Kysymyksiä Baletista..

Lihava Balleriina

Asiani koskee balettitanssioiden kokoa ja ikää.
Olen 12-vuotias, ehkä kymmenen kiloa ylipainoinen tyttö, joka on ihastunut balettiin. Haluaisin kovasti tanssia balettia, mutta en usko että pysyn muiden tanssioiden mukana. Olen suht notkea: saan kädet maahan helposti, ja jalkakin nousee ihan hyvälle korkeudelle, ehkä leuan kohdalle. Venyttelen paikkojani notkeimmiksi, syön terveellisesti, ja liikun paljon, joten enköhän jossain vaiheessa ole tarpeeksi laiha balleriinaksi, mutta onko 160 cm tyttö sopiva balettitanssiaksi? Kengänkokoni on 39-41.. Onkohan kärkitossuja sellaiselle kaviolle? Jos joku voi minua auttaa, olisin erittäin kiitollinen! Jos jollakin on tiedossa mistä sais suht halvalla harjoitus-tossuja, voisiko hän kertoa minulle?

4

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SofiaG

Balettia voi harrastaa kaikki ikään ja kokoon katsomatta. Vain jos halutaan tanssia vakavammin ja ammattimielessä, vaaditaan oikeanlaista kroppaa. Tossuja löytyy ihan kaikenkokoisiin jalkoihin.

Ota yhteyttä johonkin paikallisen tanssikouluun ja kysele alkaisiko esimerkiksi syksyllä ikäisillesi tarkoitettu alkeisryhmä. Tsemppiä tanssiharrastukseesi!

• fhsf

Jos asut tampereella, tervetuloa meidän ryhmään (:

• Daralie

HEI!
        Itse aloitin aikanaan jazzbaletin 12-vuotiaana. Olin pyöreähkö ja muutamia kiloja ylipainoinen, mutta notkea. Puolen vuoden jälkeen olin sopusuhtainen, hyväkuntoinen ja pirtreä! Klassisessa baletissa pääset tuossa iässä aloittaen vain tietylle tasolle saakka (et ammattiin asti) mutta jzzbaletin puolella sinulla on "kaikki ovet avoinna", jos teet työtä sen eteen. Kävin lopulta 5 x viikossa baletissa eli joka tunnilla mikä vaan oli ikäiselleni. Jouduin lopettamaan paikkakunnalta muuton vuoksi..nykyään zumbaan ahkerasti, mutta ikävä jazziin jäi. Liikunnan iloa Sinulle!!

• Daralie
        Daralie kirjoitti:

HEI!
        Itse aloitin aikanaan jazzbaletin 12-vuotiaana. Olin pyöreähkö ja muutamia kiloja ylipainoinen, mutta notkea. Puolen vuoden jälkeen olin sopusuhtainen, hyväkuntoinen ja pirtreä! Klassisessa baletissa pääset tuossa iässä aloittaen vain tietylle tasolle saakka (et ammattiin asti) mutta jzzbaletin puolella sinulla on "kaikki ovet avoinna", jos teet työtä sen eteen. Kävin lopulta 5 x viikossa baletissa eli joka tunnilla mikä vaan oli ikäiselleni. Jouduin lopettamaan paikkakunnalta muuton vuoksi..nykyään zumbaan ahkerasti, mutta ikävä jazziin jäi. Liikunnan iloa Sinulle!!

..niin..jäi kertomatta, että tanssin jazzbaletti yhtäjaksoisesti 11 vuotta!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4754
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3912
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      207
      3800
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      101
      2205
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1336
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1248
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      162
      1226
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1095
    10. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      477
      1022
    Aihe