Mitäs ne "lihavat tytöt?"

Hesmus

Ihan näin mielenkiinnon vuoksi ajatteli vähän kysellä (lähinnä nyt ehkä pojilta mielipiteitä), että ovatko lihavammat tytöt teidän mielestänne jotenkin epämiellyttäviä? Kyseinen asia on noussut mieleen useammankin kerran, kun seuraa porukoiden touhuja esimerkiksi nyt vaikka koulussa. Se on aivan varmaan ihan puhki kulunut keskusteluaihe, että miksi pojat tykkää isotissisistä ja laihoista tytöistä.. Haluaisin nyt lähinnä herätellä uusia näkökulmia tässä asiassa. Onko maailmassa tosiaankin ihmisiä, jotka voisivat kuvitella ihastuvansa ja seurustelevansa lihavamman tytön kanssa ja jättää ne supermallit toisille? Mikä lihavemmissa on itseasiassa niin inhottavaa ja vieroksuttavaa? Eikö kaikki tasa-arvoaktivistit juuri vauhkoa kaikkien yhdenvertaisuudesta ja erilaisuuden vaalimisesta? Itse olen 18-vuotias lukiolaistyttö enkä todellakaan ole mikään laiha. Ylipainoa minulla on ollut aina, johon en ole pystynyt paljoa itse vaikuttamaan (perinnöllinen sairaus). En ole varmaan koskaan havainnut oikeassa elämässä, että kukaan olisi huolinut lihavampaa tyttöä rinnalleen.

Mikä tässä asiassa siis oikein tökkii? Kertokaa ihmeessä mielipiteitänne, sillä olen utelias kuulemaan ihmisten oikeita kantoja tässä asiassa. :) Toivottavasti jaksoitte lukea vuodatukseni loppuun asti, tämä asia on itselleni nimittäin aika tärkeä ja lähellä sydäntä. :)

28

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopas,,,

      Ongelma on siinä, että suomessa jostain syystä ajatellaan lihavuuden olevan kamalaa. Ja jos jostain syystä joukkoomme eksyy joku joka ei sitä kammoksu niin hänellä ei ole munaa alkaa sellaisen tytön kanssa, koska kaverit kiusaisivat häntä siitä. PISTE.

      • Hienoa yleistämistä jälleen kerran.

        Kaikilla ihmisillä on omat ihanteet ja niistä on turha alkaa väittelemään ja riitelemään, koska ne ovat hänen ihanteensa, ei teidän.

        Jotkut ihmiset pitävät lihavia ihmisiä kammottavina eivätkä voisi ikinä kuvitella seurustelevansa sellaisen kanssa.
        Toiset ihmiset taas ovat neutraaleja tälle lihavuus ilmiölle ja eivät näe siinä mitään erikoista, mutta eivät itse välttämättä haluaisi seurustella lihavan naisen/miehen kanssa.
        Sitten on myös niitä ihmisiä, jotka ovat vähän avarakatseisempia kuin yllämainitut ja pystyvät katsomaan sen rasvakerroksen alle ja löytämään sieltä ihan mukavan henkilön, jonka kanssa olisi ehkä kiva olla jotain enemmänkin.
        Ja sitten on tietenkin nämä, jotka ihannoivat lihavia ihmisiä, koska lihavuus on heidän kauneusihanne.

        Ihmisiä on joka junaan, joten sitä on ihan turha yleistää, että ne, jotka eivät näe lihavuudessa mitään pahaa, niin eivät uskalla seurustella heidän kanssaan, koska muut kiusaisivat heitä siitä.


    • Hesmus

      Se on aivan totta, että jokaisella on omat ihanteensa, eikä asioita saisi koskaan yleistää, varsinkaan tällä tasolla. Ihmetyttää vain, että miksi silti joidenkin täytyy käyttäytyä niin julmasti erilaisia kohtaan. Olisi tosiaan mukava kuulla teidän mielipiteitä omasta kannastanne tähän kyseiseen asiaan. Olen vain utelias, enkä todellakaan halua aiheuttaa kränää pohdinnoillani. :)

    • poika 12

      ite surustelen hieman ylipainoise tytön kanssa kaverit kiusaa siit et se on muka läski ja ruma vituttaa :(

    • gagakuma

      Ole ylpeä siitä, että vaalit erilaisuutta. Älä anna ystäviesi pilata suhdettasi, sillä se on sinun eikä heidän. Onhan se varmasti vaikeaa, kun ystävät eivät hyväksy tyttöystävääsi, ystäväthän ovat elämän suola. Pidä pää pystyssä ja tytöstäsi huolta. :)

    • ootnolo

      poika 12 on luuseri joka ei edes puolustaa rumaa läski tyttöään HAAHAHAHAHAAH

    • kaveritonelamansuola

      Mä oon kans huomannut ihan saman, suurinosa pojista kattelee vain niitä laihoja ja isotissisiä tyttöjä. Mutta mun "porukassa" jossa vietän eniten aikaa, on onneks sellasia jätkiä jotka oikeesti ei oo niin tarkkoja painosta. Ja ne on muutenki niin mukavia kun ne puhuu mulle ihan suoraan kaikkee, ei ujostele yhtään :) Mut on myös sellasia jätkiä, jotka kattelee vain niitä täydellisen painoisia tyttöjä KAVEREITTEN KANSSA mut oikeesti ei nää mitään pahaa vähän paksuimmissakaan tytöissä :)

    • Oma henk.koht.

      Minun henk.koht. mielipiteeni on, (sori kun yleistän), että lihavuus kertoo joko huonosta itsekurista, ja/tai huonosta itsetunnosta. Kaikkihan tietää että huono itsetunto karkottaa kaikki ihmiset, vähän niinku magneetin samanpuoliset navat. Suurin osa tytöistä ja pojista ei voisi kuvitellakaan seurustelua huono itsetuntoisen henkilön kanssa ja se on fakta.
      Sitäpaitsi, kiistämätön tosiasia on, että lihavuus ei sovi tytölle, se on ruma piirre.
      Ainahan löytyy tietty kaikkia pervoja läski-fetisseineen, mutta en usko että sellaisen kanssa seurustelussa se "läskien alla katsominen" ja "rakastaminen" ovat ne toisen puolen intressit.

      Lihavuus on rumaa, eikä siitä mihinkään pääse. Itse tiedän entisenä läfönä, että se lihavuus on pääosin oma valinta, eikä sitä kannata selitellä sairauksilla tms. arvioisin että n.90% ylipainotapauksissa kyse on pelkästään huonosta itsekurista, siitä ettei voi antaa sen jäätelönpaketin/ viineripussin pysyä siellä pakasteessa.

      • Rotevahkompi tyttö

        Et ole tainnut tietää, että ylipaino voi olla myös periytyvää? Itse olen suhtkoht isohko 14-vuotias tyttö (reiteni ja lantioni on leveät) ja tämä johtuu siitä, että OLEN perinyt nämä ulkonäköpiirteet:) Ja tunnen/tiedän parikin lihavahkoa tyttöä, joilla on hyvä itsekuri ja itsetunto, mutta heillä on esim, huono sydän (eräs kaverini on sellainen, hänellä ei sydän kestä ollenkaan rasitusta!) tai muu sairaus, tai perinnöllinen syy:) Ja ihan vinkkinä, harrastan hevosurheilua (sekä ravi että ratsu puolta!) ja se on hyvää urheilua (keventämistä kun joudut tekemään yhtäjaksoisesti jopa puoli tuntia!) niin kyllä siinä pitäisi reisien ja lantion pienentyä, mutta kun ei niin ei, perittyä on, ja sille ei mtn voi:) Että voisit perehtyä vähän tarkemmin asioihin, ennenkun alat pätemään;D Ja harrastan myös lenkkeilyä ja pyöräilyä (esim, tällä viikolla kolmena päivänä peräkkäin yhteensä yli 60 kilsaa tullu pyöräiltyä YLÄ- että ALAMÄKIÄ!) ja syön suht normaalisti, enkä herkuttele kuin 1 (joskus kaksikin) kertaa viikossa, limppareita en juo juurikaan, että sillä viissiin:)


      • Aijaijaijai---
        Rotevahkompi tyttö kirjoitti:

        Et ole tainnut tietää, että ylipaino voi olla myös periytyvää? Itse olen suhtkoht isohko 14-vuotias tyttö (reiteni ja lantioni on leveät) ja tämä johtuu siitä, että OLEN perinyt nämä ulkonäköpiirteet:) Ja tunnen/tiedän parikin lihavahkoa tyttöä, joilla on hyvä itsekuri ja itsetunto, mutta heillä on esim, huono sydän (eräs kaverini on sellainen, hänellä ei sydän kestä ollenkaan rasitusta!) tai muu sairaus, tai perinnöllinen syy:) Ja ihan vinkkinä, harrastan hevosurheilua (sekä ravi että ratsu puolta!) ja se on hyvää urheilua (keventämistä kun joudut tekemään yhtäjaksoisesti jopa puoli tuntia!) niin kyllä siinä pitäisi reisien ja lantion pienentyä, mutta kun ei niin ei, perittyä on, ja sille ei mtn voi:) Että voisit perehtyä vähän tarkemmin asioihin, ennenkun alat pätemään;D Ja harrastan myös lenkkeilyä ja pyöräilyä (esim, tällä viikolla kolmena päivänä peräkkäin yhteensä yli 60 kilsaa tullu pyöräiltyä YLÄ- että ALAMÄKIÄ!) ja syön suht normaalisti, enkä herkuttele kuin 1 (joskus kaksikin) kertaa viikossa, limppareita en juo juurikaan, että sillä viissiin:)

        -voi hevos parkaa.


      • Rotevahkompi tyttö
        Aijaijaijai--- kirjoitti:

        -voi hevos parkaa.

        Mitenniin? Kyllä jos hevonen jaksaa vetää monta sataa kiloa, niin kyllä se kestää minuakin kantaa ja kärryissä vedellä;D


      • Ei helvetti!!
        Rotevahkompi tyttö kirjoitti:

        Mitenniin? Kyllä jos hevonen jaksaa vetää monta sataa kiloa, niin kyllä se kestää minuakin kantaa ja kärryissä vedellä;D

        Olet siis niin laiska ettet jaksa edes kävellä paikasta toiseen, tarvitset heosen kärryjen kanssa ittees vetämään.??!

        Jumalauta häpeä!


      • Rotevahkompi tyttö
        Ei helvetti!! kirjoitti:

        Olet siis niin laiska ettet jaksa edes kävellä paikasta toiseen, tarvitset heosen kärryjen kanssa ittees vetämään.??!

        Jumalauta häpeä!

        Ei, en ole laiska, mutta harrastann hevosurheilua, ja siinä sattumoisin ajetaan hevosia, ja voin sanoi, ettei se ole vain sitä, että istut kärryissä ja ehket välillä vähän ohjaat, vaan siinä pitää tehdä töitäkin! Ja olenko muka laiska, jos kävelen/pyöräilen lähes aina (paitsi paukku pakkasilla) tallille ja käyn joka päivä kävelemässä 1-25 kilsaa tai pyöräilen 30-50 kilsaa päivässä, että kyllä sitä habaakin löytyy, etten ole laiska, opettele lukemaan;)


    • kuules...

      edellisen viestin kirjoittajalle:
      Kuule, sä et tiedä, millasta se on oikeesti ku haluu vaan syödä. Ei se oo oikeesti helppoo.

      • Kuules itselles...

        Kyllä tiedän. Pari vuotta takaperin painoin muistaakseni 105-kiloa pahimmillani, se oli aika paljon 15-vuotiaalle 180-senttiselle kaverille, paino on nyt about 80kg, pituutta tullut pari senttiä vielä lisää. Se, ettei mene heti ruuan jälkeen pakasteelle ahmimaan jäätelöä ei ole yhtään vaikeaa. Tietenkin se on vaikeaa, jos ei ole oikeasti motivoitunut ja haluaa "oikeuttaa" ahmimisensa väittämällä sen olevan mahdotonta.


        Tartu itseäs niskasta kiinni vielä kun voit, parinkymmenen vuoden päästä se laihduttaminen ei ole enää läheskään niin helppoa. Ja jätä noi lässytykset siitä että ylenpaattinen ahmiminen olisi sairaus tm. syömishäiriö. Anoreksia on syömishäiriö, bulimia on syömishäiriö. Paska itsekuri ja uhriksi heittäytyminen, tyyliin; "Miksi minut on kirottu lihavaan ruumiseen??!" on vain säälittäviä huonosta itsekurista johtuvia tekosyitä.


    • yjyuil

      hyviä pointteja

    • iadshgäioerhiog

      joo pistähhä se ylipaino perinnöllisesairautes syyks. ainoo syy toho ylipainoos o et äitis o liikaruokkinu sua vauvana ja oot oppinu syömää enemmä ja ne on sit sen jälkeeki su ruokatottumukset..............................hohhoijaa

    • Ämpärillinen ruokaa

      Ylipaino kielii mahtavasta itsehillinnästä nimenomaan. Joku roti on pakko pystyä pitämään. Lihacuus ei ole milläänlailla kaunista katseltavaa (toisaalta ei kyllä liiallinen laihuuskaan, tässäkin se kultainen keskitie on kaikista paras).

      Näin ohimennen pieni esimerkki:
      Kun joudut katselemaan esim ylipainoisen vaivalloista liikkumista (pahimmassa tapauksessa juoksemista) niin miltä se sinusta näyttää? Imo aivan helvetin säälittävältä ja vaivalloiselta kitumiselta rasvan ympäröimänä. Ja kaikki tämä sen takia että sitä suklaapatukkaa ei voinut olla ottamatta? Ampukaa itsenne sanon minä, itseaiheutettua kaikki.

    • kuules

      kuules, "Ämpärillinen ruokaa"...
      Minä olen ylipainoinen, mutta tuo sinun esimerkkisi, on yksi ääripäistä, joka en ole.
      Ja minusta se on loukkaavaa, että me pyöreämmät olisimme muka kokomme takia vastenmielisiä myös luonteelta. Minkä takia?!!!? Selittäkää...!
      On niitä kultaisen keskitien kulkijoitakin olemassa paljon, mitkä eivät ole luonteeltaan niitä parhaimpia. Kauneus tulee sisältä. Jos ei sitä tajua, vaan katsoo ainoastaan vastaantulijan ulkonäköä, on täysi idiootti. Ei se hyvä kroppa tarkoita, että luonnekin on paras.

      Pointtini on se, että haluan vain sanoa pyöreiden ihmisten olevan samanlaisia kuin laihatkin.

      • Hmmmmmmmm..........

        "Ämpärillinen ruokaa" ei maininnut kertaakaan lihavien luonteesta yhtään mitään. Hän mainitsi vain kuinka vastenmielisen ja pöhöttyneen vaivalloisen ensivaikutelman lihavista ihmisistä saa. Voihan lihavien ihmisten keskuudessa todella olla hyvinkin herttaisia äiti Teresoita ja Jeesuksia, kukaan ei ole sitä edes kiistänyt.


        Pyöreät ihmiset eivät (yleensä-)ole ollenkaan samanlaisia. Ihmisillä on erilaisia tapoja käsitellä esim. stressiä. Toiset menevät jääkaapille itkemään, toiset eivät. Tosiasia on, että lihavilla ihmisillä ei ole oikeasti yhtään itsekuria.

        Sitäpaitsi, kukaan ei liho ruualla. Se mikä teistä tekee pöhöttyneitä virtahepoja on ne kaikki ylimääräiset, munkit, karkit, suklaa, sipsit, limsa, pizzat ja hampparit.


        Enkä muuten ole ikinä kuullut mukavan laihan ihmisen puhuvan sisäisestä kauneudesta, vaikka tämän ulkonäkö ei olisikaan siitä parhaimmasta päästä. Taitaa koko "sisäinen kauneus" olla pitkälti lihavien ihmisten juttu; "Mä olen ihana ihminen, sä et vaan suostu tuntemaan mua ku mä olen pikkasen ylipainoinen!"- aika helppo tekosyy jolla voi oikeuttaa oman ylenpaattisen ahmimisen, eikö?

        Äläkä turhaan käytä adjektiivia "pyöreä", sano suoraan "lihava".


    • ärsyttää -.-

      sanalla lihava on monta sanaa, pyöreä on yksi niistä.....

    • Etkö muuta keksinyt-

      -piti sitten päästä pätemään jollakin tapaa, ei väliä miten, kunhan joku lukee sun viestis ja pääset tuntemaan itses tärkeäksi?

      Pyöreä ei välttämättä tarkoita lihavaa, mutta lihava on lähes aina pyöreä. Myös laihalla ihmisellä voi olla esim. pyöreät kasvot.

      Näissä nykyajan läskeissä teineissä sana "pyöreä" on turhan vähättelevä.

    • vtuttaa

      onks ihan pakko haukkuu lihavia? nekin on ihmisiä, jos ette tiedä....

      • Tiedetään-

        -laiskoja ihmisiä, huonolla itsekurilla ja käsittämättömällä ahneudella varustettuja, mutta ihmisiä silti.

        Kukaan ei ole sitä ehtinyt vielä kiistääkään.


      • jokuvaan123456
        Tiedetään- kirjoitti:

        -laiskoja ihmisiä, huonolla itsekurilla ja käsittämättömällä ahneudella varustettuja, mutta ihmisiä silti.

        Kukaan ei ole sitä ehtinyt vielä kiistääkään.

        lihavat on lepposii


    • KrisseLove

      Mä olen koht 14v. tyttö, pituus 154 cm ja paino 60 kg. En oo mikään superlihava, mutta kyllä mussakin massaa riittää :) Mun mielestä tärkeintä on oikeesti se, millanen ihminen sieltä läskin alta löytyy. Loppupeleissä sillä ei oo mitään väliä, painatko sä 30 kg tai 150 kg... Mutta kyllä mun on pakko sanoo kanssa, että kun näkee jonku 200 kilosen ihmisen joka kävelee kainalosauvojen avulla tai on jopa pyörätuolissa (siis lihavuutensa takia), ei se kauheen seksikästä ole. Mutta jokaisella omat mielipiteet...

    • Mä tiedän!

      LIHAVAT TYTÖT OVAT TOSI HYVIÄ PANOKAVEREITA!!!
      Ihanan pehmeitä, niihin kun pääsee uppoomaan oikein kunnolla, aaahhh...
      Mitä niistä luuviuluista, luut vaan kolisee ja tuntuu ikävältä semmosten paneminen. Ja kun lihava tyttö menee alasti nelinkontin ja pyllistää...
      Jos ei jätkä sellaisesta nauti, ei se tiedä panemisesta yhtään mitään!!!

      • Anonyymi

        Lihavuus ja sairaus onmin taas eriasia ja se että voikin olla vaivoja eikä voikkaan sexiä edes harrastaa.
        Kaikki me ollaan yksilöitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe