Elikäs tilanne on se että kesäkuun hakemukseen laitoin mukaan kaikki liitteet mitä sossu pyysi: tilitiedot, opintokortin ja veroehdotuksen 2010. Nyt seuraavaan hakemukseen pyydettiin tilitiedot, tieto siitä onko kesätöissä ja liitteeksi vielä vuoden 2011 verokortti.
Miksi sossu pyytää verokorttia? Eikö sinne riittänyt veroehdotus? Jolleivät ne tarkoittanu sillä verokortilla veroehdotusta? Olen hieman hämillään oleva kesätyötön opiskelija.
En tiedä onko sinne sitten tullut sekaannus koska kesäkuun päätöksen teki sijainen.
Miksi sossu pyytää verokorttia 2011?
6
213
Vastaukset
- toinen opiskelija
Eivät ne mitään verokortteja/verotodistuksia tarvitse, vaan näkevät ne tiedot suoran koneesta. Mun tulevista veropalautuksista sossu tiesi jo ennen minua.
Vittuilevat vain... muuta selitystä en keksi. - Varmaan erehdys
Tarkoitti varmaan veroehdotusta, sen ne pyytävät.
- Ihan normi hommaa on
Kesätyöntekijät taas lukeneet virallisia dokumentteja ja pyytävät ties mitä. No ei auta kuin toimittaa halutut dokumentit. Sillä siitä pääsee etenemään. Opiskelijoita hiukan härnäävät.
- Petu...
Voi myös ilmoittaa, että ei toimita pyydettyjä lisätietoja. Sen jälkeen sossun pitää ratkaista asia niiden tietojen pohjalta joita tuen hakija on toimittanut. Sen jälkeen voi sitten tehdä oikaisuvaatimuksen ja valituksen ja hallinto-oikeus sitten viime kädessä päättää onko verokortti, postikortti, tms. ollut tarpeellinen liite.
http://www.toimeentulotuki.net - äly hoi
Paitsi että... jos sattuu tarvitsemaan mieluusti myönteisen päätöksen kannattaa toimittaa liitteet. Valittaa kannattaa jos on pyydetty mielestäsi vääriä liitteitä, mutta valituksessa kannattaa varautua piiiiiiiiitkään odotukseen, eli rahaa ei tiedossa aivan hetkeen.
- että näin meillä
ihmeellistä, mä en ole koskaan tarvinnut moisia lappuja sossussa, ainoastaan tilinauhat ja laskut siinä kaikki ja aina toiminut homma..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482