Navigoinnin parametri-vaihtoehdot

Navi - Moodit

Olisi kiinnostava tietää millaiset navigointimoodit Nokian systeemissä on.

Pelkkä auto tai jalankulku, ei esimerkiksi raskas kalusto - rekat?

Millaiset reittivaihtoehdot, lyhin tie, nopein tie, moottoritie, maksuton tie ( ulkomailla hyvä toisinaan ) ?

Silta- korkeusvaroitukset, rekkakuskeille tärkeä?

Muita vaihtoehtoja?

9

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raskaalle kalustolle ei ole erillistä navigointia. On vain kävely ja auto. Reittejä löytyy aika paljon: Reitin valinta Lyhin/nopein/optimoitu. Moottoritie,Tunneli,Lautta,Maksullinen tie, Päällystämätön tie, Junalautta.... Korkeusvaroituksia ei ole...

      • Navi - Moodit

        Onko noissa reitinvalinnoissa käänteisiä optiota jolla voi sulkea pois joitakin reittejä vaikkapa ei moottoritie, ei tunneli, ei maksullinen, ei päällystämätön jne?

        Mahtaneeko olla niin hyvin tehtyä ohjelmaa, joka laskisi edullisemman reitin, vaikka moottoritiekin olisi valittu? Ulkomailla matkusaessa voi olla hyödyllinen.


    • 5230,.
      • 5230,.

        Tunneli-Kyllä-Ei
        unehtu


      • Navi - Moodit

        Ok. Siinä on kaikki oleellinen reitinvalintaan. Olisi hienoa jos olisi myös reitin hintalaskenta, edullisin vaihtoehto jne., joka laskisi moottoritekustannukset ulkomailla matkustellessa ja ehdottaisi eri vaihtoehtoja hinan perusteella.

        Linkin artikkelin mukaan ainakin tuon s40-sarjan saa navigointia tarvitseva unohtaa.

        "Series 40 -laitteille suunnattu Nokia Maps ei vastaa ominaisuuksiltaan Symbian-älypuhelinten versiota. Se on tarkoitettu lähinnä oman sijainnin selvittämiseen, kartan selailuun ja kiinnostavien paikkojen löytämiseen. Nokia Maps suuntautuukin kehittyville markkinoille, mahdollistaen käyttäjien ensikosketuksen karttapalveluihin."


      • Navi - Moodit kirjoitti:

        Ok. Siinä on kaikki oleellinen reitinvalintaan. Olisi hienoa jos olisi myös reitin hintalaskenta, edullisin vaihtoehto jne., joka laskisi moottoritekustannukset ulkomailla matkustellessa ja ehdottaisi eri vaihtoehtoja hinan perusteella.

        Linkin artikkelin mukaan ainakin tuon s40-sarjan saa navigointia tarvitseva unohtaa.

        "Series 40 -laitteille suunnattu Nokia Maps ei vastaa ominaisuuksiltaan Symbian-älypuhelinten versiota. Se on tarkoitettu lähinnä oman sijainnin selvittämiseen, kartan selailuun ja kiinnostavien paikkojen löytämiseen. Nokia Maps suuntautuukin kehittyville markkinoille, mahdollistaen käyttäjien ensikosketuksen karttapalveluihin."

        Noin se valitettavasti on. Esim. 3710 soveltuu lähinnä oman sijainnin määrittämiseen ja siinäkin on tautisen hidas. Kantapään kautta tuli tuokin opittua. E7 onkin sitten eri maailmasta. Kun puolitoista vuotta sitten ihmettelin tuon 3710:n onnettomia navigointiominaisuuksia, niin sain vakio-ohjeita, palauta alkuperäiset toiminnot ja toinen suosittu ohje oli, päivitä kartta Ovi Suitella. Ko. ohjeilla ei tietenkään ole mitään tekemistä asian kanssa. Niin, ja hyvin suosittu ohje oli, irroita akku, joka auttaa vaan siihen, jos puhelin lakkaa täysin toimimasta.


      • Navi - Moodit
        Täpinä kirjoitti:

        Noin se valitettavasti on. Esim. 3710 soveltuu lähinnä oman sijainnin määrittämiseen ja siinäkin on tautisen hidas. Kantapään kautta tuli tuokin opittua. E7 onkin sitten eri maailmasta. Kun puolitoista vuotta sitten ihmettelin tuon 3710:n onnettomia navigointiominaisuuksia, niin sain vakio-ohjeita, palauta alkuperäiset toiminnot ja toinen suosittu ohje oli, päivitä kartta Ovi Suitella. Ko. ohjeilla ei tietenkään ole mitään tekemistä asian kanssa. Niin, ja hyvin suosittu ohje oli, irroita akku, joka auttaa vaan siihen, jos puhelin lakkaa täysin toimimasta.

        >> E7 onkin sitten eri maailmasta.

        Tuosta mallista kertoi eräällä toisella foorumill muuan käyttäjä ja sanoi, että toimii mainiosti myös ilman A-GPS:ssää. Vanhat mallit ovat vatimattomampia tai jopa varsin kehnoja navigointiin.

        Myös SAR-arvo on tärkeä ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Ominaisabsorptionopeus ), varsinkin paljon puhuville ja aivan erityisesti ammatikseen / työkseen luurissa kiinni oleville. Nyttemmin sen ilmoittaminen selkeästi kaikessa mainonnassa ja tuote-esitteissä on tullut pakolliseksi.

        Hyvä laite lähestyy 0.5 w / kg, joskin edelleen monet uudetkin mallit ovat jopa yli 1w / kg.


    • 5230,.
      • Navi - Moodit

        Nuo uudet mallit voivat olla melko kiinnostavia, hyvä että tulee myös N-sarjalaisiin enempi vaihtoehtoja. Nyt loppuvuotta kohti ja ensi vuoden 1Q:n aikana tulee useita kiinnostavia uusia malleja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe