Papa solumuutokset

Mommie123

Sain tänään kirjeen labrasta, että lieviä solumuutoksia. Uusintakutsu vuoden kuluttua.

Minulla on todettu kondylooma n. vuosi sitten ja sain muistaakseni jotain Wartec tai Wertec -nimistä tököttiä niihin näppyihin. Samoihin aikoihin lopetin pillerit.

Sen jälkeen tai oikeastaan viimeiset puoli vuotta vuodit on olleet todella epäsäännölliset. Varsinaiset kuukautiset, jotka nekään eivät tule säännöllisesti enää, ovat niin runsaat, että yösidekään ei pidä kuin hetken. Tamponit liukuvat saman tien melkeipä ulos, kun ovat niin täynnä.

Alapäässä on silloin tällöin kutinaa isoissa häppäreissä ja välillä tuntuu kuin iho olisi rikki vaikkei ole. Tämän asian kerroin näytettä otettaessa. Hoitaja kysyi todella monia, varmaan kymmeniä asioita ja lisäksi vielä itse kerroin kaikki mitä olin havainnut.

Minkähän vuoksi haluavat minut takaisin vasta vuoden kuluttua? Ajattelin itse käväistä tutkituttamassa asiaa kyllä hieman aiemmin kuin vuoden kuluttua. Hölmö idea?

8

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kiva olo

Käy ihmeessä aikaisemmin.. Itselle laitettiin lievimmistä mahdollisista muutoksista seuranta puolen vuoden päähän ja juuri äsken tulokset seurantapapasta soitin.. Muutokset lisääntynyt ja seuraava etappi on huomenna lääkäri ja sieltä sitten lähetteellä sairaalaan johonkin kolkoskopiaan..

• Papan jännittäjä

hei, itse kävin myös yksityisellä n. puolen vuoden kuluttua siitä kun terveysasemalla todettiin lieviä solumuutoksia, tulos oli puhdas, saa nähdä vaatiiko kaupungin terveysasema nyt taas syksyllä papassa käyntiä, kun pilleri resepti pitäisi uusia, en mitenkään taas jaksaisi tuota tuloksen odottelua ja jännitystä..toivottavasti riittää että sanon käyneeni jo uusimassa papan..

• Mommie123

Kiitos kommenteista. Ajattelin itsekin, etten odota koko vuotta. Terveyttä ei mitata rahassa.

• asdfcfs

Sait uusintakutsun vuoden päähän, koska vaivasi ei ole sen laatuinen, että pitäisi ottaa näyte aikaisemmin. Ei niitä aikoja mistään hatusta temmota, vaan noiden taustalla on aina joku syy, miksi joskus otetaan ½ vuden päästä, miksi joskus vuoden. Eli voit aivan hyvin odottaa sen vuoden.

• panicpap

Mulla tuli ascus papasta toukokuussa,suositus oli että uusiks 12kk kuluttua!paniikki kuitenki iski ja varasin uuden ajan jo syyskuulle..

• ilsamra

joko PAP testejä voidaan tehdä ilmaiseksi ja jossa niitä otetaan Helsingissä?

• naikkonen25

Miulla puol vuotta sitten papassa luokka kaks ja antibiooteilla hoidettiin tulehdus silloin, josta lääkäri sanoi tuloksen johtuvan. Nyt oli kontrolli ja otettiin papa ja jostain syystä lääkäri päätti tehdä varmuuden vuoksi kolposkopian, (koska minulla myös vuotovaivaa yms.) jossa sitten näki selvästi solumuutoksia kohdunkaulassa. Useita koepaloja otettiin ja nyt sitten kauhulla odotan vastauksia. Tuli totaalisena yllätyksenä se, että saattaa olla jopa syöpäkin.
      Kaikkeahan papa ei kerro joten hyvähän se on että tutkitaan. Minusta ei ollenkaan huono idea mennä aiemmin tutkittavaksi jos se helpottaa omaa oloa. Ei oo mitään järkeä menettää mielenterveyttään kyseisen asian vuoksi ja vuotta murehtia jos asiaan voi saada helpotusta...

• Mommie123

Ostin jo tässä hetki sitten hiivatabletin kutinan vuoksi. Mulle ei ole koskaan ollut tällaisia vaivoja ja olen jo yli 45. Eräänä ltana en voinut nukkua kun kutina oli niin hirveä. Onneksi suihkuttaminen ja Bepanthen auttoivat sen verran että pystyi saamaan unen.

Nyt on kuukautisia taas odoteltu reilun kuukauden (ei ole seksiä lainkaan) ja kutina kauhea. Ei auttanut hiivatablettikaan :(

Kai tämä mun odottelu johtuu siitä kun on tottunut menee työpaikan lääkärille ja nyt ei enää sitä mahdollisuutta olekaan enkä ole kunnalisella ollut viimeisten 30 v aikana... pitänee kerätä rohkeutta ja soitella aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5020
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1580
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1159
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1073
    5. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1069
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      959
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      862
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      759
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      723
    Aihe