jossa rekkakuski tuomittiin kun nuorten auto tuli kärkikolmion takaa ja nuoret (nuoria) kuolivat, niin varmaan nyt Seinäjoella moottoripyöräilijän kuolema on autoilijan vika. Moottoripyörä tuli stop merkin takaa ja törmäsi autoon. Motoristi kuoli. Eihän se tietenkään voinut olla motoristin vika vaan autoilijan. Varokaan vaan nyt autoilijat, jotka ajatte moottoritietä. Sivutieltä saattaa tulla auto/moottoripyörä tai mikä vaan. Varokaa jos siinä sivutiessä on kärkikolmio tai stop merkki. Pudottakaa äkkiä nopeutta, niin teitä ei niin pahasti syytetä jos joku ajaa allenne/päällenne. Tosi ihmeellistä oikeuden käyttöä Suomessa!
Sillä logiikalla
9
77
Vastaukset
Onhan meillä korkein oikeusastekin ottanut lainsäätäjän roolin.
Demokratiakaan ei enää toimi.
EU näyttää antavan rohkeutta kaikenlaisiin uusarviointeihin.
H.- ...
Kuolleita hankala tuomita, nekun on kuolleet.
Mun käsittääkseni ihan perusperiaate on, että liikenneonnettomuudessa kaikki osapuolet saa aina sanktioita. Termi, "varomatttomuus liikenteessä". Ainahan sitä varovaisempi voi olla. Jostain peräänajosta voi päästä sanktioitta, mutta ei aina sellaisestakaan, jos edellä ajava jarruuttaa yllättäen tms.
Siinä isossa kolarissa oli muistaakseni vielä jotain epäselvyyttä rekan nopeudesta, jotain vikaa ajopiirturissa tms.
Moottoripyörät ja mopot on vaarallisia, kuskit kokemattomia, liikaa vauhtia, tunnetaankohan niitä liikennesääntöjäkään. Kyllä niitä kannattaa varoa. Motoristi on kuollut, ei se enää voi sanktioita saada. Se on sitten poliisin ja syyttäjän asia selvitellä, oliko autolla liikaa nopeutta? Kuski kännissä? Ajovalot päällä? Auto kunnossa? Onhan näitä asioita, suomessa tutkitaan tarkasti tällaiset kuolemantapaukset.
=DW= - ...
Mnaah.
Aamulehden mukaan auto oli ollut pysähtyneenä itse stop-merkin taa, josta ajanut motoristin eteen.
=DW= Niin oli, ylipainoa - en muita paljonko ja ylinopeutta taisi olla parikymmentä kilsaa, mutta tyhmiä oli tietenkin ne nuoret (rauha heidän sielulleen) jotka läksivä ilm. riskillä stop -merkin takaa, se nuoruus ja näyttämisen halu, muka kuolemattomuus :(
Minä olen aloittajan kanssa samaa mielipuolta.
Tuntuu aina etovalta että Poliisimme pakotetaan hakemaan syitä verosakkojen keräämiseen.
Tarvitseehan valtio rahaa, mutta ei se saisi johtaa Poliisivoimien resurssien tuhlaamiseen toisarvoiseen.
Minä tunsin monta rekkakuskia jo ammattinikin puolesta, en ole koskaan kohdannut heistä yhtäkään huithapelia, itse olin kyllä nuorena autonratissa huithapeli, varmaan pahempi kuin moni muu.
Ralli-hullu kun olen.
OIkeastaan en vieläkään ymmärrä miksi olen hengissä ja saanut vain yhden vero-ylinopeussakon.
H.
- Joku..
Luehan nyt taavi uutiset joita siteeraat. Kyllä tossa auto tuli stopmerkin takaa, jos nyt osaat lukea.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011062713956096_uu.shtml - voihan vee ku
menee turvattomaksi oikeusenkäyntiki !?
jaaaa, a onkohan taaaaas ruotsinsuomalaset asialla , niillä nimittäin on avan omat liikenne säänöt, suomalainen ON AINA syyllinen, oli liikenne onnettomuus vaikka kuinka suomenruottalaisen tekemä.- Pirre*
He..ei voi kun nauraa, - voi pyhä pöläys ja persukset, - josko ne mamut kummiskin oisi :))
Jäikö juhannuksesta hana auki, kun taidat olla vielä juovuksissa?
En tarkemmin tunne kumpaakaan tapausta, vaan ainoastaan olen uutisista lukenut, mutta en muista, että missään olisi puhuttu osallistujien kansalaisuudesta tai äidinkielestä. Arveletko että Ruotsissa asuvat suomalaiset olisivat kolarit aiheuttaneet, kun ruotsinsuomalaisista puhut. Äidinkielenään ruotsia puhuva suomalainen sanotaan yleisesti suomenruotsalaiseksi, mutta en aiemmin ole kuullut, että olisivat sen vaarallisempia liikenteessä kuin "puhtaat" suomalaiset.
Mainitussa rekkakolarissa rekalla oli ylikuorma ja ajoi lievää ylinopeutta, mutta sillä ei ole tapahtumassa merkitystä. Kun toinen tulee eteen, on aivan samantekevää painaako yhdistelmä 40 tai 42 tonnia ja onko nopeus 80 vai 88 km/h. Sen tietää jokainen, joka raskaan auton ratissa on ollut, sen tietää poliisikin, mutta ehkä tuomarit eivät. Lisäksi henkilöauton kuljettaja oli juovuksissa, vaikka tapahtumahetkellä enää alle rangaistusrajan.
Seinäjoen onnettomuudesta taisi olla lehdissä ristiriitaisia tietoja, kun olen minäkin jossakin lukenut, että motoristi ajoi stop-merkin takaa auton kylkeen. Sitä silloin myös hämmästelin.
Riskikuljettajia on kaikissa ajoneuvo- ja ikäluokissa, mutta moottoripyöräilijä tietää, että itse aina on häviäjä, vaikka kuinka oikeassa olisi. Usein on todettu, että varsinkin alkukesällä jotkut autoilijat ovat niin sokeita, etteivät moottoripyörää näe.
Itse lopetin m-pyöräilyn 2 kesää sitten, kun oli pari läheltä piti-tilannetta. En enää uskaltanut. Toisesta selviydyin säikähdyksellä, toisessa meni jalkani vähän rikki.
Toivotan turvallista liikkumista teille kaikille. Myös minä yritän käyttäytyä liikenteessä säädyllisesti, vaikka niitä parjattuja suomenruotsalaisia olenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171052124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102649Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2242138Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231943- 721130
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491114Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59989- 172950
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77939Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin1905