Pistooliammuntaa pirkanmaalla

Keihiaosd

Mieleni tekisi aloittaa pistooliammunta. Minulla ei ole mitään lupia entuudestaan. Katsoin pohjoishämeen ampujien sivuja niin niillä on junnuille jotain kursseja talvella, mutta itsellä on ikää jo 35 ja turvallinen aseenkäsittely suht tuttua armeijasta sekä kotoa. Onko jotain sellaista seuraa jossa olisi kursseja aikuisille?

4

486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -eSa-

Sinun pitää ensin määrittää mitä tarkoitat pistooliammunnalla.

Onko kyseessä:

1) ilmapistooli, lupavapaa voit ostaa oman pistoolin heti
      2) pienoispistooli ja sillä nk. "olympialajit" tai kansalliset ratalajit
      3) toiminnallinen pistooliammunta joko practical tai reserviläistoiminta
      4) siluettiammunta pistoolilla, usein iso revolveri

Vaihtoehdossa 3) olevat lajit ovat ainoita joita harrastamalla saa luvan isompaan itselataavaan pistooliin. Samoin vaihtoehto 4) revolverien kohdalla.

Mielekäs ja myös lain vaatima pistooliammunta ja sen harjoittelu käytännännössä vaatii sinulta seuraan liittymistä ja siellä sen kahden vuoden ajan laina-aseella harjoittelua. Laki myöntää myös ilma-aseharjoittelun sopivaksi, mutta senkin on oltava seuran ampuma-asekouluttajan todistamaan.

Sinun tilanteesi en osaa sanoa kuin sen, että sinun on oltava yhteydessä sopivaksi katsomiin seuroihin ja kyseltävä sieltä lisää.

On myös hyvä ymmärtää, että jos seurassa halutaan KAIKKIEN IKÄÄN KATSOMATTA käyvän läpi esim. ilmapistooli-ammunnan periaatteet, niin valinta on sinun. Joko voit mennä muualle tai sitten toimia niinkuin seurassa halutaan.

Ideaali tietysti sinulle varmasti olisi, jos pääsisit ohjattuun harjoitteluun esim. suoraan pienoispistoolilla, mutta tämä voi olla useissa seuroissa kiven alla. Tällöin on joko jaksettava harjoitella se kaksi vuotta ampumakouluttajan todistamana omalla ilmapistoolilla tai sitten keksittävä jokin toinen harrastus.

• Keihiaosd

Ilmapistoolikokemusta löytyy, mutta ei valitettavasti seuroista, olen ammuskellut omassa pihassa. Aluksi ajattelin että pienoispistooli jolla pääsisi alkuun ruutiaseammunnoissa ja siitä practicaliin, ehkä jos kiinnostaa.

• tappolajitpois

Valitse joku aikuisten ammuntalaji äläkä ainakaan mitään sotahullujen practicalia. Ihmisten ammunnan harjoittelulla ei vaan ole tulevaisuutta ja se on varma.

• Pelkään pahoin...

... että niitä kansainvälisiä kovapanosammuntoja sitten tulevaisuudessa mennään harjoittelematta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8407
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3572
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2880
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      36
      2325
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe