Kaapista ulos ja shemaleksi

Mari A-H

Lähdin kotoa pois viimein ja sain koulut ohi. Vanhemmat hiukan ihmettelevät haluani muuttaa yksin asumaan ja tiedustelleet mikä on kodissamme vialla.

Ainoa tuki ja turva on vuotta vanhempi tyttö ja hänen vuotta vanhempi seuralainen. Siis L-tyttöjä. He auttoivat yläasteen päätökseen ja nyt ois mun aika siirtyä koulun penkille isommalle paikkakunnalle. Sitä ennen halusin oman kämpän ja nimen vaihtoon. Nimiasia ei onnistu ilman vanhempia kuitenkaan ja siitä menisi tieto heille ja heitä en halua järkyttää vielä. Haluan oman prosessin käydä läpi, en siis mihinkään leikkaukseen halua, enkä todennäkösesti koskaan, mutta haluan ulkoisesti naisellisemmaksi vielä ja oman vuokrakämpän. Nyt näyttää kimppakämppä olevan paras vaihtoehto "L-tyttöjen" kanssa.

Aion saada tulevan opettajan ja koulun ainakin tietoiseksi siitä, että kutsuvat minua Mariksi, eikä Jariksi.. onnistuuko tämä? Kuinka nopeasti onnistuu nimenvaihto tarvittaessa? Haluan vain, että uudella paikkakunnalla kukaan ei mua tule sillee tunnistamaan ja mua kohdellaan kuin ketä tahansa tyttöä.

"Vaatekaappini on valmis" -projekti on tullut päätökseen ja lähtölaukaukseen on aikaa kuukausi ja yksi viikko. Silloin jokainen miehisyyteen viittaava vaatekappale lentää roskiin ja pääsen elämään ja olemaan sitä mitä olen uudella paikkakunnalla.

Etsin tyttöystävää itselleni.. vaikka miehet ja samanikäset pojat perääni kuolaavatkin. Pelottaa vain vanhempien reaktiot kun he tulevat aikanaan katsomaan minua miten olen asettautunut asumaan. Silloin nää mun kaverit tulevat kuvioihin ja mun luo kyllä. En itse yksin uskalla kohdata vanhempiani. Ainoa tuki ja turva on nää kaverit ollu. He on auttaneet mua haalimaan kaikki vaatteeni, piilotelleet niitä myös heidän luonaan jne. Aloitin pukeutumisen jo 12 vuotiaana.. 3 vuotta sitten.

Oon niin sekasin kun tätä kirjotan, etten tiedä mitä ja miksi kirjotan, kait pelkään vähän tätä muutosta. Mutten voi sille mitään, kuolisin tähän paikkakunnalle henkisesti varmaan, jos en pois pääse.

61

905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jpoqdwhyh

      Jos et saa mitään hoitoa, ennustan vaikeuksia.
      Parta kasvaa, hartiat levenevät, ääni madaltuu. Ikävä kyllä luonto tekee tehtävänsä ja miehiset oninaisuudet korostuvat.

      • Mari A-H

        Olen nyt 15 tai no täytään 16 ja murrosikä ei ole voimakasta vaikka alkoi 13 vuotiaana. Karvojakaan ei kasva juuri nimeksikään. Mutta siihen laserhoidot otan ainakin myöhemmin. Parta ei kasva edes isälläni. Olen vuosia opetellut puhumaan tällä äänelläni, jota alan pitämään omanani. Siis luonnostaan mulla on kroppa miehestä poikkeava, siro.

        Voi olla, että hormoonihoitoja ottaisin myöhemmin, mutten muuta.


      • huuhaa!

        Kaikillako? Siis ei todellakaan kaikilla!


      • Vääryyttä kokenut

        Ja niin siinä pääsi tapahtumaan. Äitini, joka pakkomielteidensä ojana oli niin kiinnostunut minusta ja minun hoidoistyani, niin pääsi pilaamaan sen. Hän olisi halunut johtaa minun asioideni hoitoa näin yli ja alle 30v. Minä juoksin äitiäni karkuun kunnes minua piiritetään väärillä ajatuksilla olen sitten missä tahansa.

        Muistan myös jostakin entuudestaan jonkiun vanhan brittijutun, jossa sitten transoihmisiä opeteaan naiselliseen käytökseen. Käytännössähän se kaikki tapahtuu luonnostaan. Sitä samaistuu ympäristöönsä ja esim. naisystäväänsä jos sellainen on. Minulta se otettiin pois kun äitini halusi seurustella kanssani.

        Viekää äitini lataamoon.


      • gihghsiugh
        Vääryyttä kokenut kirjoitti:

        Ja niin siinä pääsi tapahtumaan. Äitini, joka pakkomielteidensä ojana oli niin kiinnostunut minusta ja minun hoidoistyani, niin pääsi pilaamaan sen. Hän olisi halunut johtaa minun asioideni hoitoa näin yli ja alle 30v. Minä juoksin äitiäni karkuun kunnes minua piiritetään väärillä ajatuksilla olen sitten missä tahansa.

        Muistan myös jostakin entuudestaan jonkiun vanhan brittijutun, jossa sitten transoihmisiä opeteaan naiselliseen käytökseen. Käytännössähän se kaikki tapahtuu luonnostaan. Sitä samaistuu ympäristöönsä ja esim. naisystäväänsä jos sellainen on. Minulta se otettiin pois kun äitini halusi seurustella kanssani.

        Viekää äitini lataamoon.

        Tuossa tilanteessa monet TS:t ovat pistänee kaikki yhteydet poikki vanhempiinsa. Ehkäpä äitisi viisastuu vuosien kulussa tai sitten saa olla omissa oloissaan.

        Eiköhän ne naisellisen käytöksen opetukset ole enemmänkin tiiteille kohdistettuja, transnainen ei yleensä tarvitse tällaista opetusta.


      • Vääryyttä kokenut
        gihghsiugh kirjoitti:

        Tuossa tilanteessa monet TS:t ovat pistänee kaikki yhteydet poikki vanhempiinsa. Ehkäpä äitisi viisastuu vuosien kulussa tai sitten saa olla omissa oloissaan.

        Eiköhän ne naisellisen käytöksen opetukset ole enemmänkin tiiteille kohdistettuja, transnainen ei yleensä tarvitse tällaista opetusta.

        Niin mutta kun minulta se ei onnistunut. Kävimme asian läpi 11v sitten psykiatrilla, että äidilläni on jotain tämän kaltasia ongelmia ja äitini mm. soitti kolmesti lanttumaakarille perässäni. Homma jäi siihen kunnes äitini joukot piirittävät minua kotipihallanikin. Jouduin siis jälleen ottamaan yhteyttä lanttumaakariin, että jos hän kykenisi asialle jotakin tekemään ja että olen liian vanha ja jo sairas tähän samaan leikkiin.


      • Palstakyttääjä
        gihghsiugh kirjoitti:

        Tuossa tilanteessa monet TS:t ovat pistänee kaikki yhteydet poikki vanhempiinsa. Ehkäpä äitisi viisastuu vuosien kulussa tai sitten saa olla omissa oloissaan.

        Eiköhän ne naisellisen käytöksen opetukset ole enemmänkin tiiteille kohdistettuja, transnainen ei yleensä tarvitse tällaista opetusta.

        Eikö äitisi ole yli 80?


      • Vääryyttä kokenut
        Palstakyttääjä kirjoitti:

        Eikö äitisi ole yli 80?

        Ei pelkästään sekään vaan kaikki muutkin. Ihmettelmen miten toisen ihmisen munat voi niin paljon kiinnostaa.


      • Just sayin'
        Vääryyttä kokenut kirjoitti:

        Ei pelkästään sekään vaan kaikki muutkin. Ihmettelmen miten toisen ihmisen munat voi niin paljon kiinnostaa.

        Et ilmeisesti ole heteronainen etkä homo?


    • Siitä se lähtee

      Valitettavasti joudut odottelemaan vielä kolme vuotta ennen kuin mitään virallista saa aikaiseksi. Nimeäsi et pysty muuttamaan virallisesti vastakkaisen sukupuolen nimeksi, mutta sukupuolineutraaliksi se kyllä onnistuu. Alaikäisenä joudut ilmeisesti hakemaan siihen vanhempiesi hyväksynnän. Toisaalta voi myös käyttää epävirallista nimeä, eräänlaista taiteilijanimeä, jos siedät sen että jokaisessa virallisessa paperissa on alkuperäinen nimesi ja joudut allekirjoittamaan kaikki viralliset paperit sillä nimellä. Mutta voihan etunimestä käyttää vain etukirjainta.

      Alaikäisenä et pääse vielä transhoitoihin, mutta ainakin Helsingin tutkimusryhmä ottaa tutkimuksiin alaikäisiäkin. Genitaalien leikkauksiin ei ole pakko mennä vaikka lähtisikin transhoitoihin, mutta ajatuksetkin voivat muuttua vielä 3-4 vuodessa joka sinun on pakko odottaa ennen kuin noihin leikkauksiin edes pääsisi.

      Nythän sinulla on hyvä mahdollisuus testata pytyisitkö elämään loppuelämäsi naisena. Kun on elänyt täysipäiväisesti muutaman vuoden naisena, se osoittaa mitä se on kun arki tulee eteen. Samanlaista pakertamista se on kuin ennenkin ja jotkut voivat huomata ettei se naisen elämä olekaan niin kivaa kuin luuli. Kun ajattelee reaalisesti, ei tule pettymyksiä, näin minäkin tein.

      • Mari A-H

        Joo, olen ajatellutkin niin, etten leikkauksiin mene, koska haluan kuitenkin tyttöystävän itselleni jne. Voi sen kans elää mikä jalkovälissäkin on ja miten muuten olet tyttöystävän kanssa, jos ei ole millä pelata. Mikään hetken mielijohde tämä ei ole vaan ihan sitä elämää mitä kaipaan.

        Toi nimiasia on tosi veemäinen juttu. Mutta syksyllä kun porukat näkee, ne tulee näkemään mut tyttönä. Sitte kai käytävä nimiasia nopeasti lävitse. Kerralla se jysäri on tehtävä. Sitte nähdään hyväksyykö ne vai ei. Rahaa tarvin koulunkäyntiin. Se pelko tässä on vielä. Nää mun L-kaverit on luvannu auttaa kaikessa.

        Heillä molemmilla vanhempien oli hankala hyväksyy tytön haluavankin tyttöystävän, nukkumiskuviot, porukoille esittäminen... heillä on kokemusta onneksi kaikesta niin, että tästä selvitään. Monilla varmasti vaikeampaa jos on ihan yksin juttujensa kanssa.


      • Oletko ajatellut
        Mari A-H kirjoitti:

        Joo, olen ajatellutkin niin, etten leikkauksiin mene, koska haluan kuitenkin tyttöystävän itselleni jne. Voi sen kans elää mikä jalkovälissäkin on ja miten muuten olet tyttöystävän kanssa, jos ei ole millä pelata. Mikään hetken mielijohde tämä ei ole vaan ihan sitä elämää mitä kaipaan.

        Toi nimiasia on tosi veemäinen juttu. Mutta syksyllä kun porukat näkee, ne tulee näkemään mut tyttönä. Sitte kai käytävä nimiasia nopeasti lävitse. Kerralla se jysäri on tehtävä. Sitte nähdään hyväksyykö ne vai ei. Rahaa tarvin koulunkäyntiin. Se pelko tässä on vielä. Nää mun L-kaverit on luvannu auttaa kaikessa.

        Heillä molemmilla vanhempien oli hankala hyväksyy tytön haluavankin tyttöystävän, nukkumiskuviot, porukoille esittäminen... heillä on kokemusta onneksi kaikesta niin, että tästä selvitään. Monilla varmasti vaikeampaa jos on ihan yksin juttujensa kanssa.

        että sinua tullaan todennäköisesti myös kiusaamaan koulussa ja muuallakin? Miten aiot kestää sen kiusaamisen sillä se voi olla henkisesti rankkaa? Olet täysin riippuvainen vanhemmistasi eivätkä kaikki vanhemmat ole kovin hyväksyviä erilaisuuden suhteen. Haaveilla voi, mutta totuus on usein aivan erilaista kuin haaveissa ajattelee.


      • grfewnwnw
        Mari A-H kirjoitti:

        Joo, olen ajatellutkin niin, etten leikkauksiin mene, koska haluan kuitenkin tyttöystävän itselleni jne. Voi sen kans elää mikä jalkovälissäkin on ja miten muuten olet tyttöystävän kanssa, jos ei ole millä pelata. Mikään hetken mielijohde tämä ei ole vaan ihan sitä elämää mitä kaipaan.

        Toi nimiasia on tosi veemäinen juttu. Mutta syksyllä kun porukat näkee, ne tulee näkemään mut tyttönä. Sitte kai käytävä nimiasia nopeasti lävitse. Kerralla se jysäri on tehtävä. Sitte nähdään hyväksyykö ne vai ei. Rahaa tarvin koulunkäyntiin. Se pelko tässä on vielä. Nää mun L-kaverit on luvannu auttaa kaikessa.

        Heillä molemmilla vanhempien oli hankala hyväksyy tytön haluavankin tyttöystävän, nukkumiskuviot, porukoille esittäminen... heillä on kokemusta onneksi kaikesta niin, että tästä selvitään. Monilla varmasti vaikeampaa jos on ihan yksin juttujensa kanssa.

        Nyt ajattelet noin mutta kantasi on kahtiajakoinen. Alkuperäisessä otsikossasi oli mukana shemale nimitys. Jos haluat pukeutua tytöksi, mutta haluat kuitenkin olla poika, aikanaan myös sängyssä tyttökaverin kanssa. Eiköhän nuo lesbotuttavasi kerro miten tytöt voi olla keskenään. Olisiko sittenkin parempi vaihtoehto transvestisuus koska haluat kuitenkin olla poika. Tuolla pohjalla voi olla vaikeaa edetä transtutkimuksissa, siellä koetaan hieman ristiriitaisena ajatus että olisi nainen mutta haluaa kuitenkin elää ja toimia sängyssä kuten mies.


      • Mari A-H
        Oletko ajatellut kirjoitti:

        että sinua tullaan todennäköisesti myös kiusaamaan koulussa ja muuallakin? Miten aiot kestää sen kiusaamisen sillä se voi olla henkisesti rankkaa? Olet täysin riippuvainen vanhemmistasi eivätkä kaikki vanhemmat ole kovin hyväksyviä erilaisuuden suhteen. Haaveilla voi, mutta totuus on usein aivan erilaista kuin haaveissa ajattelee.

        Joo, olen ajatellut.. Tämän kesän olen ollut tällä toisella paikkakunnalla viikonloppuisin, välillä viikolla. Muka tyttöystävän luona. Olen pukeutunut uos mennessäni tytöksi lukuisia kertoja ja koskaan kukaan ei ole tullut sanomaan mitään. Tietty koulus saattas joku huomata jotain. Mut siis olen varma, etten pelkää sitä tielannetta. Onneksi on naisvoittoinen ala kuitenkin, niinku kaverit sanoo. Samanlaista meno tuskin olis jossain rasvamontun pohjalla amisviiksien kans.


      • Mari A-H
        grfewnwnw kirjoitti:

        Nyt ajattelet noin mutta kantasi on kahtiajakoinen. Alkuperäisessä otsikossasi oli mukana shemale nimitys. Jos haluat pukeutua tytöksi, mutta haluat kuitenkin olla poika, aikanaan myös sängyssä tyttökaverin kanssa. Eiköhän nuo lesbotuttavasi kerro miten tytöt voi olla keskenään. Olisiko sittenkin parempi vaihtoehto transvestisuus koska haluat kuitenkin olla poika. Tuolla pohjalla voi olla vaikeaa edetä transtutkimuksissa, siellä koetaan hieman ristiriitaisena ajatus että olisi nainen mutta haluaa kuitenkin elää ja toimia sängyssä kuten mies.

        On se niinkin, mutten sille mitään voi! Haluan olla vastakkainen sukupuoli ja saada vastakkaisen sukupuolen! Minulle alkaa olemaan aivan sama nuo nimitykset. Kaikilla on joku eri käsitys, varmaan ois lääkäreilläki.


      • Cis suinakkoon
        Mari A-H kirjoitti:

        On se niinkin, mutten sille mitään voi! Haluan olla vastakkainen sukupuoli ja saada vastakkaisen sukupuolen! Minulle alkaa olemaan aivan sama nuo nimitykset. Kaikilla on joku eri käsitys, varmaan ois lääkäreilläki.

        Olethan sinä diagnoosin jollain ihmeen konstilla saanut, mutta tiedoksi oikeille nuorille: rahat on tiukalla ja tutkimusryhmän kynnys lähettää kotiin kasvamaan on matalalla. Jos ei ole edes sen vertaa kypsyyttä, että opettelisi käyttämään itsestään oikeita termejä, esim. käyttää itsestään itsepintaisesti transmies-nimitystä ja puhuu itsestään shemalena, tuskin pääsee hoitoihin. Jos ulosanti on tasoa "haluan olla vastakkainen sukupuoli ja saada vastakkaisen sukupuolen", ehkä näin on parempikin. Äidinkielesi kuitenkin on selvästi suomi. Vaikket sitä ymmärrä pienellä kirjoittaakaan.


      • 9+6
        Cis suinakkoon kirjoitti:

        Olethan sinä diagnoosin jollain ihmeen konstilla saanut, mutta tiedoksi oikeille nuorille: rahat on tiukalla ja tutkimusryhmän kynnys lähettää kotiin kasvamaan on matalalla. Jos ei ole edes sen vertaa kypsyyttä, että opettelisi käyttämään itsestään oikeita termejä, esim. käyttää itsestään itsepintaisesti transmies-nimitystä ja puhuu itsestään shemalena, tuskin pääsee hoitoihin. Jos ulosanti on tasoa "haluan olla vastakkainen sukupuoli ja saada vastakkaisen sukupuolen", ehkä näin on parempikin. Äidinkielesi kuitenkin on selvästi suomi. Vaikket sitä ymmärrä pienellä kirjoittaakaan.

        Cissi vi*****lee jokaiselle mutta tässä hän on asian reunassa kiinni. Kannattaa vähän kasvaa siellä kotona ennen kuin edes yrittää tutkimuksiin. Noilla perusteilla lennät ensikäynniltä kotiin kasvamaan. Diagnoosin perusteetkin vaativat useamman vuoden vakaata sukupuolikokemusta. Mutta luultavasti pystyt elämään ilman mitään diagnoosia ja lääkitystäkin jos haluat olla shemale tai transvestiitti. Kertomuksestasi päätellen ehkäpä ne vaihtoehdot sopisi sinulle parhaiten.


      • Keskustelua seurannu
        Cis suinakkoon kirjoitti:

        Olethan sinä diagnoosin jollain ihmeen konstilla saanut, mutta tiedoksi oikeille nuorille: rahat on tiukalla ja tutkimusryhmän kynnys lähettää kotiin kasvamaan on matalalla. Jos ei ole edes sen vertaa kypsyyttä, että opettelisi käyttämään itsestään oikeita termejä, esim. käyttää itsestään itsepintaisesti transmies-nimitystä ja puhuu itsestään shemalena, tuskin pääsee hoitoihin. Jos ulosanti on tasoa "haluan olla vastakkainen sukupuoli ja saada vastakkaisen sukupuolen", ehkä näin on parempikin. Äidinkielesi kuitenkin on selvästi suomi. Vaikket sitä ymmärrä pienellä kirjoittaakaan.

        Vaaditkohan liikaa 15 vuotiaalta?


      • Keskustelua seurannu
        Mari A-H kirjoitti:

        On se niinkin, mutten sille mitään voi! Haluan olla vastakkainen sukupuoli ja saada vastakkaisen sukupuolen! Minulle alkaa olemaan aivan sama nuo nimitykset. Kaikilla on joku eri käsitys, varmaan ois lääkäreilläki.

        Olet mikä olet.. olet poika ja muistutat tyttöä ulkoisesti hyvin paljon ja haluat tyttöystävän. Minun mielestä kypsää ajattelua. Aikanaan olin itsekin samassa tilanteessa, jossa vanhemmat ahdisti, liikuin öisin ulkona tytöksi pukeutuneena jne. Pääsin yli myöntämällä itselleni sen mikä olen ja se siitä. Muuksi paha muuttua. Kyllä minullekin heitettiin herjaa kaikenmaailman pikkuhousuista lähtien, mutta nauroin mukana ja kerroin etten silti ole homo vaikka mieltymykset on erikoiset. Tottahan he puhuivat vaatteistani, miksi siitä edes pitäisi suuttua. Minunhan on ollut aina helppo lähestyä tyttöjä ja usein he puolustivat todella kiivaastikin. Mutta aika nopeasti tilanne rauhottui kuitenkin kylmäpäisyydellä ja sillä, etten koskaan tehnyt mitään idioottimaista, kuten paennut. Koulussakin sain miespuolisia kavereita, joita varmasti kiinnostin. Heiltä tuli joskus jopa alotteita kun humaltuivat bileissä.

        Vain kerran minua vuosia sitten uhkailtiin homoksi haukkumalla ja turpaan vetämisellä. Sekin tais olla joku 16 vuotias päissään ja itse olin jo kuitenkin 24v. Joten mitään todellista uhkaavaa tiannetta ei päässyt edes syntymään. Kaverit ja tuttavat ovat hyvin rauhallisia ja luotettavia käytökseltään ja ei ollut syytä haalia epävakaita persoonia ympärilleni koskaan, joten kaikki hyvin.

        Ei muuta kuin rohkeasti eteenpäin!


    • troyrtogkofgfgffdg

      Voisitko kertoa miten miehen ja naisen elämä eroaa toisistaan? Oletko koskaan kokeillut elämää ihmisenä?

      • Nytkuincis

        Olen. Ei onnistunut. Minut sukupuolitettiin jatkuvasti ja minulta odotettiin tietyntyyppistä käytöstä. Toisaalta rakastan sukupuoltani, sille tarkoitettuja vaatteita, samaa sukupuolta olevia kavereita, flirttiä toisen sukupuolen edustajan kanssa - kaikkea sukupuolessani. Onneksi pääsin prosessiin.


    • Ajatuksesi

      kuulostavat yhtä sekavilta, kuin itselläni samassa iässä. Silloin en tiennyt kylläkään transsukupuolisuudesta ynnä muistakaan termeistä. Pidin vain itseäni epänormaalina ja koitin elää normaalin pojan/miehen elämää välillä salaa pukeutuen ja pitäen kaikki naisten juttuni pahvilaatikossa ja muilta salassa. Muistan myös, että saman tyylinen elämä, mistä nyt kerrot houkutteli myös minua. Ajatukset ns. shemalena elämisestä voivat olla houkuttavia, mutta ne eivät kanna pitkälle. Aluksi sinun kannattaa miettiä oletko mies vai nainen. Jos tykkäät naisista niin voi hyvinkin olla, että olet lesbo nainen.

      Itse tajusin vasta 26 vuotiaana lopullisesti olevani Nainen ja hain tutkimuksiin. Siksi sanoisinkin, että kannattaa tutkiskella omaa identiteettiään niin kauan, että olet 200% varma siitä mitä haluat elämältäsi (siinnä voi mennä jonkun aikaa, mutta lopulta se hahmottuu).Tukimukset edellyttävät henkistä tasapainoa. Jos menet tutkimuksiin, kun olet epätasapainoisessa tilassa siitä ei välttämättä seuraa hyvää.

      Itse kerroin vanhemmilleni heti, kun hain tutkimuksiin. Pelkäsin heidän suhtautumistaan, mutta turhaan. He ottivat asian hyvin ja ovat tukeneet minua prosessissani. Usein vanhemmille oma lapsi on aina oma lapsi oli se lapsi millainen hyvänsä. Se millainen olet ei välttämättä poista heidän rakkauttaan.

    • Cis suinakkoon

      Kyseinen aloittaja on provo. Toki sen huomasi jo otsikosta ja monesta muustakin seikasta, mutta viimeinen tikki oli tuo, ettei voi mennä leikkaukseen, koska silloin ei voi olla tytön kanssa-ei lesbotyttöjen ystävä sanoisi niin. Tai normaali ihminen muutenkaan.

      Busted once again, drunkenness of the sea.

      • 2+20

        Provo vain cissin mielestä.


    • Cis suinakkoon

      Talk to the hand, eläkeläinen.

      • 20+7

        Cissi se vaan sekoilee.


      • Oletko taas juonut

        paljonkin sitä alkoholia missä ei ole viinaa?


    • Trans AM I (ftm)

      Cis suinakkoon on suosikkikirjoittajani täällä Kolmois-S:n ohella. Piti päästä mainitsemaan.

      • 11+13

        Makuja on monia mutta jos on masokisti ja tykkää tuollaisesta tekstistä niin mikäpä siinä.


      • Cis suinakkoon
        11+13 kirjoitti:

        Makuja on monia mutta jos on masokisti ja tykkää tuollaisesta tekstistä niin mikäpä siinä.

        Hahahahah!!!! No, enpä tiedä... Minä ja Kolmois-S olemme puhuneet ftm:istä positiiviseen sävyyn, liekö tuo vaikuttanut. Repesin vaan tuolle masokisti-läpälle.


      • Ovatko henkilöt

        jotka aina haukkuvat muita ja esittävät joka asiasta kielteisiä näkemyksiä todella suosikkejasi? Noilta kahdelta ei koskaan kuule missään asiasta mitään positiivista.


      • Trans AM I
        Ovatko henkilöt kirjoitti:

        jotka aina haukkuvat muita ja esittävät joka asiasta kielteisiä näkemyksiä todella suosikkejasi? Noilta kahdelta ei koskaan kuule missään asiasta mitään positiivista.

        CS:lla on hauskoja herjoja. Ei se kaikkia hauku. En itekään pidä niistä, joita se haukkuu, joten se ei haittaa.


      • Koska olet kuullut
        Trans AM I kirjoitti:

        CS:lla on hauskoja herjoja. Ei se kaikkia hauku. En itekään pidä niistä, joita se haukkuu, joten se ei haittaa.

        cissiltä yhdenkään hauskan herjan? Taidat olla hoidon tarpeessa, kun mielipiteesi ovat tuollaisia.


      • kaikki mulle nyt het
        Koska olet kuullut kirjoitti:

        cissiltä yhdenkään hauskan herjan? Taidat olla hoidon tarpeessa, kun mielipiteesi ovat tuollaisia.

        Ehkä tuo trans AM I on se ainoa mies, jonka kanssa Cis Suinakkoon on päässyt sänkyyn..... Kertoiko hän sängyssä niitä herjoja??


      • Cis s.
        kaikki mulle nyt het kirjoitti:

        Ehkä tuo trans AM I on se ainoa mies, jonka kanssa Cis Suinakkoon on päässyt sänkyyn..... Kertoiko hän sängyssä niitä herjoja??

        Hah hah. Tälläkin viikolla tuli kaksi treffipyyntöä.


      • Täällä voi valehdell
        Cis s. kirjoitti:

        Hah hah. Tälläkin viikolla tuli kaksi treffipyyntöä.

        vaikka mitä treffipyynnöistä.


      • Cis s.
        Täällä voi valehdell kirjoitti:

        vaikka mitä treffipyynnöistä.

        No, myönnetään, niitä pyyntöjä olikin 15.


      • Yritä cissi päästä
        Cis s. kirjoitti:

        No, myönnetään, niitä pyyntöjä olikin 15.

        eroon aineista ja elä normaalia elämää.


      • oollveiss
        Yritä cissi päästä kirjoitti:

        eroon aineista ja elä normaalia elämää.

        Niin sinähän käytit peruukkia? Mites se sanottiinkaan latinaksi, tai venäjäksi?


      • Ulrich von Pöppinggi
        oollveiss kirjoitti:

        Niin sinähän käytit peruukkia? Mites se sanottiinkaan latinaksi, tai venäjäksi?

        Regiszstraatdski nemnozcha vot tak lynx lynx.


      • paheksuntätä
        Ulrich von Pöppinggi kirjoitti:

        Regiszstraatdski nemnozcha vot tak lynx lynx.

        Tuo ei ollut tarpeeksi tieteellinen vastaus. Hyi hyi. Vaadin tieteellisyyttä!!!!!!!!!!!!!!1


      • Puumatankki
        paheksuntätä kirjoitti:

        Tuo ei ollut tarpeeksi tieteellinen vastaus. Hyi hyi. Vaadin tieteellisyyttä!!!!!!!!!!!!!!1

        Tuo oli nyt jo liikaa. Aloitan vuosien oikeustaistelun. Kaikkien on palvottava minua!!!!


      • bisse maistuu
        paheksuntätä kirjoitti:

        Tuo ei ollut tarpeeksi tieteellinen vastaus. Hyi hyi. Vaadin tieteellisyyttä!!!!!!!!!!!!!!1

        Tietelijällä ei ole mitään tekemistä tämän palstan venakkojen, alkoholisoituneiden cispiripäiden tai meren humalien kanssa.

        Tämä on ihan vain teidän kesäkaljoittelusta johtuvaa hourintaa.


    • Vääryyttä kokenut

      En voi lakata ihmettelemästä trans-sukupuolisiin kohdistuvaa ulkopuolisten reaktiota. Edelleen painotan tässä niin kuin monessa muussakin viestissä, että joskus pääsee helpolla jos viitsii edes lukea transtukipisteen jutut siitä, että minkälainen on trans-sukupuolisen normaali elämänkaari. Aluksihan opetellaan konttaamaan, sitten kävelemään ja sitten juoksemaan. Aluksi siis alkaa löytymään jotakin vaatetta, ehkä sitten käydään jossakin ulkopaikkakunnalla hieman kokeilemassa ulkosallakin ja sitten aletaan olemaan hieman julksiestikkin aivan normaalissa elämässä. Näin asiat eteni minullakin ennen kuin alkoi se ohjeiden jakaminen "tiedän, että tuolla on sellaisia joilla on alkanut sukkahousut pilkottamaan..." tai että me tuumme ja lauletaan se kaikille, että tuo on trans-sukupuolinen tai että sillä on kaapissa pitsipökät ja hame. Tähän mennessä olin jo ansainnut arvostukseni miesten joukossa ja monesti tullut jo hyväksytyksi naisten joukossa. Sitten alkoi se ympäristön taistelu siitä, että pitäisikö häntä kohdella kuin miestä vai pitäisikö häntä kohdella kuin naista. Ehkä he pääsivät siihen tulokseen, että pitäisi kohdella kuin naista ja että kaapista alkaisi löytymään enmmän meikkipurkkeja kuin kaljatölkkejä, mutta tämä kaikkihan on täysin ennenaikaista. Enhän minä ole päässyt asioissani alkua pidemmälle kuin ulkopuoliset ihmettelevät sitä että mitä minä olen ja mitä minä en ole.

      Miksi he yrittävät puristaa minua kotiin, työpaikalle taikka ympäristön painostukseen? Miksi heidän pitäisi tässä vaiheessa ajatella minua miehenä, naisena taikka ts:nä? Se tyyli jolla he kohtelevat minua, niin ei voida kohdella miestä, naista taikka ts:ää, ei ketään. Mikäli minä olen kestänyt 9,5kk kohtelua armeijassa miehenä, mutta en käytännössä sekuntiakaan eläkeläisten joukossa kotinurkilla, niin eikös se jotakin asiasta kerro?
      Uskon kyllä, että jokainen meistä ennemmin taikka myöhemmin löytää sen sen oman how to walk high heels kirjansa ilman apuakin. Tyhmintä mitä todella olen kuullut on jonkun silmää tekevän selostukset siitä, että mitä he ovat sanoneet taikka tehneet tyttärilleen. Tämä tytär on lähes 40v / 100kg ja purkaa, kasaa ja lataa rynkyn on kaapisa meikkipurkki tai ei. Näitä komentteja jakavia varsinkin nais ihmisiä olen useasti rinnallistanut ajokorttiin ja siihen minkälainen ajolupa siellä on. Jos ajotaito ja lupa riittää korkeintaan 26" polkupyörän kuljettamiseen niin miksi tulee puhumaan minulle jolla on oikeus ajaa isoimmista isonta moottoripyörää.

      Mistä tässä siis loppujenlopuksi on kyse? Minä olen ajatellut asian niin, että kyseessä on minun elämä ja että kyse on minusta, ei kenestäkään muusta. Kyse on siitä, että on joskus ollut ihanaa tulla baari illan jälkeen kotiin kun on saanut mennä ja tehdä ja käytännössä kokea itsensä arvostuksensa saaneena naisena, miehenä ja ihmisenä. Olen saanut kokea miten jonkun naisartistin musiikki on uponnut suoraan sydemmeeni ja joskus saanut ajatella, että koska minulle alkaa kasvamaan rinnat.. Tästäkin siis jo aikaa yli 10v. Se,e ttä koen itseni ts:äksi taikka naiseksi syntyy siitä miten ympäristö minuun luonnollisesti reakoi. Ei normaalissa elämässä kukaan mies kurista minua niin kuin minua ollaan näin arkisesti kuristettu tai ei minua kukaan nainen halveksi niin kuin minua ollaan halveksuttu.

      Menetänkö minä rynkkyni siksi, että minun rynkkyä yrittää käyttää se joka on rauhan ajaksi vapautettu taikka ei ole palvelustaan suorittanut taikka on jo palvelusajan ulkopuolella eläkkeellä. Menetänköminä aolupani siksi, etteivät he osaa ajaa?

      Trans-sukupuolisuushoidot lähtevät siitä, että hoidon aikana tapahtuu tämä ympäristöön sulautuminen. Minä olen ympäristööni sulautunut jo ennen kuin he tulivat "auttamaan" minua.Mielestäni vika on heissä, ei minussa.

    • Joillakin toisin

      Arvostuksen puute ajoi mut pois pikkukaupungista. Olin arvostettu, kun isä on poliisi ja virkamies. Olin arvostettu, kun mulla oli housut. Olin arvostettu, kun mulla oli muijafrendi. No en ollut enään arvostettu, ku joku tutki reppuni sisällön ammattikoulussa. Siitä alkoi parin päivän helvetti. Muutin samantien paperit toiseen kaupunkiin ja keräsin kamppeeni. Muutin sukulaisen luo, joka oli itseasiassa pesunkestävä homo. Hän auttoi pahimman yli.

      Sitten sai vanhemmat tietää asioista, mutta minkä he mahtoivat, olin jo 18. Sitten hormoonihoidot päälle. Yli puolet silloisista lapsuuden kavereista piti hylätä kerralla. Enään en mene edes kyseiselle paikkakunnalle vaikka mikä olisi. En kestäisi sitä koskaan. Äidin näin 3 vuotta sitten kahvilassa ku kävin.. Heti se alkoi kyselemään henk.koht. asioitani. 5min. ja kaikki ohi, hyvästi. Tiesin ettei mulla ole mitään enään tekemistä heidän kanssaan. En sure, en kadu, en syytä, en vain voi elää heidän sanelemaa elämää. Jokasella oma.

      • sellaista se on

        Tietenkin vanhemmat kyselevät lapsensa henkilökohtaisiakin asioita. Mitä väärää siinä on. Mutta vanhempien vaatimuksia oman elämänsä muutoksista ei tarvitse kuunnella.


      • Vääryyttä kokenut

        Tottahan lähimmäiset ovat huolissaan ja kyselevät, mutta se, että mihin ne lähimmäiset mitkäkin asiat yhdistävät, niin on täysin eri asia. Iäkkäämpi ihminen saattaa yhdistää moottoripyörät, autot ja asevelvollisuudet miehiin ja naiset keittiöön ja polkupyöriin. Siinä niitä meidänkin pihalla on naisia joilla on auto ja tai motskari. Armeijoissa on kersantti Karoliinoja jne..

        Välillä minunkin lähipiirissä on näitä ahaa elämyksiä, että koskas olet tähän ajatukseen herännyt ja että oletko nyt unohtanut koko asian kun et siitä puhu jne.. Niitä pitsipökiä on ollut ja on edelleen koko ajan. Olenko minä koskaan ollut sen enempää edes kaapissa? Olen vaivoikseni huomannut, että olisi todella ollutkin helpompi olla koko ajan hameessa, niin ainakin ulkopuoliset olisi tottunut siihen ajatuksen, että se ajatus on minulla. Ainakin miehet ovat sellaisia putkiaivoja, ettei ne juuri tajua kuin sitä mitä on nenän edessä ja aina ei sitäkään.

        Käsitykseni mukaan näihin transhoitoihin liittyen on olemassa työelämän sun muita ongelmien käsittelyä. Olisiko minulla ollut vaikeuksia sopeutua edeltävissä työpaikoissa niihin naisiin? Olisi toki, ei siksi, että olisin ollut surkea meikkaaja vaan siksi, ettei ne naiset päässet juuri sitä 26" polkupyörää korkeammalle ajatusmaailmassaan. Toinen ääripää edelleen löytyy sieltä viranomaisesta, joka a) ei sittenkään oikei sisäisäistänyt juttua vaikka sisäisti b) halusi minut työhön jota en taida c) en pidä kaikilta osin moraalisena. Olisi siis sitten vielä sekin tässä edessä, että pitäisi miettiä mitä sitten alkaakaan tekemään.

        Tuskin täällä niitä laulajiakaan tarvitaan, koska eihän sinun tarvitse mennä stokkan naisten vaateosastoa taikka paikallista glub fantasiaa pidemmälle kun joku tulee sanomaan, että saatat olla ts ja että niihin on hoitoja.


    • tjifihfuhf

      Työelämässä suhtautuminen voi vaihdella paljonkin, riippuen myös ammattialasta. Palautetta naisten suhtautumisesta negatiivisesti transnaiseen on kuulunut useammalta taholta, mutta omalla työpaikalla tuollaista ongelmaa ei ollut prosessin käynnistyessä. Joskus tuntuu että naiset ovat laumaeläimiä että jos joku sanoo ettei tuon kanssa voi olla samassa pukuhuoneessa, muut ovat samaa mieltä ettei erotu joukosta. Sen olen huomannut kun menee uuteen työpaikkaan prosessin päätyttyä, eikä selittele alussa että tämmöinen minä olen, niin vaikka tausta paljastuukin myöhemmin se ei olekaan enää mikään iso asia.

      • timber number

        Ainoa, joka työpaikallani tuli aikoinaan estelemään prosessiin lähtemistäni oli eräs lahkolaisuskisnainen. Nykyään saunotaan yhdessä. Niin asiat vaan muuttuvat.


      • fnkjfnbkjdsbg
        timber number kirjoitti:

        Ainoa, joka työpaikallani tuli aikoinaan estelemään prosessiin lähtemistäni oli eräs lahkolaisuskisnainen. Nykyään saunotaan yhdessä. Niin asiat vaan muuttuvat.

        Nuo taitaa olla niitä pahimpia. Minulla tuollainen nainen pääsi pistämään kapuloita rattaisiin. Onneksi ei tarvitse enää olla missään tekemisissä mokoman kanssa.


      • Vääryyttä kokenut

        Käynyt samat asiat mielessä, että nämä minua auttavat tahot ei välttämättä halaukkaan auttaa vaan että kyse on pikemminkin arkisesta raiskaamisesta ja kiusaamisesta ja osoituksesta, etteivät he halua minua joukoonsa. Haluavat tai ei ei, niin minä olen ansainnut oman terveen elämäni vaikka sitten miehen kropassa. Sen kaltaista tekosyytä ei voi löytyä, että minun asioita sössitään siksi, että olen ts.


    • timber number

      Tämä tuli siis silloin aikoinaan huoneeseeni, pisti oven kiinni ja kehoitti minua vielä harkitsemaan prosessiin lähtemistäni. Kiitin häntä rauhallisesti ja ystävällisesti huolenpidosta ja muistaakseni sanoin: "Kuvitteletko etten ole tätä jo kauan harkinnut?" Hän jätti minut sen jälkeen rauhaan, ilmeisesti oli tehnyt uskovaisen velvollisuutensa ja sai siten rauhan sielulleen.
      Nyt ollaan naisina ihan hyviä kavereita ja todella toissavuotisissa kesäjuhlissa oltiin ainoat saunojat.
      Ihmiset eivät pysty mieltämään, että siinä vaiheessa, kun prosessiin lähtijä ilmoittaa työpaikalla asiasta julkisesti, on takana jo erittäin pitkä harkinta ja kypsyminen. Eihän sellaista julkista ilmoitusta voi edes noin vain perua. Silloinhan vasta hulluna pidettäisiin.

      • Mari A-H

        Asunto saatu kuun alussa, hommattiin yhteinen kämppä ja porukoille kerrottu miten asiat ovat. Niihän siinä sitten kävi, ettei olla puheväleissä pahemmin. Mitä nyt sitten sain viikonloppuna äitin kans puhuttua, sanoi sitte nopeesti et käyt sen koulusi ainakin rauhassa.. saa jonku tulevaisuuden. Näin lupasin tehdä.

        Asiat menivät nopeasti eteenpäin. Porukat tulivat mun luona käymään ja tiesin että tulevat. Olin jo valmistautunut siihen henkisesti, mulla oli tää ystäväni "batgirl" tukena. Puin huolella itseni, tosin kyllä laitoin hameen ja stayupit ettei mikään jää epäselväksi jne. kiva paita ja rintsikat.. Sitten meikkiä jne.. Sydämmessä jyskytti järjettömästi ja aivoissa tykytti, kun auto kaartoi pihaan.

        Isä jäi ulos vielä jotain autoaan vahtaamaan ja tupakille. Äiti tuli ovelle ja sillä tippui kassit heti lattialle. Niin, no tämmönen minä sitte olen.. Se meni kattomaan olohuoneeseen ja keittiöön ensimmäisenä ja koitti olla kattomatta minua ja sitte vaan kääntyi äkkiä ja sano, mitä pelleilyä tää on olevinaan? Ei mitään pelleilyä. Sitte se vaan katsoi, olin itekki tosi järkyttyny, sitte se sopersi vaan jotain, että hän kun kuvitteli vaatteiden jotka pari kertaa löysi, olevan hänen ja osotti ystävääni. Siis äiti oli penkonut minun huoneessani ihan tosissaan! Koska on varmaa, etten ole kuin muutaman kerran vienyt repuussa kotiin vaatteita ym. No se asia selvitettiin ja sitte kerroin, että tää on se elämä mitä minä haluan, mulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin lähtee pois kotoa ja pärjään täällä ihan hyvin.

        Kauhea tilanne kertakaikkiaan ja tää mun ystävä kerto sitten suoraan miten asiat ovat. Ettei hänkään ole ihan vaa hetero.. Asiat ei ole nyt siltä miltä näyttää. Tunteehan ne pienellä paikkakunnalla sen vanhemmatkin, siis sillee tuntee jne.. Heti oli äiti uhkailemassa kertoa ystäväni porukoille mitä se tekee. Oli hyvä kun äitin naama venähti, "kuule kerro vain, ne kyllä sen jo tietää eikä vauhkonnu tuollalailla, tuossa on puhelin, soita". Joo ei tää tää ei tällee mene. Äiti aölkoi tehdä lähtöään ja antoi kuiten muovipussin missä oli jotain mitä se oli tehnyt. Isä pääsi just ovelle, se käänty samantien takas kun näki minut. Äiti vaan sano ettei se kykene käsittelemään miten näki minut. Oli vain jupissut koko automatkan ettei tää jukoliste voi olla enään tosikaan. Olivat pysähtyneet vajaan 100km matkalla 5 kertaa. Tupakalle ja huoltamoille. Itse oli matkalla ollu aikasemmin jossain ja naureskellu kuulemma lentokoneessa niitä miehiä, jotka vetää hametta päällensä. Mitään muuta se ei ollut oikeastaan puhunut. Ei aio osallistua vaan enään mihinkään.

        Myöhemmin tuli tää toinen ystävä paikalle, oli hiukan yllättynyt tilanteesta. Päätimme pikkusen juhlistaa ja seuraavaksi uskaltaudun jo uloskin paremmin. Ajatukset tosin ihan sekaisin vielä.


      • elämä edessäsi
        Mari A-H kirjoitti:

        Asunto saatu kuun alussa, hommattiin yhteinen kämppä ja porukoille kerrottu miten asiat ovat. Niihän siinä sitten kävi, ettei olla puheväleissä pahemmin. Mitä nyt sitten sain viikonloppuna äitin kans puhuttua, sanoi sitte nopeesti et käyt sen koulusi ainakin rauhassa.. saa jonku tulevaisuuden. Näin lupasin tehdä.

        Asiat menivät nopeasti eteenpäin. Porukat tulivat mun luona käymään ja tiesin että tulevat. Olin jo valmistautunut siihen henkisesti, mulla oli tää ystäväni "batgirl" tukena. Puin huolella itseni, tosin kyllä laitoin hameen ja stayupit ettei mikään jää epäselväksi jne. kiva paita ja rintsikat.. Sitten meikkiä jne.. Sydämmessä jyskytti järjettömästi ja aivoissa tykytti, kun auto kaartoi pihaan.

        Isä jäi ulos vielä jotain autoaan vahtaamaan ja tupakille. Äiti tuli ovelle ja sillä tippui kassit heti lattialle. Niin, no tämmönen minä sitte olen.. Se meni kattomaan olohuoneeseen ja keittiöön ensimmäisenä ja koitti olla kattomatta minua ja sitte vaan kääntyi äkkiä ja sano, mitä pelleilyä tää on olevinaan? Ei mitään pelleilyä. Sitte se vaan katsoi, olin itekki tosi järkyttyny, sitte se sopersi vaan jotain, että hän kun kuvitteli vaatteiden jotka pari kertaa löysi, olevan hänen ja osotti ystävääni. Siis äiti oli penkonut minun huoneessani ihan tosissaan! Koska on varmaa, etten ole kuin muutaman kerran vienyt repuussa kotiin vaatteita ym. No se asia selvitettiin ja sitte kerroin, että tää on se elämä mitä minä haluan, mulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin lähtee pois kotoa ja pärjään täällä ihan hyvin.

        Kauhea tilanne kertakaikkiaan ja tää mun ystävä kerto sitten suoraan miten asiat ovat. Ettei hänkään ole ihan vaa hetero.. Asiat ei ole nyt siltä miltä näyttää. Tunteehan ne pienellä paikkakunnalla sen vanhemmatkin, siis sillee tuntee jne.. Heti oli äiti uhkailemassa kertoa ystäväni porukoille mitä se tekee. Oli hyvä kun äitin naama venähti, "kuule kerro vain, ne kyllä sen jo tietää eikä vauhkonnu tuollalailla, tuossa on puhelin, soita". Joo ei tää tää ei tällee mene. Äiti aölkoi tehdä lähtöään ja antoi kuiten muovipussin missä oli jotain mitä se oli tehnyt. Isä pääsi just ovelle, se käänty samantien takas kun näki minut. Äiti vaan sano ettei se kykene käsittelemään miten näki minut. Oli vain jupissut koko automatkan ettei tää jukoliste voi olla enään tosikaan. Olivat pysähtyneet vajaan 100km matkalla 5 kertaa. Tupakalle ja huoltamoille. Itse oli matkalla ollu aikasemmin jossain ja naureskellu kuulemma lentokoneessa niitä miehiä, jotka vetää hametta päällensä. Mitään muuta se ei ollut oikeastaan puhunut. Ei aio osallistua vaan enään mihinkään.

        Myöhemmin tuli tää toinen ystävä paikalle, oli hiukan yllättynyt tilanteesta. Päätimme pikkusen juhlistaa ja seuraavaksi uskaltaudun jo uloskin paremmin. Ajatukset tosin ihan sekaisin vielä.

        Onnea sinulle!

        Loistava tuo äitisi reaktio, jos kerran on tuollaista lentokoneessa naureskellut. Transfoobikoille aivan parasta hoitoa on se kun oma läheinen, vieläpä lapsi lähtee prosessiin. Ikäänkuin karman laki toteutuu. En osaa olla heille myötätuntoinen, valitettavasti.

        Toivon silti, että välinne ennen pitkää paranevat ja että elämäsi lähtee hyvin käyntiin. Voit jossain vaiheessa yrittää jonkinlaista tietopakettia antaa heille, esimerkiksi transtukipisteen kautta, tai muita kanavia kuten dokkareita ynnä muita. Käytä ehdottomasti neuvo koulujen käymisestä hyväksesi, tulet tarvitsemaan sitä elämässäsi toden teolla.


      • Mari A-H
        elämä edessäsi kirjoitti:

        Onnea sinulle!

        Loistava tuo äitisi reaktio, jos kerran on tuollaista lentokoneessa naureskellut. Transfoobikoille aivan parasta hoitoa on se kun oma läheinen, vieläpä lapsi lähtee prosessiin. Ikäänkuin karman laki toteutuu. En osaa olla heille myötätuntoinen, valitettavasti.

        Toivon silti, että välinne ennen pitkää paranevat ja että elämäsi lähtee hyvin käyntiin. Voit jossain vaiheessa yrittää jonkinlaista tietopakettia antaa heille, esimerkiksi transtukipisteen kautta, tai muita kanavia kuten dokkareita ynnä muita. Käytä ehdottomasti neuvo koulujen käymisestä hyväksesi, tulet tarvitsemaan sitä elämässäsi toden teolla.

        Joo, koitan kyllä koulut käydä hyvin. Tutustuin erääseen, tyttöön myös, joka on menossa samaan kouluun ja samalle linjalle.

        Koitan saada kavereita jotenkin ettei ole sellasta hankalaa tilannetta.

        Pelottaahan ensimmäinen koulupäivä, mutta koitan tottakai käsittää ettei kaikki minusta tykkää tai vihata. Yleensä saan kavereita helposti, tosi tää "uusi minä" pelottaa. Juttelin näitten ystävien kans ja toinen heistä sano, joka on vanhin, että aina kun uuteen ihmiseen tutustuu teet vaikutelman 10 sekunnissa loppuelämäksi ja se siitä. Sillä ei ole tiedossa aikasempia vaiheitasi ja voit kertoo aina olleesi tuollanen kuin olet, eivät sitä tuu tietämään koskaan.


      • vanhemmat ei ymmärrä
        Mari A-H kirjoitti:

        Asunto saatu kuun alussa, hommattiin yhteinen kämppä ja porukoille kerrottu miten asiat ovat. Niihän siinä sitten kävi, ettei olla puheväleissä pahemmin. Mitä nyt sitten sain viikonloppuna äitin kans puhuttua, sanoi sitte nopeesti et käyt sen koulusi ainakin rauhassa.. saa jonku tulevaisuuden. Näin lupasin tehdä.

        Asiat menivät nopeasti eteenpäin. Porukat tulivat mun luona käymään ja tiesin että tulevat. Olin jo valmistautunut siihen henkisesti, mulla oli tää ystäväni "batgirl" tukena. Puin huolella itseni, tosin kyllä laitoin hameen ja stayupit ettei mikään jää epäselväksi jne. kiva paita ja rintsikat.. Sitten meikkiä jne.. Sydämmessä jyskytti järjettömästi ja aivoissa tykytti, kun auto kaartoi pihaan.

        Isä jäi ulos vielä jotain autoaan vahtaamaan ja tupakille. Äiti tuli ovelle ja sillä tippui kassit heti lattialle. Niin, no tämmönen minä sitte olen.. Se meni kattomaan olohuoneeseen ja keittiöön ensimmäisenä ja koitti olla kattomatta minua ja sitte vaan kääntyi äkkiä ja sano, mitä pelleilyä tää on olevinaan? Ei mitään pelleilyä. Sitte se vaan katsoi, olin itekki tosi järkyttyny, sitte se sopersi vaan jotain, että hän kun kuvitteli vaatteiden jotka pari kertaa löysi, olevan hänen ja osotti ystävääni. Siis äiti oli penkonut minun huoneessani ihan tosissaan! Koska on varmaa, etten ole kuin muutaman kerran vienyt repuussa kotiin vaatteita ym. No se asia selvitettiin ja sitte kerroin, että tää on se elämä mitä minä haluan, mulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin lähtee pois kotoa ja pärjään täällä ihan hyvin.

        Kauhea tilanne kertakaikkiaan ja tää mun ystävä kerto sitten suoraan miten asiat ovat. Ettei hänkään ole ihan vaa hetero.. Asiat ei ole nyt siltä miltä näyttää. Tunteehan ne pienellä paikkakunnalla sen vanhemmatkin, siis sillee tuntee jne.. Heti oli äiti uhkailemassa kertoa ystäväni porukoille mitä se tekee. Oli hyvä kun äitin naama venähti, "kuule kerro vain, ne kyllä sen jo tietää eikä vauhkonnu tuollalailla, tuossa on puhelin, soita". Joo ei tää tää ei tällee mene. Äiti aölkoi tehdä lähtöään ja antoi kuiten muovipussin missä oli jotain mitä se oli tehnyt. Isä pääsi just ovelle, se käänty samantien takas kun näki minut. Äiti vaan sano ettei se kykene käsittelemään miten näki minut. Oli vain jupissut koko automatkan ettei tää jukoliste voi olla enään tosikaan. Olivat pysähtyneet vajaan 100km matkalla 5 kertaa. Tupakalle ja huoltamoille. Itse oli matkalla ollu aikasemmin jossain ja naureskellu kuulemma lentokoneessa niitä miehiä, jotka vetää hametta päällensä. Mitään muuta se ei ollut oikeastaan puhunut. Ei aio osallistua vaan enään mihinkään.

        Myöhemmin tuli tää toinen ystävä paikalle, oli hiukan yllättynyt tilanteesta. Päätimme pikkusen juhlistaa ja seuraavaksi uskaltaudun jo uloskin paremmin. Ajatukset tosin ihan sekaisin vielä.

        Tyypillistä, kyllä ne kauhistelevat aikansa. Oot sen verran nuori, että ottaa vielä oman aikansa.


    • 1965 on my mind

      Hyvä, että käsittelet asiaa. Ehkä se olisi mennyt noin, jos olisit uskaltanut nuoruudessasi repäistä ja sinulla olisi ollut ystäviä.

      • POIUYTREWQ

        Ongelmat ja uskallusasiat tulee kaikki ympäristön reaktiosta, suvaitsevaisuudesta ja epätietietoisuudesta. Miten sinut koetaan? Miehenä, naisena vai jotain muuta... Alat käyttäytyä sen mukaisesti ja pahimmillaan kuin minunkin tapauksessa aletaan juoksemaan perässä aina siihen asti, että jokainen varpaanväli on käsitelty julkisuudessa ja olet itse lääkinnyt itseäsi 10-vuotta alkoholilla ja kuoleman kielissä alat jälleen hakea apua. Tällä kertaa se apu tuli siitä, että ne "varpaat" käytiin läpi asiasta kiinnostaville.

        Kaikki se pelko jota koin olikin täysin perusteltua. Vaistosin sen, että muut miettivät asia minun puolestani ja yrittävät tehdä jotakin minulle. Tehdä minulle? Mitä jos joku vaistoaa sen, että sinut yritetään surmata? MIten itse reakoit asiaan?

        Nuorena minä ainakin olen etsinyt itseäni. Kuka olen, mitä olen ja ennen kaikkea miksi? Kaikki muu menikin hyvin kunnes minun ei annettu hoitaa omia asioitani.

        Katsotaan jospa taas alkaisi menemääön hiema nparemmin kun saa alka hoitamaan omia asioita enemmän kuin sotkemaan muiden asioita.

        Kiitos pirusti. Pilasitte elämäni parhaimmat vuodet.


    • RANDOM-ihmiset

      Aivan totta. Me Suamikaksviitoset pilattiin sun elämäs.

      • dfgdfgdfgdfg

        Minulla on melkoisen vahva käsitys siitä kuka tämän heikkomilisyyden takana on ja että olen tyytyväinen vasta kun hänelle tehdään jalkojen väliin korva ilman hormoonihoitoa.


      • dfgdfgdfgdfg

        Ihme tyyppejä muutoinkin liienteessä. Meinaavat, että elämä ja ihmisen tunteet on kuin jokin pikaruokalan hampurilainen. Paistetaan sinulle nyt pihvit ja laitetaan ne sämpylän väliin mönjineen, niin olet enemmän kuin tyytyväinen ja kaikesta tästä suuruudesta saat kiittää minua armas ylimielinen ylämistö, joka niin armeliaasti on ronkkinut muniani 40-vuotta ja muistanut tuoda jokaisella synttärillä kukkasia ovelleni.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe