Mun kotelo on nexus clodius se perusmalli ja prosessori on c2q 9400 2.6ghz. Nyt on kuukauden ajan noussut pelatessa lämmöt. Toukokuun ajan lämmöt oli samat kuin talvella eli 40-45c ja OCCT rasitus testi sai puolessa tunnissa maksimissaan 54c.
Nyt kolme viikkoa sitten lämmöt oli 48c kaikissa ytimissä. Sitten 52c ja nyt 57c-58c. Koko ajan loadi lämmöt nousee ja olen paineilmalla puhdistanut koneen perusteellisesti ja mitään johtoja ei ole blokkaamassa tuulettimia. Muut komponentit pysyy viileänä mutt prossun maximi lämmöt senkun vaan kohoaa koko ajan.
Esim. Just cause 2 talven lämmöt 40c ja nyt 49c vaikka huoneessa on sama lämpötila kuin talvella . Olen kokeillut core temppiä ja HWmonitoria ja molemmat näyttää samoja lukemia.
Voiko lämpö sensurit valehdella tai jotain? Mitään en saa irroittaa tai vaihtaa edes lämpö tahnaa prossuun tai menee takuu. En oikein tiedä mitä tehdä...
Prossun lämmöt nousee jatkuvasti. Neuvoja tarvitaan!
5
254
Vastaukset
- C'n'Q
Oletko muuttanut virrankäyttöasetuksia? Jos aiemmin ollut päällä vaikka "virransäästö" tai "tasapainoitettu" tila ja nyt "paras suoritusteho" tila niin lämmöt nousee n.10°c?
- saseda
Aina on ollu paras suoritus teho. Vaikuttaako pelien ruudunpäivitykseen jos laittaa tasapainotetun?
- C'n'Q
Ei vaikuta. silloin. Tasapainotettu tiputtaa kellotaajuuksia ym. vain silloin kun niille ei ole tarvetta. Pelatessa kaikki pyörii täysillä niinkuin pitääkin.
Nexus Clodius! ? Onko tuuletinsäätö nyt sama kuin talvella? Tuossa kotelossahan on kaksi 120 mm:n kotelotuuletinta, jotka ovat kytketty suoraan virtalähteeseen käynnistysnappulan ulkokehällä olevan kierroslukusäätimen kautta. Nappulaa kiertää lämpötilantarkkailun värivalo, joka muuttuu sinertävästä sinipunaisen kautta punaiseksi kotelon sisällä olevan erillisen anturin lämpötilan mukaan.
Kierrä nupista kierrokset täysille ja kokeile lämpöjä ja sitä, kestätkö meteliä. ; )
Tuo kotelo suorastaan kerjää prosessorin pystyjäähdytintä, sellaista radiaattorimallista, joka puhaltaa lämpimän ilman suoraan taakse siellä olevan tuulettimen heitettäväksi ulos.- saseda
Tuulettimmet ovat älyttömän meluisia ja kopan äänen vaimennus ihan nollassa. Niitä ei yksin kertaisesti voi laittaa pyörimään kovaa. Kovempaa ne pyörii kuin talvella kuitenkin.
En käytä mukana tullutta prossu cooleria vaan vaihdoin Xigmatek Red scorpion s128. Joka pyörii 1500RPM koko ajan. Mikä on hoitanut tehtäväänsä erin omaisesti tähän asti.
Olen katellut uutta nexuksen Prominent 5 koppaa. Vois olla huomattavasti parempi kuin nykyinen.
Prossussa on kuitenkin takuu ja prossu tuulettimessa myös mutta liike mistä noi ostin on pirun hankala noissa takuu asioissa. Kun alkuperäinen prossu cooleri (intelin oma) ei pystynyt pitämään peli lämpöjä alle 70c niin liike ei tehnyt sille mitään vaan totesi että kyllä se pari vuotta noillakin lämmöillä toimii. Intel on itse ilmoittanut että maksimi turvallinen lämpö on 71.4c. Semmosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3442004IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk471629Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1541311- 1431158
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021151Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.841151Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701057Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.791042Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan48962Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten9958