!! Englannin kieli !! Apua !!

Englannin oppiminen

En ole koskaan ollut kiinnostunut opiskelusta. Nyt olen aloittamassa lukiota, ja unelmani on muuttaa aikuisena ulkomaille asumaan. En voi asua maassa, jonka kieltä en ymmärrä. Englannin kieleni on 6. Osaan jonkin verran keskustella englanniksi, mutta en ymmärrä puhetta kunnolla.
Olen nyt jäänyt niin paljon jälkeen, että on jo vaikea päästä muiden mukaan opiskelussa.

Onko jotain hyviä neuvoja, ''Millä olette itse oppineet puhumaan, ja ymmärtämään englantia'' ??

''Onko vaihto-oppilas vuodesta ollut jollekkin apua'' ??

-Kiitos jo nyt vastauksista-

8

1819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I hate english...

Tarkoitat todennäköisesti, että peruskoulun päättötodistuksen englannin kielen numero on 6. Täytyy kyllä myöntää, että se vastaa aika hyvin lukionkin englannin numeroa (ainakin minulla), jollei sitten ala opiskelemaan ahkerasti.

Tekstissäsi nousee esiin englannin puhuminen ja puheen ymmärtäminen, jotka ovat ehkä ensisijaisia ulkomaille mielivälle. Itse treenasin aikoinani pistämällä tekstitykset pois tv-sarjoista, lainasin kirjastosta äänikirjoja (englannin kielellä tietysti) ja kävin kesällä abikurssin läheisessä kaupungissa. Kannattaa lisäksi kerrata hieman kielioppia ja sanastoa vaikka päätavoitteena olisikin puhe ja sen ymmärtäminen.

Vaihto-opiskelusta minulla ei ole kokemusta, mutta ilmeisesti se auttaa todella paljon kielten opiskelussa. Täällä Suomessa tarvitsee tuskin alkamaan puhua englantia, jollei kukaan läheinen ole ulkomaalainen.

• Mikäli tulevassa lukiossa johon menet, on vaihto-oppilaita, suosittelen lämmöllä tutustumaan heihin. Itselläni puhuttu englanti oli todella vaikeaa ja pelkäsin omia virheitäni. Tutustuin abivuonna kanadalaiseen vaihtariin ja voin sanoa, ettei ensimmäiset keskustelumme olleet kovinkaan moni-sanaisin..No, ajan kanssa hänestä tuli minun parhaimpia ystäviäni ja englantini parani huomattavasti! Näin vuosienkin jälkeen en pelkää puhua englantia, vaikka tiedän, etten kieliopillisesti ole niin pätevä mitä muuta vuosi takaperin. Rohkeutta ja tsemppiä sulle! :)

• Englannin oppiminen

Kyllä , siis peruskoulun englannin numeroni on 6.

• ljhbgkjgv

Kirjota googleen penpals ja et sieltä kaveri tai puhu kavereilles englantii huviksee jos jotain ei ymmärrä kysy muilta

• lukiolainen__

Itselläni englanti oli peruskoulssa 7, nyt lukion ekan vuoden käynyt ja numero on 5...
      Kuitenkin, vaikeinta minulle on juuri puhuminen, ja asioiden ymmärtäminen. Voisin tehdä enemmän parempien numeroiden eteeen, mutta itselleni on riittänyt vain läpipääsy kursseista. Tähän liittyy myös se, että luen enemmän itselleni mieluisia ja tärkeitä aineita, jolloin muut unohtuvat :) Lukion englanti on ollut minulle kaikkein haastavin aine, kolme ensimmäistä kurssia meni ihan ok ja ymmärsin asiat, mutta sitten tuli 4. kurssi, jossa oli ensimmäistä kertaa pitkän englannin kuuntelu.. se oli aivan mahdoton, mutta pääsin kuitenkin kurssista läpi muiden töiden ansiosta (se on lukiossa hyvä, kun koe ei aina anna lopullista arvosanaa, vaan myös muut työt vaikuttavat).
      Nyt kesällä olen katsonut paljon sarjoja ilman tekstityksiä, kuunnellut erilaisia kuunnelmia netistä, käynyt parilla matkalla, jossa pääsin puhumaan englantia.. huomaan että kielitaitoni on parantunut huomattavasti! Eli kielen eteen täytyy tehdä myös kotona töitä. Nyt syksyllä alan todella opiskelemaan englantia ahkerasti, jotta kirjotuksetkin menisivät ihan hyvin :) Tsemppiä sulle lukioon!

• qweqweqew

Parhaiten englantia oppii jos sitä pääsee hyödyntämään jossain koulun ulkopuolella. Itselläni oli englanti vielä yläasteella seiskalla 7, mutta kun aloin käymään esimerkiksi englanninkielisillä keskustelupalstoilla ja kirjoittelemaan muutenkin netissä englantilaisten kanssa nousi numero heti ysiin ja on pysynyt siellä siitä asti, nyt aloitan lukion kakkosen.

Että ei se ole kiinni kielipäästäkään tai muusta sellaisesta vaan siitä että oikeasti pääsee käyttämään kieltä jossain. Ruotsista taas minulla on 7, varmaankin ihan vain siksi kun sille ei mitään arkipäivän käyttöä löydy, ja osittain toki asenteestakin kiinni, pakkoruotsi kun ei innosta.

• höelpöötti

Rupea pelaamaan jotain englanninkielistä peliä (jos ei pelit kiinnosta niin sitten vaikka ihan vain joku mielenkiintoinen keskustelupalsta) jossa on mahdollista keskustella muiden henkilöiden kanssa. Itsellä ei ole moneen viikkoon tullut vastaan yhtäkään sanaa jota en olisi ymmärtänyt vaikka olen käytännössä täysin itse oppinut. Peruskoulun päättöarvosanana oli 9, johtuen siitä etten täysin hallitse kohtia joissa esim. tulisi valita was/were, tuonkaltaisista aina lähtenyt valtavasti pisteitä kun niitä aina niin julmetusti painotetaan. Koen kuitenkin hallitsevani kielen täydellisesti kun sitä tulee päivittäin kirjoitettua yhteensä sellaisen a4 verran eikä kellään ole tuntunut olevan vaikeuksia ymmärtää. Ja ruotsista on kutonen :). Mutta en kyllä suosittelisi sen englannin pänttäämistä kirjasta, niin luontevasti ja huomaamatta sitä voi oppia muualta. Ja pahoitteluni, kirjoitin tämän puhelimella niin melkoinen pötkö näytti tulleen...

• Näin minä opin

Kun pääsin peruskoulusta, niin englantini oli varsin surkea. En lähtenyt jatko-opiskelemaan vaan suoraan töihin. Enkku kuitenkin kiinnosti ja erään kerran ostin itselleni kirjakaupasta englannin oppikirjan, ryhdyin katsomaan elokuvia ilman suomenkielen tekstejä (todella ärsyttävää aluksi, mutta sitten se alkaa sujumaan) ja jos halusin tekstit, niin englanninkieliset tuli laitettua.

Stten hain työpaikkaa, jossa vaadittiin englanninkielen taitoa ja pääsin haastatteluun. Jännitti aivan kamalasti, mutta se meni hyvin ja sain paikan. Haastattelu, koulutus ja kaikki kommunikointi johdon kanssa tapahtui englanninkielellä ja siinä sitten tuli pakosti puhuttua ja puhuttu englanti parani hurjasti. Vieläkään en ole lähtenyt jatko-opiskelemaan (mutta odotan tietoa hakemastani koulupaikasta) ja kirjastossa on varauksessa 900 sivuinen englanninkielinen kirja, jota ei ole velä suomennettu enkä jaksa odottaa suomennosta. Joten luen englanniksi ja se taasen parantaa lisää kielitaitoani, sillä siellä on paljon sanoja, joita ei oppikirjoissa käydä :)

Eli: Kuullun ymmärtäminen Elokuvat englanniksi ja enkku tekstit
      Lukeminen ja kirjoittaminen: Englanninkieliset kirjat (vaikka lasten satukirjat aluksi) tai lehdet
      Puhe: Vaihtoon tai työharjoitteluun ulkomaille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      56
      2215
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      201
      2051
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1392
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      995
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      58
      887
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      855
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe