Rinnanpoiston jälkeen

Tiukkakäsi

Onko kellään, jolta on poistettu koko rinta ja kainalo tyhjennetty, tullut leikatun puolen käsivarteen kiristystä vielä vuoden jälkeenkin.
Mulla on ikäänkuin tiukka jänne tms kainalosta ranteeseen, vaikka olen kyllä kättä käyttänyt ja venytellyt. Se kipeytyy nopeasti.

19

500

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ra

      Minulla oli.Pääsin vuoden kuluttua lymfahoitoon 10 käyntikertaa ja se helpotti.Kysy jos pääset sinäkin.Toivottavasti vaikka sinne jonoja onkin.On minullakin toinen käsi aikalailla pois käytöstä jottei turpoa herkästi jos jotain tekee käy niin..Leikkauksestani aikaa 4v.

    • -ra

      Ihme ettei kukaan muu ole vastannut?Luulisi toisiakin olevia joilla sama juttu. Jokainen odottaa vastauksia vai kuinka ?Läkähdyttävä kuumuus alkaa onnekai hellittää ensi viikolla.

    • entinen sp.

      Ehkä kukaan ' muu ' samassa tilanteessa oleva ei ole käynyt palstalla viime aikoina (eikä kaikilta ole poistettu koko rintaa).
      Ei kaikki syöpäpotilaat päivystä täällä,käymme lukemassa silloin tällöin kun on sopivasti aikaa ja kiinnostusta.
      Minulla oli osapoisto,kainalo tyhjennettiin ja edelleen tunnen välillä tuon kiristävän tunteen käsivarressa rasituksen jälkeen.Pumppaavaa liikettä käteen,se helpottaa.Käsi seinää vasten ja siinä edestakaista liikettä kyynärpäästä taittaen ,aluksi varovaisesti ja kevyesti.

    • Arksitosta löytyy

      Iran leikkaus oli valtavan suuri,lihaksia myöten kaikki poistettiin, oli hänen oma toivomuksensa.Luin arkistosta ja siitä on kulunnut aikaa noin 5 vuotta.Ja sen jälkeen syöpä on uusintunut muutaman kerran,mutta hoitoja hän ei ole saanut?

      • Tiukkakäsi

        Kiitos vastauksista. Olen itsekin huomannut, että pumppaus auttaa. Tulee tehtyä liikaa tuolla kädellä. Ei malta hellittää.
        Kysynpä seuraavalla kontrollikäynnillä tuosta lymfahoidosta. Olisi inhottavaa, jos turpoaisi tuo ketara.


    • -ra

      Vieläkin toinen käsi on poi pelistä.Kauppakasseja täytyy kantaa terveellä kädellä.Toinen käsi ei kestä kuin muutaman kilon,Samoin imurointi ja tiskaus on terveellä kädellä suoritettava.Mustikassa olin niin kipeällä kädellä pidän astiaa ja terveellä kerään marjat.Minä en voi mennä uimaan kun ei ole uimaproteesia ja ne ovat niin kalliita.Mökillä voisi uida alasti,olisipa vielä mökki pääsisi edes vähäksi aikaa pois kaupungista..Verenpaineelle tämä kuumuus on raskasta.Paineet ovat lääkkeistä ja Nitrosta huolimatta.195/145 ollut jo puoli vuotta.Onneksi olen laihtunut 15kg,painan 62kg vielä laihdutan n, 5kg on verevpaineelle helpotus.Ripulilla olen ollut 3 viikkoa,Imodiumia syön joka päåivä 4kpl ei auta.

    • Entinen potilas

      Mulla kainalo tyhjennetty vuonna 2007. Kävin pyytämässä viime vuonna lääkäriltä lähetteen Lymfahoitoon kun käsi oireili. Turvotusta ja kiristelyä. Lymfahoito auttoi ja
      vielä sain tukihihan joka pitää imusuonet auki. Käyn kyllä edelleen Lymfassa.
      Ainakin Helsingissä kunta maksaa 45 hoitokertaa/vuosi. Omavastuu 7.5.€/kerta.

    • -ra

      Minäkin sain helpotusta vasta lymfahoidosta.Vuoden verran käsi oli sitä ennen ollut turvonnut.

    • allu481

      Äidilläni on lymfakone rinnanpoiston ja kainalon tyhennyksen jälkeen.

      • allu481

        Äidilläni on lymfakone rinnanpoiston ja kainalon tyhennyksen jälkeen. kone on aika painava ja siinä on kättä varten pussi, joka tekee pumppaavaa liikettä. Nyt se on tarpeeton, joten jos kiinnostaa anna tietosi , niin otan yhteyttä. kone on Helsingissä.
        MYYN sen pientä korvausta vastaan


      • kiinnostunut rs.
        allu481 kirjoitti:

        Äidilläni on lymfakone rinnanpoiston ja kainalon tyhennyksen jälkeen. kone on aika painava ja siinä on kättä varten pussi, joka tekee pumppaavaa liikettä. Nyt se on tarpeeton, joten jos kiinnostaa anna tietosi , niin otan yhteyttä. kone on Helsingissä.
        MYYN sen pientä korvausta vastaan

        Laitatko linkin jollekin sivulle josta näkee kyseisen laitteen kuvan, kiitos! Millaista summaa olit suurinpiirtein ajatellut?


      • Kiinostunut ostamaan
        allu481 kirjoitti:

        Äidilläni on lymfakone rinnanpoiston ja kainalon tyhennyksen jälkeen. kone on aika painava ja siinä on kättä varten pussi, joka tekee pumppaavaa liikettä. Nyt se on tarpeeton, joten jos kiinnostaa anna tietosi , niin otan yhteyttä. kone on Helsingissä.
        MYYN sen pientä korvausta vastaan

        Allu mistä äitisi osti koneen? Olen erittäin kiinostunut,vastaa pian!


    • -ra

      En ole kuullut edes moisesta.hyvä jos niin on

    • allu481

      katso huutiö.netistä

    • allu481

      Pahoittelen,kun viesti lähti liian aikaisin.
      EN tiedä mistä äitini on hankkinut koneen, se on kyllä aika vanha.
      Mutta laitan sen HUUTO.nettiin myyntiin, joten voitte siellä nähdä sen,

    • -.-.-.-

      Taitaapi olla ihan provojuttua...

      • Lusiina

        Samaa mieltä. Eiköshän nuo lymfajutut ole ihan ammattilaisten hommia, muut humpuukia.


      • Se aina oikeessa!
        Lusiina kirjoitti:

        Samaa mieltä. Eiköshän nuo lymfajutut ole ihan ammattilaisten hommia, muut humpuukia.

        Oot taas ihan oikeessa,mistäpä tuo allu itse mitään tietäisi!


    • allu481

      Katsoitteko Huutonetistä konetta ! nyt olen sen poistanut, koska annan sen pois.
      Äitini 87v rinta leikattiin, kun hän oli 45v. Ja sitäpaitsi leikkaus oli aivan turha, koska lääkäri ei uskonut kokeen tulosta että kasvain olikin hyvänlaatuinen, niin hän varmuuden vuoksi poisti rinnan ja kainolosta imusolmukkeet.

      Äidilläni on tämä iso painava kone sekä samalla periaattelle toimiva ns, matkakone, joka on kevyempi ja pienempi.
      (uskoo ken haluaa)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      469
      11005
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      316
      7629
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      28
      4615
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      340
      2407
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1817
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1410
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1194
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe