Kesäillan valssi ohjelma loppuu

vihdoinkin !

28

861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+18

No hip hurraa. Paraneeko elämäsi paljonkin ohjelman loppumisen myötä? Mitä haittaa ohjelmasta on harrastuksellesi ollut?

• Hyvää ja huonoa

En ole aloittaja, mutta ymmärrän häntä. Kesäillanvalssi on antanut harhaan johtavan kuvan tanssilavojen vakiokävijöistä ja heidän tanssitaidoistaan. Aktiiviharrastajat ovat vältelleet kuvauksia, kun taas tanssitaidottomat linssiluteet ovat kiertäneet ohjelman nauhoituksissa ahkerasti. Tanssiorkesterien ja tanssipaikkojen esittelijänä ohjelma on ollut erinomainen, mutta ei lavatanssikulttuurin edistäjänä.

• Todellinenkin

"Todelliset tanssiharrastajat on tätä odottaneet jo vuosia."

Höpsis, puhu vain omasta puolestasi. Eikö sinun televisiossasi ole kanavanvalitsinta lainkaan, jos olet ollut pakotettu katsomaan ko. ohjelmaa? Huvittavaa nämä kommentit, että jos itse ei tykkää, niin ei saa muutkaan katsoa! Ilmeisesti se on jotenkin sinulta pois, kun jotkut (n. puolimiljoonaa :)) tykkää?

Itse olen tykännyt katsoa ko ohjelmaa joka kesä, ihan hupaisaa viihdettä linssiluteineen. Tiedän millaista lavoilla oikeasti on joten en provosoidu ko. ohjelmasta. No kaikki loppuu aikanaan, tilalle tulee varmaan joku vastaavanlainen uskoisin.

• bleijerivm64

Hyviä kommentteja Teillä....mutta minusta tuo ohjelma on antanut lavatanssista täysin väärän kuvan. Minulta on moni kysynyt että onko se lavatanssi tosiaan tuollaista kun KIV -ohjelmassa, tästä johtuen on ihan turha houkutella ns.ei harrastaja kavereita lavoille ja puolustella kesätansseja ja liikunnan riemua !!

• Lavoille mars :)

"..tästä johtuen on ihan turha houkutella ns.ei harrastaja kavereita lavoille ja puolustella kesätansseja ja liikunnan riemua !! "

- Jos olet oikaissut asian heille ja ko. henkilöillä ei ole kanttia itse tulla kokemaan lavalle oikeaa tunnelmaa, niin voi voi omapahan on menetyksensä. Viettäköön vaan kesäperjantait telkkarin ääressä, jos eivät parempaa tekemistä keksi. Vapaa maa.

• 1+2
        Lavoille mars :) kirjoitti:

"..tästä johtuen on ihan turha houkutella ns.ei harrastaja kavereita lavoille ja puolustella kesätansseja ja liikunnan riemua !! "

- Jos olet oikaissut asian heille ja ko. henkilöillä ei ole kanttia itse tulla kokemaan lavalle oikeaa tunnelmaa, niin voi voi omapahan on menetyksensä. Viettäköön vaan kesäperjantait telkkarin ääressä, jos eivät parempaa tekemistä keksi. Vapaa maa.

Lavatanssit ja tunnelman täytyy itse kokea, ei se pelkän tv:n kuvan perusteellä välity. Harmiton, hauska ja rentouttava on tämä kesäillan valssi ollut katsoa, olisi saanut jatkua. Ennen sitä katsoo kuin jotain formula-ajoa sun muuta. Harmi. Tanssimiseen jää koukkuun, kun rupeaa käymään niin johan lauantai-iltana on tunne. että minne lähdetään.

• jaivipari etelästä

Mä en ala. Nyt mun tanssitaitoa ei kukaan nää enää telkusta ja mä en erotu parini kanssa siitä osaamattomien eläkeläisten massasta.

KIV tansseisssa on parini kanssa kierretty ja me on oltu niiiin hyvii.
      Usein saatu kamera-aikaa juts ku ollaan niin hyvii. Taivutuksii ja spinnejä ja kaikkee ollu.

Normitanssipaikoissa me ei nii erotuta, kun muutkin osaa.
      Piiitkä nyyyyh.

• hjp.

Hyvä!

• Ei kesäillan valssej

Hyvä että loppuu. Sehän ei antanut todellista kuvaa tansseista. Nuoriakin käy mutta ei Kesäillan Valssin nauhoituksen aikaan! Nuoret välttää/karttaa kesäillan valssia. Tulisitte silloin kameran kanssa paikalle kun ei ole kesäillan valssia. Nuoret välttelee, ei haluta tulla nöyryytetyksi jos joku antaa esim. pakit tanssinhaun aikana. ja toinen asia tanssitaito. Sitäkään ei kovin mielellään näytetä. Tulee vertailuja/kilpailuja, että toi osaa tuon tanssin paremmin kuin minä!

• onko edes tarkoitus

Enemmänhän ohjelma oli jonkinlainen kesätapahtuma lavapaikkakunnalla. Koko paikkakunta menee tanssilavalle kun KIV:iä kuvataan ja sitten voi katsoa itseä telkkarista. Joskus kuvasivat tarkoituksella pienen paikkakunnan keskustaa tanssien aikana ja todentotta yhtään ihmistä/autoa ei liikkunut keskustassa, kun kaikki oli lavalla.

2000 luvun alussahan oli tanssiohjelma, johon kutsuttiin pelkkiä tanssiharrastajia, mutta kyseinen ohjelma taisi elää vain yhden kauden. Oliko nimeltään Saako luvan tai sinnepäin.

• Järjenkäyttöä pliis

"Hyvä että loppuu. Sehän ei antanut todellista kuvaa tansseista. "

-idioottimainen kommentti. Jos on niin tyhmä, että uskoo kaikkea telkkarissa näkemäänsä, niin syyttäköön vain itseään. Fiksu ihminen menee lavalle toteamaan itse, onko siellä tosiaan sellaista miltä telkkarissa näyttää. Kaikilla myöskään ei ole mahdollisuutta mennä lavoille, joten myös sen vuoksi sekä mieluisien esiintyjien vuoksi ko ohjelmaa katsotaan. Tanssijan näkökulmasta ei kaikki ohjelmaa katso, vaan se on monelle vaanmukavaa viihdettä. Kannattaa asettua siis myös näiden ihmisten asemaan, jos sellainen kyky vaan on teille suotu.

• Näin se menee

"Tulisitte silloin kameran kanssa paikalle kun ei ole kesäillan valssia. "

tiedoksi vaan, että kuvaamisesta pitää ilmoittaa.. Silloin valitettavasti ehtii linssiluteet paikalle ja kameroita karttavat jäävät pois.

• Ei kesäillan valssej

Järjenkäyttö pliis henkilölle takasin. Olen käynyt 2000-luvulla Kesäillan valsseissa lukuisia kertoja. Ja silloin siellä ei ollut yhtään omanikäistä 25-35v henkilöä. Piste. Että Idiootille takasin korkojen kera.

• Järjenkäyttöä pliis

"Ja silloin siellä ei ollut yhtään omanikäistä 25-35v henkilöä. Piste. "

Kerrotko missä kohtaa väitin, että siellä käy nuoria? Luepa kirjoitukseni uudestaan. Kirjoitin näin:

"Jos on niin tyhmä, että uskoo kaikkea telkkarissa näkemäänsä, niin syyttäköön vain itseään. Fiksu ihminen menee lavalle toteamaan itse, onko siellä tosiaan sellaista miltä telkkarissa näyttää. "

Kirjoitin myös:

"Kaikilla myöskään ei ole mahdollisuutta mennä lavoille, joten myös sen vuoksi sekä mieluisien esiintyjien vuoksi ko ohjelmaa katsotaan. Tanssijan näkökulmasta ei kaikki ohjelmaa katso, vaan se on monelle vaanmukavaa viihdettä. Kannattaa asettua siis myös näiden ihmisten asemaan, jos sellainen kyky vaan on teille suotu. "

- Se luetun ymmärtäminen.. puhutaan eri asioista, eikö?

• Ei kesäillan valssej

Sun luetun ymmärtämiset Perseestä. Siellä on nykyään niin kova kilpailuasetelma tansseissa että heikompia hirvittää. Pro-tanssijat valtaneet koko tanssipaikat. Ennen oli toisin. Hyvä että loppuu Kesäillan valssit! Piste.

• Pysyisit aiheessa

"Siellä on nykyään niin kova kilpailuasetelma tansseissa että heikompia hirvittää. Pro-tanssijat valtaneet koko tanssipaikat. Ennen oli toisin. Hyvä että loppuu Kesäillan valssit! Piste. "

Voi mitä skeidaa.. hohhoijaa, miten KIV:n loppuminen liittyy noihin pro-tanssijoihin? Eikö sinun olisi taviksena parempi ollut käydä niissä KIV tansseissa ja toivoa niiden jatkumista, kun asenteesi on tota tasoa. Tanssitaito ei liene sen korkeampi.. Olet selvästi katkeroitunut jostain..

• 2

Siis mitä ne on nuo pro-tanssijat ?

• mitä mitä

Minäkin haluaisin tietää mitä se lyhenne tarkoittaa?

• .........

Samaa olen miettinyt. Nimimerkki :"Ei kesäillan valssej" ilmeisesti voisi hieman valaista..

• Ei kesäillanvalsseja

Jo on tyhmää tanssikansaa. Pro-tanssijat entisiä kilpatanssijioita, Tanssi-seuraan kuuluvia. Kaikki maailman tanssikurssit käyneet. Ennen oli toisin. Pärjäsi hyvin perinteisillä tansseilla: Tango, valssi, humppa, jive ym. Kilpailuareenaksi mennyt koko touhu. Ei kesäillan valsseille pitää edelleen paikkaa Ei ole siellä silloinkaan sellaista tanssittettavaa johon haluaisi tutustua paremmin. Piste.

• tyhmyyden ylistys

Taidat olla varsinainen peräkamarissa asuja, joka saa tytöiltä paljon rukkasia, kun noin haikailet "ennen oli toisin" ajatuksin.Tiedätkö muuten, että piste on piste, ei sitä tarvitse kirjaimin kirjoittaa.

• Halusit tai et

Voi teitä menneen ajan haikailijoita. Aika entinen ei vaan koskaan enää palaa. Eletään siis tätä päivää!

• pariskunta lavalta

No kuvitellaanmpa vähän tilannetta, jos tanssilavat jäisivät vain näiden pro-tanssijoiden käyttöön niin aika pian loppuisi kannattavuus. Ei niitä niin paljoa ole, melua vaan pitävät itsestään. Kyllä minun mielestäni sopu tilaa antaa ja hyväksytään kumpikin toisemme jokainen tanssii omalla tasollaan. Pääasia että viihtyy ja on itsellä ja kaverilla iloinen tunnelma. Ainakin itse nautin tanssista hirveästi. Nopeat kappaleet menemme foksin tyyppisesti ja suorastaa nautin näistä. Rautalankamusiikki on ihanaa esim in the mood soittaa hyvää tanssimusiikkia. Ehkei meidän askeleet mene niin oikein kuin kuuluisi, mutta ainakin kumpikin nauttii.

• Ei nyt ihan niinkään
        pariskunta lavalta kirjoitti:

No kuvitellaanmpa vähän tilannetta, jos tanssilavat jäisivät vain näiden pro-tanssijoiden käyttöön niin aika pian loppuisi kannattavuus. Ei niitä niin paljoa ole, melua vaan pitävät itsestään. Kyllä minun mielestäni sopu tilaa antaa ja hyväksytään kumpikin toisemme jokainen tanssii omalla tasollaan. Pääasia että viihtyy ja on itsellä ja kaverilla iloinen tunnelma. Ainakin itse nautin tanssista hirveästi. Nopeat kappaleet menemme foksin tyyppisesti ja suorastaa nautin näistä. Rautalankamusiikki on ihanaa esim in the mood soittaa hyvää tanssimusiikkia. Ehkei meidän askeleet mene niin oikein kuin kuuluisi, mutta ainakin kumpikin nauttii.

"Ei niitä niin paljoa ole, melua vaan pitävät itsestään."

- kuinka minusta tuntuu, että sitä melua pitävät ne, jotka eivät koe kyseiseen pieneen joukkoon kuuluvansa. Ainakin katkeranoloisista ja mennyttä aikaa haikailevista kirjoituksista voisi näin päätellä.

• Ei_KIV

Melkoinen ajatusharha on se, että KIV-lähetys uteloittaisi käymään tanssilavalla kokemassa itse, onko asia niin kuin TV:ssä näyttää. Jaksavatko minuuttiakaan katsoa kunnes vaihtavat kanavaa ja toteavat, että tutisevien ja kompuroivien eläkeläisten seassa heilumista touhu taitaa olla - ei kiitos!

• Asenteesta kiinni

AIkas iso joukko tuntuu lavalla käyvän. Jos ei säännöllisesti niin ainaskin jussina tulee moni uusikin kasvo kattelemaan, millaista siellä on. Toki voi juhannusruuhkassa aika ahdasta olla ja joku ahdistua. Jokaisesta itsestähän se on kuitenkin kiinni saako tanssikipinän vai jääkö käynti siihen yhteen kertaan.
        Noin tympeää asennetta kuin sinulla ei onneksi kaikilla ole :))

• lavan ääreltä

Mistähän se muuten johtuu, että nämä ohjelmat, missä lavatansseja näytetään, ovat usein eläkeläisten touhua. Kaikella kunnioituksella eläkeikäisiä kohtaan, kun itsekkin olen suureen ikäluokkaan kuuluva. KIVin tavaramerkkihän oli nimenomaan tuo karavaanareiden porukka, joilla oli nämä "kokoontumisajot" aina uudelle nauhoituspaikalle. Se luultavasti vääristi tavallaan tämän tanssilavojen kuvan. toisaalta todennäköisesti se vääristynyt kuva oli ehkä myös juontajilla, vai kävivätköhän he koskaan muissa tansseissa haistelemassa ilmapiiriä.

Viikonloppuna oli joku Iiro Rantalan ohjelma telkkarissa. Iiro teki siinä keikan Eino Grönin orkesterissa kosketinsoittajana Hirvensuulin lavalla. Ja kuinka ollakkaan, siellä touhu oli aivan samaa kuin KIVissä.

Mistähän tosiaan johtuu, että niitä kameroita ei osata viedä nk. tavallisiin lavatansseihin, joita kyllä on jo ympäri Suomea. Eikä se tarkoita sitä, että siellä on vaan sitten näitä swing-tansseja. Saattaisi keski-ikä pudota jopa alle viidenkympin. Kaukana takana on kuitenkin ne ajat, jolloin lavatanssit oli yksi nuorison suosituimmista harrastuksista, silolin 50-70-luvuilla. sitten tulivat diskot ja pilasivat kaiken.

• kiekkoilevatanssija

Juu. Tanssihan kuuluu ihan kaikille jotka tanssia haluavat ja eläkeläisetkin minun puolestani tervetuloa edelleen mukaan.
        Sekin on totta, että TV:stä saa ihan "väärän" kuvan tavallisista lavatansseista. Sehän on ihan sama asia kuin että urheilusta näytettäisiin VAIN veteraanikisoja, heräisi pian kysymys miksi näin tehdään.

Joku jääkiekkokin on muuttunut totaalisesti alkuajoistaan ja sen esillepano varsinkin, ei silloin ennevanhaan esitelty pelaajia pelin alussa rokin soidessa.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2298
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      28
      1602
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1560
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1350
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1214
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      115
      1151
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1130
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe