olen aikaisemmin suorittanut työvoimakoulutuksena, tutkinnon osat siivouspalvelujen tuottaminen ja vallinnaisista ympäristönhuoltopalvelut
nyt olen hakenut työvoimakoulutukseen että voisin suorittaa loputkin tutkinon osat eli sen perussiivouspalvelut ja 2 valinnaista
hakemassani koutuksessa valinnaisina on kiinteistönhuoltopalvelut, aula ja kokouspalvelut.
itseäni kiinnostais tekstiilinhuoltopalvelut ja myös tuo aula ja kokouspalvelt, onko kellään kokemusta tuosta aula ja kokouspalvelussa, minkälaisessa paikassa voi tehdä ja pitäiskö osata kieliä, esim.. hoitellissa varmaan mut siel pitäs osata kieliä, mut muita paikkoja
laitoshuoltaja valinnaiset
4
287
Vastaukset
- Tutkintoa
Hei!
Lisään tähän, että voisitteko kertoa miten aikuiskoulutuksessa näytöt suoritettiin?
Itse olen toiminut siivoojana ilman tutkintoa. Nyt menen töihin jossa siivoaminen on marginaalista ja muut työt pääasiassa. Silti haluaisin suorittaa tutkinnon, koska minulla on vahva työkokemus ja kaikki näytön osa-alueet voisin suorittaa omassa työpaikassani.
13. Muun ammatitutkinnon osa?
11. Ympäristönhuoltopalvelut, mitäköhän se tarkoittaa?
Mitkä näistä valinnaisista kannattaisi valita?
Kiitos avustanne!!!
1. Siivouspalvelujen tuottaminen
2. Perussiivouspalvelut
Valinnaiset tutkinnon osat,
valitaan kolme:
1. Ateriapalvelut
2. Aula- ja kokouspalvelut
3. Erityiskohteiden siivouspalvelut
4. Huolenpitopalvelut
5. Kielitaito palvelutilanteissa
6. Kiinteistönhuoltopalvelut
7. Tekstiilien huoltopalvelut
8. Tuhoeläinten torjuntapalvelut
9. Viherkasvien huolto ja asiakastilojen
viihtyisyydestä huolehtiminen
10. Välinehuoltopalvelut
11. Ympäristönhuoltopalvelut
12. Yrittäjyys puhdistuspalvelualalla
13. Muun ammattitutkinnon tutkinnon osa - joku tyyppi
Itse olen suorittanut ihan eri alan tutkinnon, joten en ota kantaa mitä tuosta listasta pitäisi valita - ja se valitseminen riippuu osittain ihmisestä / kohteesta ;)
Mutta näyttötutkintoon: se on ihan tavallinen työpäivä / työpäivät ja tietyt työtehtävät - joku nimetty henkilö (esimies / työkaveri tms - riippuen asiasta; voi olla että on useampikin arvostelija yhteen kohteeseen / asiaan...) vaan arvostelee osaatko tehdä sen kyseisen asian. Ammattitutkinnoissa (itse olen suorittanut sellaisen viime vuonna) arvostellaan asiat "osaa / ei osaa" -systeemillä; ja voi tulla myös "tarvitsee lisää harjoitusta asiassa xxx", vaikka saisikin "osaa-arvosanan". Perustutkinnot arvostellaan ihan arvosanoin (0 - 5 tai 0 - 3).
Näyttötukinnossa on siis oltava joku ns. oikea työ, jos ei ole vakituista / määräaikaista (palkallista) työtä niin joku ns. harjoitustyöpaikka - kuitenkin ns. oikea firma.- joku tyyppi
Niin ja se unohtui arvostelusta - hylätty arvosana on aina perusteltava aikuisten tutkinnoissa. Itse en tosin sellaista ole saanut - mutta tiedän ;)
- Tutkintoa
Kiitos tästä, tuolla siivoustyö palstalla olikin joku sattumalta kysynyt samasta aiheesta siellä on lisää tietoa asiasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2805411- 704996
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234375Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484116- 513830
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413428
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873097Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv672958Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232698