autonvuokraus

airportmünchen

Varoituksen sana kaikille Saksasta autoa vuokraaville, ÄLKÄÄ käyttäkö Dollar-autovuokraamon palveluita.

Olemme todella kokeneita Saksan matkaajia ja tämän yhtiön kanssa meni kaikki pieleen, lisäksi veloittivat takuusumman 1 000 €, jota ei tunnu saavan takaisin sitten millään.

20

1452

Vastaukset

  • Terveiset Salzburgista, juuri tänään Muncheniin lentäneinä ja Dollarilta auton vuokranneilta totesimme saman jo heti! Vakuutus myytiin kahteen kertaan, ensin netissä oma vastuu nollana ja sitten tupla hinnalla paikanpäällä oma vastuu 600e. Lisäksi odotimme palvelua 50min, koska kaikilla edelläkin oleilla asiakkailla (amerikkalaisia) nousi puna korviin AMEX- ja vakuutussotkujen myötä. Juu - eipähän sorruta enää. First and last.

  • Hei, kiinnostaisi tietää miten teidän takuusumman kanssa kävi?

    Palautimme auton Dollarille viime perjantaina - kukaan ko. firman työntekijä ei ollut tarkastamassa ja ottamassa autoa vastaan (kuten kaikilla muilla firmoilla ja meilläkin aikaisempina vuosina). Nyt olemme kysyneet 600e takuuta takaisin mutta kukaan ei vastaa. Summa piti palauttaa samana päivänä kuin auto (joka oli jäljiltämme moitteettomassa kunnossa).

    Myös vakuutussotkuja selvittelimme Uutta Seelantia (!) myöden, karsea homma ja huijatuksi tultiin.

    Toivottavasti kukaan ei haksahda tähän autovuokraamoon koskaa.

    • Ei olla saatu takaisin, olen lähetellyt valituksia ja viestejä ja soiteltukin on. Nyt asia on paikallisen kuluttajansuojaviranomaisen käsittelyssä, käsittelyaika 3 - 4 kk.

      Jos vuokrasitte auton Saksasta niin soita 49 34 85 422 tai lähetä viesti sandra.brandenburg@terstappen.de


    • Kannata maksaa omavastuu poisto ottaa.. Ei kukaan katsele kun palautat eikä perästä kuulu mitään.


    • Autonvuokraus - https://bit.ly/2MHD1H6 Olen nyt kaksi kertaa vuokrannut auton Economybookings kautta. Molemmilla kerroilla asiat ovat toimineet hyvin.


  • No voihan rähmä.

    Saitteko te vahvistusta kun palautitte auton? Olisi varmaan pitänyt olla sinnikkäämpi siinä kohden, mutta kun ketään ei ollut ja lentokin odotutti - luotettiin vaan että tämä on tapa toimia...

    Mistä sait paikallisen kuluttajansuojaviranomaisen tiedot?

    Mutta kiitos näistä tiedoista - laitammekin heti viestiä Brandenburgille.

    • Valitin Suomen EU:n kuluttajaviraston kautta, sieltä laittoivat asian eteenpäin Saksan viranomaisille. Suomen toimisto on osoitteessa www.ecc.fi, sivulta löytyy valituslomake.


  • Kiitos sinulle!

    Itsekin päädyin eilen ko. sivuille -pitänee perehtyä lomakkeeseen tarkemmin.
    Noh, ensi kesänä paluu Europcarin hoiviin, siiheksi nämä on toivottavasti voitettu ja unohdettu.
    Aurinkoista kesänjatkoa!

  • Työvoitto, saimme eilen rahat takaisin. Yli 2 kk kesti mutta valitus kannatti

  • Voin yhtyä edelliseen tämän kesän kokemuksella. Juuri sain 733 € maksuilmoituksen, joka veloitetaan kortiltani vuokrauksesta, joka päättyi jo 12.7.2012. Alusta alkaen tämä itselle oudon vuokraamon muita huomattavasti alempi hinta laittoi miettimään, mutta koska hakupalvelu oli Finnairin sivujen kautta, niin uskalsin kuitenkin varata.

    Sen jälkeen itse vuokraus ja siihen liittyvät tapahtumat saivatkin meidät jo etukäteen pelkäämään, että vaikeuksia tulee.

    Selkeästi tarkoitushakuista ja epärehellistä toimintaa. Välttäkää Dollar yhtiötä Münchenin lentokentällä!!!

  • Dollar huijasi meitä Milanon kentällä! Autoa tarkistava kaveri löysi tuulilasistamme vanhan jäljen, joka olikin yhtäkkiä meidän tekemä! Vaativat 960e ja allekirjoituksen italian kieliseen lappuun. Parasta oli, että samaan aikaan vaativat samanlaista korvausta yhtäaikaa auton palauttaneelta venäläiseltä pariskunnalta. Ihan puhdasta huijausta, älkää missään nimessä vuokratko tästä firmasta autoa!

    • Kiitos vinkistä tuulilasin osalta! Kuvaan aina vastaanottamani auton ympäriinsä, lukuisin kuvin ja mielellään henkilökunnan nähden. Haen myös henkilökuntaa toteamaan naarmuja, lommoja yms. Varsinkin Italiassa on kaikissa autoissa lommoja ja todennäköisesti niitä laskutellaan joiltakin. Tuo tuulilasin kuvaaminen on siten myös aiheellista. Eipä ole ikinä kukaan jälkeenpäin kysellyt mistään naarmuista. Olisi ollut dokumentteja vastineeksi. Ne naarmut eivät ole meillä lisääntyneetkään tosin.


  • Itse olen käyttänyt SIXT nimistä vuokraamoa Munchenissä ja kaikki sujui hyvin. Palvelu ei ollut välttämättä ystävällisintä vaan massatoimintaa, mutta autossa oli kaikki kunnossa ja luottokorttimaksut meni kuten oli sovittukin.

    • Berliiniin menossa 2 vkon päästä ja auto vuokrattu budgetista ja uskon et kaikki toimii kuten pitääkin....


  • Mites Thrifty Munchenissä? Se taitaa olla samaa firmaa Dollarin kanssa. Onko tällä brändillä myös huijausmeininki vai asiallinen toimintatapa?

  • Mielenkiintoiseen "pommiin" törmäsin Munchenin kentällä toimivan "Enterprise" autovuokraamon vuokrausehdoissa. Rajanylityksistä pitää maksaa ja perusautoissa(kaan) ei Italiaan ollut ajo sallittu lainkaan.

    Olisi siinä itku lentokentällä päässyt, kun virkailija olisi ryhtynyt rahastamaan ja samalla torpannut Venetsiassa poikkeamisen "Itäiset Alpit" automatkakiertueesta.

    • Onkos tältä Enterprise yhtiöltä münchenin kentältä kukaan vuokrannut autoa?


  • Dollar/Terstappen/Buchbinder ja mitä nimiä tällä vuokrausketjulla onkaan eri maissa, tuntuu kuitenkin käytännöt olevan yhtä epäeettisiä paikasta riippumatta.

    varsinaisen vuokran hinta on edullinen muihin vuokraamoihin nähden, mutta
    - erilaisia maksuja, veroja yms lisätään summaan
    - omavastuun alennusta pakkokaupataan, jos et ota sitä niin luottokortilta otetaan deposit 1000 - 1200 euroa, joka on suurempi kuin "varsinaisilla" vuokraamoketjuilla, joilla se on yleensä 850 -900 eur
    - deposit summa ei vapaudu autoa palautettaessa, vaan jää roikkumaan luottotilille jopa kuukaudeksi
    - lukuisien kommenttien perusteella tämä yhtiörypäs on todella herkkä "löytämään" vikoja autoista, vanhoja olemattoman pieniä naarmuja alustasta tai vanteista, vanhoista kiveniskemistä tuulilasissa tai jopa sisätilojen roskista on laitettu laskua.

    Älkää käyttäkö autonvaraukseen 3. osapuolien hakukoneita, jotka eivät paljasta ennen varauksen valmistumista autonvuokrausyritystä, josta vuokra-auto on noudettavissa. Onneksi on myös hakukoneita, jotka kertovat sen heti kättelyssä, ettei tarvitse myöhemmin pettyä. Tällainen on esimerkiksi Finnairin käyttämä Cartrawler.

    Hyvät ihmiset: älkää vuokratko autoa Dollar/Terstappen/Buchbinder -ketjulta, jos haluatte pitää rahanne!

  • Välttäkää autonvuokraamoa Buchbinder.de. autonvuokraamoa Saksa, Frankfurt. Todella asiatonta palvelua, vakuutus rahastettiin kahdesti, ostimme vakuutuksen etukäteen netistä. Sen luvattiin korvaavan kaikki, oli täysturva nimeltään. Autoa hakiessa emme saaneet autoa, josta olimme maksaneet, sekä meillä ei muka ollut vakuutusta lainkaan. Vakuutuksen oston jälkeen sähköpostiin oli tullut lakiteksti, johon paikan päällä sitten vedottiin, vaikka ostovaiheessa näitä tietoja ei ollut saatavilla. Jouduimme ostamaan uuden vakuutuksen. Ajattelimme korjata asian, kun palautamme auton. Meitä kuitenkin kohdeltiin kuin idiootteja ja puhuteltiin asiattomasti. Törkeän huonoa palvelua! Ei enää ikinä! Jälkikäteen luettuamme palautteita emme todellakaan ole ainoita ja voimme olla iloisia, että me menetimme vain pari sataa euroa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Aamun kolari ja tienhoito

    Aamulla tapahtui kuolonkolari hiljaisten risteyksen kohdalla. Ajettiin juuri ennen kolaria Kuusamo-Suomusalmi väliä. Ehdittiin Suomussalmelle kun alk
    Suomussalmi
    45
    1219
  2. Oliko autokolarissa ollut...

    ... lapsia? Tämän aamusessa.
    Suomussalmi
    1
    628
  3. Sun katseessa on jotain mikä ei sovi sinne

    Sellaista surumielisyyttä. Vaikka muuten vaikutat olevan iloinen ja puhelias. Kerran aiemmin ajattelin, että se on voisi olla halveksuntaa mua kohtaan
    Ikävä
    31
    498