Rauhaton lennokki veto päällä

Easy Glider Pro

Mistä johtuu, että varsinkin vastatuuleen noustessa kone tahtoo kääntyä pois eikä pysy suunnassa?

Kone on muutenkin rauhaton, jos laittaa yli 70% maksimitehosta päälle. Rauhallinen nousu sujuu, mutta sellainen "nopeasti taivaalle" ei oikein onnistu. Kone ei pysy suunnassa, jos nousee jyrkästi. Voimaa kyllä moottorissa on liikaakin.

Saakkaako siipi?

Korkeusperäsin ja kaasu on miksattu eikä enää nosta keulaa kaasutettaessa. Painopiste on ohjeen mukainen pituus- ja sivusuunnassa. Moottori/säädin/akku on Multiplexin pienitehoisin setti.

Muuten on hyvä lentää ja liitää, mutta täydellä kaasulla ihan kamala! Enkö vain osaa?

3

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28

      Taisit jo vastata kysymykseesi itse. " Voimaa kyllä moottorissa on liikaakin".
      Eli oletko vaihtanut/hankkinut tehokkaamman moottorin tuohon? Tulee monesti sellainen ilmiö, että liian tehokas moottori kampeaa konetta täydellä kaasulla. Vertaa esim. oikeiden sotakoneiden kampeamiseen nousussa, ehkä tunnetuinpana 109 mersu. Olethan muuten trimmannut koneen lentämään suoraan tyynellä kelillä, että on peruslento kondiksessa.
      Itsellä oli aikoinaa GWS Beaver ja siinä n. 200 wattinen harjaton moottori. Meni 3s LiPo pakalla täydellä kaasulla sellaista haipakkaa, että n 20 sekuntia pystyi ajamaan ja sitten meinasi aina lähteä käsistä. Lensi kylläkin hienosti 1/4 kaasulla.

      • Easy GLider Pro

        Koneessa on siihen tarkoitetuista moottori/potkuri/säädin-seteistä pienitehoisin ja edullisin. Ei muuten tarvitse hirveästi kaasuvipua hipaista, kun jo kulkee. Akku on 2S niin kuin pitääkin.


      • Easy Glider Pro

        Kevättarkastuksessa (joo, tein vasta juhannuksena) koneen peräosan rungosta löytyi aikamoinen murtuma. Väännettäessä runko taittui tuosta kohdasta. Paikkasin sen pikaliimalla aktivaattorilla ja nyt perä on jäykempi. Mistä lie tullut, kun kerran olen tontannut koneen eikä silloin tullut näkyviä vaurioita? Onneksi huomasin ajoissa...

        Katsotaanpa miten tuo korjaus vaikuttaa lentoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      35
      2811
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1985
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1443
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      21
      1038
    Aihe