Voiko vuokrasopimuksen perua?

Miten?

Tein VVO:n kanssa vuokrasopimuksen, muutto 1.8.2011. Asunto on muuten hyvä mutta liian iso yhdelle, samoin vuokra vähän liian korkea. Tein vuokasopimuksen koska ensikuun alussa olen asunnoton. Jos saan kaupungilta halvemman asunnon niin miten voin purkaa jo tekemäni vuokrasopimuksen?

VVO:lle ei asiasta mitaan kuluja luulisi tulevan sillä asunto on halpa kokoisekseen, erinomainen lapsettomalla pariskunnalle tai yksinhuoltajalle, menee muutamassa päivässä. Miten voin vuokrasopimuksen purkaa ilman kuluja?

18

9193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matemaatikkoko?

Vastaus lyhyesti: et voi purkaa tekemääsi sopimusta ilman kuluja.
      Vuokralleantajahan joutuisi taas etsimään uuden tuh... eiku asukkaan tilallesi omalla kustannuksellaan.

• Miten?

Mitäköhän kuluja ja paljonko niitä tulisi?

• VoiVoiVOiVOOOOii

1 kuukauden vuokra huoneistolain mukaan jos kerran noudatetaan irtisanomisaikoja. Ellet sitten saa kirjallisesti jotain muuta sovittua sopimuksen purkamisesta. Yleensä jotain korvausta asiasta vaaditaan. Jotkut tyytyy puolen kuun vuokraan jos saa HETI tarjota asuntoa seuraavalle...

• Vastuutonta!!!!

Vihje, hki kaupungilla PITKÄT JONOT ja jos kerran sait jo asunnon niin... :)

On muuten vastuutonta ottaa kämppä vastaan joka ei aidosti miellytä ja vielä tietää ALUSTA SAAKKA että vuokra on hieman liian suuri. Toivottavasti joudut maksamaan jotakin korvauksia...

• Miten?

Ainahan sitä voi vaatia mutta rahaa ei ole, siinähän vaativat. Viimeksi olen ollut töissä vuonna 1990.

• Pacta sunt servanda

Pitäiskö sitten mennä töihin? Ja varmasti joudut ainakin ensimmäisen kuukauden vuokran maksamaan, jos asuntoa ei ennen sitä saada vuokralle. Kannattaa ilmoittaa VVO:lle heti, kun saat tiedon uudesta asunnostasi, niin pääset halvemmalla. Ja jos rahaa ei ole, niin kyllä ulosottomies sen sinun sosiaalituistasi ottaa, senkin pummi.

• Miten?

Toimeentulotuesta ja asumistuesta ulosmittaa kolmanneksen, kyllähän se kävisi, saisin vain lisää toimeentulotukea. Tosin ei se niin mene, ei niistä voi ulosmitata euroakaan.

• HuijaaaVaan???

Eli nyt vielä täysin myönnät että olet TAHALLEEN ottanut liian kalliin kämpän kun töitä ei ole? Ja sitten koitat vielä etsiä porsaanreikää ettei "huijauksesta" tarvitse mitään maksaa? Ja mikäköhän olikaan alunperin syy, että uhkasit jäädä asunnottomaksi??? ;)

• Miten?

Ei asunto kovin paljoa liian kallis ole, voi olla ettei itse tarvitse maksaa mitään vaikka hieman normien yli menee. Sijainti närästää, joutuisi muuttamaan Espooseen.

• kotiin kasvamaan

Näin niitä maksuhäiriöisiä syntyy ja turha on enää toista kertaa anoa asuntoa sieltä. Mikä ihme teitä vaivaa kun omaa hölmöyttänne pilaatte elämänne. Luuletko että kun yrittävät vaatia omiaan pois, eikä sinulla ole mistä maksaa niin sen jälkeen luottotietosi eivät ole kunnossa. Turha tänne on sitten tulla itkemään kun ei saa asuntoa mistään.
      Eikä siinä vielä kaikki, sillä tällaisella käytöksellä mustamaalaat toiset vastaavat hakijat, kuin sinä

• Miten?

Jos saa paremman asunnon niin mitä merkitystä sillä on vaikka luottotiedot menisikin? Kännykkäliittymä on, samoin nettiliittymä, mokkula. Ei luottotietojen menetyksestä minulle olisi mitään haittaa.

• Kokemus-K
        Miten? kirjoitti:

Jos saa paremman asunnon niin mitä merkitystä sillä on vaikka luottotiedot menisikin? Kännykkäliittymä on, samoin nettiliittymä, mokkula. Ei luottotietojen menetyksestä minulle olisi mitään haittaa.

Niin, ethän enää elämässäsi koskaan tule haluamaan mitään uutta liittymää, vuokrata toista asuntoa, ostaa mitään luotolla, ottaa pankista lainaa... jne?

Omapahan on valintasi. Mutta minusta tyhmintä mitä ihminen voi nyky-yhteiskunnassa tehdä on menettää luottotietonsa, varsinkin jos sen tekee ihan välinpitämättömyyttään.

• kunhan totesin

Erikoinen keskustelu, mikä viittaa siihen, että olet provona liikkeellä. Mutta kerropa nyt ensin, onko sopimus toistaiseksi voimassa oleva vai määräaikainen, niissähän on hyvinkin eri asia tuo irtisanominen (purkaminen ei tapauksessasi tulle kysymykseen).

(Vaikka jos olet tosissasi, olet varmaan jo kolmessa päivässä oikeasti selvittänyt asian VVO:n kanssa etkä vain roiku netissä.)

• ytdkyufriug

Kannattaako nyt ylipäätään vastata noin välinpitämättömälle henkilölle. minä viittaan kintaalla ja on ihan sama mitä tollainen kaveri tekee. Romukoppaan joutaisi noillajatuksilla!
      En kyllä edes usko koko juttuun kun ei noin tyhmää ihmistä voi olla olemassakaan

• sairaalloinen mummo

Voi teitä mollaajia ! Varmaan haukutte minutkin, kun kerron oman kohtaloni.
      Vuokranantani ilmoitti, että vuokra nousee 50 e. Kyseessä on 52 neliön kaksio pohjoisella paikkakunnalla pikkukaupungissa. Korotuksen syynä oli ikivanhassa taloyhtiössä tehdyt remontit. Vuokrani on jo nyt mielestäni kohtuuton , sillä samassa taloyhtiössä ihan smanlaiset asunnot monta kymmentä euroa halvemmat eivätkä niiden asuntojen omistajat ole nostaneet vuokraa lainkaan. Olen aina maksanut vuokrani päivälleen ja luottotiedot ovat kunnossa.
      Löysin uuden asunnon, halvemman, mutta koska olen hyvin monisairas ja voimaton, en jaksaisi mitenkään muuttaa juuri nyt. Pyysin vuokranantajaa sanomaan minut irti, koska silloin minulla olisi ollut aikaa 6 kk etsiä asuntoa. Hän ei aikont sanoa minua irti, koska ei ole syytä sellaiseen. Sanoin siis itse irti ja olen jo tehnyt uuden sopimuksen tuosta toisesta asunnosta. Hän on tehnyt myös seuraavan vuokrasopimuksen tästä asunnosta. No nyt, kun olen todella huonossa voinnissa, yritin perua kirjallisen irtisanomiseni heti. Se ei kuulemma käy. Olen ihan pattitilanteessa, paniikissa todella. Mitäs tähän sanotte, olenko huono ihminen ? Soutaan ja huopaan ja olo on kauhea.

• Kyselen vaan

Mitenkä on vuokrankorotus ehdot vuokrasopimuksessasi ?
        Vuokranantaja mikä nostaa 50 e vuokraa kerralla on hinnoitellut vuokran pieleen alunperinkin.Vuokrasuhede jää varmasti viimeiseksi tuolla vuokranantajalla.Kirjoituksesi provo ?

• inflaatio puree...
        Kyselen vaan kirjoitti:

Mitenkä on vuokrankorotus ehdot vuokrasopimuksessasi ?
        Vuokranantaja mikä nostaa 50 e vuokraa kerralla on hinnoitellut vuokran pieleen alunperinkin.Vuokrasuhede jää varmasti viimeiseksi tuolla vuokranantajalla.Kirjoituksesi provo ?

Jos ei ole nostettu vuokraa esim. kolmen vuoteen niin eiköhän tuo 50 e. ole silloin ihan ymmärrettävissä.
        Ja jos kerran on vielä tehty remonttia niin uskoisin että asumistyytyväisyys ei ainakaan laske.

• elämä on

Ei asiallasi ole tekemistä hyvyyden tai huonouden kanssa. On vain muistettava, että sopimus on aina molemminpuolinen, siinä on siis kaksi osapuolta. Kumpikaan ei voi omin lupineen muutella sopimusta eikä irtautua siitä tai solmia sopimusta muuten kuin laissa määrätyillä tavoilla. Sopimukset ovat sitä varten, että niitä noudatetaan puolin ja toisin eivätkä ne useinkaan mahdollista "soutamista ja huopaamista".

Sinun tilanteessasi on itsestäänselvää, ettei vuokranantaja suostunut irtisanomaan sinua ilman syytä. Sen sijaan ei ole ollenkaan selvää, miksi kiirehdit irtisanomaan itsesi, ellei sinulla ollut toista sopimusta jo olemassa. Nyt kun sanot, että se toinenkin sopimus on olemassa, ethän voi jättää senkään velvoitteita suorittamatta. Eli vaikka vuokraisäntäsi olisikin suostunut jatkamaan vuokrasopimustasi, sinulla oli kuitenkin jo ilmeisesti siinä vaiheessa tehtynä sen uuden asunnon sopimus? Mutta kun olit itse irtisanoutunut, vuokranantajasi oli ehtinyt tehdä uuden vuokralaisen kanssa sopimuksen eikä tietenkään voi perua sitä sinun hyväksesi. Selvää kuin pläkki, vaikkakin kannaltasi valitettavaa.

Kannattaisi keskittyä nyt siihen muuttoon, kohdista siihen kaikki voimasi, jotta pääset ajoissa muuttamaan. Olethan joka tapauksessa vuokranmaksuvelvollinen siitä uudesta asunnosta. Ja velvollinen luovuttamaan nykyisen asuntosi pois viimeistään silloin, kun irtisanomisaikasi päättyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe