Millaisia kokemuksia teillä on Karistosta, miten nopeasti vastaavat ja antavatko käytännössä joskus palautetta, jos hyökäävät (heidän sivujensa perusteella voi olettaa, että semmoistakin tapahtuu joskus)? Ja mitä muuta?
Kokemuksia Karistosta
9
229
Vastaukset
- Avolavalla
Miksi kustantaja hyökkää kirjailijan kimppuun?
Vai tarkoitatko ´hylkäävät´?
Mitä tarkoitat ´mitä muuta´? - Vielä tyrkytän
Tulipas hauska kirjoitusvirhe, tarkoitin tietenkin hylkäävät. Eli oletteko saaneet hylsyn oheen jotain palautettakin? Ja ylipäätään kokemuksia Karistosta, jos olette sille tarjonneet.
- Avolavalla
Ahaa, okei. Joo näissä keskusteluruuduissa ei voi tehdä edittiä jälkeenpäin.
Olen joskus saanut Karistolta palautetta & hylsyn, mutta siitä on jo monta vuotta. Ihan peruskannustavaa ja monenlaisten mokien havaitsemista. Karistolla on tietysti jatkuvana rasitteena viihdekustantamon maine, muttei se haittaa jos sinne tarjoaa viihteellistä kaunokirjallisuutta. - olipa kerran
sain tänään karistolta hylsyn. kaksi kuukautta meni.
bläääääähhhh........ nyyyyyh..... - Pajatson Aariat
Varsinainen juhannuslahja Karistolta. Kiitos, mutta ei kiitos. Saitko edes kunnollista ja rakentavan rohkaisevaa palautetta vai vakiojorinat?
Voimia toipumiseen. Ehkä seuraavalla nappaa...- olipa kerran
ei muuta, kun että he eivät valitettavasti voineet hyväksyä lähettämääni käsikirjoitusta kustannusohjelmaansa.
Käsikirjoitusten runsaan tarjonnan vuoksi he eivät ikävä kyllä voineet antaa yksilöllistä palautetta tai tekstin kehittämisohjetta.
no mutta, minä en yksinkertaisesti pysty parempaan, tämä oli kaikista minun tarinoistani se kuningasversio.
auts.
- Vielä tyrkytän
Otan osaa, jos se jotenkin lohduttaa, inhottavalta varmasti tuntuu.
Oliko tekstisi puhdasta viihdettä vai millaista genreä se edusti, haluaisitko kuvailla tekstiäsi enempi? Ja onko sinulla itsellä mitään ajatusta siitä, miksei se mennyt läpi?- olipa kerran
se ei ollut pitkä, noin 30 sivua. ehdotin, että sen voisi koristaa aiheeseen liittyvillä kuvilla.
ei mitään viihdettä, vaan syvällistä tarinaa luonnosta ja ihmisistä, opetuksellinen tarina maailmasta, joka saattaa tuhota itsensä, jos ei ole varovainen.
minä itse (hölmö raukka) itken joka kerta, kun luen sen.
silti se on minulle henkilökohtaisesti paras, mitä olen ikinä kirjoittanut.
muut kirjoitukseni ovat kaikki kesken, myös paljon pidemmät tarinat....
se oli varmaankin liian esoteerinen, mihin ihmeeseen sellaisen tekstin voisi lähettää?
- Mystical Myy
Karistolla on tosiaankin pitkä matka historiaa viihdekustantamona niin käännös kuin kotimaisella osastolla. Toisaalta on Karistolla joskus ollut syrjähyppyjäkin, ei tosin kovaa montaa.
Jos on esoteerinen kaunokirjallinen teos, ehkä sitä pitäisi tarjota joillekin näistä:
Delfiini kirjat
Unio Mystica
Basam Books
Salakirjat-kustantamo
Mediapinta
Suomen antroposofinen liitto
Lahden Minerva ry
Riippuu niin paljon, mitä esoterian aluetta kirjasi käsittelee? Puhtaasti fiktiota perinteisen tarinan nimissä vai elämänohjeita, filosofiaa, rajatietoa, alkemiaa, mystiikkaa - jokaiselle löytää erilaisia kustantajia, mutta Suomessa kustantaminen on tietysti aika rajattua ja myynti myös näin pienellä kielialueella. Ja tietysti on kirjailijoita, jotka eivät halua tulla leimatuksi johonkin laumaan kuuluviksi kustantajan nimen takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse223925SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2563883Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1343451Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky813438Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222307Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv341823Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575591708- 371630
- 321511
- 921463