Maailman raadollisuus
asuu meissä,
kuolleen äitini haudalla
on kukka
ja se
asuu rakkauden
ympäröimänä,
muistuttaa minua
hempeällä hymyllään
elämän loppumattomuudesta,
kauneudestaan
ja minun täytyy
vain uskoa rakkauteen
Rakkauden liekki
löytyy etsivissä
kasvoissa,
onhan meillä
viisauden ja rahan
huoneet, mammonan
särkyneet muotit,
aivan kuin
pilven henki
lapsen usko,
luettu kirja vuoteen äärellä
ja minun täytyy
vain uskoa rakkauteen
Eksynyt risteys,
kaikki se turha
materia ennen
salamaa,
tulta ja tulvaa
houkuttaa sieluani
vieraille maille
täytymättömän ihmeen luokse
lipuen lävtseni
ja minun täytyy
vain uskoa rakkauteen
Ja kun luon
maan ja taivaan,
jossa ei ole
petoksen suloisuutta,
on vain syvälle
juurtunut ruumis
kirkkain valo
laivani tähtien yllä
ja rukoilen
elämän kasvoille viattomuuden
joka poistaisi
kiven pois päältämme
Kosketus,
kuin syntyisi uudestaan
ja työntäisi vaunuja
läpi maailmankatsomuksen
jossa rikkinäiset
ja rosoiset
löytäisivät ihmisen,
saisivat hiotun pinnan
joka on päällystetty
jatkuvalla taistelulla
mutta saisivat
kuorensa alle tunteen;
hyvä on voittava,
ilo on kevein matkakumppaneista
ja suurempaa voimaa
ei maan päällä ole
Eikä siihen tarvita
vuoria, näköalatorneja
ennustuksia tulevasta
riittää kun
avaa
kaikkeuden sisimmän,
luottaa rohkeasti
onnea pienempään jyväseen
matkalipuksi
rakkauden maahan juurtua
ja lannoitteeksi
käsi käteen
kosketus sydämeen asti
Kun minä uskon rakkauteen, armoon ja anteeksiantoon, uskon sinuun ja haavoittuneeseen rohkeuteeni, yhteen ainoaan siteeseen mitä ihminen tarvitsee täyden rakkauden merkiksi. Ja kun sen sisimmässään tuntee, on pelastunut, riippumatta siitä onko osa harmoniaa tai hengettömyyttä, mahdollisuus tulla ihmiseksi.
Ei ole lukkoja
kiisteltyjä totuuksia,
avaimenreiästä voi
katsoa historian
pestyjä sananparsia
astua yli kynnyksen
vannomatta elämälle
muuta kuin
lupauksen matkustaa
nälässä,
etsiä ruohon ja kukkien
seasta heijastava peili,
rakkauden mysteeri
jolla halkaista kivet ja
kosteuttaa kuivuneet juuret,
olla täyttynyt ruumis,
sielu
joka jakaa valoaan
ajattomuuden valtakunnassa,
jossa ei vapaalippuja tunneta,
vaan jokaisen on itse itselleen
hedelmällinen maaperä luotava
Ja jos silloin sanoo I believe in love….
http://www.youtube.com/watch?v=ABSXJiYQFuI
Believe
7
93
Vastaukset
- Putkivalo
Rakkaus. What a wooonderful thing :))) Pelastaa ja hukuttaa.
Oli aika kun ylimielisesti tuhahdin kaikille rakkaudennälkäisille, miten joku saattoi jotain niin raadollista ja kuluttavaa kaivata? Ja sitten tuli toinen aika, ja nyt ymmärrän.
Tuli aika, ja tuli toinenkin. Kummallekin sain antaa yhden lahjan, vapauden. Olen antanut sen mielelläni ja koko sydämellä, mutta mihin se mut jättää.
Meinasin kirjoittaa että uskon ettei se ole kaikkia varten, mutta onhan se. Toisille lyhyen aikaa, toisille pidempään.
This is the book I never read
These are the words I never said
This is the path I'll never tread
These are the dreams I'll dream instead
http://www.youtube.com/watch?v=1vP-bONWw38
Kiitos runosta.- Putkivalo
Olen pahoillani mun paatoksellisesta paasauksesta, oli hetken sähkökatkos putkivalolla ;))) Tää on just se hankala puoli kun on liian kauan ollut "tuttu", tulee historiaa ja asioita joista ei pitäisi puhua. Tässä ei ollut tarkoitus syyllistää, kertoa vaan. Mikä pakko sekin nyt sitten oli ;)
Kaikkea hyvää sulle kesään! Ja muillekin, miinustelijallekin :))) sä voitit. Tämän erän ;) - tuntuma vain
Putkivalo kirjoitti:
Olen pahoillani mun paatoksellisesta paasauksesta, oli hetken sähkökatkos putkivalolla ;))) Tää on just se hankala puoli kun on liian kauan ollut "tuttu", tulee historiaa ja asioita joista ei pitäisi puhua. Tässä ei ollut tarkoitus syyllistää, kertoa vaan. Mikä pakko sekin nyt sitten oli ;)
Kaikkea hyvää sulle kesään! Ja muillekin, miinustelijallekin :))) sä voitit. Tämän erän ;)putkivalo taitaa olla itse miinustelija
- Putkivalo
tuntuma vain kirjoitti:
putkivalo taitaa olla itse miinustelija
Mä luulen että siellä on joku automaatti. Käyn plussaamassa, sitten vilkaisen postia, ja kun palaan se plussa on mennyttä. Aina.
Tiekkö kun huuto.netissä on sellainen korotusautomaatti, oisko täällä alennusautomaatti ;))
Kaikille riidankylvääjille myös kaikkea hyvää kesään :))) - Last legion
Putkivalo kirjoitti:
Kaikkea hyvää sulle kesään! Ja muillekin, miinustelijallekin :))) sä voitit. Tämän erän ;)Reläx, don't do it ;) vai miten se laulussa menee... tai try too hard...
Kaikella on aikansa ja paikkansa, rakkaus on ajaton ja rajaton...
Kiitos sinulle
- Ich bin...
Runosuonesi on taas sykkinyt vallan ihanasti. Kiitos!
Uskon rakkauteen, vaikka usko joskus ihan pikkiriikkisen horjuukin. Rakkauden vahva voima kuitenkin nujertaa nuo ajoittaiset epäuskon hetket.
http://www.youtube.com/watch?v=lrY-nC6QYwk
Aurinkoista sunnuntaita!- Last legion
Jep sitä piisaa, kohta tulee vakavampaa ehkä surullistakin kaiken vastapainoksi.
Ei meistä rakkaus mihinkään häviä vaikka tunteet eivät aina asioita tuokkaan esiin ja aina niille ei ole edes tilaisuutta tai elämän tuoksinasta johtuen mahdollisuutta tulla esiin, mutta aina ne löytävät ennemmin tai myöhemmin kohteen.
Kiitos samoin aurinkoista kaikkee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928