Onko kenelläkään tietoa, mitä voi tarkoittaa putkien kolina pientalossa? Vesilaitokselta arveltiin kannakkeen olevan irti. Putket kolahtavat erityisesti kun vettä ottaa esim. pesukone/tiskikone. Miten tällaiseen pääsee tarkemmin käsiksi ja minkälaista remppaa mahdollisesti odotettavissa? Vai tarvitseeko tehdä mitään??
Putkien kolina?
8
7145
Vastaukset
- joku
ne vähän kun on käytetty kupariputkia ja kiinnitetty harvakseen, meilläkin kolahdellut parikymmentä vuotta.
Putkiremppa edessä kymmenen vuoden sisällä ilmeisesti. - RINS.
Kun sammutat hanan nopeasti syntyy paineisku ja putket kolahtelee. Kulmien tuenta on erityisesti tärkeää ja aina kannattaa varsinkin vanhassa talossa hana sulkea varovasti.
- kysymys
meillä kolahtaa kans vuoden vanhassa talossa toisessa vessassa, syynä ilmeisesti paine. Onko se hankala asentaa ja paljonko se paineentasaaja maksaa?
- tieto
paineiskut rasittavat putkistoa. Vesijohtoverkostossa on luvattoman iso paine ja pikasulkuhanat ovat aiheuttaneet Suomen maassa lukemattoman määrän vesivahinkoja.
Itse olen asentanut sellaisen laitteen joka ottaa paineiskut vastaan ja paineensäätäjän, jolla olen pudottanut talossa käyttöpaineen 1.5 kiloon.
Astianpesukone on ainoa laite joka tarvii isompaa painetta. Suihku pelaa saunassa hyvin, säästää lämmintä vettä, kun ei tule niin kovalla paineella.- Muru
Nimimerkille: tieto
Mistäköhän sellaisen paineensäätäjän saisi (valmistaja) ja mitä sellainen maksaa? Voiko itse asentaa? - Tieto
Muru kirjoitti:
Nimimerkille: tieto
Mistäköhän sellaisen paineensäätäjän saisi (valmistaja) ja mitä sellainen maksaa? Voiko itse asentaa?yhteyttä tai ammattitaitoiseen ammattimieheen kyllä niitä paineensäätäjiä löytyy.
Tee kokonaissuunnitelma, jos sinulla on epäputauksia käyttövedessä asennat samalla suodattimem ja siihen viereen paineentasaajan ja vielä paineiskun vaimentavan "mötikän", niin takaan että putkisto kestää koko talon ajan.
Ennen vanhaan, kun oli hanat rierrettävää mallia ja paine putkistossa pienempi ei tämänkaltaisia ongelmia esiintynyt. Nämä pikasulkuhanat toivat ongelmat esiin ja vesivahingot tavallisiksi tapahtumiksi asunnoissa. - tinse
moikka,
teimme Ok:n käyttövesiputkiston remontin keväällä, kuparia ja katonrajaan. nyt häiritsee kova kohina varsinkin makkarissa vettä muualla laskettaessa. Samoin ilm. takaiskuventtiili pamahtelee pannuhuoneessa ilkeesti. voisiko paineenalennuksesta olla apua? tai muovin käyttämisellä jollain osaa linjaa?
- lhkjshdflskjdhf
Pieni paisuntasäiliö = vesi-iskuvaimennin = painekalvoastia ratkaisi ongelman. Suosittelen.
Flamco Flexofit S 30€ 1/2" T-kappale 7€.
https://www.flamcogroup.com/fi/catalog/paisuntajarjestelmat-ja-varusteet/kayttovesijarjestelman-varusteet/flexofit-s-vesi-iskunvaimennin/flexofit-s
Huom! kotimainen vaihtoehto:
http://www.jalpa.fi/fi/piv.link
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241