Asiani koskee balettitanssioiden kokoa ja ikää.
Olen 12-vuotias, ehkä kymmenen kiloa ylipainoinen tyttö, joka on ihastunut balettiin. Haluaisin kovasti tanssia balettia, mutta en usko että pysyn muiden tanssioiden mukana. Olen suht notkea: saan kädet maahan helposti, ja jalkakin nousee ihan hyvälle korkeudelle, ehkä leuan kohdalle. Venyttelen paikkojani notkeimmiksi, syön terveellisesti, ja liikun paljon, joten enköhän jossain vaiheessa ole tarpeeksi laiha balleriinaksi, mutta onko 160 cm tyttö sopiva balettitanssiaksi? Kengänkokoni on 39-41.. Onkohan kärkitossuja sellaiselle kaviolle? Jos joku voi minua auttaa, olisin erittäin kiitollinen! Jos jollakin on tiedossa mistä sais suht halvalla harjoitus-tossuja, voisiko hän kertoa minulle?
Kysymyksiä Baletista..
4
90
Vastaukset
- SofiaG
Balettia voi harrastaa kaikki ikään ja kokoon katsomatta. Vain jos halutaan tanssia vakavammin ja ammattimielessä, vaaditaan oikeanlaista kroppaa. Tossuja löytyy ihan kaikenkokoisiin jalkoihin.
Ota yhteyttä johonkin paikallisen tanssikouluun ja kysele alkaisiko esimerkiksi syksyllä ikäisillesi tarkoitettu alkeisryhmä. Tsemppiä tanssiharrastukseesi! - fhsf
Jos asut tampereella, tervetuloa meidän ryhmään (:
- Daralie
HEI!
Itse aloitin aikanaan jazzbaletin 12-vuotiaana. Olin pyöreähkö ja muutamia kiloja ylipainoinen, mutta notkea. Puolen vuoden jälkeen olin sopusuhtainen, hyväkuntoinen ja pirtreä! Klassisessa baletissa pääset tuossa iässä aloittaen vain tietylle tasolle saakka (et ammattiin asti) mutta jzzbaletin puolella sinulla on "kaikki ovet avoinna", jos teet työtä sen eteen. Kävin lopulta 5 x viikossa baletissa eli joka tunnilla mikä vaan oli ikäiselleni. Jouduin lopettamaan paikkakunnalta muuton vuoksi..nykyään zumbaan ahkerasti, mutta ikävä jazziin jäi. Liikunnan iloa Sinulle!! - Daralie
Daralie kirjoitti:
HEI!
Itse aloitin aikanaan jazzbaletin 12-vuotiaana. Olin pyöreähkö ja muutamia kiloja ylipainoinen, mutta notkea. Puolen vuoden jälkeen olin sopusuhtainen, hyväkuntoinen ja pirtreä! Klassisessa baletissa pääset tuossa iässä aloittaen vain tietylle tasolle saakka (et ammattiin asti) mutta jzzbaletin puolella sinulla on "kaikki ovet avoinna", jos teet työtä sen eteen. Kävin lopulta 5 x viikossa baletissa eli joka tunnilla mikä vaan oli ikäiselleni. Jouduin lopettamaan paikkakunnalta muuton vuoksi..nykyään zumbaan ahkerasti, mutta ikävä jazziin jäi. Liikunnan iloa Sinulle!!..niin..jäi kertomatta, että tanssin jazzbaletti yhtäjaksoisesti 11 vuotta!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2073800Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1012205Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621226- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4771022