Olen harkinnut ostavani rikki menneen(tarkennuksen rattaat pa***ksi ) kittiobjektiivin tilalle uuden 17-50 alueella olevan zoom-objektiivin 2.8 valovoimalla. vaihtoehtoina lähinnä Tamronin ja sigman objektiivit koska sonylla ei omaa vaatimusten täyttävää objektiivia löydy(/vastaan ole tullut). Lähinnä kiinnostaisi muiden kokemukset kyseisistä objektiiveistä ja kannattaako sigmassa satsata "vähän" enemmän jotta objektiivissa olisi sisäinen tarkennus moottori.
Uusi objektiivi kitin tilalle
7
186
Vastaukset
- NonTam
Älä ainakaan Tamronia osta, useissa yksilöissä on tarkennusvikoja.
- Marko Saarenpää
Takuun piikkiinhän ne tarkennusviat menee. Itselläni on Sonyssa Tamronin kyseinen putki ja toimii moitteetta eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut.
Itse suosittelen lämpimästi.- sony350
Tamronin puoleen olisin kääntymässä, mutta olisiko jotain etua jos objektiivissa olisi sisäinen tarkennusmoottori niin kuin sigman kalliimmassa mallissa, onko se nopeampi tarkentamaan, tarkempi, kestävämpi? vai mitä lisähinnalla(maksaa puolet enemmän kuin tamron) saisi vai saako mitään?
- NonTam
No jos tykkää menettää hermonsa miten sattuu tarkentavan objektiivin kanssa ja lähetellä sitä huoltoon. Itse olen lähettänyt vuoden sisällä jo neljä kertaa ja vieläkin tarkennus heittelee. Enkä ole ainoa jolla näitä ongelmia on ollut. Eikä ole ainoa Tamron objektiivimalli jossa on korjaamattomia tarkennusvikoja, esim. 70-200f/2.8 on sellainen malli.
Sigman ottaisin jos nyt valitsisin. - sony350
NonTam kirjoitti:
No jos tykkää menettää hermonsa miten sattuu tarkentavan objektiivin kanssa ja lähetellä sitä huoltoon. Itse olen lähettänyt vuoden sisällä jo neljä kertaa ja vieläkin tarkennus heittelee. Enkä ole ainoa jolla näitä ongelmia on ollut. Eikä ole ainoa Tamron objektiivimalli jossa on korjaamattomia tarkennusvikoja, esim. 70-200f/2.8 on sellainen malli.
Sigman ottaisin jos nyt valitsisin.no kumman sigman kannattaa valita tarkennusmoottorilla vai ilman? mitkä olisivat hyödyt tarkennusmoottorisessa verrattuna ilman olevaan?
ps Olen lukenut keskusteluista että noissa sigman objektiiveissakin olisi samaa ongelmaa ollut kuin NonTam:in tamronissa
- Vaihda samalla
myös runko, ihan oikeaan kameraan.
Osta Canon tai Nikon, muut ovat marginaalimerkkejä joihin ei kannata rahojaan tuhlata.- Se on siinä...
Fiksumpia vastauksia aloittaja löytää vaikkapa kuuntelemalla lähimmän kaatopaikan lokkiyhteisön rääkymistä kuin lukemalla sinun juttujasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770