iPad vs. iPad 2

Jose Santiago

Harkitsen iPadin ostoa. Tarkoituksena on hankkia nimenomaan 3G-malli, koska aion käyttää laitetta myös paikoissa, joissa tiedän, ettei wlania ole saatavilla.

Käyttäisin iPadia ensisijaisesti osittaisena kannettavan tietokoneen korvaajana, koska tähän asti olen kantanut usein mukana raskasta 17,6-tuumaisella näytöllä varustettua kannettavaa, jonka olen onnistunut lisäksi ylikuumentamaan pari kertaa pahasti sylikäytön seurauksena.

Applen nettikaupassa iPad2:n 16GB-mallin hinta on 600e, ja humac tarjoaa 32GB:n iPad1:stä n. 450 eurolla. Opiskelijalle hintaero on merkittävä, ja kaksinkertaisesta tilasta tuskin olisi haittaa. Onko 2 kuitenkin niin paljon parempi malli ja järkevämpi ostos, ettei 1:stä kannata ostaa?

PS. Anteeksi jo etukäteen, jos tämä on väärä keskustelualue.

15

559

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Tuossa tilanteessa ehkä ottaisin tuon vanhan mallin. Vähän riippuu paikoista missä meinaat käyttää. Eikös se ollut niin, että iPad 2 tukee näitä Suomessa yleisempiä 900 MHz 3G-verkkoja ja iPad ei.

• Jose Santiago

Kiitän vastauksesta. Perehdyttyäni laitteisiin tarkemmin olen myös kallistunut vahvasti 1:n puolelle, joten eiköhän se tilaukseen mene.

Hyvä kun muistutit tuosta, tulipahan nyt sitten tarkistettua vielä Soneran kartoista, ettei mitään ongelmaa pitäisi olla verkkojen kanssa ainakaan täällä, missä eniten laitetta käytän.

• käytössä2
    • liisuvaan

Siis mikä ero noilla 1ja 2 iPADILLA on? eikö ne kummatkin ole tarkoitettu internettiin liittää Suomessakin?

• Ei tietotekniset laitteet ole välttämättä samanlaisia, vaikka ne olisi tarkoitus "liittää" internettiin. Itse asiassa kyseiseen tarkoitukseen on valmistettu kymmeniä tuhansia erilaisia laitteita puhelimista järeisiin tornikoneisiin.

• 1stMacFinn

Ykkösversio on hitaammalla prosessorilla ja vähemmällä muistilla, kai. Olikos se niin, että iPad 1 ei tue Suomessa yleisiä 900 MHz 3G-verkkoa.

Molemmat toki toimivat 3G versiona.

• tommosta kysyn
      • 1stMacFinn

Minusta hinta on aika kaukana järkevästä, kun uuden saa 399 €, tosin ilman sitä 3G:tä. Tuo on kuitenkin kaksi sukupolvea nykyistä mallia perässä.
        Muuten varmasti ihan toimiva peli.

• Armas Tanska

iPad3 sim on monta kertaa nopeampi surffata, kuin iPad2 sim.

Jos ei ole iPadia ennestään, niin kannattaa ottaa uusin versio.

Toinen subjektivinen toteamus: Jos sulla on iPhone, niin iPad ei tuo juuri mitään lisäarvoa asioiden hoitamiseen mobiilisti.

• On eroa ja paljon

Itse asiassa ohjelmat on parempia, esim. pankkisovellus ja paljon helpompi käyttää ipadillä kuin mobiilissa.
        Mobiili ja tablet versiot on eri esim. Sampossa.

• padapada

Onkohan IPAD 2 tablettien hinnat putoamassa piakkoin kilpailun lisääntyessä? Tässä nyt pähkäilen että ostaakko nyt vai kk päästä.

• 1stMacFinn

Tässä voi käydä niinkin, että iPadista tulee uusi, pienempi versio ja samalla iPad 2 katoaa myynnistä.

Vahvat huhut lupaavat esittelyä syyskuun alkuun/puoliväliin.

Päätä itse ostatko nyt. Hinnat ei juuri putoa.

• Kumpaa kannatatte
      käytän lähinnä surffailuun wifillä ja pelailuun en muihin kumpi IPad 3 vai IPad 2

• 1stMacFinn

Vaihtoehdot ovat iPad 2, iPad Mini ja iPad 4.

Itse ottaisin tuon nelosversion.

• lara156

moi olen ostamassa i padia mutta minkä laisen haluisin mahollisimman ison hinta sais olla mielellaan 0-700 euroa joten linkatkaa hyviä i padeja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      21
      2074
    2. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      71
      1010
    3. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      129
      917
    4. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      138
      710
    5. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      626
    6. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      607
    7. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      93
      565
    8. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      12
      557
    9. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      11
      553
    10. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      551
    11. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      298
      536
    12. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    13. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      39
      509
    14. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      27
      492
    15. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      36
      480
    16. Olen ajellut Dieseleillä yli 50 vuotta.

Enkä ole koskaan kaivannut sähköautoa.
      Hybridi- ja sähköautot
      113
      459
    17. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      51
      447
    18. Kerro muuten miksi

Estit somessa?
      Ikävä
      41
      434
    19. Vaikea on tämän

Jälkeen suhtautua sinuun ilman ettei muista kirjoituksiasi.
      Ikävä
      58
      422
    20. S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi

Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan
      Maailman menoa
      10
      412
    Aihe