Onko kellään muulla samanlaisia fiiliksiä?
Mun mielestä 2000-luku on aivan perseestä. Tietokoneet, lihavat lapset ja teinit, idiootit, rumat autot, paska massamusiikki, paskat elokuvat jne. lista jatkuu loputtomiin.
Onko kukaan muu ikinä ajatellut halunneensa elää esim. 70-luvulla? 60-luvulla? 50-luvulla? - aikoina jolloin maailmassa vielä tapahtui jotakin.
Itse olisin aina halunnut olla teininä esim. 70-luvulla. Loistava musiikki, komeat autot, sosiaalistuminen tapahtui ulkona. Nykyään kun on 20-eri keskustelua facebookissa päällä on sosiaalisesti aktiivinen... puhumattakaan siitä kuinka vitun vaikeeta esim. töiden hakeminen on, pitää pistää kuvallinen 20-sivun CV kun hakee töihin saatana lähikauppaan!!
Niin ja teinien käytös tänään, "vittu sitä ja vittu tätä, vittu vittu vittu", nykyään teinit haistattaa vitut kaikelle, esim. kohteliaisuudelle ja hyvälle käytökselle, koulussa nauretaan kun on kohtelias opettajille, avaa oven tytöille jne.
Onko tietokoneet, kännykät ja kaikki muu elektroniikka-paska loppujenlopuksi tehnyt muuta kun pilannut maailman, laiskistuttanut teinit ja lapset ja turruttanut ihmisten maailmankuvan. Joo, saa tietää reaaliajassa mitä toisella puolen tapahtuu, mutta mitä hyötyä siitä loppujen lopuksi on?
Voi olla yhteydessä netin välityksellä ihmisiin toisella puolen maailmaa, samalla kun on 5-vuotta puhumatta naapurilleen sanaakaan.
Niin ja moniko syö kotonaan oikeaa kotiruokaa? Monenko viikottaiset ateriat on 90-prosenttisesti eineksiä, pakaste-aterioita ja roskaruokaa?
Lopuksi voin enää sanoa, että olen kateellinen vanhemmilleni siitä, että he näkivät maailman joka oikeasti oli mielenkiintoinen ja että nykymaailma on perseestä(mikä ei varmaan jäänyt epäselväksi otsikon ja tekstin sisällön luettuasi)!
Miksi nykymaailma on perseestä?
58
2214
Vastaukset
- fvtuuyg
Maailmassa on liikaa ihmisiä. Se on se suurin ongelma. Pitäisi tulla uusi maailmansota, joka hävittäisi vaikkapa 3/4 pois (ei mua kuitenkaan) ja sit me voitais elää tosi kivasti ja väljästi.
- goodone
Sinulla ei yhtään raha arvoinen, ja Onks huomenna se matikankertaus kurssin koe?
- Anglaigus
Jee työtätekevistä ihmisistä ja rahasta oikein tehokkaasti eroon! Uusi maailmansotahan ratkaisisi kaikki ongelmat samalla luoden nolla uutta! !
- mies_28veeveevee
Voi vittu. Käy armeija, saa turpaasi ja tule sitten kertomaan onko sota ja tappaminen oikein.
- rthfghdg
Ai nii: miks tää on rakkaus-palstalla?
- Konalacartelli
Sinä olet arvoton, ja mina olet arvokas, sinä olet vitun homo ja sinä on pieni muna
- sdder
vittu saatana ana mä alan, kanja ja calja ni tu mek su slumeist
- anteeks.mitä.vittua
No mitäs siitä käytöksestä just puhuttiin?
- 2345
Tietokoneet ovat pilanneet maailman. ja etenkin paskaBOOK
- tosimies-karhu
Liekö aloittaja saanut pillua?
Tuskimpa. - queen_of_noise
ET OLE AINOA
- murrin
Mää oon kanssa aina ajatellu et oisin halunnu elää just kanssa tota 60-70-lukua, jollon ihmiset oikeesti eli.
Mut kaikkee ei voi saada, ja onhan tässä 2000 luvussakin joitain hyviäkin puolia.- miksjustnyteikäaiemmin
Mä halusin kans elää just sillon 50-70 luvuilla nuoruuttani, sillo oli kaikki paremmi. En yhtää ihmettele niitä sillon vanhoina hyvinä aikoina -sanontoja
- fdsfdsfds
Mikä silloin tarkalleen ottaen oli paremmin? Koulutus, terveydenhulto, yleinen elintaso, tasa-arvo? Varmaan se on enempi siitä kiinni mistä itse tykkää ja mitä itse tarvitsee, toki varmasti on asioita jotka oli paremmin 50-70 luvuilla nykyiseen verrattuna ja varmasti 20-30-luvuilla oli jotkut asiat paremmin 50-70-lukuihin verrattaessa. Ja taas toiste päin, eli nyt on jotkut asiat paljon paremmalla mallilla aikaisempaan verraten.
- Mun mielestä...
...tyttöjen muoti on kaikista parhaimman näköistä nykyisin. Siis aivan oikeesti, en tarkoita mitään 12v lissuja, mutta katso ympärilles, legginssit, onko nerokkaampaa keksintöä = tytöt kulkevat kadulla tiukoissa kalsareissa.
Ja tosiaankin, kyllä nykyäänkin voi kuunnella The Allman Brothersia ja Norman Greenbaumia aivan mielinmäärin. Oikeat 70-luvun muskeliautot on aika vähissä, tai sitten aivan älyttömän kalliita, mutta kun tarpeeksi motivoitunut olet, niin sellaiseenhan voi rahat tienata.- afgsg
Niinpä. Nykyaikana on huoria, jotka eivät huoraa
- aKBAR!!!!
afgsg kirjoitti:
Niinpä. Nykyaikana on huoria, jotka eivät huoraa
Ja jos huoraksi pukeutuvaa luulee huoraksi, tulee niskaan sellaista paskaa, että huhhuh.
Vähän sama juttu kun menisin kadulle poliisiksi pukeutuneena ja kun joku tulis tyyliin "Tuolla joku huumehörhö ryöstää Siwaa, ehdit vielä mennä väliin!!!" ja tuosta sitten vetäisin pultit ja rupeaisin huutamaan: "ETTE TE VOI VETÄÄ JOHTOPÄÄTÖKSIÄ MINUN PUKEUTUMISESTANI, MINUN VAATTEENI EIVÄT KERRO MILLAINEN MINÄ OIKEASTI OLEN!!!"
- asdfgvgds
nykymaailma on perseestä koska ihmiset on vitun tyhmiä.
- itse olet tyhmä
Millä tavalla tyhmiä? Niinku älyllisesti tyhmiä? Että tietokoneet ja tv on surkastuttanu meidän aivot vai niinku tiedollisesti tyhmiä. Että niinku n. sata vuotta sitten ihmisillä oli paremmat tiedot esim. siitä miten hoidetaan mielisairaita (lobotomia) tai vaikkapa miten maailmankaikkeus rakentuu. Meillä on kyllä paljon paremmat tiedot kuin entisajan ihmisillä.
Ja sitten se älykkyys. Muistatko hyvän entisajan, kun ihmiset haastoivat toisiaan kuolettavaan kaksintaisteluun vaimon vilkaisemisesta ja miten hallitsijat aloittivat sotia kakkukaupan ryöstöstä tai kun mustat ali-ihmiset istuivat eri vaunussa ratikassa ja kun saksalaiset viisaat entisajan ihmiset sokeasti seurasivat johtajaansa aina täysellisen tuhon hetkeen saakka? Tai sen miten mies päätti vaimon omaisuudesta ja elämästä koska eräs vanha kirja käskee niin?
Jos tarkoitit tuota, niin huomataan ettei ihmisen biologia ole muuttunut merkittävästi halki vuosisatojen. Ilmeisesti tarkoitit jotain nykyajan moraalin ja käytöstapojen puutetta ja välinpitämättömyyttä. Nykymaailma on kyllä huomattavasti arvoliberaalimpi kuin edelliset, mutta moraalia on vaikea poistaa ihmisestä. Toisaalta samoin on pahuuttakin. Kumpaakin oli ihmisissä 1700-luvulla, 1970-luvulla ja on nykyäänkin. Välinpitämmättömyys taas johtuu siitä, että nykymaailmassa ihmisten elintaso on yleisesti korkeampi kuin koskaan ennen, joten kukaan ei oikein halua muuttaa nykyistä järjestelmää mihinkään solidaarisuusviherkommunismiin.
Kaiken kaikkiaan nykyihmistä ei oikein voi sanoa tyhmäksi. Ajattele, mikä saavutus tämä nykyinen maailma on. Lääketiede pystyy pitämään ihmistä elossa monta kymmentä vuotta pitempään kuin ennen, pystymme ymmärtämään luontoa, fysiikkaa ja kemiaa ja niiden ilmiöitä ja olemme rakentaneet yhteiskuntia, joissa jokaiselle taataan koulutus, terveydenhuolto ja minimitoimeentulo. 1960-luvulla Suomessa oli viellä köyhiä, joilla ei ollut käytännössä yhtään mitään ja jotka elivät kädestä suuhun kerjäämällä. Nykyajan köyhillä on yleensä kelvollinen asunto, netti, tv ja heillä ei ole pelkoa nälkäkuolemasta.
Lähes kaikki 1900-luvun alun sosialismin tavoitteet ovat jo toteutuneet lukuunottamatta sitä äärimmäistä tasa-arvoa, jossa ahkera ja osaava alennetaan laiskan tasolle ja suunnitelmatalous on jo haudattu toimimattomana ideana.
Joten millä perusteella nykymaailma on perseestä? Tokihan ihmisiä on liikaa ja luonnonvaroja kuluu liikaa, mutta minkäs teet? Jonkun ne on joskus käytettävä loppuun, joten miksei se joku olisi me? Nuoret ovat olleet aina kurittomia, mutta nykyaikana ehkä vielä enemmän. Mutta minkäs teet sillekkään? Vanhemmathan lapsensa kasvattavat. - ai niin
itse olet tyhmä kirjoitti:
Millä tavalla tyhmiä? Niinku älyllisesti tyhmiä? Että tietokoneet ja tv on surkastuttanu meidän aivot vai niinku tiedollisesti tyhmiä. Että niinku n. sata vuotta sitten ihmisillä oli paremmat tiedot esim. siitä miten hoidetaan mielisairaita (lobotomia) tai vaikkapa miten maailmankaikkeus rakentuu. Meillä on kyllä paljon paremmat tiedot kuin entisajan ihmisillä.
Ja sitten se älykkyys. Muistatko hyvän entisajan, kun ihmiset haastoivat toisiaan kuolettavaan kaksintaisteluun vaimon vilkaisemisesta ja miten hallitsijat aloittivat sotia kakkukaupan ryöstöstä tai kun mustat ali-ihmiset istuivat eri vaunussa ratikassa ja kun saksalaiset viisaat entisajan ihmiset sokeasti seurasivat johtajaansa aina täysellisen tuhon hetkeen saakka? Tai sen miten mies päätti vaimon omaisuudesta ja elämästä koska eräs vanha kirja käskee niin?
Jos tarkoitit tuota, niin huomataan ettei ihmisen biologia ole muuttunut merkittävästi halki vuosisatojen. Ilmeisesti tarkoitit jotain nykyajan moraalin ja käytöstapojen puutetta ja välinpitämättömyyttä. Nykymaailma on kyllä huomattavasti arvoliberaalimpi kuin edelliset, mutta moraalia on vaikea poistaa ihmisestä. Toisaalta samoin on pahuuttakin. Kumpaakin oli ihmisissä 1700-luvulla, 1970-luvulla ja on nykyäänkin. Välinpitämmättömyys taas johtuu siitä, että nykymaailmassa ihmisten elintaso on yleisesti korkeampi kuin koskaan ennen, joten kukaan ei oikein halua muuttaa nykyistä järjestelmää mihinkään solidaarisuusviherkommunismiin.
Kaiken kaikkiaan nykyihmistä ei oikein voi sanoa tyhmäksi. Ajattele, mikä saavutus tämä nykyinen maailma on. Lääketiede pystyy pitämään ihmistä elossa monta kymmentä vuotta pitempään kuin ennen, pystymme ymmärtämään luontoa, fysiikkaa ja kemiaa ja niiden ilmiöitä ja olemme rakentaneet yhteiskuntia, joissa jokaiselle taataan koulutus, terveydenhuolto ja minimitoimeentulo. 1960-luvulla Suomessa oli viellä köyhiä, joilla ei ollut käytännössä yhtään mitään ja jotka elivät kädestä suuhun kerjäämällä. Nykyajan köyhillä on yleensä kelvollinen asunto, netti, tv ja heillä ei ole pelkoa nälkäkuolemasta.
Lähes kaikki 1900-luvun alun sosialismin tavoitteet ovat jo toteutuneet lukuunottamatta sitä äärimmäistä tasa-arvoa, jossa ahkera ja osaava alennetaan laiskan tasolle ja suunnitelmatalous on jo haudattu toimimattomana ideana.
Joten millä perusteella nykymaailma on perseestä? Tokihan ihmisiä on liikaa ja luonnonvaroja kuluu liikaa, mutta minkäs teet? Jonkun ne on joskus käytettävä loppuun, joten miksei se joku olisi me? Nuoret ovat olleet aina kurittomia, mutta nykyaikana ehkä vielä enemmän. Mutta minkäs teet sillekkään? Vanhemmathan lapsensa kasvattavat.Ja nimenomaan nämä 1960-70 -luvuilla nuorina olleet vanhemmat ovat saaneet aikaan tämän nykyajan kurittoman, juopottelevan ja kiroilevan nuorison.
- Kerroppas...
ai niin kirjoitti:
Ja nimenomaan nämä 1960-70 -luvuilla nuorina olleet vanhemmat ovat saaneet aikaan tämän nykyajan kurittoman, juopottelevan ja kiroilevan nuorison.
...vielä jotakin muuta... siis jotakin, joka ei ole näitä ulkoa opeteltuja fraaseja nykyajan mahtavuudesta, lääketieteen mahtavuudesta ja pimeästä historiasta, josta joka-asia suurinpiirtein internetin keksimiseen asti on pahaa.
Otetaan esimerkiksi vaikka tupakka. Nykyään kaikki tupakanpolttajan lähestulkoon demonisoidaan ja verrataan pedofiileihin ym.(itse en siis kuitenkaan polta). Kehutaan ja ylistetään kuinka lääketiede on kehittynyt ja mahtava nykyisin. Minäpäs kerron teille jotakin tästä nykyajan mahtavasta lääketieteestä. Tästä lääketieteestä joka parantaa/ehkäisee kaikki sairaudet.
Olen muuten aivan samaa mieltä tuosta viimeisestä jutusta. Kun rotan laittaa labyrinttiin ja sinne pistää palan juustoa, voiko rottaa syyttää siitä että se syö sen? Kun nuorille antaa mahdollisuuden saamattomuuteen, limsaan, mättöruokaan, karkkeihin(joka päivä), pleikkareihin ym. voiko nuorta syyttää siitä että se lihoaa ja laiskistuu? Ihminen ikävälillä 7-20- on kuitenkin vielä aika lapsellinen olento, eikä yleensä tiedä mikä on itselle parasta.
Mitä siitä sitten jää jäljelle kun lähestulkoon kaikki sairaudet ehkäistään?
Minun isotätini on 105-vuotias. Hänen päivärutiineihinsa kuuluu nykyisin mm. vaipanvaihto ja makuuhaavojen pesu. On kuulunut jo kohta 20-vuotta. Onko sellainen elämä elämisen arvoista? Toi tauteja pystytään parantamaan ja elinikää pidenämään, mutta solujen vanhenemista ei voi estää. Ihmiselle(ja kaikille muille eliöille) on määritelty elinikä, olis se määrittelijä sitten evoluutio tai jumala, sillä ei ole väliä. Tosiasia on, että ihmisen ei pitäisi elää n.70-vuotta pitempään. Sanottakoon vielä että isotätini geeneissä on ainakin lonkkavaivoja, sydänvaivoja ja sokeritauteja. Kaikista noista huolimatta hänet on pystytty pakottamaan elämään pitkään. Onko sellainen reilua? Haluaisitteko itse elää monta kymmentä vuotta vihanneksena?
Itse en halua.
Niin ja mitä se lääketiede muuten sitten aiheuttaa? Ihmiset eivät kuole enää niin helposti, sehän on hyvä ja mahtava juttu? Varsinkin kun ajattelee että ihmisiä on muutenkin liikaa, onko jokaisen ihmisen pelastaminen todella järkevää? Tietenkin se on etiikan kannalta aivan loistava juttu, mutta onko se järkevää?
Ps. Sori että nyt vähän vaihdoin aihetta, mutta satuin vain kiinnittämään huomiota erityisesti huomiota tuohon lääketiede kohtaan? - tupakoitsija69
Kerroppas... kirjoitti:
...vielä jotakin muuta... siis jotakin, joka ei ole näitä ulkoa opeteltuja fraaseja nykyajan mahtavuudesta, lääketieteen mahtavuudesta ja pimeästä historiasta, josta joka-asia suurinpiirtein internetin keksimiseen asti on pahaa.
Otetaan esimerkiksi vaikka tupakka. Nykyään kaikki tupakanpolttajan lähestulkoon demonisoidaan ja verrataan pedofiileihin ym.(itse en siis kuitenkaan polta). Kehutaan ja ylistetään kuinka lääketiede on kehittynyt ja mahtava nykyisin. Minäpäs kerron teille jotakin tästä nykyajan mahtavasta lääketieteestä. Tästä lääketieteestä joka parantaa/ehkäisee kaikki sairaudet.
Olen muuten aivan samaa mieltä tuosta viimeisestä jutusta. Kun rotan laittaa labyrinttiin ja sinne pistää palan juustoa, voiko rottaa syyttää siitä että se syö sen? Kun nuorille antaa mahdollisuuden saamattomuuteen, limsaan, mättöruokaan, karkkeihin(joka päivä), pleikkareihin ym. voiko nuorta syyttää siitä että se lihoaa ja laiskistuu? Ihminen ikävälillä 7-20- on kuitenkin vielä aika lapsellinen olento, eikä yleensä tiedä mikä on itselle parasta.
Mitä siitä sitten jää jäljelle kun lähestulkoon kaikki sairaudet ehkäistään?
Minun isotätini on 105-vuotias. Hänen päivärutiineihinsa kuuluu nykyisin mm. vaipanvaihto ja makuuhaavojen pesu. On kuulunut jo kohta 20-vuotta. Onko sellainen elämä elämisen arvoista? Toi tauteja pystytään parantamaan ja elinikää pidenämään, mutta solujen vanhenemista ei voi estää. Ihmiselle(ja kaikille muille eliöille) on määritelty elinikä, olis se määrittelijä sitten evoluutio tai jumala, sillä ei ole väliä. Tosiasia on, että ihmisen ei pitäisi elää n.70-vuotta pitempään. Sanottakoon vielä että isotätini geeneissä on ainakin lonkkavaivoja, sydänvaivoja ja sokeritauteja. Kaikista noista huolimatta hänet on pystytty pakottamaan elämään pitkään. Onko sellainen reilua? Haluaisitteko itse elää monta kymmentä vuotta vihanneksena?
Itse en halua.
Niin ja mitä se lääketiede muuten sitten aiheuttaa? Ihmiset eivät kuole enää niin helposti, sehän on hyvä ja mahtava juttu? Varsinkin kun ajattelee että ihmisiä on muutenkin liikaa, onko jokaisen ihmisen pelastaminen todella järkevää? Tietenkin se on etiikan kannalta aivan loistava juttu, mutta onko se järkevää?
Ps. Sori että nyt vähän vaihdoin aihetta, mutta satuin vain kiinnittämään huomiota erityisesti huomiota tuohon lääketiede kohtaan?No ajattele lääketiedettä egoistiselta kannalta, älä muiden. Jos sulle tulee vaikkapa rintasyöpä 40-vuotiaana, niin eiks se ole ihan kiva että se voidaan nykyään hoitaa pois ilman että koko rinta lähtee. Ja aika kivasti vähättelet lääketiedettä. Olisko se parempi, että koko julkinen sairaanhoito poistetaan. Ja minun isoisäni on vielä 84-vuotiaana todella hyvässä kunnossa ja meidän ilonamme kiitos modernin lääketieteen (tosin myös fyysisen työn), jota hän ei sinun mukaasi olisi tarvinnut. Todella kylmäsydämmistä nihilismiä. Ajattele muita. Ja minusta eutanasia voitaisiin tehdä vanhuksille, joiden tietoisuus on jo pysyvästi hämärtynyt.
Ja se, että ihmisiä on liikaa johtuu pääasiassa kehitysmaista. Ei meitä suomalaisia ole liikaa, joten meillä on vielä varaa pitää huolta omistamme. Kehitysmaat hoitakoot sitten omat sairaansa.
Ja toi tupakanpoltto.. joo onhan se ihan hirveetä kuinka meitä syrjitään. Ei voi mitenkään verrata natseihin tai niihin USA:n etelävaltioiden homoihin ja mustiin 1960-luvulla.
Joo, löytyyhän tolta ajalta ennen 2000-lukua paljon hienojakin asoita. Mustakin olis tosi kiva elää jossain John Irvingin kuvailemassa 1950-luvun maalaiskaupungissa, mutta minkäs teet... - ohoho
tupakoitsija69 kirjoitti:
No ajattele lääketiedettä egoistiselta kannalta, älä muiden. Jos sulle tulee vaikkapa rintasyöpä 40-vuotiaana, niin eiks se ole ihan kiva että se voidaan nykyään hoitaa pois ilman että koko rinta lähtee. Ja aika kivasti vähättelet lääketiedettä. Olisko se parempi, että koko julkinen sairaanhoito poistetaan. Ja minun isoisäni on vielä 84-vuotiaana todella hyvässä kunnossa ja meidän ilonamme kiitos modernin lääketieteen (tosin myös fyysisen työn), jota hän ei sinun mukaasi olisi tarvinnut. Todella kylmäsydämmistä nihilismiä. Ajattele muita. Ja minusta eutanasia voitaisiin tehdä vanhuksille, joiden tietoisuus on jo pysyvästi hämärtynyt.
Ja se, että ihmisiä on liikaa johtuu pääasiassa kehitysmaista. Ei meitä suomalaisia ole liikaa, joten meillä on vielä varaa pitää huolta omistamme. Kehitysmaat hoitakoot sitten omat sairaansa.
Ja toi tupakanpoltto.. joo onhan se ihan hirveetä kuinka meitä syrjitään. Ei voi mitenkään verrata natseihin tai niihin USA:n etelävaltioiden homoihin ja mustiin 1960-luvulla.
Joo, löytyyhän tolta ajalta ennen 2000-lukua paljon hienojakin asoita. Mustakin olis tosi kiva elää jossain John Irvingin kuvailemassa 1950-luvun maalaiskaupungissa, mutta minkäs teet...ei voi verrata siis juutalaisiin natsien aikana. Natsejakin kyllä syrjitään.
- Hmmmm.....
tupakoitsija69 kirjoitti:
No ajattele lääketiedettä egoistiselta kannalta, älä muiden. Jos sulle tulee vaikkapa rintasyöpä 40-vuotiaana, niin eiks se ole ihan kiva että se voidaan nykyään hoitaa pois ilman että koko rinta lähtee. Ja aika kivasti vähättelet lääketiedettä. Olisko se parempi, että koko julkinen sairaanhoito poistetaan. Ja minun isoisäni on vielä 84-vuotiaana todella hyvässä kunnossa ja meidän ilonamme kiitos modernin lääketieteen (tosin myös fyysisen työn), jota hän ei sinun mukaasi olisi tarvinnut. Todella kylmäsydämmistä nihilismiä. Ajattele muita. Ja minusta eutanasia voitaisiin tehdä vanhuksille, joiden tietoisuus on jo pysyvästi hämärtynyt.
Joo, löytyyhän tolta ajalta ennen 2000-lukua paljon hienojakin asoita. Mustakin olis tosi kiva elää jossain John Irvingin kuvailemassa 1950-luvun maalaiskaupungissa, mutta minkäs teet...Itse olen lähinnä huolestunut siitä, että mitä sitten tapahtuu kun tämä mahtava lääketiede pääsee isommassa mittakaavassa kehitysmaihin. Mitä sitten tapahtuu kun moninkertainen määrä vanhuksia pyörii nurkissa ja työikäisten määrä vähenee ympäri maailmaa(vaikka eihän kehitysmaissa tee töitä kun naiset ja lapset).
Olen vain vahvasti sillä kannalla, että ihmisten elämää ei pitäisi enää keinotekoisesti pidentää. Ei kaikkiin sairauksiin tarvitse etsiä hoitokeinoa, sen verran pitää huoli ettei joka toinen lapsi kuole alle 15-vuotiaana, niinkuin vanhoina hyvinä aikoina.
Tupakanpoltosta vielä sen verran, kun siitä valitetaan että keuhkosyöpä potilaat muka kuormittaa valtion varoja... luulen vähän että hinta on suurinpiirtein sama veronmaksajille, että, onko keuhkosyöpä potilaana 50-vuotiaana, vai eturauhassyöpä potilaana 80-vuotiaana.
Kaikista viisainta olisi vain kieltää tupakanpoltto vaikkapa alle 15-vuotiailta ja raskaana-olevilta. Tupakkatiloja pitäisi olla ihmisille jatkossakin julkisilla paikoilla, esim. ravintoloissa ja yökerhoissa.
- kova jäbä
Etova ketju. Täynnä trollausta(ei liity aiheeseen rakkaus).
- kovempi jäbä
Nii just. Jotkut lukiolaiset nörtit bätlää jostain elämästä.
- kaikista kovin jäbä
kovempi jäbä kirjoitti:
Nii just. Jotkut lukiolaiset nörtit bätlää jostain elämästä.
Etsikää hempeitä rakkaus-tarinoita muista ketjuista, vitun pehmo-amikset.
- uyoi8po
ok, mut kerro ny jotain rakkaudesta.
Olen kyllä samaa mieltä siinä suhteessa, että nykyään esim. omat luokkalaiseni käyttäytyvät aivat idiootisti, vit**ilemalla kaikelle ja kaikille. Onneksi muutama mukavakin löytyy, esim. luokkamme Ari(nimi muutettu) antaa aina tietä tytöille luokkaan mennessämme.
Myös Facebook on ongelma. "Ennen oli elämä, nyt on Facebook" -lainaus pitää paikkaansa! Toisaalta, netti on minusta ihan OK :) Myös koneella piirto/maalaus on helppoa, vaikka ei tarjoa samanlaista tunnetta kuin oikeasti maalatessa.- justiinsa juu
mua häiritsee se, miten helposti ihmiset jää koukkuun netin kanssa. onkohan tulevaisuudessa sellaisia huumeklinikoiden tapaisia hoitoloita nettiriippuvaisille.
netti on hyvä renki, mutta huono isäntä justiinsa juu kirjoitti:
mua häiritsee se, miten helposti ihmiset jää koukkuun netin kanssa. onkohan tulevaisuudessa sellaisia huumeklinikoiden tapaisia hoitoloita nettiriippuvaisille.
netti on hyvä renki, mutta huono isäntäTotta joka sana~
- menekorpeen
Tässä se taas nähdään. Kun ei ole oikeita ongelmia niin niitä pitää keksiä itse.
- Teinimuna
Siis, ennenvanhaan karattiin ikkunasta yöllä, jotta päästiin juttelmaan tytöille.
Nykyään se käy facebookissa.. kumpi on kätevämpää?
Ja kyllä mää haistattaisinki vitut tänkaltasen paskan kirjottajalle.
Meen tästä vetää ES ja pärisemään. ZAU- aamuvirkku3
Kumpi on romanttisempaa? Se, että poika oikeasti panostaa siihen, että saa olla tytön luona vai se, että hän näppäilee viestin koneella?
- eletään
aamuvirkku3 kirjoitti:
Kumpi on romanttisempaa? Se, että poika oikeasti panostaa siihen, että saa olla tytön luona vai se, että hän näppäilee viestin koneella?
Nykypäivänä ihmiset elää niin, ettei ne oikeasti elä. Asioista tehdään liian helppoja, minkäänlaista vaivannäköä ei tarvita.
- asfasfasfasf'
aamuvirkku3 kirjoitti:
Niin, on tämä nykyaika kurjaa. Kaikilla teilläkin on aikaa vikistä tälläisistä täysin turhanpäiväisistä asioista, kun oikeita ongelmia ei ole.
- iufgdsafg
asfasfasfasf' kirjoitti:
Niin, on tämä nykyaika kurjaa. Kaikilla teilläkin on aikaa vikistä tälläisistä täysin turhanpäiväisistä asioista, kun oikeita ongelmia ei ole.
Taisivat ne ongelmat olla 70'-luvun teollisuusmaissakin aika vähäiset.
- QwertytrewQ
eletään kirjoitti:
Nykypäivänä ihmiset elää niin, ettei ne oikeasti elä. Asioista tehdään liian helppoja, minkäänlaista vaivannäköä ei tarvita.
Oon niin samaa mieltä sun ja aamuvirkku3:n kans... Kukaan ei jaksa elää enää koska se on turhaa
- huipputarjous
eläisin mieluusti kyllä 1600-luvulla,,,,,
menee 'vähän' kauemmaksi kuin 1960-luku :)
mutta kyllä tässä 2000-luvussakin ne hyvät puolet on, että ei kaikki ole ihan suolesta. :) - Vitunjonne
Vituttaako? Häh vituttaako?
- Onnellisiaovat
Onneksi minä olen saanut elää lapsuuteni pikkukaupungissa maaseudulla ja tehnyt oikeita asioita joita teen vielä tänäkin päivänä sen sijaan että roikkuisin somessa tms.
- JunttilanJuntti
Juntti!
- paluu.menneisyyteen
Olen syntynyt vuonna 1969 ja ihmiskunnan lukumäärä on kaksinkertaistunut elinaikanani. Omassa paratiisissani on ikuinen 1980-luku. Mahtavaa aikaa kun kaikki oli vielä paremmin. Jopa pizzat ja hampurilaiset oli parempia kuin nykyään, laatuun satsattiin toisin kuin tänä päivänä jolloin yritetään vetää kaikki rahallinen hyöty nimenomaan laadun kustannuksella. Ja se musiikki, leffat ja ne vanhat pelit! Tåytyy kuitenkin myöntää, että ei niitä pelejä enää kykenisi pelaamaan, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Melkein säälittää tämän päivän nuoret, jotka syntyvät vähän turhankin valmiiseen maailmaan. En ole rasisti, mutta oli se hienoa kun Suomi oli täysivaltainen valtio ja rajan yli ei päässyt mitä tahansa pyrkyriä. Joutuu vielä kuulemaan naapureista monikulttuurista mölinää joka välillä alkaa vituttaa. Tuntuu muutenkin siltä, että narsismi ja idiotismi on nykyään suorastaan muotia. Koneet tulee fiksummiksi ja ihmiset tyhmemmiksi.
- EnTiäÄlysikkö
En ole rasisti, mutta...
Jos sä et ole rasisti niin käytä _mitä hyvänsä_ muita sanoja, mutta älä "en ole rasisti, mutta":a - hkjkhjkhkj
Yleensä näin, itsekin usein joudun pyörittelemään silmiä näiden "en ole rasisti, mutta.."-tyyppien kanssa. Mutta ei tuo aina kerro siitä, että olisi rasisti. Ihmiset vaan on niin tyhmiä, että he haukkuvat sinut heti rasistiksi, jos sanot yhtään mitään negatiivista maahanmuuttoon liittyen. Tämän takia joskus on pakko muotoilla lauseet noin, että käy ilmi ettei henkilö ole välttis rasisti, vaikka sanookin jotain negatiivista maahanmuuttajista. Ei se tosin usein auta.
Sama ilmiö miltein kaikessa. Jos sanot faktan, että länsikin levittää propagandaa Venäjää koskien -> olet Putinin trolli. Ei mitään muttia. Sä vaan olet.
Meinasi mennä aiheen ohi, mutta päästiin takasi raiteille. Tämä on yksi asia, mikä vituttaa nykymenossa. Ihmiset on v*tun tyhmiä ja jos joku ei ole täysin samaa mieltä sinun kanssasi, niin se toinen on trolli,foobikko,homo,rasisti jnejne.
- wertuers
1970-Luvulla nämä tietokoneet, musiikki, yms ei ollut vielä mahdollista. Pelaaminen on se asia, jota kaikki haluavat oikeasti tehdä. Jos 1970-luvulla olisi ollut enemmän tietokoneita kun nykyään, niin elämä olisi ollut aikalailla samanlaista.
- jkjhkjhjkhkj
Onhan nykymaailmassa monia asioita, jotka ahdistaa ja vituttaa ja muutamia kertoja on käynyt mielessä, että olisi kivaa jos pääsisi elämään esim. 80-luvulle. Toisaalta varmasti silloinkin oli omat ongelmat ja vitutuksen aiheet ja kun ei itse ole esim. 80-lukua elänyt ja nähnyt, niin mahdotonta sanoa olisiko se ollut itselle mieluisampi aika elää. Todennäköisesti, mutta sitä nyt ei koskaan saada tietää.
Isoin juttu mikä nykymenossa vituttaa on se, että käytännössä kaikki on jatkuvasti naama puhelimen näytössä kiinni. Meno tuntuu menevän yhtä antisosiaalisemmaksi. Tai sosiaalisia ollaan, mutta netin välityksellä. Toinen on se, että vituttaa kun porukka on niin perkeleen herkkää ja tiukkapipoista, ei ole asiaa josta ei joku voisi loukkaantua ja nostaa kohua. En ainakaan muista, että esim. 10 vuotta sitten olisi meno ollut tälläistä. Toisaalta se voi olla niinkin, että silloinkin oltiin yhtä herkkiä, mutta ne kitinät eivät ylittäneet uutiskynnystä sekä silloin ei ollut niin laajaa sosiaalisen median verkostoa, jolloin ne mielen pahoitukset oli vain lähipiirin ongelma, eikä koko maailman.
Mielipidekysymyksiä toki, mutta kun monet sanoo, että musiikki/leffat/pelit oli paljon parempia ennen 2000-lukua, että olisikohan syynä nostalgia? Varsinkin leffoissa ja peleissä, nykyään erikoistehosteet, budjetit, grafiikat, pelattavuus on luokkaa miljoona kertaa parempia, valikoima suurempi jne. Veikkaisin, että jos joku NHL 2016 olis julkaistu vuonna 1988, niin lätkäfanit olisi tulleet housuunsa kymmenen kertaa jo koteloa avatessaan. Taju olisi mennyt jo ennen kun olisi päässyt pelaamaan. On toki oma suosikkileffakin vuodelta 1994, ja joku CTR "paras" peli ikinä, mutta mutta...
Mutta joo, vaikea mennä pätemään. Varmuudella ei voi sanoa, mutta eiköhän jokaisella ajanjaksolla keksi kitisemisen aiheita, mutta myös plussia. Omaa ihannelukua jolla elää, ei saa kuitenkaan tietää vaikka kuinka pyörittelisi asioita.- shareware_cd_disk
Pelattavuudesta en menisi sanomaan samaa. Monesti vanhemmissa peleissä on ollut pelattavuus hiottu kohdalleen, koska keskeneräistä tuotetta ei yksinkertaisesti saanut julkaista, koska tällöin sitä ei olisi kukaan ostanut.
- fdggdfgdfg
Riippuu. Itse en ole mikään himopelaaja, niin en osaa sanoa yleisesti. Pelaan lähinnä urheilupelejä, lätkää, formulaa, futista jne. ja en todellakaan vaihtaisi nykypelejä ysäriversioihin. Jotkut varmasti vaihtaisivat, voisin kuvitella heidän olevan vähemmistöä.
- dfghjkl
Allekirjoitan aloittajan väitteen.
- Suomelle
johtuu ennemminkin Suomesta. Suomessa kaikki asiat tehdaan vaikeiksi ja liikaa byrokratiaa. tosin kuulin, etta Puolassa viela vaikeemmin asiat. kuitenkin elamme 2015 vuotta ja kohta 2016 vuotta asioiden luulisi olevan toisin, mutta ei. monessa muussa maassa on helpompi loytaa toita. esim Maltalla ja palkkakin on parempi kun Suomessa. tai riippuu alasta. mutta ainakin hierojalla parempi palkka.
- hjkjhkjhkj
Maltassa keskipalkka on vissiinkin about puolet Suomen palkasta. Noin yleisesti. Toki elinkustannuksetkin on matalammat, mikä pitää ottaa näissä huomioon.
Suomessa toki on sössitty ja esim. just työtä on pirun vaikea saada, varsinkin olet työkokemusta vailla oleva nuori. Huono juttu. Toisaalta täällä saa ihan kivasti ilmaista rahaa työttömänäkin, mikä ei päde kaikkialla. Esim. usein näkee/kuulee kun jossain kaikkien ihannoimassa Jenkkilässä porukka painaa jotain kolmea duunia ja tulee nippanappa toimeen. Täällä tulee toimee ilman töitäkin.
Suomessa on omat ongelmat ja yhtään niitä väheksymättä väittäisin, että tämä on top10 maa elää.
- Herää
Herää tähän maailmaan luuseri!
- Suomelle2
niimpa. tyottomana ollessa ei ole mitaan Suomessa. raha menee vuokraan ja elamiseen. ei riita muuhun. toki jos saa soskusta lisa rahaa. niin mikas sitten. mutta sitten on turha lahtea sossun tuesta pois. ja kuka haluaa olla yksin Suomessa?
- dsfsdfsdc344
Riittää kun ei narkkaa tai ryyppää useita kertoja viikossa. Tiukkaa tekee ja euroja saa laskea, mutta kyllä tuilla pystyy muutakin tekemään kun maksamaan vuokran ja ruoat. Tai tietysti, riippuu mitä ja miten paljon syö.
Millä tapaa yksin? Kuka haluaa olla yksin yhtään missään? Tuskin se yksinolo on jossain Slovakiassa tai Hondurasissa yhtään sen hauskempaa. En sitten tiedä kuinka hyvin esim. noissa edellämainituissa elää tuilla, ei liene kovin rikasta elämää. - Suomelle3
asut vissiin jossain korvessa, jos tuet riittaa. tai sitten kommuunissa. tarkoitan yksin elamisella Suomessa. et ei tuu kavereita ja harrastuksiinkaan ei juuri ulkopuolinen paase. ulkomailla on aina tullut kavereita ja harrastuksiinkin on paassyt heti mukaan.
- Maailmaperseestävaiei
Niin no, hyvänä päivänä kävelen bussipysäkin ohi ja päivä kääntyy heti huonompaan suuntaan. Jokaisella ihmisellä nä kännykät äideissä ja kaikki obat mahdollisimman kaukana toisistaan ja katsovat bussipysäkille saapuvia ihmisiä kuin helvetin krokotiileja. Naapuritkaan ei tunnu enää tervehtivän...
On nykymaailmassa kuitenkin myös hyviä asioita, terveydenhuolto sun muu. Nuorten kielenkäytöstä olen oikeasti huolissani, itse olen 15 eli ysillä ja jokainen koulunkäytävällä vastaantuleva tuntuu puhuvan "vitun ärsyttävästä jutusta". Itse en kiroile paitsi joskus jos sattuu niin saattaa lipsahtaa...
Tää ei nyt liity aiheeseen mutta ei mitään...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537910- 614410
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404033Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353413Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423340Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383248- 482993
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422771- 492514