Pettäjä

16v run.

Oletko varma ettet salaa jotain.
Näen monesti kasvoillasi
kaupauksen.

Kaipaus kasvoillasi ei varmaankaan tarkoita
että minua kaipaat, minä seison silmiesi edessä.
Monesti kerrot lähteväsi asioille, kävellessäsi
vierestäni, alkaa tuoksua kallis parfyymi.

Onko minun tiedettävä jostain,
mitä salattu minulta on näiden
yhteisien vuosien jälkeen.

Epäillyt olenko mä turhaan, mitä epäillyt olen.
Vai toivotko oikeasti minun pistävän luulemiani
pelkän mustasukkaisuuden piikkiin, toivotko
minun pysyvän pelkästään kotiäitinä, jonka
keskittyä täytyy vain arjen askareisiin.

En ole varma enää mistään,
entä jos pelaatkin vain varman
päälle olemalla kanssani, häipymällä
luotani kun tilaisuus odottaa toteuttajaansa.

Pitäisikö vaan uskoa, että olen vainoharhainen.
Sä silloin tosiaankin kynttiläillallisella vannoit rakastavasi minua
koko sydämestäsi, mentiin kihloihinkin.

Mutta tähän päivään tultua, sänkyharrastuksestammekin on jo ties kuinka monta valovuotta. Sä et kykene antamaan nukkumaanmenosuudelmaakaan,
Näen, että sängyssäkin katselet hieman suupielet ylöspäin vierellesi olematonta. Joko olet tosiaan outo puoliso, tai oikeasti näet vierelläsi olemattoman rakastajattaresi, tai toivot siinä olevan.

Kyllä kaikki selviää mulle, se olematonkin muuttuu silmissäni varmasti vielä olemassaolevaksi. Luulet ehkä pelanneesi pelin ovelasti, luulet minun luulevan liittomme olevan puhdas.

Kaikki tämä onko vain pelkkää mustasukkaisuusharhaa,
onko kaikki okei? Tämä on suuri kysymys...

?

7

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hollolainen

Loistava runo sulta :) Älä vaan lopeta kirjoittamista.

• jobrwaoibhd

enpä olis uskonut, että lukisin joskus vielä runon, joka on toteuttanu tuskin täysikäinen. hyvin tehty!

• monia ymmärtäjiä

Ei ku.. edeltä huomaat, että hän tarkoittaa olevansa 16 vuotta ollut runoilijana.. Niin minä ymmärsin asian... Että... muuttaa näkemystä. Oikeasta suhteesta ja luottamuspulasta tuossa on kyse. :/

• 16 vee

En ole ollut runoilijana 16 vuotta... olen oikeasti iältäni 16 vuotias ja runoillut vasta jonkin aikaa. Aloitin rustaamaan runoja ihan pari kuukautta sitten, satuin silloin saamaan vahingossa käsiini erään runokirjan ja sitä lukiessani kävi mielessä, että oliskohan musta tekemään runoja. Ajattelin, että kykenisinköhän tekemään niin hyviä runoja, joita voitas kutsua taiteellisiksi runoiksi. No sitten alkoinkin miettimään elämää, rakkaussuhteita, kuolemaa, yksinäisyyttä, kaveruutta, jne. Yllätyin kun sain ihme kyllä luovan työn seurauksena nämä asiat runon muotoon. Olenkin julkaissut tänne palstalle kymmeniä runoja, moniin kirjoittamiini runoihin olen keksinyt riimejä, jotka oikeasti on sopinut kyseiseen runoon. Ja olen myös kirjoittanut runoja, joissa ei ole riimejä. Nimimerkkikin on vaihdellut mulla usein. Joten kyllä tämä kommentoija "jobrwaoibhd" oli oikeassa, että olen iältäni 16 vuotias, ja kirjoitan tosiaankin ikäisekseni kypsää tarinaa.

• elämän pituinen tie

En halua sinua lytätä, mutta tekstisi on enemmänkin pohdintaa ja runoksi sitä voi sanoa vain muutamista kohdin.
        Kypsää?
        Sinun iässäsi pohditaan paljon rakkausasioita, ainakin minä tein niin. Ja kun puhut tekstissäsi puolisosta, nousee hymy kasvoilleni. Mainitset sen sanan hämäystarkoituksessa tai lapsellisuuttasi.

Tulet varmasti hyväksi, varteenottavaksi kirjoittajaksi, mutta sen eteen sinun on tehtävä vielä paljon töitä. Sille matkalle toivon sinulle nöyryyttä ja pitkää pinnaa, paljon elämänkokemuksia ja malttia.

• hollolainen

hyvä että toit kykysi esille, sähän voisit alkaa tekemään runoja työkses :)

• mistä ne aidot runot

Tulet vielä nauramaan itsellesi kun tulet kohtaamaan elämässäsi asioita joilla nyt leikittelet.
      Mielestäni - aito ja oikea runo syntyy kokemuksesta.. siitä tunteesta joka sisältä nousee.. elämän jakamisesta.. ei leikistä.
      Joten.. kypsyys sikseen ja omalla kypsyydellä runoilemaan. Hyvä siitä vielä tulee. Kunhan pitäydyt rehellisesti omissa tunteissa, omissa kokemuksissa - sieltä ne aidot runot lähtee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5199
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      76
      4696
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2464
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1860
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1429
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe