En saa rauhaa

Kolarissa

Olin siskoni kanssa vuosi sitten pahassa kolarissa - pahimassa tapauksessa olisi voinut henki mennä. Olen jo toipunut suurimmaksi osaksi, mutta ongelma on se että näen jokaöisiä painajaisia kolarista. Yhä uudelleen ja uudelleen. Painajaiset muuttuvat joskus niin että minä tai siskoni kuolee niissä, mutta suurimmaksi osaksi ne ovat samanlaisia. Mitä teen, haluan jo jatkaa elämääni!

6

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olis kiva olla avuks

Olen todella pahoillani tapahtuneesta! Oletko puhunut painajaisista kenellekään? Kannattaa ehkä puhua ihan ammattiauttajalle, ellet ole tehnyt sitä vielä. Tsemppiä todella paljon, toivottavasti saat rauhan! Siunausta paljon! Ja olisi kiva, jos kertoisit täällä joskus, miten asiat ovat selvinneet, jos jaksat.

• Appleyy

tämä voi osittain johtua omastatunnosta, ehkä tunnet että se oli sinun syytäsi siskosi kuolema tai jotain.:( kannattaa puhua ammattiauttajalle.:)! toivottavasti auttaa!

• Siru.....

Ei tossa kyllä sanota, että sisko olisi kuollut.

• minnie27

Itse olen vs.tilanteessa ollut n 5v sitten,ja parivuotta näin painajaisa ja ajatukset karkasivat tuontuosta onnettomuuteen pitkin päivääkin. Nyt olen "selvinnyt"onnettomuudesta..siis nyt pärjään sen aisan kanssa.Muutama asia on joka auttoi jaksaamaan ja auttoi eteenpäin,painajaisetkin väheni.
      -Puhuminen! puhuin ja puhuin..ystäville.kävin myös psykologille mutta en kokenut sitä suureksi avukis.Kyttäsin vaan kelloa että en ylittäisi aikaa?45min aika..ei siinä avata mitään möykkyä,ja lähetä pois elämään takas.En siis uskaltanut avata möykkyä ollenkaan kun pelkäsin että en saa itseäni kasaan kun on aika lähteä pois?
      -Tunnistin itsessäni että minussa on kaksi puolta.Tunne ja järki.Yhteistyötä nämä "osapuolet"eivät tee moneen vuoteen kovan trauman jälkeen.Tunne oli syyllinen,paha ja murskaava. Järki sanoi inulle mitä muutkin ympärilläni puhuivat:en ole syyllinen,en voinut mitään jne.
      Kun tunne otti vallan ja koin huonoa oloa,valvoin ja itkin,pakotin järjen esiin ja keskutelin,väittelin? tunne vs,järki. Jossain vaiheessa järkikin voitti joksus..;)
      ja tänäpäivänä en tarvitse usin näin tehdä?
      Painajaiset olivat juuri tuollaisia minullakin,elin vs,kolareita uudestaan.Milloin olin itse kuolemassa tai joku läheinen ja en onnistunut aúttamaan heitä...Heräsin ja kävin omaa kolariani läpi.Järjen kanssa..niin kuin tein sen pari vuotta,ne alkoi vähentyä.Pitkä on taival ja toivon sinulle voimia!!!
      Puhuminen-se on tärkeää!

• 27

Suomessa on muistaakseni trauma-terapia niminen firma, joka antaa psykoterapiaa käsittääkseni
        traumasta selviämiseen (kokeile nimeä googlella). Ei oo kylläkään ilmeisesti juurikaan vapaita
        terapeutteja, ja jos joutuu itse maksamaan,kallista. Eiköhän vois yrittää Kelan/vakuutusyhtiön kautta
        saada maksajaa?

• 27
        27 kirjoitti:

Suomessa on muistaakseni trauma-terapia niminen firma, joka antaa psykoterapiaa käsittääkseni
        traumasta selviämiseen (kokeile nimeä googlella). Ei oo kylläkään ilmeisesti juurikaan vapaita
        terapeutteja, ja jos joutuu itse maksamaan,kallista. Eiköhän vois yrittää Kelan/vakuutusyhtiön kautta
        saada maksajaa?

Korjaus: nimi oli traumaterapiakeskus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      93
      3514
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      56
      2478
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      14
      2394
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      63
      2254
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      16
      2128
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      86
      1159
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      567
      1087
    8. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      996
    9. Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko

Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K
      Luterilaisuus
      400
      995
    10. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      142
      949
    Aihe