Tekniikan alan pääsykokeet

P=UI, aika vaikea...

Kylläpä pitää ihmetellä miten köykasillä eväillä tullaan valintakokeisiin!

Aikuisten puolella Auto- ja kuljetustekniikan ja Konepuolelle olisi päässyt enemmänkin porukkaa sisään, jos edes vähän olisitte viitsineet kerrata vaikka aikaisempien vuosien kokeita. Saman tyyppisiä laskuja vuodesta toiseen.

Vai onko tosiaan niin huonoa ainesta tekniikan aloille pyrkimässä ettei muutama kaava pysy päässä?

4

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepsjep

Vielä naurettavampaa oli se kun meidän tekniikan alan pääsykokeeseen tuli jengiä ilman laskimia ja joillakin ei ollut edes kynää. Laskimia eivät saaneet mistään mutta kynät lainattiin toisilta opiskelijoilta. Äärimmäisen naurettavaa touhua.

• säälittävää

Amislaisilla ei ole laskimia kun ne ei omista, amiksessa ei tarvi olla laskinta. Hurskastelua kaikki puheet että amiksesta on yhtäläiset mahdollisuudet hakea ammattikorkeaan kuin lukiosta. On toki mahdollisuudet, mutta ei yhtäläiset.

• hfgdgdfgd

Ne on muuten enimmäkseen itse amiksia, jotka tuosta puhuu, "Kyllä amiksestakin voi mennä yliopistoon tms jos haluu!!11" (totesin vain, en väitä, että väitit mitään).

Lukiolaiset tietää totuuden...

Itse en pääsisi yhtään minnekään jos ei olisi lukiota takana. Amiksessa en todellakaan olisi jaksanut harrastaa vapaa-ajalla sellaista matematiikkaa tai äikkää, jota lukiolaiset opiskelee päästäkseen kolmannelle asteelle.

• Maalarista insinööri
        hfgdgdfgd kirjoitti:

Ne on muuten enimmäkseen itse amiksia, jotka tuosta puhuu, "Kyllä amiksestakin voi mennä yliopistoon tms jos haluu!!11" (totesin vain, en väitä, että väitit mitään).

Lukiolaiset tietää totuuden...

Itse en pääsisi yhtään minnekään jos ei olisi lukiota takana. Amiksessa en todellakaan olisi jaksanut harrastaa vapaa-ajalla sellaista matematiikkaa tai äikkää, jota lukiolaiset opiskelee päästäkseen kolmannelle asteelle.

Meillä ei amiksessa tarvinnut yleensä paljon koskaan kynää, ja jos joskus oli kirjalliset kokeet niin opettajilla oli luokan edessä laatikko, josta sai ottaa kyniä lainaksi. Laskimia me ei käytetty koskaan.

Yläasteella ja amiksessakin opot puhuu tuosta että amiksesta pääsee jatkoon yhtä lailla. Se on minusta täyttä soopelia. Amis on ihan pelle paikka, johon menee huonoimmat. Harmitti että lähdin amikseen vaikka olisin päässyt lukioonkin, mutta en viitsinyt vaihtaa kun kaverti oli amiksessa enkä tuntenut lukiosta ketään. Olen meidän amisryhmästä ainoa, joka on lähtenyt jatkamaan opintoja, ja amiksessa olin paras koko ajan. Nyt numerot on yleensä jostain häntäpäästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      266
      5321
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      62
      4448
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4291
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3710
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3667
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      44
      3610
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      40
      2840
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      24
      2708
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2626
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      69
      2445
    Aihe