Kiinnostaisi tietää kuinka monella täällä alkaa työt joskus kello viiden kuuden aikaan aamulla? Ja kuinka pitkiä työmatkoja joudutte kulkemaan? Itse alan olla lopen kyllästynyt heräämään joskus neljän aikaan aamulla siivoamaan.
Siivoaminen aamuisin
19
2476
Vastaukset
- ,,,,,,,,,,
5.30 alkaa pv..aika sippi olo on, etenkin jos iltapvllä uudestaan tölhin meno on.. :P Pakko nukkua välillä 2h päikkärit..
- nyk.laiska
Kun olin tuossa taannoin siivoamassa, niin päiväni alkoi klo 6 aamulla. Oikeastaan sekin oli jo yksi syy, miksi halusin lopettaa siivoushommat. Ei sitä sitten enää jaksanut mitään työpäivän jälkeen, vaikka pääsikin suht ajoissa kotiin. Viikonloputkin menivät aina levätessä, eikä huvittanut tehdä muuta kuin olla vain. Tuntui, että oli aina ihan eri tahdissa muiden ihmisten kanssa. Oli kyllä turhan raskasta hommaa, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Enää ei onneksi tarvitse sitä tehdä. :)
- 1213
Mä olen tehnyt tosi paljon noita varhaisaamuja, aloitus 5.30-6.00. Työmatkaa onneksi ollut enimmillään joku 7-8 km, eli se ei ole paljoa aamua aikaistanut. En ole mikään aamuvirkku, että raskasta on ollut. Fyysinen työ väsyttää sitten tietty vielä lisää.
Nyt alottelen töitä siinä 7 aikoihin, se on semmonen passeli aika mulle. - laikkari -80-
aamuvuorot alkaa 06-14,30 iltavuoroja myös on, 4-5 km pyörällä kuljen vuoden olen tehny hyvin olen jaksanu vaikka välillä väsyttää tuhottomasti :DD
- vkosiivous
Päivä alkaa kuudelta. Herään 4.30, työmatkaan menee aikaa n. 45 minuuttia.
- aina väsynyt
6:ksi töihin, 5.10 joutuu lähtemään matkaan (Helsingissä, toiselle puolelle kaupunkia ja kahdella julkisella), 4:ltä ylös.
En yksinkertaisesti pysty saamaan illalla ajoissa unta, joten yöunet on yleensä 4-5 tuntia, vaikka päiväunia en nuku (että saisin yöllä unta). Viikolla on joka päivä väsyneempi kuin edellisenä. Ja maanantaina tuntuu yleensä aika hirveältä, kun sunnuntai-illalla on vieläkin vaikeampi saada ajoissa unta.
Omaan luonnolliseen uni- ja päivärytmiin tämä ei sovi millään tavalla, mutta ei voi mitään, kun opiskelijan on pakko saada rahaa kesällä. Ja viikonloppuisin sitä tosiaan nukkuu n. 10 tuntia/yö. Ja arkisin tosiaan on illalla niin tööt, ettei oikein muuta pysty tekemään, kuin katsomaan telkkaria. Muuten lopettaisin, mutta tosiaan tarvii sitä rahaa jostain saada. - aamulla varhain
Työt alkaa n. 4.30, herään 3.30 ja meen illalla aikaisin nukkumaan. Oma valinta ja tykkään kovasti aloittaa aikaisin. En ota päikkäreitä vaikka väsyttää, sillä hetken unikin vaikuttaa sitten illalla unen saantiin. Työ on osa-aikaista.
Työmatka on n. 10 kilometriä per suunta.- aamu virkku
Sama täällä työt alkaa 4.30 / 6.00 tuo kuuteen meno tuntuu ylellisyydeltä ja juuri sopivalta minulle, mutta ei tuo aamu yöstä lähteminenkään onneksi vaikeaa ole, enkä minäkään päikkäreitä ota, kiva päästä aikaisin kotiin (teen täyttä päivää). Työmatka on lyhyt noin 10 min.
- moppailija
Kuudelta aloitan, joskus jo puoleltakin, aamuvirkkuna herääminen ei tuota vaikeuksia.Nukkumaan menen n.puol kymmenen elikkäs ihan kohta ,joskus jo ysiltäkin.
Työmatkat lyhyitä kaupunkialueella ja ne pyöräilen kesät, talvet,kauemmaks viedään autolla. - Ennen kukonlaulua...
Menen töihin ennen heräämistä :)
Eli klo 5 alkaa työt ja kestää klo.12.30. Talvella kun kävelin n. 5 km. Jouduin lähtemään n. 4.00 kävelemään ja pakkasta oli jopa 35 astetta!
Kesällä ajan pyörällä työmatkat, mutta en ole tottunut aamuherätyksiin vieläkään. Olen puolivuotta ollut nyt ko. paikassa työssä ja työ on myös fyysisesti raskasta. (oppilaitos)
Olin muutamia vuosia kaupassa töissä, sinne menin klo 4.00, mutta työmatka oli vain 1,5 km. En kyllä jälkeenpäin voi muistaa miten ihmeessä selvisin n.4- 5 tunnin yöunilla?? Tosin nukuin lyhyet päiväunet töiden jälkeen.
Jos muistan oikein sain rytmihäiriöitä ja kovan stressin pelkästään siitä, että en nukkunut koskaan tarpeeksi, eli oli vaihdettava työpaikkaa (kohdetta).
Aikaiset herätykset vaikuttavat terveyteen ja lisäävät tapaturma riskiä. Itselläni meni selkä 5.00 aamulla "imuroidessani" lattiaa.1,5 vuoden sairausloma, leikkaus ja "pakko" opiskelua 2 v.
Nyt olen saanut työpaikan johon en tarvitse lähteä ennen heräämistä eikä tarvitse fysiikkansa äärirajoilla tehdä töitä kello kourassa. Tietokoneella suunnittelen esitteitä ja ohjelmia, asioin asiakkaiden kanssa ja pidän huolen, että työpaikalla kaikki toimii moitteettomasti ja muistan kastella myös kukatkin:)
Kesä aamut on ihania niistä kyllä nautin töihin polkiessani, kun ei ikinä tulisi sitä marraskuuta!
Ihanaa kesää kaikille aamuvirkuille!
Siivoojat tekevät hurjan arvokasta työtä huonolla palkalla. - iltavirkku....
Nukun arkisin joka yö 4-5 tuntia (3.45 sängystä ylös ja 6:ksi töihin), ilmeisesti jatkuvan univelan takia kolhin itseäni töissä jatkuvasti: törmäilen vessakopperoissa käsipaperitelineisiin, pää kopsahtelee ylähyllyihin jne. Varsinkin iltapäivisin on yleensä aika zombi-olo ja perjantaina onkin jo ihan lopussa. Viikonloppuna sitten nukkuu helposti 10 tuntia/yö. Et tosi tervettä... Tuskin tottuisin tähän rytmiin ikinä.
- siivouskärry
Mieluummin sitä ite siivois vaikka yöllä/ myöhään illalla, kuin että herätys on 4.30 :( No onneks nyt ei ole herätys noin aikaisin. Mut ei, firmathan joutuis maksaa yö- ja iltalisää! Hui! Vois mennä lafka konkkaan niin kovista palkoista :D
Noi aikaiset aamut menis, jos vastapainona olis sit "iltavuoroja" seuraavalla viikolla. Vaikka eri kohteessa. - L&T:läinen
mulla on työt alkanu yli vuoden jo puoli 6 aamulla. 40km työmatka joten herään 4.45 joka aamu... mutta olen tottunut eikä päivisin väsytä kun joka yö nukkuu vähintään 7 tuntia.
- toimitilahuoltaja_N
Aamulla menen klo 5-6 töihin. Tähän on tottunut, ja enää en voisi kuvitellakkaan että menisin normaalien ihmisten tapaan klo 8 töihin :D
- Miu--
Työt alkaa klo 6 tai 7, työmatka n. 30min. Kuuden aamuina herään yleensä klo 4.30, ei tunnu missään ;> Onneksi olen aamuihmisiä, ei sitä vapaapäivinäkään yleensä yli yhdeksään pysty nukkumaan...
- laikkarilaikkari
Työt alkaa kello 6 ja herään viideltä puol viis lähen ajamaan ja kuudelta olen jo työmaala :)
- Aamu-unisuuttako
Kuules "laikkarilaikkari", ei saa lähteä ajamaan ennenkuin on herännyt!!
- EvilIsSexy
Työt alkaa klo 6, mutta menen yleensä aina puoli kuudeksi ihan jo siksi että bussi on työpaikan vieressä niihin aikoihin. Joskus tulee myös pyöräiltyä töihin, matkaa on sellaiset 17km/suunta. :D Harvemmin tulee noin kuljettua, mutta jos on pakko niin kyllähän se menee, on kuitenkin osa-aikainen työ kyseessä niin ei sitä ihan kuolemanväsynyt kuitenkaan töiden jälkeen ole vaikka "vähän" pyöräilisikin. :) Päikkärit tulee silti nukuttua, koska aamulla tarvii kuitenkin heräillä neljän aikoihin että ehtii ajoissa bussiin/saa pyöräillä rauhalliseen tahtiin. Kyllähän sekin jo väsyttää vaikkei mitään päivän aikana tekisikään.. :)
- ent. illanvirkku
Mulla alkaa työt 4.00 ja kello soittaa 2.30.. Työmatkaa on n. 10 km.. Voin myöntää, joskus ottaa oikein urakalla päähän herätä keskellä yötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161