mitä ennättää/kannattaa tehdä ???

bkjggggggggö

Mitä kerkeää tehdä ja mikä olisi järkevää shoppailun lisäksi kun Lontoossa jää ainakin :) 2 kokonaista vrk:tta?

lauantaista tiistaihin alustavasti...

Miten kannattaa mennä Heathrowin kentältä Lontoon keskustan hotelliin? Taksi, juna, bussi? Meitä on kaksi.

7

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omatoimisuutta

      Luehan aikaisempia keskusteluja - sieltä ne vastaukset löytyvät:)

      Ja Googlehan on erinomainen hakukone............

    • Motourist

      Kahdestaan tuskin taksi kannattaa rahallisesti (eikä ajallisestikaan), tietysti kävellä ei perillä sitten tarvitse. Hotellin sijainnista riippuu, miten kannattaa matkata. Heathrow Express -juna menee Paddingtonin asemalle, joten jos asutte sielläpäin, niin se on helpoin valinta. Rutinoitunut matkailija hyppää maanalaiseen, mutta ensikertalaiselle se saattaa olla ehkä seikkailurikas operaatio, varsinkin jos joutuu vaihtamaan junaa matkalla.

      Mitäkö tekee Lontoossa 2 päivää? Mitä tahansa! Koska et kerro mielenkiinnon kohteistasi mitään, niin kehoitan myös googleilemaan tai lukemaan matkaoppaita. Löytyy museoita, konsertteja, teatteria, urheilua (kesällä huonommin ), puistoja, kahviloita, ravintoloita ja ihan vaan kävelyä ja ajelua. Ostakaa päivän travelcard (8 puntaa) ja ajelkaa niin paljon kuin ehditte. Jos ette paljoa ajele niin sitten ladattava Oyster. Ensikertalaiselle nähtävyyksistä London Eye -maailmanpyörä, keskustan hallintorakennukset ainakin ulkoa, ehkä British Museum ja Towerin linna. Useimmat museot eivät peri pääsymaksua, turistikohteet kyllä (ja paljon!). Älkää ahnehtiko liikaa, kyllä sinne toistekin pääsee!

    • 123344

      Hei

      Kiitos juuri noin itsekin on ajateltu. Tarkoitus on varmaan mennä uudelleen, jos jää tästä reissusta sellainen fiilis, että uudelleen. Ehkä yksi museo ja sitten muita nähtävyyksiä, joissa silmä lepää. Syömistä ja shoppailua. Pubissa käynti. Hotellimme on ehkä Bloomsburyn alueella. Vielä ei olla varauksia tehty. Itse ollaan ajateltu kävellä paljon, hotelli on n.2km keskustasta. Mitä mieltä olet bussikiertoajelusta?

    • pe2101

      Itse menisin bussilla Heathrowsta Victoria Coach Stationille. Seuraa Heathrowssa Central Bus Station -opasteita. Laukut ovat bussin alla kuten Suomessa ja nauti koko matkasta bussin hyvistä näköalaikkunoista etkä mistään turisteja täynnä olevia ruuhkaisista junista ja metroista.

      Itselläni on myös negatiivinen kokemus metron vaihdosta kuten Motourist kirjoitti, mutta itse vaihdoin viime hetkellä, kun kysyin tätä lähellä Heathrowta englantilaisilta vierustovereilta. Kiitin peukkua nostamalla ulkona, mutta jotenkin kävi sääliksi koko isoa ruotsalaisporukkaa, mikä ei välittänyt mistään mitään.

      Itselläni on muutakin kokemusta sen jälkeen Lontoosta, joten kysykää lisää. Vastaan mielelläni, jos kysymys sattuu kohdalle.

    • tässäpä nyt jo kysyn

      Hei

      Kiitos, ihana, että on vielä mukavia ihmisiä olemassa. :)
      Kannattaako varata lennot ja hotellit erikseen? Itse olen aika paljon tehnyt vertailua ja välttämättä ei ole kauhea hintaero ellei ota hotellia sitten jostain tosi kaukaa. British airwaysin sivuilta ollaan koitettu varata, mutta sivut eivät sillä hetkellä toimineet, koko ajan pahoiteltiin, ettei sivusto vastaa....ja sitten kun taas toimi, hinnat olivatkin nousseet melkein 150€ eli tuntuu niin turhauttavalta. Halveneeko hinnat lähdön lähestyessä vai kannattaako jo varata? Ei ainakaan kyllä British airwaysilla. Vinkkejä! Kiitos.

      • pe2101

        Vastaan mielelläni, mutta ketjun aloittaja ja sinäkään et ole varmaan sama persoona, vai miten on?

        Ilman muuta kannattaa varata lennot ja hotellit erikseen. Näin olen tehnyt jo kolmena vuonna peräkkäin.

        Ei hinnat nouse noin paljon...

        Vinkkejä ei ole antaa, jotenkin kysymyksesi jättää kaiken jotenkin arvailuiden varaan? Kirjoita tarkemmin, niin vastaillaan...


    • ap. taas täällä.....

      Mistä kautta hotellit kannattaa varata? Aikamoinen viidakko on tuolla netissä.
      Olen alkuperäinen kirjoittaja. Tekemisen suhteen tiedetään jo mitä haetaan ja kannattaa tehdä. Kyllä tuo oli totta, että lento hotellipakettien hinnat ovat nousseet BA:lla. Näin on. Lähinnä tarkoitan tuota että olisiko matka kannattanut varata ajoissa vai vieläkö saa hyviä hotelleja about 2km keskustasta, jos lähtöön 1-2viikkoa? Toinen vaihtoehto on siirtää matkaa kk eteenpäin tai sitten syksymmälle. Nou hätä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe