Keskussairaalan päivystävä sairaanhoitaja.Jouduin viimme yönä soittamaan sinne kello 2.17 niin olipa tympeä ihminen.Aloin sille kertomaan tytöstä kun sillä oli korkea kuume ja oksenteli paljon, että mitä sille vois tehdä,mutta kun kysyin että kenen kans puhun niin silloin tuli tekstiä että sei ei sinulle kuulu ja nimeäni ei tartte sanoa.Kun ei sano nimeään niin ei joudu vastuuseenkaan, jos antaa vääriä ohjeita.
kohtelu
18
371
Vastaukset
- §Mies
Virkamiehen -johon sairaanhoitajakin on ilman muuta rinnastettava- on aina ilmoitettava viimeistään kysyttäessä nimensä. Lisäksi virkamies on palveluvelvollinen, ja palvelu on suoritettava viipymättä ja ystävällisesti. Katso virkamieslaki.
- 18
Kerroppa koko juttu miten sinä käyttäydyit.
- jhgfdsa
åptbbbbbbbbbbbb
- pete.p
No minäpä kerron sanoin kyseiselle sairaanhoitajalle kenen kanssa puhun,että voisko sanoa nimensä niin tiuskasi että ei tartte sanoa.Ja tarkoitus oli sen nimen saannin suhteen, että jos joudun soittamaan uudestaan niin voin sanoa kenelle soitin.Iltapäivällä soitin niin siellä vastasi joku toinen ja sanoi ensin nimensä,mistähän sais tietoa onko velvollinen sanomaan nimensä tietäskö potilas asiamies.
- äiti-39
Onpa harmi juttu! Yleensä mulle on sattunu kaikki Kajaanissa olevat hoitajat olemaan aivan ihania ja neuvovat, kun hätä on lapsesta aina kova. Paremmin täällä omalla kylällä ovat olleet
aivan liian tärkeitä ja mahtavia. Toivottavasti sait tytölle kuiteskin apua, tsemppiä sulle =)- ammattitaidottomat
Siellä ei kunnon äitejä arvosteta.Kun on hädissään lapsensa vuoksi aletaan huostaan,liian varovainen äiti on mielisairas..kuulemma.
- pete.p
Kiitos jaksellaan nyt olen itse kuumeessa,39 astetta on lämpöä, aikoinaan oli sydälihas tulehdus mutta eipä taida uskaltaa soitella hoitajille.Kuitneki tulen selvitämään tämän hoitjan nimen jotenki ,kun paranen ensin ,kuulemma pitää ottaa yhteys johtavaan lääkäriin.
- sdfz
Työvuorolistasta kait tuommoset saapi selville....
- pidäpuolesi
Päivystyspolin osastonhoitajan pitäisi tietää nimi.Toki voi olla niin että henkilö oli esim. opiskelija tai ei ollut valmis sairhoit. Silloin usein Valviran pelossa piilotellaan. Tosiasia on kuitenkin että puhelimeen vastataan nimen kanssa ei nimettömänä.
Kainuu on takapajula ja sivistymätön joissain asioissa.
Esim kajaanin poliisilaitokselta on tiedossa tapaus jossa konstaapeli soitti häirikköpuhelun ja ukon nimeä piiloteltiin oikein poliisipäällikkö Pönkön toimesta.
Aloittajan kannattaa ottaa yhteys potilasasiamieheen ja tehdä asiasta valitus oulun lääninhallitukseen (tai minne valitukset menevätkään..)eiköhän ala tulla parannusta asioihin.!- paskapuhetta
Höpö höpö, hoitajan ei tarvitse sanoa nimeään. Vai valittaa oulun lääninhallitukseen, oulunlääniä ei ole ollut pitkään aikaan. Kaikkea sitä saa lukea.
- §Mies
paskapuhetta kirjoitti:
Höpö höpö, hoitajan ei tarvitse sanoa nimeään. Vai valittaa oulun lääninhallitukseen, oulunlääniä ei ole ollut pitkään aikaan. Kaikkea sitä saa lukea.
Oulun hallinto-oikeuteen.
Ja nimi on sanottava.
- 20
Joo ei tarvii sanoa nimeä, kuulostaa siltä ettet kerro ihan kaikkea.
- pete.p
Mitähän siitä puuttus jota en kerro.aloin ensin kyselemään että mitä voisin tytölle tehdä,mutta sitten kysin että kenen kanssa puhun ,niin silloin tuli se teksti että ei kuulu sinulle.Ja sen takia kysyin nimeä että jos joudun uudestaan sinne soittamaan, niin voin kertoa kenelle olen aijemmin soittanu.Kyllä tämäki nimi selviää kunhan paranen tästä kuume taudista ensin,on ajat tarkasti ylläällä moneltako sinne soitin.
- Ihanat hoitajat
pete.p kirjoitti:
Mitähän siitä puuttus jota en kerro.aloin ensin kyselemään että mitä voisin tytölle tehdä,mutta sitten kysin että kenen kanssa puhun ,niin silloin tuli se teksti että ei kuulu sinulle.Ja sen takia kysyin nimeä että jos joudun uudestaan sinne soittamaan, niin voin kertoa kenelle olen aijemmin soittanu.Kyllä tämäki nimi selviää kunhan paranen tästä kuume taudista ensin,on ajat tarkasti ylläällä moneltako sinne soitin.
Onpa todella kummallista. Olen soittanut useasti päivystävöän sairaanhoitajan numeroon, silloinkin kun asia ei heille ehkä olisi kuulunut. Aina olen saanut erittäin hyvän ja ystävällisen palvelun. Parhaan mitä mistään. Ovat soittaneet takaisinpäin, jos on tarvinnut tarkentaa ohjeita. On kyllä tullut kuva rautaisen ammattitaidon omaavista hoitajista. Onko näin, että nykyään joudutaan yleisönpalvelussa suojaamaan itseään sanomalla vain etunimi, koska kaikenlaisia ihmisiä on, ottavat selvää nimen perusteella puhelinnumeron ja osoitteen. Harvoi, mutta saattaa käydä näinkin. Toki jos nimeä kysytään ja puhutaan asiallisen ihmisen kanssa, en ymmärrä miksi nimeä ei voida kertoa. Käsittääkseni hoitotapahtumat aina kirjataan, sitä kautta varmaan potilasasiamies asian selvittää ko henkilön kanssa. Itse olen tätä tietä joskus joutunut käyttämään . Sinulle sitä nimeä ei kerrota, vaikka hoitaja saisi varoituksen. Eli asia paperille ja valitus vetämään.
- kiitollinen äiti
Ihanat hoitajat kirjoitti:
Onpa todella kummallista. Olen soittanut useasti päivystävöän sairaanhoitajan numeroon, silloinkin kun asia ei heille ehkä olisi kuulunut. Aina olen saanut erittäin hyvän ja ystävällisen palvelun. Parhaan mitä mistään. Ovat soittaneet takaisinpäin, jos on tarvinnut tarkentaa ohjeita. On kyllä tullut kuva rautaisen ammattitaidon omaavista hoitajista. Onko näin, että nykyään joudutaan yleisönpalvelussa suojaamaan itseään sanomalla vain etunimi, koska kaikenlaisia ihmisiä on, ottavat selvää nimen perusteella puhelinnumeron ja osoitteen. Harvoi, mutta saattaa käydä näinkin. Toki jos nimeä kysytään ja puhutaan asiallisen ihmisen kanssa, en ymmärrä miksi nimeä ei voida kertoa. Käsittääkseni hoitotapahtumat aina kirjataan, sitä kautta varmaan potilasasiamies asian selvittää ko henkilön kanssa. Itse olen tätä tietä joskus joutunut käyttämään . Sinulle sitä nimeä ei kerrota, vaikka hoitaja saisi varoituksen. Eli asia paperille ja valitus vetämään.
Viime viikolla illalla soitin päivystävälle sairaanhoitajalle kun lapseni ripuloi. Sain kyllä hyvät hoito-ohjeet ja ohjeet mitä pitää seurata. Sovittiin, että jos ripulointi jatkuu otan uudelleen yhteyttä ja sitten verikokeisiin ja tarvittaessa vastaanotolle. Nimeään ei tainnut muuten sanoa kun jälkeenpäin muistelen, taisi sanoa että päivystävä sairaanhoitaja. Se riittikin. Ystävällinen oli.
- Nimi=Erkki
Onhan se itsestäänselvyys että nimi pitää sanoa.
- sadfashnuioeddx
Sukunimeä ei ole pakko sanoa! Etunimi toki kuuluu hyviin tapoihin sanoihin. Nykyisinhän on siirrytty siihen, että nimikylteissäkin on enää etunimet.
- sadfashnuioeddx
siis kuuluu hyviin tapoihin sanoa.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070