Ulkomailta ilotulitteita?

Pommimies

Saanko tilata netin kautta esim briteistä ilotulitteita omaan käyttöön? Tuleeko läpi? Syyllistynkö rikokseen?
Tilaamisen syy on se, että suomessa myytävät paukut ovat p*askoja. Ei roomalaisia, ei kissanpieruja, ei Thunder Kingejä yms. eli onko kiellettyä tilata tätä kiellettyä kamaa omaan käyttöön

16

11331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utelias324543244324

      jaa, miten nuo liittyy valokuvaukseen? aiotko ehkä valaista niillä kenties jonkun kohteen mitä kuvaat?

    • laki on laki

      Vastaukset: Kyllä. Ehkä. Kyllä.

      Laissa kiellettyä kamaa on laitonta tuoda omaan käyttöön tai edes hallussapitää.

    • lol

      lol

    • rrahtari

      Yksikään rahtifirma ei kuljeta räjähteitä eikä tulitteita, joten erinomainen ideasi kuivui jo kokoon. Sitäpaitsi olet valokuvausfoorumilla juuri nyt.

      • Anonyymi

        No kyllä vittu kuljettaa ainakin itse tilasin ja perille tuli homo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä vittu kuljettaa ainakin itse tilasin ja perille tuli homo.

        mistä tilasit?


    • virooo

      Ite ostin Virosta jostai normi ruokakaupasta ku myytii ja laivalla takasi suomee, ei ketää kysyny mitää :D

      • Mistä

        Mistä virosta saa ostettua


      • Anonyymi
        Mistä kirjoitti:

        Mistä virosta saa ostettua

        viinaa ja kannabista


    • ewat

      Miten tää liitty Harrastuket ---> Valokuvaus? -.-

    • Mauriina

      Mikset voisi tilata. Ei postilla ole resursseja käydä jokaista lähetystä läpi joka maahan tulee.

      • 8q765432

        Usein tulee paketin päälle merkintä.
        Lisäksi tulee hinta.
        Jos viivakoodi ei ole kunnossa, jää tarkempaa tarkastukseen.

        Ei pikkuasioiden takia kannata kokeilla, kerran kun jää kiinni, jää myöhemmin herkemmin.

        Se oli toista vielä 2-3 vuotta sittenkin, puolet yli 100 e paketeista tuli ilman veroja, tulleja kiinasta. Itsekin tilailin MASAI kenkiä, 1 kymmenestä paketista jäi tulliin.


    • Anonyymi

      Suomi on tiukan linjan vankila myös mitä tulee pyroteknisiin tuotteisiin. Tavaran tilaaminen on vaikeaa koska tuotteen pitää täyttää Suomen tarkat ehdot ja myyntipaikat täytyy olla paloturvallisuusvaatimukset täyttävä. Posti ei tavaraa kuljeta etkä voi itsekään sitä viittä kiloa enempää tuoda muuten kuin ETA alueelta ja vain maitse. Autolautat ja vastaavat ei käy.

      Suomesta ei saa kuin sähinkäisiä. Isoimmissakin ns. ilotulitteissa on hyvin matalan paloajan tavaraa joka ei juuri ääntele, saati pala. Efektit ovat lähes samanlaisia kaikissa tuotteissa koska aine mitä niihin voi valmistuksessa käyttää jättää hyvin kapean mahdollisuuden variaatioihin.
      Suomessa myytävät ilotulitteet ovat hienoja vain myyntipakkauksissaan, painotalot tekee tänään näyttävää jälkeä.

    • Anonyymi

      Lapsellinen kakara ei edelleenkään ymmärrä olevansa väärällä palstalla.

      Sitäpaitsi kakarathan niitä ilotulitteita ampuvat ja häiriköivät sillä paukkeella muita ihmisiä yöaikaan.

      • Anonyymi

        Ja tällätavalla vastaa kypsä ja asiallinen aikuinen :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe