En saa rauhaa

Kolarissa

Olin siskoni kanssa vuosi sitten pahassa kolarissa - pahimassa tapauksessa olisi voinut henki mennä. Olen jo toipunut suurimmaksi osaksi, mutta ongelma on se että näen jokaöisiä painajaisia kolarista. Yhä uudelleen ja uudelleen. Painajaiset muuttuvat joskus niin että minä tai siskoni kuolee niissä, mutta suurimmaksi osaksi ne ovat samanlaisia. Mitä teen, haluan jo jatkaa elämääni!

6

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olis kiva olla avuks

Olen todella pahoillani tapahtuneesta! Oletko puhunut painajaisista kenellekään? Kannattaa ehkä puhua ihan ammattiauttajalle, ellet ole tehnyt sitä vielä. Tsemppiä todella paljon, toivottavasti saat rauhan! Siunausta paljon! Ja olisi kiva, jos kertoisit täällä joskus, miten asiat ovat selvinneet, jos jaksat.

• Appleyy

tämä voi osittain johtua omastatunnosta, ehkä tunnet että se oli sinun syytäsi siskosi kuolema tai jotain.:( kannattaa puhua ammattiauttajalle.:)! toivottavasti auttaa!

• Siru.....

Ei tossa kyllä sanota, että sisko olisi kuollut.

• minnie27

Itse olen vs.tilanteessa ollut n 5v sitten,ja parivuotta näin painajaisa ja ajatukset karkasivat tuontuosta onnettomuuteen pitkin päivääkin. Nyt olen "selvinnyt"onnettomuudesta..siis nyt pärjään sen aisan kanssa.Muutama asia on joka auttoi jaksaamaan ja auttoi eteenpäin,painajaisetkin väheni.
      -Puhuminen! puhuin ja puhuin..ystäville.kävin myös psykologille mutta en kokenut sitä suureksi avukis.Kyttäsin vaan kelloa että en ylittäisi aikaa?45min aika..ei siinä avata mitään möykkyä,ja lähetä pois elämään takas.En siis uskaltanut avata möykkyä ollenkaan kun pelkäsin että en saa itseäni kasaan kun on aika lähteä pois?
      -Tunnistin itsessäni että minussa on kaksi puolta.Tunne ja järki.Yhteistyötä nämä "osapuolet"eivät tee moneen vuoteen kovan trauman jälkeen.Tunne oli syyllinen,paha ja murskaava. Järki sanoi inulle mitä muutkin ympärilläni puhuivat:en ole syyllinen,en voinut mitään jne.
      Kun tunne otti vallan ja koin huonoa oloa,valvoin ja itkin,pakotin järjen esiin ja keskutelin,väittelin? tunne vs,järki. Jossain vaiheessa järkikin voitti joksus..;)
      ja tänäpäivänä en tarvitse usin näin tehdä?
      Painajaiset olivat juuri tuollaisia minullakin,elin vs,kolareita uudestaan.Milloin olin itse kuolemassa tai joku läheinen ja en onnistunut aúttamaan heitä...Heräsin ja kävin omaa kolariani läpi.Järjen kanssa..niin kuin tein sen pari vuotta,ne alkoi vähentyä.Pitkä on taival ja toivon sinulle voimia!!!
      Puhuminen-se on tärkeää!

• 27

Suomessa on muistaakseni trauma-terapia niminen firma, joka antaa psykoterapiaa käsittääkseni
        traumasta selviämiseen (kokeile nimeä googlella). Ei oo kylläkään ilmeisesti juurikaan vapaita
        terapeutteja, ja jos joutuu itse maksamaan,kallista. Eiköhän vois yrittää Kelan/vakuutusyhtiön kautta
        saada maksajaa?

• 27
        27 kirjoitti:

Suomessa on muistaakseni trauma-terapia niminen firma, joka antaa psykoterapiaa käsittääkseni
        traumasta selviämiseen (kokeile nimeä googlella). Ei oo kylläkään ilmeisesti juurikaan vapaita
        terapeutteja, ja jos joutuu itse maksamaan,kallista. Eiköhän vois yrittää Kelan/vakuutusyhtiön kautta
        saada maksajaa?

Korjaus: nimi oli traumaterapiakeskus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5250
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      130
      1691
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1680
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1619
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1315
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1220
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1140
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1067
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1028
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      867
    Aihe