Oletteko olleet flunssassa odotusaikana ?

koushen

Minulla on nyt kurkku tosi kipee, ei kuumetta, ei nuhaa mutta huuliherpes.
Pelkään että miten vaikuttaa vauvaan.

Onko teillä joilla on flunssa ollut odotusaikana niin tullut vauvalle mitään ?

7

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------

      Varmasti monella on flunssa odotusaikana eikä se vauvaan vaikuta. Useimmilla on flunssa pari kertaa vuodessa, joten niitä osuu melkein joka raskauteenkin vähintään yksi. Ole vain huoleti.

    • koushen

      Okei, toivotaan ettei äidy pahaksi :)

    • Oli joo

      ja vielä alkuraskaudessa. Söin panadolia kuumeeseen (sen laskemiseen kun oli yleensä yli 38), tukkoisuuteen käytin "sarvikuonoa" ja valkosipulikynsien syömistä... Flunssa kesti pari viikkoa (josta kuumeilua oli viikon mutta ei sairaanhoitajan mielestä tarvinnu lääkäriä vaikka raskaanakin olin,kun terveysneuvontaan soittelin). Kaikki menny raskaudessa ainakin hyvin, nyt viikkoja kohta 30.

    • kmu

      Flunssa iski aivan raskauden alussa, liekkö kuului asiaan. Kurkku kipeä, yskitti ja nenä vuoti, ei kuumetta, hieman lämpöä kyllä. Jostain olen lukenut, että raskauden alussa vastustuskyky pienenee hieman, jotta kroppa ei kovin ala hylkimään uutta tulokasta ja tästä syystä myös flunssa vaivaa, onko totta, en tiedä, mutta kuulostaa 'järkevältä'.

    • terve poika06/11

      ite olin toiselta sairaana lähes koko raskausajan.. esikoisella oli yx vatsatauti alkuraskaudes, ja muuten ei mitään.. nyt toiselta sairastin 5 flunssaa, joissa kahdessa todella voimakas ja paha yskä, joka kesti melkein 2kk.. mutta ei vaikuttanut lapseen, koska en syöny mitään lääkettä.. yhen panadolin taisin ottaa ku kuume nousi 39.. muuten mustaherukkamehua ja vitamiinia..

    • ole huoletta

      Kyllähän normaalitahdilla melkein joka raskauteen joku flunssa osuu. Ei ole vaarallista, pitää tietenkin vähän tarkemmin miettiä miten lääkitään ja millä.

      Itselläkin on muistaakseni joka raskaudessa joku tauti ollut, vähintään jotain nuhakuumetta. Tällä kertaa myös sitkeä flunssa poskiontelontulehduksella, sen hoidin sitten "luomukeinoilla" eli sarvikuonokannulla ja suolahuoneella niin ei tarvinnut antibiootteja syödä.

    • Itsellä oli alkuraskauden aikaan noro-vatsatauti ja pari kuukautta myöhemmin pitkään kestänyt flunssa. Kumpikaan ei aiheuttanut vauvalle mitään. Oma olo vain oli kurja. Nyt olen parantumassa yli viikon kestäneestä keuhkoputkentulehduksesta. Nyt kun viikkoja on jo 34 4, niin jatkuva voimakas yskiminen on tehnyt vatsalihaksista kipeät ja saanut aikaan paljon harjoitussupistuksia, mutta itse tulehdus on silti ollut vaaraton vauvalle.

      Lepo on tärkeää parantumisen kannalta. Erityisesti juuri raskaana ollessa. Kun ei voi/saa lääkitäkään itseään niin paljon kuin ehkä muulloin tekisi, niin silloin ei paljon vaihtoehtoja jää. Paracetamol on itsellä ollut hillitysti käytössä sekä monivitamiinivalmiste (multitabs).

      Olen ollut yli viikon kotona neljän seinän sisällä sänkypotilaana, ja tyyliin hypin jo seinille. :) Mutta olen parantunut yskästäni paremmin ja nopeammin kuin ehkä koskaan aiemmin. Uskon, että tämä jo tylsäksi käynyt lepo varmasti edesauttoi nopeaa paranemista ja siten oli myös hyväksi vauvalle. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe