Peruukin osto....

C37

No nyt olen saanut kunnalta maksusitoumuksen peruukkia varten ja pitäs jostain sellainen löytää sit. Viimeksi 2008 hain eräästä paikallisesta liikkeestä ,mutta siellä ei ollut kuin 2 vaihtoehtoa mistä valita,joten nyt ajattelin hakea jostain muualta. Jos joku osaisi kertoa oulusta ja kokkolasta liikkeitä mistä peruukkeja saisi ihan kohtuu hinnalla kun tuo maksusitoumus on 250€ ja hirveitä ei oo omasta pussista lisää laittaa. Netistäkin olen yrittänyt etsiä hintoja peruukeille,mallistoa kyllä löytyy mutta ne hinnat puuttuu.....

21

5844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko mahdollista saada korotusta maksusitoumukseen? ei 1 peruukki riitä vuodessa, tarvitaan toinenkin. Peruukkia pitää hoitaa ja mitä sillä välillä?
      Nyt ei kunta ole ajantasalla, ja sitä perukkiia pitää sovittaa ja matkatkin tulevat maksamaan toiselle paikkakunnalle.

      • ysk peruukki riittää

        Kelahan maksaa matkat 9,25 € / sivu ylittävät matkat, jos on myönnetty maksusitoumus peruukin ostoon.

        Täh, sinähän venkoja haastat. Ei kait sitä muutenkaan perukkia alavariinsa päässä pidetä, ja yöllä ei ensinkään. Mikä pakko se on mennä just päivällä perukkia pesemään. Illalla vaan perukki saaviin ja huiluttelua, ja sit kuivamaan rullat sille päähän.

        Eipäs oo tullu mieleenikään, ettei yks perukki kertanaan riittäsi. Mulle on ihan hyvin rittänää, ja siinä peruukissahan on kestokampaus, jos sitä ei tärvele. Ei tartte ko vähän harjalla pöyhäsöö, aina on iltajuhlakunnossa.

        Toisin on silikoonitissien. Mulla on pitotissit, ja toiset on uimatissit. Tavalliset pitotissit on uimapukuun aivan liian painavat, ne valahtaa tuonne vyötärön alapuolelle, ko on niin painavat. Uimatissit on kevyet.


      • 10+12
        ysk peruukki riittää kirjoitti:

        Kelahan maksaa matkat 9,25 € / sivu ylittävät matkat, jos on myönnetty maksusitoumus peruukin ostoon.

        Täh, sinähän venkoja haastat. Ei kait sitä muutenkaan perukkia alavariinsa päässä pidetä, ja yöllä ei ensinkään. Mikä pakko se on mennä just päivällä perukkia pesemään. Illalla vaan perukki saaviin ja huiluttelua, ja sit kuivamaan rullat sille päähän.

        Eipäs oo tullu mieleenikään, ettei yks perukki kertanaan riittäsi. Mulle on ihan hyvin rittänää, ja siinä peruukissahan on kestokampaus, jos sitä ei tärvele. Ei tartte ko vähän harjalla pöyhäsöö, aina on iltajuhlakunnossa.

        Toisin on silikoonitissien. Mulla on pitotissit, ja toiset on uimatissit. Tavalliset pitotissit on uimapukuun aivan liian painavat, ne valahtaa tuonne vyötärön alapuolelle, ko on niin painavat. Uimatissit on kevyet.

        Kuinka kauan tommonen pitotissi kestää hyvänä? Saako uuden maksusitoumuksen jos se vaurioituu ja ajan mittaan kuluu?


      • ysk peruukki riittää
        10+12 kirjoitti:

        Kuinka kauan tommonen pitotissi kestää hyvänä? Saako uuden maksusitoumuksen jos se vaurioituu ja ajan mittaan kuluu?

        2 vuoden välein saa uudet tissit. Kun ajattelin, et haen sitten kun ne menee rikki, niin syöpäyhdistyksen hoitaja sanoi, et tuu vaan hakemaan, kun se katsotaan että kahdessa vuodessa se silikooni jo lötkistyy ja veltostuu, et silloin saa jo uudet.

        No mulla on kerran menny rikki vähän alle kahden vuoden, silkooni alko tursuamaan ulos, niin sain hankaluuksittani uudet tissit.


    • Ihan hyvään riittää

      200 euroa meillä keskussairaala myöntää perukkiin, ja sillä kyllä sai ihan hyvin peruukin, eikä kaikki raha mennytkään, joten ei maksanut tuota kahtakaan sataa.

      Eikös ne laittaneet listaa perukkiliikeistä matkaan? Meillä laittavat listan liikkeistä, joiden kanssa keskussairaala on tehnyt sopimuksen perukkimaksusitoumukista.

    • .

      Ei saa siihen maksusitoumukseen mitä korotuksia. Omasta pussista sitten lisää rahaa siihen tai toiseen.....

    • C37

      Juu eipä ne anna tuolta yliopistollisestakaan enempi ku ton 250€ ja kyllä se varmaan riittää lyhythiuksiseen malliin, ku vaan löytäs jostakin sen liikkeen mistä niitä saa ja oulussa kun käyn muutenki hoidossa niin sillä samalla reissulla vois kyllä käydä peruukkiakin katsomassa ku vaan tietäs missä kävis ;),niin matka menee ihan kokonaan KELA:n piikkiin ku on vapautettu jo tälle vuodelle omavastuista.Ja varmana mulle vuodessa riittää tuo yks peruukki tuskin tulee kotona sitä päässä pidettyä sisällä, ihan ajattelin vaan ihmisten ilmoilla juhlissa sitä käyttää ja sillee. Aikasemminki pärjäsin ihan hyvin sillä yhdellä peruukilla vaan ku se on ostettu 2008 niin on jo nyt pikkasen kulunu ja nuhjunen ;). Jos joku nyt vaan tietäs oulussa niitä liikkeitä niin vois niitä tähän ilmoitella KIITOS;) Aikahan sinne kokeiluun kuitenkin pitää varata jne.

      • Saako mainostaa?

        Googlettava löytää :-), laita peruukit oulu.


    • ?

      Käykö kaikkiin peruukkeja myyviin paikkoihin maksusitoumus??

      • Kevät -10

        Ainakin täällä Helsingissä on tietty peruukkiliike mihin maksusitoumus käy. Vasta pari kk:tta sitten hain omani. Malleja oli riittävästi ja kuulema on ihan hyvän näköinen omanikin. Onnistuneita peruukkkiostoksia kaikille sitä tarvitseville. Hyvää juhannusta samoin kaikille lukijoille.


    • peruukin oma osuus

      Peruukkia silti käytetään yleensä puoli vuotta. Jos ei kärsi rankoista sivuvaikutuksista hoitojen päätyttyä. Sairaalan maksusitoutumus on halvin ratkaisu, joskus sairaala antaa valmiin listan peruukkiliikkeistä. Ainakin minulle annettiin valmis lista. Maksoin ylimenevän osuuden, taisi olla jokunen 100 €. Se peruukki on vielä hyvässä kuosissa, shampoo ja hoitoaine mukana, sievässä rasiassa muistona. Se rankka hoitoaika oli muutama vuosi sitten.

    • -ra

      Neuvoisin ostamaan lyhyen peruukin.mikäli kesällä

      • viime kesnä..

        Minulla oli viime kesänä pitkä peuukki,käytin sitä vain ollessani kylässä tai muuta,kotona ja kotipihassa olin huivi päässä tai kaljuna.
        Pitkä peruukki on helppo sitaista letille tai ponnarille jos niskaa hiostaa:)
        Viime kesä oli yhtä lämmin kuin tämä kesä ja ei peruukki minua vaivannut,helteessä kukaan ei liiku peruukki päässä.


    • Nuttura 100

      Miksi lyhyen? Saman verran sitä hiusta sielä päälaella on,oliko se lyhyt tai pitkä.Jos nyt ei kaikkea kerää nutturalle päälaelle.

    • ?

      Ja onhan ihmisillä ihan omia hiuksiakin eripituisia.....
      Miksi ihmeessä peruukin pitäisi olla lyhyt??

    • C37

      Minulle annettun peruskuntayhtymän maksusitoumuksen saan käyttää ihan mihin kampaamoliikkeeseen suomessa jossa vaan peruukkeja myydään ja jos peruukki on kalliimpi kuin summa joka mainitaan maksusitoumuksessa maksan erotuksen itse,kuhan vaan liikke huoli maksusitoumuksen. Löysin vaasasta liikkeen jonne sain ajan loppu kuuksi ja maksusitoumus käy heille . Itse olen kylläkin ollut kokoajan ostamassa lyhythiuksista tai niskapituista peruukkia sillä omatki hiukseni ovat aina olleet lyhyet tai niskasta vähän pitemmät ;);) , mutta kukin saa ostaa sellaisen peruukin josta itse tykkää oli se sit pitkä tai lyhyt ;)

      • Hyvä on...

        Niinhän tuo on. Mulla on semmonen, sanoisko sitä lyhyeksi. Niskaan menee ihan hyvin. Eikä tuo mikään kauheen kuumakaan oo, vaikka nytkin hellpäivinä oon sitä ihmisten ilmoilla pitänyt.


    • C37

      Nyt on peruukki vaasasta haettu.Montaa eri mallia kokeilin ennenku mieluinen löyty.Väri ei vastaa omien hiuksien väriä,mutta vaihtelu virkistää.Tyytyväinen olen "hiuksiini" hintaa oli 236€ joten maksusitoumus riitti.

    • -ra

      Minä tein sen virheen kun ostin puolipitkän peruukin.Se hiosti kuin karvalakki päässä kulkisi-Minulla vaan on aina ollut pitkät hiulset-Toivottavasti löydät sopivan itsellesi.

    • regadoo

      Minulla tuttava Jyväskylässä ja hän saa 2 kertaa vuodessa uuden peruukin - maksutta - ja tietenkin aidoista hiuksista tehty.Ei näköjään vaasassa yhtä hyvin asiat .
      Jospa syynä se että hänellä ei syöpää vaan tämä ... alopecia , vai mikä sen nyt onkaan kun kaikki hiukset lähtee ja myös muu karvoitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe