä näin niinkun yleisesti ja sillä viittasin sillä siihen että minkalaista resoluutiota (näyttö) hänellä on käytössä. Sillä on nimittäin aika pirun paljon väliä pelaatko peliä 1280×720 vai 2560x1600 näytöllä. Huonolla näytöllä jotkut (muutaman vuoden vanhat) pelit saattaa jopa toimiakkin ihan kiitettävästi tuolla koneella. Ei kuitenkaan Batlefieldiä pyöritä millään.


    • Ei tuota ainakaan.

      Ei pyöri pelattavasti.

      • tietokonetta haen 12

        onko alle 400e konetta joka pyörittää ? jos on nii linkkaa


    • Ei taida olla. Noin 600-700 eurolla saa ihan ok kasatun koneen, joka jaksaisi pyörittää noita.

      • ihmetteliä

        Onko taas mutua vai ihan omakohtainen kokemus (thats a 1st)


    • Omaa kokemusta ei niinkään ole, mutta olen lukenut monia keskusteluja joissa kerrotaan näin.

      • Ei tuota ainakaan

        Ihan se on totta ja oikein sanottu, että siinä 600e-700e tuntumassa on se raja jolla saa pelikoneen ilman käyttöjärjestelmää kasattua. Sellaisen siis jolla pyörähtää Batlefield 3 ja muut.


    • tietokonetta haen 12
    • Ei tuota ainakaan

      Nopeasti katsottuna lähes sama kone kuin tuo edellinenkin. Suosittelen etsimään käytettyjä koneita esim täältä: http://murobbs.plaza.fi/kannettavat-tietokoneet-ja-konepaketit/ . Tuolla budjetilla uutta on ihan turha ostaa. Osassa noista käytettyjä on ihan hyviäkin paketteja halpaan hintaan ja niillä pelaakin jo ihan eri tavalla.

    • bf3 :Seen tarvitaan intel i5 ,keskusmuistia 8gigaa,näytönohjain esim nvidia gtx560(:

    • mitä???????????????

      älkääs nyt mun kone makso 390 kasasin ite ja pyörittää bf3 medium asetuksilla ilman lagia

    • tietokonetta haen 12

      linkatkaa joku hyvä ja halapA joka pyörittää bf3 ??

    • niinsevaanon

      kasaat itse koneen niin saat 500e hyvän pelikoneen! :)

    • oisko hyvä

      http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/ASNXM13ED005/acer-15-6-kannettava-aspire-v3-571-olympic-edition

      • uppmas

        Ei HD4000:lla paljoa pyöritetä, mutta kyllä se toimii.


    • zz-top

      mul toimii ainekin kaikki tapissa batlefield 3 koneen kasaus oli yhteensä jotain vähät päälle 800e

      prossu i7 3770k
      emo asus p8z77-v le
      8gb ddr3 1333mhz
      600w corsair gs
      näyttis asus 6950 2 gb direct cu 2

      2 teraa kovotilaa sata 3

    • Herra 47

      Linkatkaa joku halpa pelitietokone joka pyörittää hyvin lähes kaikkia pelejä mm. bf3,cod

    • kfkfkfk

      Nopea netti niin ei lagaa.

    • vastauksiahaluaisin

      pojjaat vastatkaapa tähän mulla on nyt palit gtx 660 2gb näytönohjain 500 gb tilaa koneella mutta 2 ydin prossu niin ku pelaan esim far cry 3 niin fps on 22 suunnillee niin johtuuko se prosessorista

      • hjkfsd hfkjsd

        Mikä prossu? Se, että siinä on kaksi ydintä, ei kerro lähellekään tarpeeksi.

        Katso GPU-Z:lla näytönohjaimen kuormitus pelatessasi, jos se ei ole lähelläkään 100% niin sitten prosessori on pullonkaula.


    • vastauksiahaluaisin

      prossu on amd a6 5400k 3,6Ghz

    • vastauksiahaluaisin

      keskusmuistia on sen 4

    • hhhhhkuoök

      Pyörittääkö 550euron kone mineä

      • pyörittää

        Verkkiksen outlet osastolla oli jonkin aikaa sitten (ellei ole edelleen) Radeon HD 7850 näytönohjaimia 80€:lla, joilla minecraft pyörii täysillä asetuksilla 250 fps.

        Verkkiksestä halvin pöytäkonepaketti (Lenovo H50, 399€) ja tuollainen näytönohjain, riittää ihan hyvin pelaamiseen.


    • Anonyymi

      Pyörittääkö perus kannettava tietokone forttia olisi kiva tietää ennen kun lataan.. Koska pöytäkone paskan :/

      • Anonyymi

        Lataa vaan, mikä se forttia on ja mitä tarkoitat "Koska pöytäkone paskan :/", oletko sontinut pöytäkoneen sisään?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe