Minulla on kokemusta sekä tierasitteesta omalla kiinteistöllä, että rasitetien käyttöoikeudesta. Lukuisissa tietoimituksissa on tullut oltua.
Usein nämä asiat menee niin, että jollekin kiinteistölle tulee uusi omistaja ja se alkaa intopuuskassaan aluksi touhuamaan jos jonkinnäköisiä hullutuksia, joiden oikeusvaikutuksista hän ei ole lainkaan perillä.
Asiat etee tyyliin:
Yksityistien päässä järven rannassa on 3 mökkiä, joista yksi saa uuden omistajan, joka alkaa touhuamaan ennen kokematonta talviaurausta siten, että muiden on maksettava raskaimman jälkeen osuutensa tästä uudesta talvikäytöstä.
Uusi omista saattaa olla oikeassa vaatimuksissaan lain näkökulmasta, mutta olosuhteet huomioiden hanke on "älytön" ja kohtuuton muille tien käyttäjille kustannuksiltaan.
Helpoiten uuden kiinteistönomistajan saa hiljenemään uhkaalla itse tietoimituksella tyyliin:
Joo, onkin pitänyt puhua tosta tien kunnosta... Ei se kyllä noilla talviaurauksilla parane se tien kunto, en minä ainakaan lähde sellaiseen tekohenkitykseen....,. Kyllä meidän pitää perustaa tiekunta ja yksiköidä se tie peruskunnostusta ja hoitoa varten. Kun se tie on vähän kapeekin noille nykyajan vehkeille... sitä pitäisi leventääkin. Mun onkin pitänyt puhua kun siitä teidänkin tontin kohdalta pitäisi sitä mutkaa oikoa että ei kai sulla ole sitä vastaan jos siitä muutama metri lohkaistais teiltä, että saatais siihen kunnot ojat myös.
Siihen se sitten jää, asiasta ei kuulu myöhemmin.
Rasitetiepolitiikkaa
Uunottaja
0
55
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944