"Siittäjän, synnyttäjän ja imettäjän roolit"

Lestad. perheen pää

Miehen tehtävänä on siittää ja elättää perhe eli käydä töissä.
Naisen tehtävänä on synnyttää, imettää ja kasvattaa eli olla kotona.

Mun mielestä tämä on selvin jako.

7

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lesta.

oletkohan oikeesti lesta. luulempa että halusit taas provsoida ketjua liikkeelle. kukaan lesta ei kersku tollasilla.

• Kairinnka

Kuinka paljon Lestamiehen täytyy ansaita, jotta voi myös peheensä elättää -ilman yhteiskunnan tukia? Ja miksi?

• M.Päällikkö(n)

Tuo naisen tehtävä kuulostaa vähän samalta, kuin lypsykarjankin. Toivottavasti teillä lypsykarja pääsee edes kesällä niitylle? Ai niin, onhan ne suviseurat. =) Että kerran vuodessa pääsee ulos äitikin. Varmaan kadehdittavaa.

• käyrä pystyssä

Lestadiolaisten on syytä hillitä yletöntä lisääntymisintoaan nykytilanteessa. Lapsia syntyy lyhyessä puolen vuoden ajassa tuhatmäärin yli uusiutumistarpeen.
      Samaan aikaan pakolaisleireillä kuolee ihmisiä, jotka matalamman syntyvyyden vallitessa voitaisiin ottaa Suomeen.

Ensimmäisellä vuosipuoliskolla syntyi 29 670 lasta.
      Kuolleiden määrä oli 25 820.

http://www.tilastokeskus.fi/til/vamuu/2011/06/vamuu_2011_06_2011-07-26_tie_001_fi.html

• näin se menee tosiaa

noinhan se näköjään menee.
      Yhden ihmisen tulot vaan harvoin riittää kymmenpäisen lapsijoukon ruokkimiseen tai pukemiseen. Sitten mennään soskun hakemaan rahaa. lapset ovat likaisissa vaatteissa ja nälkäisiä. itse käydään syömässä lämmin ateria päivittäin kodin ulkopuolella. Äiti nääntyy työtaakan alle ja häntä muistutetaan siitä, että valittaa ei saa.

koiriakaan ei saa pennuttaa joka vuosi, mutta naisen on kestettävä jokavuotinen raskaaksituleminen, synnyttäminen ja lapsesta huolehtiminen.

• hoitsuharjoittelija

Mulla on työkaverina lestadiolaismies. Mies ajelee kalliilla moottoripyörällä ja ostaa kalliita kameroita ja käyttää palkkansa omiin juttuihinsa. Lapsia on yli 10 ja he kulkevat rääsyissä ja vaimo näyttää miehen isoäidiltä, niin rupsahanut on ja hampaaton. Ilmeisesti tulot jakaantuu perheessä siten, että isä käyttää palkkansa omiin huvituksiin ja yhteiskunta elättää äidin ja lapset.

Toisaalta mulla oli opettajana lessunainen. Tällä ei ollut kuin kaksi lasta, nyt muija on nyt kuuskmppinen ja eläkkeellä. Kyllä jotkut vaan käyttää ehkäisyä eivätkä kerro kellekään. Käyvät vaan toisellla paikkakunnalla yksiyislääkärillä. Nähty on.

• oopperan ystävä

Miehen tehtävänä.... naisen tehtävänä....

Näinhän se lestadiolaisilla menee. Hyvin kiteytetty. Sinä esim. määrittelet, mikä toisen ihmisen "tehtävä" on. Naisilla ei ole yksilön oikeutta määritellä tehtäviään itse lahjojensa ja kykyjensä mukaan, eikä heillä ole olemassa itseisarvoa naisena, vaan pelkästään välinearvo miehen käytössä. Nainen pitää saada mahdollisimman pian siitoskäyttöön ettei hän vain ehdi toteuttaa mitään muuta naisen roolia, jonka itse on valinnut. Naista, joka ei ole äiti, ei lestadiolaisille ole olemassa. Jos sellaisia on, heidän täytyy olla jotenkin syntisiä, koska heidän seksuaalisuutensa ei ole kenenkään kontrollissa.

Tämähän se lestadiolaisnaisen osa on, jos ei omaa kehittynyttä itsetuntoa. Itsetunto kyllä riistetään lestadiolaistytöiltä jo varhain, joten vahva saa olla, että pystyy pitämään oma linjansa. Tuttavapiirissä on yksi lestadiolaistyttö, joka on jättänyt alistusopit ja seilaa nyt vapaana ja onnellisena maailmalla. Heitä on yhä enemmän, kiitos internetin ja hyvien ystävien.

Nostan hattua ja kumarran esimerkiksi yhdelle musiikkihistorian upeimmista ihmisistä, oopperalaulaja Soile Isokoskelle, joka lestadiolaistaustastaan huolimatta piti oman linjansa ja kehitti lahjaansa. Mikä menetys oopperamaailmalle ja musiikin ystäville sekä Isokoskelle itselleen olisi ollut, jos hän olisi niin monen lestadiolaisnaisen tapaan tukahduttanut todelliset lahjansa ja tyytynyt pelkän piian ja miesten määräämään lypsylehmän osaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      161
      8398
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      446
      7512
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      74
      3854
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      154
      3590
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      112
      3019
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2685
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2036
    8. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      37
      2021
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1873
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1540
    Aihe