Minä en. Pitäisi kai jo laittaa suu suuppuun, mutta miksi teemme vääräänosuvia kuvitelmia, muista?
Jokainen meistä on elämän tohtorin hatun ansainnut, jokaisella on omaa asiantuntemustaan omalla alallaan. Kukaan ei ole toistaan parempi, kaikkia meitä tarvitaan. Minäkin käyn ihmisestä, jos en muusta, niin huonosti onnistuneesta, jota alakarein katsellen voit tuntea oman paremmuutesi.
.
Kuvitteletko tietäväsi, tuntevasi, tajuavasi toisen palstaajan
60
139
Vastaukset
Eihän täällä ketään tunne, omassa mielessään voi miettiä, että minkälainenhan tuokin ihminen mahtaa olla, kun kirjoituksia lukee.
Parempi ettei tekisi minkäänlaisia päätelmiä toisesta, tämä palstalla "näkyvä" persoonan osa on kuitenkin vain pieni osa ihmisestä.
En pidä itseäni parempana kuin kukaan täällä, mutta en mie välttämättä paljon huonompikaan ole.
Ihan omanlaiseni vain.
Ettehän te kuitenkaan tunne minua, muutama tosin hieman paremmin, ja ystävinä ovat pysyneet siitä huolimatta.- lejanna
Nootku ku mää.
En tunne olevani yhtään parempi, mutten huonompikaan, minusta ihmistä kuuluu kunnioittaa, kukin kykynsä mukaan.
Ei tunne kukaan minuakaan, olen kuin aaveratsastaja aamunkoitossa.
Ilman satulaa, vain hevon harjaksista pitäen.
Aamuista aurinkoa päin, päin päivää sarastavaa, hepo mua viedä saa. ;))
. lejanna kirjoitti:
Nootku ku mää.
En tunne olevani yhtään parempi, mutten huonompikaan, minusta ihmistä kuuluu kunnioittaa, kukin kykynsä mukaan.
.Toisaalta kyllä palstakirjoituksista saa aika hyvän kuvan ihmisen ajatusmaailmasta ja arvoista.
Toisten kanssa tulee paremmin juttuun, ei sille mitään voi.
Mie olen allerginen hevosille, ollenkaan en vois tuolla lailla ratsastaa. :))- lejanna
Anceli kirjoitti:
Toisaalta kyllä palstakirjoituksista saa aika hyvän kuvan ihmisen ajatusmaailmasta ja arvoista.
Toisten kanssa tulee paremmin juttuun, ei sille mitään voi.
Mie olen allerginen hevosille, ollenkaan en vois tuolla lailla ratsastaa. :))Isäni työtoveri oli Vappu, minä taas kerran kohtasin Iso-Velin, komean ja paksun ravikuninkaan. Kuollut 2003, katsoin netistä.
. lejanna kirjoitti:
Isäni työtoveri oli Vappu, minä taas kerran kohtasin Iso-Velin, komean ja paksun ravikuninkaan. Kuollut 2003, katsoin netistä.
.Meillä kotona oli myös hevonen, ensin Aros ja sitten Poju.
Isä kävi raveissa ja minä pääsin kerran mukaan.
Sieltäköhän se allergia tulikin. =)- lejanna
Anceli kirjoitti:
Meillä kotona oli myös hevonen, ensin Aros ja sitten Poju.
Isä kävi raveissa ja minä pääsin kerran mukaan.
Sieltäköhän se allergia tulikin. =)Yksi sukulaispoika kärsi maitoruvesta, aina sanottiin, että se tuli lehmistä ja hevosista??
Liekö ollut faktaa??
. - Kehityskeskustelu
lejanna kirjoitti:
Nootku ku mää.
.Mitä varten sitten olet jatkuvasti poistattamassa toisten sellaisia aloituksia jotka tekosiveyeesi eivät sovi? Se jos jokin on ylimielistä käytöstä. Ja annat miinuspojoja toisille ja plussia itsellesi. Onko kehittynyttä toimintaa?
- vuorotellen
Kehityskeskustelu kirjoitti:
Mitä varten sitten olet jatkuvasti poistattamassa toisten sellaisia aloituksia jotka tekosiveyeesi eivät sovi? Se jos jokin on ylimielistä käytöstä. Ja annat miinuspojoja toisille ja plussia itsellesi. Onko kehittynyttä toimintaa?
Nyt on lejannan vuoro olla vainosi kohteena niinkö?
- Kehityskeskustelu
vuorotellen kirjoitti:
Nyt on lejannan vuoro olla vainosi kohteena niinkö?
Kukas muu on ollut? Lopeta vainoharhainen käytös? Lejannako ei ole vainonnut ketään vai? Puskasta paskantaa.
- lopeta jo
Kukas muu on ollut? Lopeta vainoharhainen käytös? Lejannako ei ole vainonnut ketään vai? Puskasta paskantaa.
Kuten sinäkin.
- hihihihihihihi
lopeta jo kirjoitti:
Kuten sinäkin.
Lejannna on hunksuttajan naisnicky
kirjotaa aamusta lejanna kirjoitti:
Yksi sukulaispoika kärsi maitoruvesta, aina sanottiin, että se tuli lehmistä ja hevosista??
Liekö ollut faktaa??
.Sisarellani oli pienenä maitorupea, siihen laitettiin Hyvä Salvaa, sitä taitaa olla taas saada apteekista.
Eihän sitä tiedä, vaikka olisi eläimistä maitorupi tullutkin.
Lypsylämmintä maitoa juonut. :)
Mielipiteethän muorostetaan sen perusteella mitä palstalle kirjotellaan.
Kahrenkeskeiset jutut voi syventää mielikuvaa.
Joskus nää palstajutut on sen verran luontaantyötäviä et ei haluaiskaan syventää mielikuvaa kirjottajasta.
Eli ei näistä jutuista saa käsitystä ihmisestä sitä vaan muorostaa mielikuvan jostain nikistä ja se taas ei anna oikeeta kuvaa kirjottajasta ihmisenä.
Yhrenkären sormiin taitaa mahtua nekin jolla on pikkasen oikean suuntainen mielikuva siitä millanen olen luonnossa.- lejanna
Voihan Kerberoksen kuonokarvat, samaa olen mieltä kanssasi.
Nämä lätinät ovat vähän kuin mainoksia, kukin laittaa vain parhaimpaansa, niin kai minäkin.
Silti, ja sinänsä, tunnen kaukaa tuntevani sormenpäilläni sinunkin sisimpääsi, vähän, häivähdyksen, olenko kuvitelmieni tollo?
. Minulla on pieni tuntuma siihen millainen olet luonnossa ja se tuntuma on hyvä.
Mutkainen tie sun luoksesi vie. :)lejanna kirjoitti:
Voihan Kerberoksen kuonokarvat, samaa olen mieltä kanssasi.
Nämä lätinät ovat vähän kuin mainoksia, kukin laittaa vain parhaimpaansa, niin kai minäkin.
Silti, ja sinänsä, tunnen kaukaa tuntevani sormenpäilläni sinunkin sisimpääsi, vähän, häivähdyksen, olenko kuvitelmieni tollo?
.Jotkut kirjoittajat laskeutuvat helposti toisten sydämiin.
Sinusta ei tolloa saa tekemälläkäänAnceli kirjoitti:
Minulla on pieni tuntuma siihen millainen olet luonnossa ja se tuntuma on hyvä.
Mutkainen tie sun luoksesi vie. :)Huomenna tarviin sun siipiäsi suojanani,ole paikalla.
- lejanna
koti-kiusattu kirjoitti:
Jotkut kirjoittajat laskeutuvat helposti toisten sydämiin.
Sinusta ei tolloa saa tekemälläkäänNuusaa on tullut, mutta mitä olen aukonut naamaani, yritän pitää sanatulvani, kurissa, minä, kakkakökäle. Hih!
Sinä, kaunein kaikista, palstalaisista.
Tykkäätkö nää punasesta herasta?
. koti-kiusattu kirjoitti:
Huomenna tarviin sun siipiäsi suojanani,ole paikalla.
Olen kanssasi ajatuksissani, tiedät sen, jos se vähänkään auttaa.
Siivet suojaavat sinua ja antavat voimia, uskotaan niin.- Kehityskeskustelu
koti-kiusattu kirjoitti:
Jotkut kirjoittajat laskeutuvat helposti toisten sydämiin.
Sinusta ei tolloa saa tekemälläkäänÄlä viitsi mielistellä tuota leijaa (täytyy pitää nenästä kiinni kun sen omakehu haisee niin voimakkaasti), kun se muutenkin on niin itseään täynnä. Laittaa aloitteen jolla olla ei selvästikään ole muuta tarkoitusta kuin kerjätä kehuja ja kannustusta. Pelkkää huomionhakuisuutta päöivästä toiseen. Roikkuu täällä ja yrittää saada porukoita puolelleen ja arvostelee niitä jotka ovat sitä älykkäämpiä. Täkäläisillä on niin huono ihmistuntemus ja psykologinen silmä etteivät huomaa mitään. Narsisti mikä narsisti:(
- lejanna*
Älä viitsi mielistellä tuota leijaa (täytyy pitää nenästä kiinni kun sen omakehu haisee niin voimakkaasti), kun se muutenkin on niin itseään täynnä. Laittaa aloitteen jolla olla ei selvästikään ole muuta tarkoitusta kuin kerjätä kehuja ja kannustusta. Pelkkää huomionhakuisuutta päöivästä toiseen. Roikkuu täällä ja yrittää saada porukoita puolelleen ja arvostelee niitä jotka ovat sitä älykkäämpiä. Täkäläisillä on niin huono ihmistuntemus ja psykologinen silmä etteivät huomaa mitään. Narsisti mikä narsisti:(
Narsisti, mikä narsisti, olen.
Ihan kuin sinäkin..
Minulla ei ole mitään aihetta omaankehuun, kuolema on ollut lähellä.
Kuoleman kuva on aina vierelläni, sen katse karkoittaa pois pahat ajatukset, toisista.
Leijaan, persleijaan, ollaan kuitenkin kavereita, vai mitä?
. Kehityskeskustelu kirjoitti:
Älä viitsi mielistellä tuota leijaa (täytyy pitää nenästä kiinni kun sen omakehu haisee niin voimakkaasti), kun se muutenkin on niin itseään täynnä. Laittaa aloitteen jolla olla ei selvästikään ole muuta tarkoitusta kuin kerjätä kehuja ja kannustusta. Pelkkää huomionhakuisuutta päöivästä toiseen. Roikkuu täällä ja yrittää saada porukoita puolelleen ja arvostelee niitä jotka ovat sitä älykkäämpiä. Täkäläisillä on niin huono ihmistuntemus ja psykologinen silmä etteivät huomaa mitään. Narsisti mikä narsisti:(
Minä muorostan mielipiteeni kirjoittajasta sen perustella miten se mulle kirjottaa.
Muuta tapaa kun tällä palstalla kun ei ole.
Jos se kirjoittaja rähjää jonkun toisen kanssa se ei mulle kuulu, minä poika kehun ketä haluan .- lejanna
koti-kiusattu kirjoitti:
Minä muorostan mielipiteeni kirjoittajasta sen perustella miten se mulle kirjottaa.
Muuta tapaa kun tällä palstalla kun ei ole.
Jos se kirjoittaja rähjää jonkun toisen kanssa se ei mulle kuulu, minä poika kehun ketä haluan .Sinä se olet suloinen ihminen. Räyhänhenget hengittäköön pahanhajuista henkeään. sinä olet kaunis, ja sinun sielusi on kultainen.
Hupsista ja kapsista, on ihanaa saada elää, vielä.
. Kehityskeskustelu kirjoitti:
Suksi kuuseen!!!!
En viittiny laittaa sitä yhtä sanaa, joka ois tähditetty.
Narsisti, pahhhh!!!
mikä sä oot sanomaan ketään narsistiks palstakirjottelun perusteella, tai ylipäätään muutenkaan.
Se on tyhmä muotisana jota tungetaan nykyään joka paikkaan.
Promille ihmisistä on oikeesti narskuja, toisaalta taas meissä jokaisessa asuu pieni narsisti. :Dminttupuu kirjoitti:
Suksi kuuseen!!!!
En viittiny laittaa sitä yhtä sanaa, joka ois tähditetty.
Narsisti, pahhhh!!!
mikä sä oot sanomaan ketään narsistiks palstakirjottelun perusteella, tai ylipäätään muutenkaan.
Se on tyhmä muotisana jota tungetaan nykyään joka paikkaan.
Promille ihmisistä on oikeesti narskuja, toisaalta taas meissä jokaisessa asuu pieni narsisti. :DByäää!!
Ei menny oikeeseen paikkaan, tarkotin tolle joka sano Lejannaa narsistiks.
- markeena*
Kuvittelenko kirjoittajien kirjoittavan totta vai tarua? Mikäli kuvittelen sen todeksi, niin aika paljon saa "kuvaa" ihmisen ajatusmaailmasta, suhtautumisesta eri asioihin jne..
- lejanna
Niinpä, ja ainakin antaa kuvan ihmisen mieleen, onko hän ihmisystävällinen, vai ymmärtääkö hän jokaisen arvon.
Onko hän vain pelkkä toisten aliarvioija, vai tajuaako hän, että jokainen ihminen on laulun arvoinen.
100 vuotiaat saa sukat, mahtavaa!!
. - markeena*
lejanna kirjoitti:
Niinpä, ja ainakin antaa kuvan ihmisen mieleen, onko hän ihmisystävällinen, vai ymmärtääkö hän jokaisen arvon.
Onko hän vain pelkkä toisten aliarvioija, vai tajuaako hän, että jokainen ihminen on laulun arvoinen.
.Yritän välttää aliarviointeja toisista ihmisistä.
Yritän välttää kovin kielteistä suhtautumista ihmisiin ja heidän tekemisiinsä tai tekemästä jättämiseen, koska se saattaa kolahtaa jossain vaiheessa omaan nilkkaan, omassa lähipiirissä.
Vaan lipsahduksia tulee mullakin ja edellä oleva unohtuu.
Onko joku luvannut 100-vuotiaille sukat? - meeriamanda
lejanna kirjoitti:
." Turha sitä on yrittää olla nyrryystä, ku kerran on komianhenkinen" :))
Joskus luulee ...joskus sitten taas ei. .♫ ♫♫ lejanna kirjoitti:
.Miten on arvon rouvat ja yksi herra moninikit, jotka tulevat ketjuihin heittävät ilkeitä arvosteluja nimimerkillisille, sotkeutuvat keskusteluihin ja ilkeilevät henkilökohtaisuuksilla. He/hän vaihtaa nikkejään/nikkiä, viestien takanahan voi olla nimimerkki joka on kaverilistallanne, minkähänlaisia kuvajaisia on käynyt mielessänne näistä iholle liimautjista?
- lejanna
meeriamanda kirjoitti:
" Turha sitä on yrittää olla nyrryystä, ku kerran on komianhenkinen" :))
Joskus luulee ...joskus sitten taas ei. .♫ ♫♫Woihan Eskamandeera, oot ku Lauri Tähkä, komia ja rotukuntoinen.
Killuttimet vyöllä, ne on saatu työllä, mutta nakrattaa ne vain. :))
Hipsis ja hapsis! ♫
. - markeena*
meeriamanda kirjoitti:
" Turha sitä on yrittää olla nyrryystä, ku kerran on komianhenkinen" :))
Joskus luulee ...joskus sitten taas ei. .♫ ♫♫:)) Paree kuitenkin yrittää, pudotus voi tehdä kipeää, komianhemkisellä.
Mitä murretta haastoit tuossa? - lejanna
korpikirjailija kirjoitti:
Miten on arvon rouvat ja yksi herra moninikit, jotka tulevat ketjuihin heittävät ilkeitä arvosteluja nimimerkillisille, sotkeutuvat keskusteluihin ja ilkeilevät henkilökohtaisuuksilla. He/hän vaihtaa nikkejään/nikkiä, viestien takanahan voi olla nimimerkki joka on kaverilistallanne, minkähänlaisia kuvajaisia on käynyt mielessänne näistä iholle liimautjista?
Woihan woideltu woiviineri, mitähän tarkoitat?
Itseään kannattaa ensin katsoa peiliin, kuin muitten heiliin, pyrkii, pysks!
Kuvajaiset, kaivon kalvosta, näyttävät omat naamat, kovin kalvakkaat, ja jospa suloisen siivokkaat naamat näkyvät, tuskin.
Hips ja taas heijakkaa, tanssataan, vaikka tanssia koskaan loppuvaa.
. - meeriamanda
markeena* kirjoitti:
:)) Paree kuitenkin yrittää, pudotus voi tehdä kipeää, komianhemkisellä.
Mitä murretta haastoit tuossa?markeena...pohajalaanen sananlaskuhan se :)) ihan vain kevennykseksi...nauraen kirjoitin koska lejanna ite viljelee näitä sutkauksia, ei sen kummempaa.
On ja useasti pudottu:) sinnikkäästi on kivuttu takasin. - markeena*
meeriamanda kirjoitti:
markeena...pohajalaanen sananlaskuhan se :)) ihan vain kevennykseksi...nauraen kirjoitin koska lejanna ite viljelee näitä sutkauksia, ei sen kummempaa.
On ja useasti pudottu:) sinnikkäästi on kivuttu takasin.Ollos huoletta, kevennyksenä sen otinkin. :)
Tähän ikään, olen minäkin jo kolmesti joutunut sanani nielemään. :) - lejanna
markeena* kirjoitti:
Yritän välttää aliarviointeja toisista ihmisistä.
Yritän välttää kovin kielteistä suhtautumista ihmisiin ja heidän tekemisiinsä tai tekemästä jättämiseen, koska se saattaa kolahtaa jossain vaiheessa omaan nilkkaan, omassa lähipiirissä.
Vaan lipsahduksia tulee mullakin ja edellä oleva unohtuu.
Onko joku luvannut 100-vuotiaille sukat?Jepsuta hepsuta, uutisissa sanottiin.
http://www.hel.fi/hki/Sosv/fi/ajankohtaista/uutiset/110616_betania_villasukat
. korpikirjailija kirjoitti:
Miten on arvon rouvat ja yksi herra moninikit, jotka tulevat ketjuihin heittävät ilkeitä arvosteluja nimimerkillisille, sotkeutuvat keskusteluihin ja ilkeilevät henkilökohtaisuuksilla. He/hän vaihtaa nikkejään/nikkiä, viestien takanahan voi olla nimimerkki joka on kaverilistallanne, minkähänlaisia kuvajaisia on käynyt mielessänne näistä iholle liimautjista?
Näin on osaltani rouva kirjailija, oliko pahasti tehty jos kirjoittelin polkupyörästä,satumaasta ja autoajelusta ketjuusi johon pyysit kirjoittajia.
Kerrohan millä tavalla loukkasin ja hyökkäsin kimppuusi niissä jutuissa.
Tapani kirjoitella tarinoitani eri nikeillä on vain ja pelkästään minun asiani,sitä en muuta toisten käskystä.
Ompahan eri ennustajilla hommia kun arvailevat.
Tälläkertaa sinä erehryit kun aloit hutkimaan tutkimatta.- ällistynyt taas!
koti-kiusattu kirjoitti:
Näin on osaltani rouva kirjailija, oliko pahasti tehty jos kirjoittelin polkupyörästä,satumaasta ja autoajelusta ketjuusi johon pyysit kirjoittajia.
Tapani kirjoitella tarinoitani eri nikeillä on vain ja pelkästään minun asiani,sitä en muuta toisten käskystä.
Tälläkertaa sinä erehryit kun aloit hutkimaan tutkimatta.Sinunko nimi Heikki?
Minä luulin että tarkoitti hunksuttajaa moninikillä koti-kiusattu kirjoitti:
Tälläkertaa sinä erehryit kun aloit hutkimaan tutkimatta.Kirjoitin illalla, että tätä ketjua en halua jatkaa, mutta ystäväni Koti- Kiusattu sinulle haluan vastata kuten ennenkin ystävällisesti..
Olen hyvin iloinen, että otit osaa tarinaketjuuni. Se ketju jakaa mielipiteteitä mustiin ja valkoisiin. Valkoisista pidän, kuten pidin suunnattomasti tarinoistasi, uskalsin jopa kommentoida polkupyöräjuttua, mutta satumaa- ja autoajelutarinoihin, joista myös pidin en kommentoinut koska ketjussa oli mustia viestejä jolle ketjun aihe ei ollut selkeytynyt vaan minä persoonana. Kehumiseni sai kritiikkiä, joten pääätin vai pitäytyä lukijan roolissa.
Ymmärrän teitä, jotka ette uskalla pistää vakionikkiänne hengentuotteittenne alle sillä kritiikki voi olla murskaavaa.
Itse käytän tekijänoikeutta suojatakseni nimimerkkiäni tarinoissani. Olen jo tottunut lynkkääviin kommentteihin. Tosin kuten huomasit joskus pinnani palaa ja joudun jopa kovistelemaan seriffiä, että poistot on oltava tasapuolisia, enkä hyväksy kommenteillani leikkimistä. Onhan se hauskaa poistaa ilkeät kommentit ja jättää omani yksin tyhjään huutamaan. Hirveä ja tunteeton nainen, joka kirjoittaa niin loukkaavia mielipiteitä sille puskaan sukeltavalle ystävällenne, joka voi olla vakionikillään esim. sinunkin kaverilistalla, en ole tutkinut, mutta voi olla.
Kuten jo aloituskin antaa ymmärtää emme tiedä kuka missäkin huhuilee,varsinkin jos puskasta huhuilee. Sinua en syyttänyt, enhän edes tiennyt, että kirjoitat puskista ja kuten sanoin joskus on ihan tervettä itsesuojeluvaistoa sukeltaa puskaan.
Kysyin muodossa arvon rouvat ja yksi herra, siksi, että heitin kysymyksen ketjuun jo osallistujille ja olethan miespuolinen näin olen ymmärtänyt. Ota jatkossa huomioon, että ilkeät viestini on suunnattu vastaaviin ilkeisiin viesteihin. Ystävälliset vistit saavat ystävällisiä vastauksia, asialliset asiallisia, humoristiset humoristisia, näsäviisaat näsäilyä ja ilkeät ilkeitä.
Näillä eväin eteenpäin.- k/k
Kirjoitin illalla, että tätä ketjua en halua jatkaa, mutta ystäväni Koti- Kiusattu sinulle haluan vastata kuten ennenkin ystävällisesti..
Olen hyvin iloinen, että otit osaa tarinaketjuuni. Se ketju jakaa mielipiteteitä mustiin ja valkoisiin. Valkoisista pidän, kuten pidin suunnattomasti tarinoistasi, uskalsin jopa kommentoida polkupyöräjuttua, mutta satumaa- ja autoajelutarinoihin, joista myös pidin en kommentoinut koska ketjussa oli mustia viestejä jolle ketjun aihe ei ollut selkeytynyt vaan minä persoonana. Kehumiseni sai kritiikkiä, joten pääätin vai pitäytyä lukijan roolissa.
Ymmärrän teitä, jotka ette uskalla pistää vakionikkiänne hengentuotteittenne alle sillä kritiikki voi olla murskaavaa.
Itse käytän tekijänoikeutta suojatakseni nimimerkkiäni tarinoissani. Olen jo tottunut lynkkääviin kommentteihin. Tosin kuten huomasit joskus pinnani palaa ja joudun jopa kovistelemaan seriffiä, että poistot on oltava tasapuolisia, enkä hyväksy kommenteillani leikkimistä. Onhan se hauskaa poistaa ilkeät kommentit ja jättää omani yksin tyhjään huutamaan. Hirveä ja tunteeton nainen, joka kirjoittaa niin loukkaavia mielipiteitä sille puskaan sukeltavalle ystävällenne, joka voi olla vakionikillään esim. sinunkin kaverilistalla, en ole tutkinut, mutta voi olla.
Kuten jo aloituskin antaa ymmärtää emme tiedä kuka missäkin huhuilee,varsinkin jos puskasta huhuilee. Sinua en syyttänyt, enhän edes tiennyt, että kirjoitat puskista ja kuten sanoin joskus on ihan tervettä itsesuojeluvaistoa sukeltaa puskaan.
Kysyin muodossa arvon rouvat ja yksi herra, siksi, että heitin kysymyksen ketjuun jo osallistujille ja olethan miespuolinen näin olen ymmärtänyt. Ota jatkossa huomioon, että ilkeät viestini on suunnattu vastaaviin ilkeisiin viesteihin. Ystävälliset vistit saavat ystävällisiä vastauksia, asialliset asiallisia, humoristiset humoristisia, näsäviisaat näsäilyä ja ilkeät ilkeitä.
Näillä eväin eteenpäin.asia selvä ,ei pahoja fiiliksiä kun asia selvis.
- lejanna
Kirjoitin illalla, että tätä ketjua en halua jatkaa, mutta ystäväni Koti- Kiusattu sinulle haluan vastata kuten ennenkin ystävällisesti..
Näillä eväin eteenpäin.Palsta on peili, paskaa en ole heitellyt, enkä sitä ole huomaani joutunut ottamaan.
Sitä saa, mitä antaa.
. - lejanna
lejanna kirjoitti:
Palsta on peili, paskaa en ole heitellyt, enkä sitä ole huomaani joutunut ottamaan.
Sitä saa, mitä antaa.
.Tähditetty on kakka.
. - lejanna
lejanna kirjoitti:
Tähditetty on kakka.
.No, voihan nokkaeläin, siis ka*ka. :))
. - koin ilkeytenä
Näillä eväin eteenpäin.Kysyit muodossa: Miten on arvon rouvat ja yksi herra moninikit.
Hei nyt kirjoitit jotain joka valaisi, tätä ei tarvitse osaltani jatkaa.
Voisin lisätä kuten jocukselle, sokea kanakin löytää joskus jyvän tarvitaan vain kärsivällisyyttä.- lejanna
Osaltasi olet onnellinen, jos osaat olla.
Kiitos, Luojani, sille!
Jocus on palstan kunnioittamimpiani kirjoittajia.
Koskaan ei hän aliarvioi, laillasi, muita kirjoittajia.
. Hih hulinaa! Ollaanpa täällä jo rempsakkaalla päällä. Juhannusko alkaa pakata päälle ;-D ?
Mutta vakavasti: en tunne yhtään palstalaista muuta kuin kirjoitustensa perusteella. Silti voisin sanoa tuntevani muutaman melkoisen hyvin. Ja monesta ihan oikeasti pidänkin, vaikka en pitämisiäni tänne yleisesti kirjaakaan.
Kirjoitukset eivät valehtele vaan kertovat ihmisestä sen kaikkein oleellisimman - jos osaa lukea. Tietysti otannan pitää olla suurempi kuin pari kommenttia siellä täällä.
Toivoisin että useampikin palstan ns. vakkari uskaltautuisi kirjoittamaan vakinikillä. Täällä on piilossa monta helmeä.
Iloista Juhannusta kaikille, saunotaan ja uidaan ja nautitaan Suomen suvesta!- lejanna
Helmiä heliseviä on ihanaa täällä keräillä.
Niin se on, kuin sanoitkin, aina ihmisestä välittyyy kuva, sanoi hän sitten, sitä sun tätä.
Rivien välistäkin osaa lukea, jos osaa. :))
Uidaan ja saunotaan, ihanalla, tuoksuvalla, kesävihdalla. oikein pakaroita ja selkää piiskataan, kiva, sinä.
Missä on Saimaan taka?
.Ihan totta, minä tosiaan olen monta kertaa harmistellut mielessäni kun on jokin tosi hyvä ja ajatuksia herättävä kirjoitus mutta täysin tunnistamaton nikki, sellainen joka näkyy palstoilla ehkä vain sen ainoan kerran.
Tosiasiassa mulla on jo niin huono muisti että aika monta kertaa pitää sama nikki näkyä että sen tutuksi tunnistan, kun en läheskään kaikkia ketjuja edes lue - en ole ehtivinäni ;-/
Siis: helmet, esiin! Puolitutulle nikille on mukavampi vastaillakin, harvoin ihan tuntemattomille suuremmin kommentoin.
Tämä paikka on nimensä mukaisessa paikassa, täällä toisella puolella, takimmaisella rannalla ja melkein korvessa vielä, missä ei ole edes juhannuksena pruukannut suuria mökiä kuulua ;-)
- Vastaa ensin itse
Niinpä, mutta lejanna hyvä, sinä olet nyt itse paras vastaamaan omaan kysymykseesi. Katselin juuri äsken eräitä vastauksiasi, joissa olet mm. eräälle kommentoijalle ilmoittanut tämän olevan katkeran ihmisen, jolle täällä ei ole sijaa. Eikö se ole ylenkatsetta ja aika karkeaa tuomitsemista muutaman sanan perusteella? Miksi siis teit niin ja tunnet olevasi ainakin tuota onnetonta kommentoijaa parempi? Olisit voinut vastata luulematta yhtään mitään tai kysyä, mitä toinen oikeastaan tarkoittaa. Sen sijaan halusit tuomita. Miksi lejanna?
- lejanna
Ansaitsen vitsakset, jos noin olen mennyt sanomaan. Ihn olet oikeassa, minulla ei ole mitään tuomiovaltaa. Ihan minihminen olen minä, ihan vain pieni ja mitätön.
Yritän oppia ihmisten tavoille.
.
- Meriläinen
Kuvittelen mielessäni kyllä kaikenlaista, mutta en todellakaan luule tietäväni kenestäkään yhtään mitään.
Täällähän voi esiintyä vaikka minkälaisena mutta totuus voikin olla jotain ihan muuta.
Joskus pohdin minkälaisissa tiloissa ihmisten koneet on.
Itselläni on seinä tuossa ihan edessä mutta kun käännän hieman päätä jo näen kahdestakin ikkunasta ulos.
Nytkin lokit huutaa niin pirukseen tuolla rannalla.
Mietin minkälaisia ihmisiä ja minkälaisin miettein.
No yleensä nää Juhlapyhät on tuoneet usein esiin sen että ihmiset monet on yksinäisiä. Itekin olen todennäköisesti yksin Juhannuksen mutta en kuitenkaan ole yksinäinen, ja siinä on iso ero.
Kaikenlaistahan sitä aina miettii, mutta ihan vaan ja pelkästään ihmisiä ollaan kaikki.
Tai käännetäänkin toisin päin koko ajatus, jokainen on Kympin arvoinen ihminen tälläkin palstalla :))- lejanna
Viimeisen virkkeesi allekirjoitan, vaikka sata kertaa. Kaikki olemme ihmisiä, isolla etukirjaimella.
Kukaan ei ole toistaan huonompi.
Ketään ei voi aliarvioida, jokaisella on olemisen oikeutuksensa.
Sinusta on aina välittynyt reipas, ahkera ja hilpeä ihminen.
Vitsikäs vilpertti, villamyssy päässä, reppu selässä, ja silmänpilke.
.
- onnella ja tuurilla
Kaikki olemme Herran kuvia matkalla loppua kukin eri tavalla.
Pidän hyvin paljon täällä kirjoitetusta oli aihe mikä tahansa.- lejanna
Luojahan loi ihmisen kuvakseen, miehen ja naisen.
Loppua kohti lotrataan, kellä lähempänä, kellä kauempana.
Kumpi lie parempi?
.
- jk
vai niin
- z<z<z<
Kyllä näillä kymmenillä pitää ihmisenä arvonsa tuntea.
Mitä vanhemmaksi tulen, sen tarkemmin huomaan miten turhia asioita ihmiset arvostavat.
Opittaisiin elämään tässä ja nyt, huomisesta ei tiedä kukaan, eikä varsinkaan viimeistä neljännestään elävät.
En tarkoita että pitäisi panna ranttaliksi ja jätää asiansa hoitamatta:)- bessie*
Kunhan oppisi elämään joskus jossain muualla kuin tässä ja nyt?
Mielelläni oppisin, jos joku neuvoisi?
Tuppaan nuo mielikuvitusleikkini ja haaveilunikin aina tekemään muun touhun ohella, esim. metsässä liikkuessani tai vaikkapa kaunistautuessani.
Huomisen tiedä melko tarkkaan, äkkilähtöönkin olen varautunut. Tässä ja nyt syön aamiaista, suunnittelen laittavani lähiaikoina ranttaliksi, naputtelen tätä ja melkein nyt lähden tästä tuonne, lapsia vahtimaan.
Väitöskirjaa vaille, - vieläkin :))
- lejanna
Oletko sinäkin, niin minäkin.
Tehhään leipurinlakit päähän, venäläiset atomivoimalan valvojatkin ovat ne päässään.
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 412760
- 562588
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle492222Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3351940- 1371682
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161515Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71348Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101207- 421126
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661086