BIOSin päivitys

Knucklehead

Kertokaas te gurut, onko BIOsin päivittämisessä minkälaisia riskejä? Kone jo vanhempi, AMD Duron 900 Mhz, emolevy Abitin KT7E. Ainakin Abitin kotisivuilta löytyy päivityksiä.
Mitäs muita toimenpiteitä BIOsin päivitys vaatii? Joutuuko muuttelemaan asetuksia, voiko vaikuttaa oheislaitteiden toimintaan ym. vastaavaa?

8

18780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lepi

      Ainahan siinä pieniä riskejä on, pahimmassa tapauksessa teet koneestasi käyttökelvottoman. Itse olen muutaman koneen biossin päivittänyt ilman mitään ongelmia, mutta ei sitä koskaan tiedä..
      Yleensäkin "jos se toimii, ei kannata päivittää"-periaate on hyvä pitää mielessä :)
      Mutta jos välttämättä haluat sen päivittää, hommaa jostain dos:in buuttidiski (esim. tuolta: http://www.bootdisk.com/ ) ja laita samalle disketille päivittämiseen tarvittavat tiedostot.
      Biosin tiedot menevät päivityksen jälkeen tehdasasetuksiin, että pientä rukkailua se vaatii sitten, muuten homman pitäisi pelittää niinkuin ennenkin.

    • kyllä on

      >Kertokaas te gurut, onko BIOsin päivittämisessä minkälaisia riskejä?<

      -Biosia ei edes kannata yrittää päivittää jos koneesi toimii!
      biosin päivityksessä voi todella mennä hyvin,hyvin moni asia pieleen ja jos niin käy et saa edes konettasi enää avattua, jos esim. vaikapa tulee sähkökatkos kesken päivityksen niin siihen loppui sinun koneesi käyttö!

      Jos Bios on todella pakko päivittää jätä suosiolla se homma ammattilaisen tehtäväksi.

    • Knucklehead

      Taidanpa tosiaan jättää päivittämättä, koska konevanhus kuitenkin pelittää ihan asiallisesti nytkin.

    • Rakentelija
    • ATK-tuki

      Olen töissä atk-tuessa isossa tehtaassa. Satoja Bioseja yms. päivitellyt. Bios päivityksessä on tärkeää vain päivittää OIKEA Bios koneen Flash-muistiin. Lataat valmistajan sivuilta vaan Biosin, purat sen korpulle ja boottaa koneen tällä. Biosin päivityksessä on usein valmistajasta riippuen vähän eri toimintavat, ohje löytyy emolevyn valmistajan sivuilta.
      Kaiken kaikkiaan yksinkertaista.

      Uusimmissa Bioseissa saattaa olla kyllä myös yhteensopivuusongelmia. Itse päivitin uusimpaan Asuksen Biosiin, niin ATI:n näytönohjaimen kanssa tuli ongelmia.Kone kaatuili kun olin ladannut näytönohjaimen ajurit. Tämä onkin tunnettu ongelma, uusimmissa Bioksessa on vielä puutteita.

    • bsa-lehmä

      Ei se mitään vaikeata ole, jos seuraa ohjeita orjallisesti.
      Mulla on ihka uusi toosa, jonka emokin tuli markkinoille vasta joulukuussa 2003, joten maaliskuun lopulla siihen oli uusi bios.
      Ohjeiden mukaan tein, vaikka ensikertalainen olen (konekin on ensimmäinen kasaamani) ja hyvin toimii, ei herjaa mistään.
      Biosin myötä usb:t ja raidit toimivat nyt moitteettomasti, kun alkuperäisessä oli yhteensopivuusongelmia jonkun kanssa.

      Ei tarvita ammattilaista, vaan malttia ja tarkkuutta. Joku pyrkii vain takaamaan työllisyytensä tuonkaltaisilla kommenteilla.

      Eri asia sitten, näin uskoisin, on se, että kannattaako noin vanhaa enää päivitellä, kun kerran moitteettomasti toimii, kuten sanot.

    • k123k

      joo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe