Löytyykö joltain kokemuksia infrapunalämmittimistä (paneeleista).
Toimiiko lämmitys sisätiloissa samalla tavalla kuin infrapunasaunoissa.
Entä kulutuksen määrä oikeasti (en tarkoita teknisiä tietoja.)
ONKO KOKEMUKSIA???
Infrapunalämmitys omakoti/rivitaloon
6
4874
Vastaukset
- infrapuna
Toimiiko infrapunalämmitys ?
- Wanha kipinä...
Kattolämmitys on ollut käytössä jo vuosikymmeniä. Se on tavallaan infrapunalämmitys, kattoa lämmitetään ja lämpö siirtyy osittain säteilynä ja osittain johtumalla. Teollisuushalleissa on käytetty ja edelleenkin käytetään säteileviä paneeleja esim kiskoon tai kattoon kiinnitettynä. Asuin huoneissa ei juurikaan käytetä säteilylämpöpaneeleja, koska pistemäisestä lähteestä tuleva säteily ei pitkän päälle tunnu mukavalta. Tulipalovaara ja pölyn käryäminen lienevät myös käyttöä rajoittavia tekijöitä. Asuinkäytössä säteilylämmittimiä käytetään kuisteilla, parvekkeilla yms. paikoissa jossa tarvitaan kohdelämmitystä rajoitetun ajan.
> Asuin huoneissa ei juurikaan käytetä säteilylämpöpaneeleja, koska pistemäisestä lähteestä tuleva säteily ei pitkän päälle tunnu mukavalta. Tulipalovaara ja pölyn käryäminen lienevät myös käyttöä rajoittavia tekijöitä
>
tarkoittanet punahehkuisia säteilylämmittimiä ... lämpimillä pinnoilla alemmissakin lämpötiloissa on myönteinen vaikutus lämpöviihtyisyyteen ... kunhan ei mene överiksi eli kokonaan estä lämmön siirtymistä kehosta pois
lämpöpatteritkin ikkunoiden alla olisivat tässä suhteessa hyödyksi jos niitä ei peitettäisi verhoilla ja huonekaluilla
- me1969
Käytössä on, omakotitalossa ekaa talvea. Paneelit tilattu netistä ja toimivat Devilinkin langattomalla ohjauksella. Hienosti antavat lämpöä. Osa asennettu kattoon ja osa seinille. Kulutuksesta en osaa sanoa, kun ei ole hyvää vertailukohdetta, mutta eiväthän tietty ILPille pärjää. Toisaalta talo on tasalämmin, eikä ILPpi hurise. Pölyä kertyy sitä myöten myös vähemmän. Itsellä oli aiottu ILPin takan lisäksi varalämmityslähteeksi sekä auttamaan kylmillä pakkasilla äärihuoneiden lämmityksessä. Mutta lämpö on niin miellyttävää, että taidan ajaa pääasiassa infrapunapaneeleilla.
- Yliutelias
Millaiset paneelit laitoitte, mitä maksoivat ja millaisia kilowatteja .
Kiinnostaisi kovasti, mutta ei okiein tunnu löytyvän ketään asentanutta. Kerri ihmeessä lisää.
makuuhuoneeseen ovenpieleen pistin pikkupöydälle vanhan DDR-valmisteisen säteilylämmittimen puolella jännitteellä eli neljäsosateholla. Etäisyys tyynystäni noin metri
tulos: lämmitystermostaattia piti säätää puolitoista astetta alemmaksi ja lämpimyydentunne on silti entinen
säteilylämmitys siis säästää jonkin verran lämmitysenergiaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514