Turkish Airlines kokemuksia

HEL-IST-DEL

En ole ennen matkustanut ko. yhtiöllä, mutta nyt menossa Istanbulin kautta Delhiin. Konetyyppeinä näyttää olevan 737:ää ja A330:a. Olen saanut käsityksen, että firma on viime vuosina nostanut profiiliaan? Jokatapauksessa olisi kiva lukea kokemuksia yhtiön lennoista, tarjoiluista ym. ..niin ja ihan turistiluokassa matkustan.

Kiitos vastaajille!!!

117

11814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ataturk

      Valittiin juuri arvostetun Skytraxin toimesta Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi. Tarjoilu ja palvelu on ecenomyssä nykypäivän mittapuulla hyvää. Istanbulin lentokenttä on tosin aika kamala, joten vaihtoajan on syytä olla joko sopivan lyhyt ettei siellä tarvitse turhaan kärsiä, tai tarpeeksi pitkä että ehtii käymään kaupungissa.

      • HEL-IST-DEL

        Kiitos ja hyvä tietää, ettei Ataturkin kenttä ole mikään luxus-paikka. Mennessä vaihto 2h, tullessa 4h, joten onneksi ei tarvitse kovin kauaa siellä ihmetellä.


      • 4 tuntia
        HEL-IST-DEL kirjoitti:

        Kiitos ja hyvä tietää, ettei Ataturkin kenttä ole mikään luxus-paikka. Mennessä vaihto 2h, tullessa 4h, joten onneksi ei tarvitse kovin kauaa siellä ihmetellä.

        on pitkä aika.


      • lentäväemo
        HEL-IST-DEL kirjoitti:

        Kiitos ja hyvä tietää, ettei Ataturkin kenttä ole mikään luxus-paikka. Mennessä vaihto 2h, tullessa 4h, joten onneksi ei tarvitse kovin kauaa siellä ihmetellä.

        Atatürkin kentällä kaksi tuntia ei ole aika eikä mikään. Kentällä kyllä saa hyvin kulumaan neljäkin tuntia. Se on myös aika selkeä. Ei ollenkan paha paikka vaihtoon.


    • no-kebab

      Koneessa kuulemma paljon turkkilaisia, joku voi tykätä ja toinen ei.

      • Sama Se

        No kyllä sitä Finnairinkin lennoilla näyttää olevan paljon ei-kotimaista voimaa matkustamo pullollaan.


      • yes-kebab?
        Sama Se kirjoitti:

        No kyllä sitä Finnairinkin lennoilla näyttää olevan paljon ei-kotimaista voimaa matkustamo pullollaan.

        Tokitoki, Finnairilla on paljon tietty suomalaisia ja joku voi tykätä ja toinen ei.

        Pari tuttua on Turkisihilla lentänyt pitkää matkaa ja matkustamossa kuulemma näkyy, kuuluu ja tuoksuu kulttuuriero suomalaisiin.

        En kirjoittanut yhtään pahalla. Minkälaisen matkustuskokemuksen sitä nyt haluaa haluaa. Turha laittaa miinusta kommenttiin...


      • Anonyymi
        yes-kebab? kirjoitti:

        Tokitoki, Finnairilla on paljon tietty suomalaisia ja joku voi tykätä ja toinen ei.

        Pari tuttua on Turkisihilla lentänyt pitkää matkaa ja matkustamossa kuulemma näkyy, kuuluu ja tuoksuu kulttuuriero suomalaisiin.

        En kirjoittanut yhtään pahalla. Minkälaisen matkustuskokemuksen sitä nyt haluaa haluaa. Turha laittaa miinusta kommenttiin...

        Finavian emot nukkuu aina verhon takana eikä. Tarjoilu juurikaan pelaa


    • ei finskiä

      Sata kertaa parempi yhtiö kuin Finnair!

      • KNBB

        "Sata kertaa parempi yhtiö kuin Finnair! "

        Juu, ja onnettomuuksiakin sattuu sata kertaa enemmän kuin Finnairille:
        http://www.planecrashinfo.com/Airline/AL Tr-Tz.htm

        Jostakin syystä viimeisin Turkish Airlinesin onnettomuus vuodelta 2009 puuttuu listalta. Korkeusmittari oli rikki ja kapteeni unohti katsella kuinka matalalla lennettiin. Lopulta maa tuli vastaan.


      • thy yksi parhaista
        KNBB kirjoitti:

        "Sata kertaa parempi yhtiö kuin Finnair! "

        Juu, ja onnettomuuksiakin sattuu sata kertaa enemmän kuin Finnairille:
        http://www.planecrashinfo.com/Airline/AL Tr-Tz.htm

        Jostakin syystä viimeisin Turkish Airlinesin onnettomuus vuodelta 2009 puuttuu listalta. Korkeusmittari oli rikki ja kapteeni unohti katsella kuinka matalalla lennettiin. Lopulta maa tuli vastaan.

        En valitse lentoyhtiöitä sen mukaan, mikä on vähiten onnettomuusalttein. En myöskään osta autoa sillä perusteella, että mille merkille on sattunut vähiten onnettomuuksia.

        Turkishilla nyt on vaan huomattavasti paremmat istuimet, jalkatila, viihde, menu ja ylipäätänsä kaikki palvelu. Jaksa katsella Finnairin elämäänsä kyllästyneitä vanhoja emäntiä koneessa.


      • MattiEskoJuhani
        KNBB kirjoitti:

        "Sata kertaa parempi yhtiö kuin Finnair! "

        Juu, ja onnettomuuksiakin sattuu sata kertaa enemmän kuin Finnairille:
        http://www.planecrashinfo.com/Airline/AL Tr-Tz.htm

        Jostakin syystä viimeisin Turkish Airlinesin onnettomuus vuodelta 2009 puuttuu listalta. Korkeusmittari oli rikki ja kapteeni unohti katsella kuinka matalalla lennettiin. Lopulta maa tuli vastaan.

        On ainakin sata kertaa parempi kuin Finski. Turha toistella jo mainittuja, mutta sanonpa vain, että et ole ajantasalla.


      • Viski jäillä, kiitos
        thy yksi parhaista kirjoitti:

        En valitse lentoyhtiöitä sen mukaan, mikä on vähiten onnettomuusalttein. En myöskään osta autoa sillä perusteella, että mille merkille on sattunut vähiten onnettomuuksia.

        Turkishilla nyt on vaan huomattavasti paremmat istuimet, jalkatila, viihde, menu ja ylipäätänsä kaikki palvelu. Jaksa katsella Finnairin elämäänsä kyllästyneitä vanhoja emäntiä koneessa.

        "En valitse lentoyhtiöitä sen mukaan, mikä on vähiten onnettomuusalttein. En myöskään osta autoa sillä perusteella, että mille merkille on sattunut vähiten onnettomuuksia."

        Minulle turvallisuus on yksi tärkeimmistä valintaperusteista. Automerkkien onnettomuusherkkyydellä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Sekä Finnair että Turkish Airlines (ja lukemattomat muut) lentävät samanmerkkisillä koneilla. Vain huollossa, koulutuksessa, ammattitaidossa ja joskus asenteissakin on eroja.

        Kyllä minullekin toki kelpaa hymyilevä seksikäs lentoemo, mutta ymmärrän, että ei olisi oikeudenmukaista antaa potkuja matkustamohenkilökunnalle heti 30 vuoden iässä. Kun kymmenillä yhtiöillä lentää kymmenien vuosien ajan, pieniä puutteita huomaa satunnaisesti vähän siellä sun täällä. Enimmäkseen ei ole isompaa valittamista.


      • mejuf
        MattiEskoJuhani kirjoitti:

        On ainakin sata kertaa parempi kuin Finski. Turha toistella jo mainittuja, mutta sanonpa vain, että et ole ajantasalla.

        Mun isi sanoo että tuhat kertaa parempi!


      • kksdgjsjjgjs
        Viski jäillä, kiitos kirjoitti:

        "En valitse lentoyhtiöitä sen mukaan, mikä on vähiten onnettomuusalttein. En myöskään osta autoa sillä perusteella, että mille merkille on sattunut vähiten onnettomuuksia."

        Minulle turvallisuus on yksi tärkeimmistä valintaperusteista. Automerkkien onnettomuusherkkyydellä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Sekä Finnair että Turkish Airlines (ja lukemattomat muut) lentävät samanmerkkisillä koneilla. Vain huollossa, koulutuksessa, ammattitaidossa ja joskus asenteissakin on eroja.

        Kyllä minullekin toki kelpaa hymyilevä seksikäs lentoemo, mutta ymmärrän, että ei olisi oikeudenmukaista antaa potkuja matkustamohenkilökunnalle heti 30 vuoden iässä. Kun kymmenillä yhtiöillä lentää kymmenien vuosien ajan, pieniä puutteita huomaa satunnaisesti vähän siellä sun täällä. Enimmäkseen ei ole isompaa valittamista.

        Tottakai isoilla firmoilla onnettomuusriski on suurempi kuin yhtiöillä joka lentää suhteellisen vähän lentoja.
        Kyllä kaikki eu:n alueella toimivat lentoyhtiöt on turvallisia.
        Itse olen lentänyt aasiassa yhtiöillä, joilla ei olisi mitään asiaa eu:n alueelle. Koneet on kymmeniä vuosia vanhoja kiinalaisia, joita ei huolleta ennenkuin jotain hajoaa, mutta niilläkin lentämisessä on pienempi todennäköisyys kuolla kuin suomalaisella maantiellä


      • Kirjoituspöytäpilotti
        KNBB kirjoitti:

        "Sata kertaa parempi yhtiö kuin Finnair! "

        Juu, ja onnettomuuksiakin sattuu sata kertaa enemmän kuin Finnairille:
        http://www.planecrashinfo.com/Airline/AL Tr-Tz.htm

        Jostakin syystä viimeisin Turkish Airlinesin onnettomuus vuodelta 2009 puuttuu listalta. Korkeusmittari oli rikki ja kapteeni unohti katsella kuinka matalalla lennettiin. Lopulta maa tuli vastaan.

        KNBB: "Jostakin syystä viimeisin Turkish Airlinesin onnettomuus vuodelta 2009 puuttuu listalta. Korkeusmittari oli rikki ja kapteeni unohti katsella kuinka matalalla lennettiin. Lopulta maa tuli vastaan. "

        Onhan se siellä listalla. Korkeusmittari oli rikki, mutta ei miehistö sitä tiennyt ennenkuin liian myöhään. "Katsella"? Ai sumussa ne korkeudet näkee hyvin vai?

        The crash was caused primarily by the aircraft's automated reaction which was triggered by a faulty radio altimeter. This caused the autothrottle to decrease the engine power to idle during approach. The crew noticed this too late to take appropriate action to increase the thrust and recover the aircraft before it stalled and crashed.[9] Boeing has since issued a bulletin to remind pilots of all 737 series and BBJ aircraft of the importance of monitoring airspeed and altitude, advising against the use of autopilot or autothrottle while landing in cases of radio altimeter discrepancies.

        Jos kerran valmistaja on tehnyt säätöjä ohjeistuksiin, niin tuskin tuota pelkästään pilottien vikana voi pitää. Toki Finnair on lentoturvallisuusmielessä varmasti himpun TA:ta parempi, mutta niin iso se ero ei ole, että jaksaisin huolestua.

        TA:ssa ne tarjoomukset on karjaosastollakin sen verta Finskiä laadukkaampia, että valitsen TA:n ennemin kuin Finaakkerin.


    • kyllästynyt?

      totta, turkish on hyvä yhtiö.
      mutta! mitä vikaa on vanhoissa lentoemännissä?
      turkishilla purser oli n. 55v tukeva rouva, silti ystävällinen ja hyväntuulinen.
      eivät kaikki vanhat lentoemännät ole elämäänsä kyllästyneitä,ei myöskään finnairilla.
      kaikista lentoyhtiöistä löytyy myös niitä tympeitä sekä iloisia

      • Turkish:lle menossa

        Odotan reissuani ko. yhtiön "siivin" mielenkiinnolla. Suhteellisen paljon matkustaneena pitää kuitenkin kommentoida, ettei lentoemojen palveluasenne ole mitenkään ikään liittyvä. Kokonaisuutena olen ollut tyytyväinen saamaani palveluun. On sitten lentoemämän ollut nuori, vanha, laiha, lihava tms. Mitä nyt joskus on ottanut päähän esim. nuoren lentoemännän koppavuus tai vanhemman kammottava hajuveden tuoksu.


      • sdok
        Turkish:lle menossa kirjoitti:

        Odotan reissuani ko. yhtiön "siivin" mielenkiinnolla. Suhteellisen paljon matkustaneena pitää kuitenkin kommentoida, ettei lentoemojen palveluasenne ole mitenkään ikään liittyvä. Kokonaisuutena olen ollut tyytyväinen saamaani palveluun. On sitten lentoemämän ollut nuori, vanha, laiha, lihava tms. Mitä nyt joskus on ottanut päähän esim. nuoren lentoemännän koppavuus tai vanhemman kammottava hajuveden tuoksu.

        Tai vanhemman väsynyt asenne. Tai ruumiinrakenteen soveltumattomuus lentokoneen rajallisiin sisätiloihin (oli sitten ikää tai ei, yleensä on).

        Palveluammatissa pienetkin asiat kuten ääni, äänenkäyttö, sanavalikoima, eleet, katsekontakti, hymy pitäisi huomioida, ei vain "ammattitaito" äärimmäisen epätodennäköisessä kriisitilanteessa.


    • Hyvä lentofirma

      Turkish ei veloita juomista (ainakaan olut, viini, limut) mitään euroopan reiteilläkään. Finskihän on laittanut nämäkin maksullisiksi reittilenoilleen euroopan liikenteessä (taitais firman talous kaatua muutamaan maksuttomaan tölkkiin ja nyt tarjoilu kestää paljon kauemmin, kun pitää rahastaa samalla). Sapuskakin maistuu turkkilaisella paljon paremmalta.

    • PaavoXX

      Eikos ne jokunen vuosi sitten pannu koneen parkkiin ja ruvenneet tappelemaan ohjaamossa, tammoisen uutisen hamarasti muistan. Eli ilmeisesti eturivin ring-side paikat ovat kalleimmat ;)

      • tökstöks

        Niinkö? Sen takiakohan ne vasta palkittiin Euroopan parhaana lentöyhtiönä?


    • tyhmät

      haha, te jotka toteatte että lento-onnettemuuksia on turkishilla enemmän kuin finnairilla: tottahan tuo on mutta kävikö mielessä että yhtiö on myös HIEMAN suurempi kun pikku finnair, tottakai tällöin onnettomuusriskikin kasvaa.

      • Ha ha

        "haha, te jotka toteatte että lento-onnettemuuksia on turkishilla enemmän kuin finnairilla: tottahan tuo on mutta kävikö mielessä että yhtiö on myös HIEMAN suurempi kun pikku finnair, tottakai tällöin onnettomuusriskikin kasvaa. "

        Kyllä se kävi mielessä. Silloin kun Turkish Airlinesin onnettomuuksista suurin osa on tapahtunut, sillä on ollut korkeintaan kaksi kertaa enemmän koneita kuin Finnairilla. Sinun logiikkasi mukaan sen onnettomuusriskin pitäisi siis olla kaksinkertainen. Täällä on mainittuna 14 onnettomuutta; tosin viimeisin, jossa kippari ei katsellut ikkunasta ulos, puuttuu kokonaan. http://www.planecrashinfo.com/Airline/AL Tr-Tz.htm


      • going down?
        Ha ha kirjoitti:

        "haha, te jotka toteatte että lento-onnettemuuksia on turkishilla enemmän kuin finnairilla: tottahan tuo on mutta kävikö mielessä että yhtiö on myös HIEMAN suurempi kun pikku finnair, tottakai tällöin onnettomuusriskikin kasvaa. "

        Kyllä se kävi mielessä. Silloin kun Turkish Airlinesin onnettomuuksista suurin osa on tapahtunut, sillä on ollut korkeintaan kaksi kertaa enemmän koneita kuin Finnairilla. Sinun logiikkasi mukaan sen onnettomuusriskin pitäisi siis olla kaksinkertainen. Täällä on mainittuna 14 onnettomuutta; tosin viimeisin, jossa kippari ei katsellut ikkunasta ulos, puuttuu kokonaan. http://www.planecrashinfo.com/Airline/AL Tr-Tz.htm

        Tää on ihan relevantti huomio.

        50-luvulta lähtien joka vuosikymmenellä rysähtänyt, myös viimeksi kaksi vuotta sitten tuonkin listan mukaan.

        Ja täälläkin Turkish kärjessä:
        http://www.airsafe.com/events/regions/europe.htm


      • yks tyhmä lisää?

        Ja kun Lufthansa on vielä suurempi yhtiö niin sillä onnettomuuksia on sitten vielä enemmän? Kumma kun tilastot ovat juuri toisin päin.

        Finnair 1,7 milj lentoa, Turkisn 2,1 milj ja Lufthansa 7,3 milj. Accident rate 0,0, 3,6 ja 0,22.

        http://www.airsafe.com/events/regions/europe.htm


    • pysyn poissa

      ei paljoa paina siinä vaiheessa finnairin pienuus kun karvakäsi huutaa allah akbar ja veivaa sauvaa tietämättä mitä tehdä.

    • Professional 13

      Hyvä että pysyt ennakkoluuloinesi poissa. Eipä ole pelkoa, että istut vieressäni seuraavalla Turkish Airlinesin lennolla.

      Hyvä lentoyhtiö, valittu juuri Euroopan parhaaksi. Palvelu ei ole ylitsevuotavan ystävällistä, mutta tarjoitu aivan toista tasoa Finnairiin verrattuna. Hyvät penkit ja mukavat tilat.

    • Domt

      Itse olen monesti lentänyt THYlla ja suosittelen ehdottomasti! Ruoka on hyvää, asiakaspalvelu pelaa ja matkustamot ovat tilavia ja penkit mukavia.

      Ja mitä tulee näihin onnettomuus juttuihin, niin tuskin THYta olisi rankattu useiden listojen kärkeen ellei sen turvallisuus olisi hyvä. Järki hoi.

      • akhbarhh

        Järki hoi. Miten ränkkäys vaikuttaa onnettomuustilastoihin? Tuoltahan noi tiedot on netissä katsottavissa, joka vuosikymmenellä 50-luvulta lähtien Turkishin kone pudonnut, viimeksi 2009 vai onko jo senkin jälkeen?

        Mutta onhan se paljon mukavampi tulla "parhaalla yhtiöllä" nokka edellä kenttään.


      • Valintani THY
        akhbarhh kirjoitti:

        Järki hoi. Miten ränkkäys vaikuttaa onnettomuustilastoihin? Tuoltahan noi tiedot on netissä katsottavissa, joka vuosikymmenellä 50-luvulta lähtien Turkishin kone pudonnut, viimeksi 2009 vai onko jo senkin jälkeen?

        Mutta onhan se paljon mukavampi tulla "parhaalla yhtiöllä" nokka edellä kenttään.

        Vuodesta 1950 vuoteen 2009 yhteensä 17 kertaa. Yhteensä 936 kuollutta. Kolmea lukuunottamatta kaikki tapahtunut Turkissa. Onhan niitä siis sattunut. Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että se firma on ihan muuta kuin mitä esim. oli vielä 70-luvulla kun kone putosi Pariisissa.


      • ihan vapaasti. never
        Valintani THY kirjoitti:

        Vuodesta 1950 vuoteen 2009 yhteensä 17 kertaa. Yhteensä 936 kuollutta. Kolmea lukuunottamatta kaikki tapahtunut Turkissa. Onhan niitä siis sattunut. Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että se firma on ihan muuta kuin mitä esim. oli vielä 70-luvulla kun kone putosi Pariisissa.

        On eri yhtiö kokonaan, nyt ne tulee tonttiin Hollannissa.
        25 February 2009; Turkish Airlines 737-800; Flight 1951; Amsterdam, Netherlands


    • HEL-IST-DEL

      Tämä ketju on saanut vähän enemmän huomiota ja "väriä" mm. onnettomuuskeskustelua, mitä aloittajana odotin. Mutta hyvä niin ja kiitos kaikille osallistujille tähän asti.

      Kokonaisuutena uskon, että "uskallan" turvallisin mielin lähteä THY:n "siivin" reissuun. Ja sinällään lentoyhtiö ja lentomatka on sivuseikka muuhun matkaan verrattuna. Kuitenkin kiva tietää kaikesta mitä olette kertoneet.

      Antaa keskustelun jatkua...

    • LasseKa

      Jäätävän hyvä yhtiö! Ruoka ja palvelu pelaa sekä koneet kunnossa! Toista se on tuolla kotimaisella..

      • interflug

        paskapuhetta... koneet ainakin loppuunajettuja romuja.


    • 7+8

      Ne, jotka voivat katsella National Geographic -kanavaa, voivat tänään kello 15 seurata dokumenttia Turkishin viimeisimmästä vuoden 2009 onnettomuudesta. Kapteeni unohti laskeutumisvaiheessa katsella ikkunasta, miten lähellä maata lennettiin ja lopulta maa tuli vastaan.

      • 1+8

        Dokumentin mukaan TA:n Boeing 737 -koneessa oli viallinen radiokorkeusmittari, joka oli kaiken pahan alku. Yhtiön mekaanikot olivat yrittäneet korjata kyseisen koneen korkeusmittaria 16 kertaa eri tavoin, mutta eivät olleet onnistuneet. Kyseinen mittari ilmoitti koneen "lentävän" kaksi metriä maan pinnan ALApuolella, kun se oli vielä satojen metrien korkeudessa.

        Miehistö tiesi viasta ja kytki hälytykset pois päältä. Viallinen mittari kuitenkin asetti koneen tietokoneet tilaan, jossa ne säätivät koneen moottorit tyhjäkäynnille, sillä tietokoneiden mukaan kone oli juuri tulossa kiitoradalle. Näin kone sakkasi 120 metrin korkeudessa ja putosi. Kapteeni kytki moottoritehot täysille liian myöhään.

        Miehistö ei tarkkaillut mittareista koneen nopeutta, sillä sillä oli kiire käydä tarkastuslistaa läpi vielä 120 metrin korkeudessa, vaikka se olisi pitänyt tehdä jo ennen kuin kone laskeutuu 300 metriin. Miehistö oli myöhässä, ja sillä oli kiire.

        Oudointa on, että vielä nytkään ei tiedetä, mikä aiheutti vian korkeusmittariin, ja että Boeing on saanut vuosien kuluessa yli 2500 ilmoitusta kyseisen konetyypin korkeusmittareiden vioista. Vian syytä ei siis tiedetä vielä nytkään, ja Boeingin ohje on, että automatiikka pitää kytkeä pois päältä ja konetta on lennettävä manuaalisesti väärien mittarilukemien ilmaantuessa.

        Vaan mistäpä esimerkiksi pimeässä asumattomalla seudulla lennettäessä voi aina tietää, onko korkeuslukema oikea vai väärä? Vai näyttääkö mittari AINA miinus kahta metriä, kun lukema on väärä?

        Vikaa oli - ja on yhä - siis myös koneessa, ei ainoastaan sen lentäjissä. Esimerkiksi Norwegian lentää kyseisellä konetyypillä Helsingistä.


    • akbar

      ei kaikkea voi muistaa.

    • me

      Huhhuh, kysymys unohtui ihmisiltä!
      Lentääkö kukaan muu kuin me 18.11.2011 klo 14.10 lähtevällä vuorolla Istanbulin kautta Delhiin? Yhdessä olisi mukavampi etsiä vaihtopaikka.

      • eiku me

        Eikö IST ole se vaihtopaikka? Mitä vaihtopaikkaa pitää vielä etsiä?


    • Cathay Pacific

      Koneet lentäviä ruumisarkkuja!!!

      • CX?!

        Koneet? Kaikki? Turkishin? Kenen? Nimimerkkisi mukaan Cathayn? No ei nyt sentään.

        UIosanti. Siihen voisi keskittyä. Jos kerran on jotain sanottavaa. Jos.


    • travelbag

      Lentanyt muutaman kerran valilla Ateena-Istanbul, ja vaan hyvaa sanomista lentoyhtiosta! Palvelu mukavaa, ja riippuen mihin aikaan paivasta lennat, saa lounaan/ aamiaisen jms. Koska oma lentoni oli vain tunnin kestava, silti sain aamiaisen, kahvin, voileivan ja suklaata.
      Suosittelen !

    • HKI-IST-DEL ja tak.

      Noniin. Nyt on sitten tullut matkustettua Istanbulin kautta Delhiin ja parin viikon jälkeen takaisin.

      Eipä löydy THY:sta moittimisen sijaa. Koneet (B737, A330, A319) priimakunnossa, jalkatilaa ihan kohtuullisesti ja tarjoilu pelasi. Vaihdot mutkattomat ja matkatavarat kulkivat mukana.

      Economy-matkustajana en juuri enempää olisi voinut toivoa eli THY kuuluu jatkossakin suosimiini lentoyhtiöihin.

      • Lommoilija

        HEL-IST-BKK ja takaisin kokemuksella TA:lta löytyy lentoemäntiä jotka eivät osaa englantia. Ainoat englannin sanat joita nuoret lentoemot tunnistivat olivat chicken, beef, water, juicet, sorry. Kun kysyi englanniksi, sai vastauksen turkiksi. Palvelu korutonta ja välillä jopa koppavaa. Tilatut erikoisateriat oli jaettu pois sellaisia tilaamattomille, eikä lentoemoilla ollut mitään käsitystä siitä kuka oli tilannut erikoisaterian. Ne kerrat kun erikoisaterian sai, ateria oli aina karvalakkimallia verrattuna economyn normiateriaan. Normiateriat olivat sinänsä ihan kelpoisia ja riittäviä. Yhdellä lennoista oli englantia osaavia lentoemäntiä. Maksuton tarjoilu lennoilla pelasi 1,5 dl kerrallaan teräväreunaiseen muovimukiin. Ei sillä että olisi ollut tarkoituskaan kännätä koneessa, mutta päihtymään ei olisi ehtinytkään. HEL-IST lennolla ruokatarjoilu alkoi 1 h noususta ja ruokahäsäkkää jatkui 1,5 h ajan. Enempi juomista olisi maistunut. Pihistelivät tarjoilussa. Olut oli ainoa tarjoiltu neste jota sai yli 1,5 dl kerrallaan. 7UP tölkki jaettiin kahdelle.

        Koneista yksi oli uudehko A330, kolme muuta vanhoja paskoja. HEL-IST välillä sota-aikaisessa B737:ssä leveämmät jakkarat ja pidempi istuinväli kuin vanhemman puoleisessa A330:ssä 10 h legillä. Puolet lennoista myöhässä, kuulutuksista ei saanut mitään selvää edes syntyperäiset englantilaiset. Koneiden ns. siivous aivan naurettavaa. Juuri siivotun koneen lattialla, penkeillä ja istuintaskuissa, jopa istuinten välilssä kaikki edellisen lennon roskat lusikoista, boarding cardeista lähtien.

        Ylläolevasta huolimatta hinta/laatu-suhde kohtuullinen, edullisen hintansa vuoksi ja kokonaisuutena kilpailee tasaveroisesti Finnairin lomalentojen kanssa. TA:lla enemmän jalkatilaa ja paremmat ateriat ja 30 vuotta nuoremmat emot, mutta palvelu haparoivaa, ammattitaidotonta ja välinpitämätöntä. En vakuuttunut TA:n lentoemäntien perimmäisen tehtävän hallitsemisesta mahdollisessa onnettomuustilanteessa. Ennen laskeutumista tehtävässä emojen tekemässä laskeutumisvalmius-katselmuksessa turvavyöt saivat olla auki, tarjottimet esillä, penkin kallellaan yms.


      • asdij
        Lommoilija kirjoitti:

        HEL-IST-BKK ja takaisin kokemuksella TA:lta löytyy lentoemäntiä jotka eivät osaa englantia. Ainoat englannin sanat joita nuoret lentoemot tunnistivat olivat chicken, beef, water, juicet, sorry. Kun kysyi englanniksi, sai vastauksen turkiksi. Palvelu korutonta ja välillä jopa koppavaa. Tilatut erikoisateriat oli jaettu pois sellaisia tilaamattomille, eikä lentoemoilla ollut mitään käsitystä siitä kuka oli tilannut erikoisaterian. Ne kerrat kun erikoisaterian sai, ateria oli aina karvalakkimallia verrattuna economyn normiateriaan. Normiateriat olivat sinänsä ihan kelpoisia ja riittäviä. Yhdellä lennoista oli englantia osaavia lentoemäntiä. Maksuton tarjoilu lennoilla pelasi 1,5 dl kerrallaan teräväreunaiseen muovimukiin. Ei sillä että olisi ollut tarkoituskaan kännätä koneessa, mutta päihtymään ei olisi ehtinytkään. HEL-IST lennolla ruokatarjoilu alkoi 1 h noususta ja ruokahäsäkkää jatkui 1,5 h ajan. Enempi juomista olisi maistunut. Pihistelivät tarjoilussa. Olut oli ainoa tarjoiltu neste jota sai yli 1,5 dl kerrallaan. 7UP tölkki jaettiin kahdelle.

        Koneista yksi oli uudehko A330, kolme muuta vanhoja paskoja. HEL-IST välillä sota-aikaisessa B737:ssä leveämmät jakkarat ja pidempi istuinväli kuin vanhemman puoleisessa A330:ssä 10 h legillä. Puolet lennoista myöhässä, kuulutuksista ei saanut mitään selvää edes syntyperäiset englantilaiset. Koneiden ns. siivous aivan naurettavaa. Juuri siivotun koneen lattialla, penkeillä ja istuintaskuissa, jopa istuinten välilssä kaikki edellisen lennon roskat lusikoista, boarding cardeista lähtien.

        Ylläolevasta huolimatta hinta/laatu-suhde kohtuullinen, edullisen hintansa vuoksi ja kokonaisuutena kilpailee tasaveroisesti Finnairin lomalentojen kanssa. TA:lla enemmän jalkatilaa ja paremmat ateriat ja 30 vuotta nuoremmat emot, mutta palvelu haparoivaa, ammattitaidotonta ja välinpitämätöntä. En vakuuttunut TA:n lentoemäntien perimmäisen tehtävän hallitsemisesta mahdollisessa onnettomuustilanteessa. Ennen laskeutumista tehtävässä emojen tekemässä laskeutumisvalmius-katselmuksessa turvavyöt saivat olla auki, tarjottimet esillä, penkin kallellaan yms.

        No mut toihan on vaan hyvää palvelua, ettei turhaan tulla tönimään että penkki pystyyn jne. Ja puristaahan se vyökin ikävästi. Hyvä TA...


    • Seit Ti

      Kylla mieluummin matkustaisin Turkkilaisen lentoyhtion kanssa kuin mita Finnair. Katsokaa nyt uutiset : kone palautettiin taas kerran moottorivian takia kentalla Helsinki-Vantaa.

    • aksla

      Parempi palata kentälle tarkistamaan konevika kuin 300 ruumista Siperian metsissä... Hyvä Finnair kun pitää huolta matkustajien turvallisuudesta.

    • Turkin ystävä

      Olen menossa 23.3 Turkish Airlinesin lennolla Dalamanin kentälle, vaihto Istanbulissa...haluaisin tietoa onko koneen vaihto Istanbulissa vaikea lähes englantia osaamattomalle? Vaihto aika noin 2 tuntia jos kone aikataulussa....

      • Helposti menee..

        Ei ole vaikeaa. Poistuessasi koneesta Istabulissa seuraat kylttejä (ja muita matkustajia), jotka menevät Transit flight portista. Eli ei matkatavarahalliin (Luggage). Sen jälkeen oletkin lentokentällä passintarkastuksen paremmalla puolella. Sitten katsot monitoreista jatkolennon lähtöportin (lennon numeron voit varmuuden varmuudeksi varmistaa lipustasi) ja köpöttelet sinne. Ataturkin lentoasemalla lähtöselvitys alkaa n. tunnin ennen koneen lähtöä, jolloin matkustajat siirtyvät odotustilaan, josta ei sitten muualle kuin koneeseen pääsekään. Siirtymistä edeltää turvatarkastus, vaikka miten olisi jo Helsingissä turvatarkastettu. Suomalaisilla ei noissa tarkistuksissa mitään pahemmin tutkita, mutta kerran paluulennolla muuan musta kaveri kyllä passitettiin pihalle, kun ei passissa kaikki ollut kunnossa, vaikka melkein koneeseen asti oli jo tiensä raivannut.


      • Turkin ystävä
        Helposti menee.. kirjoitti:

        Ei ole vaikeaa. Poistuessasi koneesta Istabulissa seuraat kylttejä (ja muita matkustajia), jotka menevät Transit flight portista. Eli ei matkatavarahalliin (Luggage). Sen jälkeen oletkin lentokentällä passintarkastuksen paremmalla puolella. Sitten katsot monitoreista jatkolennon lähtöportin (lennon numeron voit varmuuden varmuudeksi varmistaa lipustasi) ja köpöttelet sinne. Ataturkin lentoasemalla lähtöselvitys alkaa n. tunnin ennen koneen lähtöä, jolloin matkustajat siirtyvät odotustilaan, josta ei sitten muualle kuin koneeseen pääsekään. Siirtymistä edeltää turvatarkastus, vaikka miten olisi jo Helsingissä turvatarkastettu. Suomalaisilla ei noissa tarkistuksissa mitään pahemmin tutkita, mutta kerran paluulennolla muuan musta kaveri kyllä passitettiin pihalle, kun ei passissa kaikki ollut kunnossa, vaikka melkein koneeseen asti oli jo tiensä raivannut.

        Helposti menee...
        Kiitos paljon sinulle tiedostasi..helpotti vähän miettimistä asiasta.


      • joka kkx2 Istanbul
        Helposti menee.. kirjoitti:

        Ei ole vaikeaa. Poistuessasi koneesta Istabulissa seuraat kylttejä (ja muita matkustajia), jotka menevät Transit flight portista. Eli ei matkatavarahalliin (Luggage). Sen jälkeen oletkin lentokentällä passintarkastuksen paremmalla puolella. Sitten katsot monitoreista jatkolennon lähtöportin (lennon numeron voit varmuuden varmuudeksi varmistaa lipustasi) ja köpöttelet sinne. Ataturkin lentoasemalla lähtöselvitys alkaa n. tunnin ennen koneen lähtöä, jolloin matkustajat siirtyvät odotustilaan, josta ei sitten muualle kuin koneeseen pääsekään. Siirtymistä edeltää turvatarkastus, vaikka miten olisi jo Helsingissä turvatarkastettu. Suomalaisilla ei noissa tarkistuksissa mitään pahemmin tutkita, mutta kerran paluulennolla muuan musta kaveri kyllä passitettiin pihalle, kun ei passissa kaikki ollut kunnossa, vaikka melkein koneeseen asti oli jo tiensä raivannut.

        Väärin!!! Kaikki matkustajat menee ensin ulos kansainväliseltä puolelta passintarkastuksen kautta ja vasta sitten otetaan mahdolliset matkatavarat hihnalta tai jatketaan suoraan portista ulos ja vasemmalle domestic-puolelle. Laukut kun menee suoraan Dalamaniin. Lähtöselvitystä ei tarvitse tehdä, koska se on tehty jo Helsingissä. Siirryt siis suoraan portille odottelemaan. Muista Dalamanissa, että matkalaukkusi mene kansaiväliseen terminaaliin, vaikka lennätkin Istanbulista ja domestic-kentälle, mutta siellä on henkilökunta kyselemässä nimeäsi ja ohjaavat sinut ovesta ulos ja bussiin, joka ajaa kansaiväliselle puolelle.

        Turvatarkastuksessa ei muuten passia kysellä, ainoastaan lentolippu.

        Oletkohan sä koskaan lentänyt? Sen verran uskomaton toi sun selvitys on....


    • Istumapaikan varaa..

      ...misesta

      Mistäköhän kohtaa THY:n verkkosivuilla pääsee varaamaan itselleen istumapaikan koneessa. Englannin kileni on kyllä kaiketi kohdallaan, muttei vaan silmiin osunut.

      Lipun olen ostanut suoraan ko. firman nettisivuilta ja muistaakseni ostohetkellä jossain luki, että istumapaikan varauspalvelu aukeaa kuusi päivää tms. ennen lähtöä. Eli runsaasti ennen web check-inn:iä. Kanta-asikaskorttikin Star Alliance:lle löytyy. No nyt tuo kohta on häviksissä, kun paikkaa pitäisi varata.

      Muutenkin nuo Miles/Smiles -ohjelman edut ovat hieman hämärän peitossa. Yritin mm. Upgraidata luokkaa, mutta eipä tuota varausprosessin aikana tarjottu, eikä enää maksun jälkeen hyväksytty. No ehkä suurin vika kuitenkin käyttäjässä.

      Kiitos tietäjälle / jeesaajalle

      • Pientä korjausta

        Ehkei englannin kileni (kieleni) ole sittenkkään kohdallaan, kun suomen kieleenkin eksyy "sammakoita" :)

        Jokatapauksessa kiitos etukäteen, jos jollain tietoa edelliseen viestiin.


      • Miles without Smiles

        Istuinpaikan voi varata THY:n lähtöselvityksessä, jonka voi tehdä netissä aikaisintaan 24 h ennen lentoa.


      • VITUTTAA
        Miles without Smiles kirjoitti:

        Istuinpaikan voi varata THY:n lähtöselvityksessä, jonka voi tehdä netissä aikaisintaan 24 h ennen lentoa.

        paskaakin paskempi lafka. jatkolennon peruuntumisesta ja matkalaukun hävittämisestä ei mitään korvauksia. eivät vastaa s-posteihin jne. VÄLTTÄKÄÄ KO YHTIÖTÄ!!!


      • Kemal karvakäsi
        VITUTTAA kirjoitti:

        paskaakin paskempi lafka. jatkolennon peruuntumisesta ja matkalaukun hävittämisestä ei mitään korvauksia. eivät vastaa s-posteihin jne. VÄLTTÄKÄÄ KO YHTIÖTÄ!!!

        P A S K A firma, mutta oikein sulle!!! Turkkilaisiin ei kannata luottaa
        missään asiassa!!!


      • Miles without Smiles
        VITUTTAA kirjoitti:

        paskaakin paskempi lafka. jatkolennon peruuntumisesta ja matkalaukun hävittämisestä ei mitään korvauksia. eivät vastaa s-posteihin jne. VÄLTTÄKÄÄ KO YHTIÖTÄ!!!

        Saamatta jääneiden lentopisteiden periminen kesti 3 kk. Turkishilla kaikki touhu on jotain ihme sähläämistä. Matkustamiohenkilökunta on selvästi valittu turkkilaisen maun mukaisilla ulkonäkökriteereiden perusteella. Työn ja mm englannin osaamisella ei kummoista väliä.

        Tulipahan muuten lenneltyä Lufthansan kyydissä muutamaan kertaan. LH on paras lentoyhtiö jolla olen lentänyt. Koko lentoyhtiön henkilökunta on ystävällistä ja avuliasta ja osaavaa. Konekalusto uudehkoa ja hyväkuntoista. Istumet mukavia, penkkien väli suorastaan hämmästyttävä. Nahkajakkarat. Palvelu on ihan superia kaikin puolin. Lufthansalla ei pihdata juomien kanssa toisin kuin muka-kehutulla Turkishilla.


    • Mitäs nyt???

      Tulipa reissattua ko. firman siivin huhtikuussa Helsingistä Istabulin kautta Shangaihin ja takaisin. Eipä ollut mitään ongelmia itse lentojen kanssa. Ajallaan lähtivät, palvelu economy-luokassa moneen kilpailijaan nähden vähintäänkin tyydyttävä.

      Eli kaikki ok. Ei sentään, koska, jos matkaan tulee muutoksia tai jotain haluaa kysellä, niin homma tyssää. Sähköposteihin ei vastata: ei international-meilistä, eikä "kotimaisesta" suomenkielisestäkään sen paremmin. Toisaalta puhelimella pääsi läpi. Kertoivat, että .com- emaileihin eivät ehdi vastata ja .fi- emailit eivät toimi. No selityshän tuokin. Tulee vaan väkisinkin mieleen, että jos homma toimii toisaalla, niin toisaalla taas tökkii.

      Se itkuvirrestä. Nyt ajattelin katsella firman sivuilta lentoa. Eivät avautuneet koko sivut. Myöskään tunnetuimmat hakukoneet eivät anna Turkishin lennoista mitään tietoja. Ihan kuin koko firma olisi yht´äkkiä hävinyt johonkin.

      Joku vissiin painanut väärää nappia ja varausjärjestelmä kaatunut kokonaan? Toivottavasti saavat pikapuoliin kuntoon.

      • 7+19

        Siellä on menossa vuorokauden mittainen lakko protestiksi sitä vastaan että Turkki aikoo kieltää lentoliikenteeseen liittyvältä henkilöstöltä lakko-oikeuden. Ilmeisesti pistivät sitten myös yhtiön verkkopalvelut alas.


      • Asia selvä
        7+19 kirjoitti:

        Siellä on menossa vuorokauden mittainen lakko protestiksi sitä vastaan että Turkki aikoo kieltää lentoliikenteeseen liittyvältä henkilöstöltä lakko-oikeuden. Ilmeisesti pistivät sitten myös yhtiön verkkopalvelut alas.

        Sieltähän pamahti selkeä "vastaus pöytään". Eipä tarvitse tässä sitten ihmeenpiä spekulaatioita enää "kehitellä".

        Kiitos


    • THY YHT

      Olen lentänyt THY:llä business classissa B738,A320 ja A330,A340 eikä todellakaan ole mitään valittamista.Palvelu erinomaista sekä lentokoneet puhtaita ja hyvässä kunnossa.En ihmettele yhtään että THY voittaa palkintoja.Eonomysta en tiedä mutta business class konseptissa/palveluissa jaa esim Finnair valovuosien päähän.Toinen liostava business class yhtiö OLI Malev.Harmi,että kaatui.

    • Jannegay Finland

      Helsinki-Istanbul välillä tapasin ihanan turkkilaisstuertin, jonka tummiin silmiin ja karvaisiin käsiin ihastuin heti:) pidimme pientä silmäpeliä koko matkan ajan ja hän tarjoili oikein hyvin minulle ja pitä minusta hyvää huolta ja puhui hyvää englantia.

      Poistuessani Istanbulissa hän nopeasti sujautti minulle kirjekuoren, jossa oli hänen nimensä ja yhteystietonsa. Soitin hänelle illalla. Nyt meistä on tullut erottamattomat..,,,

      • hihihi

        Oih. Mixette jo lennol wessassa imutellu toisiinne? Oisit voinu saada kapultaki moloo.


      • Jannegay Finland
        hihihi kirjoitti:

        Oih. Mixette jo lennol wessassa imutellu toisiinne? Oisit voinu saada kapultaki moloo.

        Moi,,, hihih,, kiitos viestistä. Emmä halua pilata sitä kaunista ja vakavaa, jota meidän välille sitten myöhemmin syntyi. Miksi kapteenia? Istanbulin pimeässä yössä hän puristi minua hellästi itseään vasten ja painoin pääni hänen karvaiselle rinnalleen ja kuuntelin tasaisia sydämmenlyöntejä:)
        Hyvää kannatti aina odottaa.!!!


      • gay man turkey
        Jannegay Finland kirjoitti:

        Moi,,, hihih,, kiitos viestistä. Emmä halua pilata sitä kaunista ja vakavaa, jota meidän välille sitten myöhemmin syntyi. Miksi kapteenia? Istanbulin pimeässä yössä hän puristi minua hellästi itseään vasten ja painoin pääni hänen karvaiselle rinnalleen ja kuuntelin tasaisia sydämmenlyöntejä:)
        Hyvää kannatti aina odottaa.!!!

        Ihana Janne ma ole Kemal se homo stuert. Koska sa tas tule Turki? Ma vara meile hoteli huone. Ma otta kapteni muka, se ole mun isa ja voi nusi sinu jos tahto. ma rakasta sinut!


      • Jannegay Finland
        gay man turkey kirjoitti:

        Ihana Janne ma ole Kemal se homo stuert. Koska sa tas tule Turki? Ma vara meile hoteli huone. Ma otta kapteni muka, se ole mun isa ja voi nusi sinu jos tahto. ma rakasta sinut!

        Hei,,,,gay man turkey... Sä et siis todellakaan ole Kemal, koska kyseinen stuertti on jo rekisteröity aviopuolisoni, eikä hänen nimensä ole Kemal:). Emme ole koskaan harrastaneet mitään sellaista hotellissa, kun puolisollani on asunto.

        Kapteeneista en tiedä, ja minulle riitti minun omani, jonka nimi ei ole siis Kemal.

        Ps. tää ei ole provo:) Ainoa, missä gay man turkey olet oikeassa on se, että hän rakastaa minua ja minä häntä. Love concours all:)

        Hei, hei,, güle, güle...


      • homon vihaaja
        Jannegay Finland kirjoitti:

        Hei,,,,gay man turkey... Sä et siis todellakaan ole Kemal, koska kyseinen stuertti on jo rekisteröity aviopuolisoni, eikä hänen nimensä ole Kemal:). Emme ole koskaan harrastaneet mitään sellaista hotellissa, kun puolisollani on asunto.

        Kapteeneista en tiedä, ja minulle riitti minun omani, jonka nimi ei ole siis Kemal.

        Ps. tää ei ole provo:) Ainoa, missä gay man turkey olet oikeassa on se, että hän rakastaa minua ja minä häntä. Love concours all:)

        Hei, hei,, güle, güle...

        Hei hintti. Vedä ittes hirteen. Meitä ei kiinnosta sun sairaat fantasias.


      • Jannegay Finland
        homon vihaaja kirjoitti:

        Hei hintti. Vedä ittes hirteen. Meitä ei kiinnosta sun sairaat fantasias.

        Enkä vedä... Vedä sinä:). Kyllä näköjään näyttää sinuakin minun fantasiani kiinnostavan, kun niitä olet lukenut... By the way: Ei ne ole fantasioita vaan fiktiota, elikkä todellisinta totta:).
        Maanantaina alkaa kesäloma ja lennän Istanbuliin ja sieltä mennään lomailemaan eteläturkkiin


      • kklpl
        Jannegay Finland kirjoitti:

        Enkä vedä... Vedä sinä:). Kyllä näköjään näyttää sinuakin minun fantasiani kiinnostavan, kun niitä olet lukenut... By the way: Ei ne ole fantasioita vaan fiktiota, elikkä todellisinta totta:).
        Maanantaina alkaa kesäloma ja lennän Istanbuliin ja sieltä mennään lomailemaan eteläturkkiin

        Ei sun homokaveris oo turkkilainen, ne on vaan suomalaisten siidervalaiden perään. Paitsi sinähän annat perää ja olet hyvin neitimäinen hintti. Ehkä se luulee sua naiseks.


      • Jannegay Finland
        kklpl kirjoitti:

        Ei sun homokaveris oo turkkilainen, ne on vaan suomalaisten siidervalaiden perään. Paitsi sinähän annat perää ja olet hyvin neitimäinen hintti. Ehkä se luulee sua naiseks.

        Ps. On ihan aito turkkilainen ja olemme versatile kundeja molemmat, jotka hoidamme sen asian molemmin puolin. Siitä naisekkuudesta ja valaista yleensä nämä isomahaiset aivonsa pihalle juoneet suomalaisturistit , joihin sinä lukeudut...Käyks kateeks, kun et saa ees varmaan naista, ja jos sulla jostain syystä kerran vuodessa pamahtaa seisomaan,, Hanki ittelles elämä.

        Aika jännää. että kaikki nämä minua koskeneet haukkumakirjeet ovat todennäköisesti naisten kirjoittamia,, Sellaisten naisten, jotka menee Turkkiin lomailemaan ja luulevat siellä rahoillansa iskevänsä kundin kun kundin,


      • homojen vihaaja
        Jannegay Finland kirjoitti:

        Ps. On ihan aito turkkilainen ja olemme versatile kundeja molemmat, jotka hoidamme sen asian molemmin puolin. Siitä naisekkuudesta ja valaista yleensä nämä isomahaiset aivonsa pihalle juoneet suomalaisturistit , joihin sinä lukeudut...Käyks kateeks, kun et saa ees varmaan naista, ja jos sulla jostain syystä kerran vuodessa pamahtaa seisomaan,, Hanki ittelles elämä.

        Aika jännää. että kaikki nämä minua koskeneet haukkumakirjeet ovat todennäköisesti naisten kirjoittamia,, Sellaisten naisten, jotka menee Turkkiin lomailemaan ja luulevat siellä rahoillansa iskevänsä kundin kun kundin,

        Oletpa sinäkin internässönääl ku oikeen pitää olla turkkilainen panopuu. Eikö snobille suomalainen kelpaa? Vai etkö itse kelpaa suomalaiselle? Paneeko turkin apina sua säälistä? Vai rahasta? Tiesitkö muuten, että Turkki on muslimimaa ja islam kieltää homouden? Ja tiesitkö, että tällä palstalla keskustellaan lentämisestä eikä hinteistä?


      • Jannegay Finlan
        homojen vihaaja kirjoitti:

        Oletpa sinäkin internässönääl ku oikeen pitää olla turkkilainen panopuu. Eikö snobille suomalainen kelpaa? Vai etkö itse kelpaa suomalaiselle? Paneeko turkin apina sua säälistä? Vai rahasta? Tiesitkö muuten, että Turkki on muslimimaa ja islam kieltää homouden? Ja tiesitkö, että tällä palstalla keskustellaan lentämisestä eikä hinteistä?

        kuulepas: vastaan kysymyksiisi yksitellen: Olen international, koska toimin kansainvälisen firman Suomen osaston johtotehtävissä. Siinä olet oikeassa. Puhun myös 8 eri kieltä ja nyt olen aloittanut opiskelemaan turkkia. Siihen kelpaako snobille vaiko ei? Ei ihastuminen ja rakkaus siihen katso? Ps. en ole muuten snobi, vaan kasvanut suuressa perheessä ja yksin tienannut opiskelurahani saamatta kotonta penniäkään ja saavuttanut asemani työllä.
        Sinusta en tiedä? Todennäköisesti et ole päivääkään mitään opiskellut ja työsi on vaan hakea mäyräkoirakeissi lähimarketista ja elät sossun tuilla ja äänestät persuja.
        Ei ole meidän syy, jos sulla menee huonosti.

        Vastauksena kysymykseesi, onko Turkki muslimimaa? Tietysti on, mutta lukeutuu ns, maallisiin muslimimaihin, joissa Islam on eroitettu valtiosta. Atatürk
        loi sen aikoinaan. Sitten, onko homous kiellettyä Turkissa? Turkin lainsäädännön mukaan homoseksuaalisuus on laillista, eikä tuomittavaa, vaikka islamimaassa kaikki voi olla vaikeampaa. Tosin emme ystävämme kanssa sitä hirveästi kadulla julista.
        Sitten kysyit: Paneeko minua se Turkin apina säälistä vaiko rahasta? En usko, että kummastakaan, koska hän on hyvätuloinen ja me todella molemmat käytämme ahkeraan kuntosalin palveluja. Käykö sulla muuten kateeksi, kun olet varmaan sohvaperuna itse!!!!

        jJa sitten lopuksi. Tiedän, että tässä keskustellaan lentämisestä ei homoista, Älä sitten jatka enää tätä juttelua, koska minä vastaan vaan tässä syyttelyihin ja puolusteluihin, johon minulla on perustuslaillinen oikeus.. Joten jatkakaa minun puolestani nyt matkailusta ja menkää isoine mahoinenne sikailemaan rantalomalle Turkkiin


      • CaptainMolo
        Jannegay Finland kirjoitti:

        Moi,,, hihih,, kiitos viestistä. Emmä halua pilata sitä kaunista ja vakavaa, jota meidän välille sitten myöhemmin syntyi. Miksi kapteenia? Istanbulin pimeässä yössä hän puristi minua hellästi itseään vasten ja painoin pääni hänen karvaiselle rinnalleen ja kuuntelin tasaisia sydämmenlyöntejä:)
        Hyvää kannatti aina odottaa.!!!

        Jannegay Finland kommentoi:
        "Moi,,, hihih,, kiitos viestistä. Emmä halua pilata sitä kaunista ja vakavaa, jota meidän välille "


        Juu, "kaunista ja vakavaa". Et sitten ole tajunnut, että kyseisellä stuertilla on poka joka kaupungissa, parhaissa kaksi...


    • Jannegay Finland

      Nyyh... Nyt kävi niin että mun lennot Turkishilla on lennetty... Osman, mun ihq raxu stuertti rakastaja jätti mut... Naisen takia! Se jätkä vaan fuulas mua! Ei se ollukkaan gay eikä se rakastanu mua! Mitä mä nyt teen ku en pääse enää Alanyan kartanoon? ja syömään kebabbii? Nyyh. Kuka rakastais mua seuraavax?

      • oikea Jannegay

        Älä viitsi jauhaa paskaa ja olet todella alas mennyt, kun pitää varastaa minulta nikki ja kirjottaa paskaa minun nimissä.
        Tässä tulee vaan selville, että tämä minun provosoijani on nainen, jonka joku gatäy-mies on jossain vaiheessa elämään lempannut ja siis tämä sinun kiihkeä homovihas, Siis tää juttelu on vaan tyypillistä naiselle. Ei mies kehtaa ja jaksa tommosta jonnijoutavaa soopaa kirjottaa.
        Vai jättikö sinut kenties joku turkkilainen tai etkö saanut bongattua etelän lomatmatkalla jotain nuorta rantagigoloa?
        Muuten Turkish airlines lentää Helsingin ja istanbulin väliä. Seuramatkailisia Antalyaan kuljettavat KTHY, Kyproksenturkkilainen tilasfirma, Finski ja pari muuta turkkilaista charterfrimaa.
        Neuvoisin sinua siis itse katsomaan tarkkaan, kun tässä keskustellaan Turkish Airlinesillä matkustamisesta. Itse en matkusta Antalyaan vaan matkani on kulkenut reittiä Helsinki-Istanbul. Istanbulista mieheni on kotoisin, ja olemme tällä hetkellä Helsingissä ja hän nauraa sinun jutuilles tuossa vieressä.

        Minulla tuottaa nykyisin vaan ainoastaan suurta nautintoa katsoa Detursin matkaoppaiden sarjaa nelosella, jossa suomalaiset turistit sikailevat Alanyassa, suuttuvat, jos eivät saa suomalaista kahvia ja suomalaista viikon matkalla ulkomaille.. Huom, siis vain viikon matkalle.
        Sitten mennään istumaan paikalliseen suomalaisen omistamaan baariin ja lauletaan siellä karaokea ammuvainajan nuotilla. Siinä herää vaan kysymys, miksi ees mennä, kun voit mennä laulamaan lähi neloskaljakuppilaan aikuista naista vitosen lauluäänellä.-- hehe

        Joten mä oon onnellinen,,, ottaaks kaalin, kun itse et ole,,, Güle, güle,,, moikka


      • Oikea jannegay
        oikea Jannegay kirjoitti:

        Älä viitsi jauhaa paskaa ja olet todella alas mennyt, kun pitää varastaa minulta nikki ja kirjottaa paskaa minun nimissä.
        Tässä tulee vaan selville, että tämä minun provosoijani on nainen, jonka joku gatäy-mies on jossain vaiheessa elämään lempannut ja siis tämä sinun kiihkeä homovihas, Siis tää juttelu on vaan tyypillistä naiselle. Ei mies kehtaa ja jaksa tommosta jonnijoutavaa soopaa kirjottaa.
        Vai jättikö sinut kenties joku turkkilainen tai etkö saanut bongattua etelän lomatmatkalla jotain nuorta rantagigoloa?
        Muuten Turkish airlines lentää Helsingin ja istanbulin väliä. Seuramatkailisia Antalyaan kuljettavat KTHY, Kyproksenturkkilainen tilasfirma, Finski ja pari muuta turkkilaista charterfrimaa.
        Neuvoisin sinua siis itse katsomaan tarkkaan, kun tässä keskustellaan Turkish Airlinesillä matkustamisesta. Itse en matkusta Antalyaan vaan matkani on kulkenut reittiä Helsinki-Istanbul. Istanbulista mieheni on kotoisin, ja olemme tällä hetkellä Helsingissä ja hän nauraa sinun jutuilles tuossa vieressä.

        Minulla tuottaa nykyisin vaan ainoastaan suurta nautintoa katsoa Detursin matkaoppaiden sarjaa nelosella, jossa suomalaiset turistit sikailevat Alanyassa, suuttuvat, jos eivät saa suomalaista kahvia ja suomalaista viikon matkalla ulkomaille.. Huom, siis vain viikon matkalle.
        Sitten mennään istumaan paikalliseen suomalaisen omistamaan baariin ja lauletaan siellä karaokea ammuvainajan nuotilla. Siinä herää vaan kysymys, miksi ees mennä, kun voit mennä laulamaan lähi neloskaljakuppilaan aikuista naista vitosen lauluäänellä.-- hehe

        Joten mä oon onnellinen,,, ottaaks kaalin, kun itse et ole,,, Güle, güle,,, moikka

        jatkoa vielä.. On se katkeraa näille joillekin muijille, kun ne ihastuu gaykundeihin. Mehän yleisesti pidetään itsestämme ja ulkonäöstämme huolta ja ei niikuin teidän ukkonne.
        Muuten ootko ajatellut, että sunkin ukollas voi olla piileviä gaytaipumuksia, kun et ilmeisesti saa siltä?
        Mut lohdtukseks,, mee ja varaa matka Alanyaan ja katso kun siinä vanhat muijat alossa isoine mahoineen ja paljaine tisseiseen on rannalle. tollaisiako te luulette, että ne paikalliset miehet ihannoi????


    • abloymover

      Onpas kummaa viestiä, ketkä idiootit täällä on vauhdissa?? Nyt kiinnostaa Turkishin halvat lennot Losiin? Onks tää uusi lentoyhteys, hinnat hakkaa muut. Marraskuun alussa suunnittelin lentää. Viimeksi lensin LA:hin Air Francella ja se oli todella hyvä mutta kuten sanottua nyt olisi suhthalpaa lentoa Istanbulin kautta Kaliforniaan:D Onko kellään tästä reitistä kokemusta?

      • Hyvä vaihtoehto

        Olisivat ko. idiootit voineen munkin mielestä käydä keskusteluaan jossain ihan muualla.

        LA:n reitistä ei ole kokemusksia, mutta jos hinta/laatu -suhdetta verrataan ja vaihtoajat kohtuullisia, niin varmaankin varteenotettava vaihtoehto. Delhiin ja Shanghaihin olen vuoden sisällä matkannut TK:n kyyditsemänä ja palvelu ollut ihan economy -puolella moitteetontonta, aikataulut pitäneet ja koneet olleet siistejä (viimeksi Boeing 777). Myös seuraava reissu on varattuna ensi kuulle. Ainoa mikä tökkii on sähköposteihin vastaus. Vastaukset eivät jää tulematta, mutta odotteluun voi mennä päiviä tai viikkoja. Toisaalta asiakaspalvelunumero palvelee ma-pe virka-aikana ihan suomeksi, eikä mitään useita euroja (tyyliin Finnair) edes maksa.


    • Iso P

      Turkish Airlines on loistava yhtiö. Hinnat kohdallaan, siistit koneet ja ystävällinen henkilökunta. Ruoka erinomaista ja sitä on lisäksi riittävästi. Juomat ilmaisia. Joku valitti ylempänä, että sai vain yhden lasin kerrallaan. Kärrystä voi pyytää monta juomaa kerralla, eivät ne ehdi esimerkiksi HEL-IST-välillä kuin kerran kohdalle. GT, punkku ja valkkari on perussetti.

      Onnettomuuksista: On totta, että yhtiö on tilastoissa "korkealla". Lähes kaikki ovat kuitenkin sattuneet maan sisäisillä lennoilla, joissa koneet ja etenkin kentät ovat mitä ovat. Lentäminen on niin turvallista, että yksikin haveri aiheuttaa yhtiön tilastoihin rajun piikin. Vuoden 2009 turma Amsterdamissa johtui loppujen lopulta Boeingin vikaantuneesta mittarista, jonka epäkuntoisuus huomattiin sumuun laskeutuessa liian myöhään.

      Takana on juuri lento Istanbulista Helsinkiin. Eipä ollut Finskin murukahvia ja teipillä hymyilemään saatua henkilökuntaa yhtään ikävä.

      • annebaba

        Turkish Airlines on aivan hyvä yhtiö. Jo kymmeniä kertoja lennettyäni Suomen ja Turkin väliä, os se mielestäni ollut paras yhtiö palvelultaan ja koneiltaan. Ne jotka haukkuvat THY:n koneita vanhoiksi romuiksi voisivat verrata tietoja Finnairista ja Turkihs Airlinsesista. THY:llä on 179 konetta, joiden keski-ikä on 6,2 vuotta, kun taas Finnairilla on 66 konetta, joiden keski-ikä on 9,4 vuotta.


    • Ei näistä tiedä
    • sema

      Sattuu kelle sattuu...sitä jos jää miettimään,...... Hukkuakin voi vaikka vesiämpäriin. Ne ovat elinpäivät itekullekin määrätty,kenen loppuu lentokoneeseen ja kenen vesiämpäriin. Jos niin kovasti pelkää,pysyy maissa. Autokolareita ihan joka lehdet pullollaan. Mutta THY:llä lentämiseen. Olen lentänyt Turkin lomakohteisiin, eikä minkäänlaista valittamista. Nyt matkustan Intiaan,katellaan miten menee.Meitä ihmisiä kun on niin monenmoisia,yksi tyytyy yhteen,toinen toiseen. Ei ikinä voi kaikkia miellyttää. Vanha viisaus pitää paikkansa,maassa maan tavalla tai maasta pois. Sama näissä konejutuissa.

    • Wiff

      Itse olen lähdössä Turkish Airlinesilla Afrikkaan ja meno matka Istanbulista kestää lähemmäs 9 tuntia. En ole koskaan lentänyt kyseisellä lento yhtiöllä, toivottavasti menee hyvin!! Jännittää kyllä :D

      Mutta oli kiva lukea näitä muiden kommentteja.

    • rausku1

      Viimeksi lensin Turkish Airlinesilla Istanbuliin ja takaisin kuukausi sitten. Lento oli turistiluokassa, mutta hakkasi mennen tullen kaksi viikkoa lennetyn Finnairin businessluokan lennon Roomaan.

      Turkisih Airlines turistissa huonompaa:
      Penkit 3 3 joka penkillä istui joku

      Turkish Airlines turistissa parempaa:
      Ruoka: sekä maultaan että määrältään, valittiin 2 eri vaihtoehdosta
      Ilmaiset kuulokkeet ja leffa kattoscreeniltä

      Finnairin busineksessa parempaa:
      Penkit 3 3 keskipaikat tyhjiä
      shampanja

      Samaa tasoa Turkish Airlines turistissa ja Finnairin busineksessa:
      muut alkoholijuomat

      En ole Finnairin vihaaja enkä Turkish Airlinesilla töissä, kirjoitan vain omasta kokemuksesta ja henkilökohtaisen mielipiteeni.

    • naklua1

      olen täysin pettynyt finnairiin,SIISPÄ KOKEILEN TURKKILAISTA LENTOA BANGKOKIIN seuraavaksi:))

      • kiiruskiirus

        Toivotaan, että saat vesipullon ettei mene matka ihan pilalle.

        Kiva pysähtyä kans Istanbulissa välillä, luontokin kiittää. Eikä jää turhaan sunkaan rahat kotimaahan. Onko aikataulu oikeasti noin hieno, menolento 34 tuntia, paluu 17. Eikun löyty sieltä 15 tunnin menolento ja paluu sitten 30 tuntia.

        Saanko lähteä mukaan, saanhan. Hintakin on noin 50 e halvempi! Joko saa varata lennot.


      • seijam2

        Kannattaa! Meillä onnistui matka HKi-Mumbai erinomaisesti. Kaikin puolin ei muuta kuin hyvää sanottavaa!


      • Hyvä lentoyhtiö!!
        kiiruskiirus kirjoitti:

        Toivotaan, että saat vesipullon ettei mene matka ihan pilalle.

        Kiva pysähtyä kans Istanbulissa välillä, luontokin kiittää. Eikä jää turhaan sunkaan rahat kotimaahan. Onko aikataulu oikeasti noin hieno, menolento 34 tuntia, paluu 17. Eikun löyty sieltä 15 tunnin menolento ja paluu sitten 30 tuntia.

        Saanko lähteä mukaan, saanhan. Hintakin on noin 50 e halvempi! Joko saa varata lennot.

        Olet katsonut väärin tuon lentoajan, koska vaihtoehtoja on. Itse olen lentänyt perheeni kanssa Turkish Airlinesillä Hki-Istanbull-Mumbai väliä melkoisen monta kertaa vuosien varrella. Lentoaika ei todellakaan ole kertaankaan ollut 34 tuntia.
        Mitä säästöön tulee, pienikin säästö kannattaa ja kertaantuu viidenkin henkilön ollessa matkalla, usein säästö on ollut enempi kuin tuo 50€/h. Tämä on merkinnyt meidän perheessä, että samalla rahalla me on saatu useampia matkoja . Joskus olemme saanneet koko viiden henden meno-paluu lennnot ko. yhtiöltä alle 1800€, kun esim. Finnair ei ole pystynyt tarjoamaan lähellekään, käytännössä tuplat kalliimmat lennot. Kyllä meidän perheelle on merkitystä, saammeko samalla rahalla esim kuuden matkan sijaan kymmenen matkaa.
        Yksi hyvä puoli tuossa koneiden vaihdoissa on, että lapset oppivat matkustamaan eri lentokentillä ja muutenkin oppivat omatoimisiksi matkaajiksi.

        Jatkossakin lennämme tuolla turkkilaisella lentoyhtiön koneilla!


      • iskender.
        Hyvä lentoyhtiö!! kirjoitti:

        Olet katsonut väärin tuon lentoajan, koska vaihtoehtoja on. Itse olen lentänyt perheeni kanssa Turkish Airlinesillä Hki-Istanbull-Mumbai väliä melkoisen monta kertaa vuosien varrella. Lentoaika ei todellakaan ole kertaankaan ollut 34 tuntia.
        Mitä säästöön tulee, pienikin säästö kannattaa ja kertaantuu viidenkin henkilön ollessa matkalla, usein säästö on ollut enempi kuin tuo 50€/h. Tämä on merkinnyt meidän perheessä, että samalla rahalla me on saatu useampia matkoja . Joskus olemme saanneet koko viiden henden meno-paluu lennnot ko. yhtiöltä alle 1800€, kun esim. Finnair ei ole pystynyt tarjoamaan lähellekään, käytännössä tuplat kalliimmat lennot. Kyllä meidän perheelle on merkitystä, saammeko samalla rahalla esim kuuden matkan sijaan kymmenen matkaa.
        Yksi hyvä puoli tuossa koneiden vaihdoissa on, että lapset oppivat matkustamaan eri lentokentillä ja muutenkin oppivat omatoimisiksi matkaajiksi.

        Jatkossakin lennämme tuolla turkkilaisella lentoyhtiön koneilla!

        shis kebab sit vaan. Oletko laskenut, paljonko säästäisit muihin aktiviteetteihin, jos et lentäisikään kymmentä matkaa vaan vaikka viisi? Kaikesta voi säästää kaikkeen muuhun. Mua ei saa Turkishille kyytiin, tilastot ovat melko synkät koneiden pudottelujen suhteen. Ihan tälläkin vuosituhannella.


    • samppa2

      turkish airlines on ihan PASKA yhtiö !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ÄLÄ LENNÄ SILLÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      taas finnair on ihan PARAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • ujuuuuuuuuuuuuuuuuug

        Toi sun viesti kertokin ihan tarpeeks. Ville-Elmeri 5v on käynyt äitin kanssa kanarialla finnairin koneella ja se oli paras


      • relax.
        ujuuuuuuuuuuuuuuuuug kirjoitti:

        Toi sun viesti kertokin ihan tarpeeks. Ville-Elmeri 5v on käynyt äitin kanssa kanarialla finnairin koneella ja se oli paras

        Ja sä nielaisit syötin koukkuineen. Ei tuollaisiin kannata reagoida, joku toimeton yrittää keksiä itselleen tekemistä ja toivoo että joku ottaisi kontaktia edes tuohon. Vähän sama kuin teinit viiltelevät naarmuja iholle, että edes joku tuntuisi joltakin.


    • Jos kokeilis tätäkin

      Hei! Mietin BKK-lentoa ensi vuoden vaihteeseen, avoin lippu noin 1030 egee tällä hetkellä. Kuinka aikaisin voi paikan varata koneeseen (2 vrk) ? Onnistuuko korotukset pisteillä esim.yhteen suuntaan paluussa, jos käy Thaikuissa pari kertaa vuodessa? Kuinka kauan pisteet ovat voimassa ? Kiitos avusta

    • Erkkiboy1

      5-8 kertaa vuosittain käytän kyseistä yhtiötä. Vain kerran oli myöhässä , koskaan ei ole laukut hukkuneet, paras ruoka. Ja Istanbulin kentässä ei tosiaankaan ole mitään vikaa, ei kentällä tarvitse asua, otan aina sellaiset lennot että kentällä ei jää paljon odottelua. Suosittelen.

      • joooooooooooo

        taidanpa ostaa Turkishin lennot) ja kävis Istanbulissa)


      • Mutlukumutlu
        joooooooooooo kirjoitti:

        taidanpa ostaa Turkishin lennot) ja kävis Istanbulissa)

        Onko ketään ottanut muistoksi viinipulloa koneesta?


      • vinetto!
        Mutlukumutlu kirjoitti:

        Onko ketään ottanut muistoksi viinipulloa koneesta?

        Joo, kerran ostin, join viinin pois ja otin tyhjän pullon "muistoksi" ja vein lidliin ja hyvi kelpas...


    • Best?
      • Oikea tuore kokemus

        Lennettiin Turkish airlinesilla Helsinki-Istanbul-Bangkok ja sama toistepäin pari viikkoa sitten. Ihan halvimmassa matkustusluokassa.
        Lentoaika mennessä vaihtoineen 15t 25 min ja paluumatkalla 17t 35 min. Lennot täsmällisesti ajallaan.
        Koneina Hki-Ist Boeing 737 900Er, Ist-Bkk Airbus 330. Paluu Bkk-Ist Airbus 340 ja Ist-Hki Boeing 737. Kaikki sujui hienosti, Istanbulin kenttä selkeä, ruoat koneissa erinomaisia ja niitä tarjoiltiin siis yhteensä 6 kpl näillä lennoilla. Juomat ilmaiset, henkilökohtainen viihdejärjestelmä maksutta käytössä, tyynyt viltit comfort kitit pitkille väleille jaettin jokaiselle. Niin ja 30 kg matkatavaraa/nuppi.
        Varattu 10 päivää ennen lähtöä hintaan 700 euroa/nuppi.
        Suosittelen.


      • THY on paras
        Oikea tuore kokemus kirjoitti:

        Lennettiin Turkish airlinesilla Helsinki-Istanbul-Bangkok ja sama toistepäin pari viikkoa sitten. Ihan halvimmassa matkustusluokassa.
        Lentoaika mennessä vaihtoineen 15t 25 min ja paluumatkalla 17t 35 min. Lennot täsmällisesti ajallaan.
        Koneina Hki-Ist Boeing 737 900Er, Ist-Bkk Airbus 330. Paluu Bkk-Ist Airbus 340 ja Ist-Hki Boeing 737. Kaikki sujui hienosti, Istanbulin kenttä selkeä, ruoat koneissa erinomaisia ja niitä tarjoiltiin siis yhteensä 6 kpl näillä lennoilla. Juomat ilmaiset, henkilökohtainen viihdejärjestelmä maksutta käytössä, tyynyt viltit comfort kitit pitkille väleille jaettin jokaiselle. Niin ja 30 kg matkatavaraa/nuppi.
        Varattu 10 päivää ennen lähtöä hintaan 700 euroa/nuppi.
        Suosittelen.

        Juomat nyt yleensä mannertenvälisillä reiteillä on ilmaisia, eikä THY ole poikkeus.
        Viihdekin on maksutonta ja tyynyt, filtit ja kuumat pyyhkeetkin kuuluu karvahattupuolenkin matkustajille.

        Se on kun on lentänyt vaan Finskin seuramatkoilla, niin ei tiedä näistä reittilennoista ja niiden palveluista.


      • plusmiinus
        THY on paras kirjoitti:

        Juomat nyt yleensä mannertenvälisillä reiteillä on ilmaisia, eikä THY ole poikkeus.
        Viihdekin on maksutonta ja tyynyt, filtit ja kuumat pyyhkeetkin kuuluu karvahattupuolenkin matkustajille.

        Se on kun on lentänyt vaan Finskin seuramatkoilla, niin ei tiedä näistä reittilennoista ja niiden palveluista.

        Turkishilla on palvelu koneessa oikeastikin Euroopan parasta reittilentoyhtiöidenkin sarjassa. Esimerkiksi Helsinki-Istanbul välillä saa turistiluokassakin jopa valita lämpimien aterioiden välillä. Ja ne ruoat ovat lyhyemmilläkin väleillä kunnon lämpimiä ruokia, eli sellaisia joista muut eurooppalaiset yhtiöt ovat turistiluokan puolella jo luopuneet. Ja jos business-luokassa matkustaa, niin penkit ovat Euroopan sisäisilläkin lennoilla oikeasti isommat, eikä vain nykyiseen eurotyyliin tavallisia turistiluokan penkkejä joista on jätetty keskipaikka tyhjäksi. Ei siis ihme että THY pärjää vertailuissa.

        Sen sijaan kuulemani mukaan asiakaspalvelu antaa toivomisen varaa. Itsellä ei ole ollut tilanteita, joissa sitä on tarvinnut, mutta useammankin tutun mukaan Turkishin virkailijoiden kanssa voi joutua tappelemaan oikeuksistaan ihan kunnolla jos tulee joku poikkeustilanne, kuten esimerkiksi myöhästyminen jatkolennolta. Tällaiset eivät välttämättä näy kyselyihin perustuvissa arvosteluissa, koska suurin osa kuitenkin matkustaa ilman ihmeempiä kommelluksia.


      • plusmiinus kirjoitti:

        Turkishilla on palvelu koneessa oikeastikin Euroopan parasta reittilentoyhtiöidenkin sarjassa. Esimerkiksi Helsinki-Istanbul välillä saa turistiluokassakin jopa valita lämpimien aterioiden välillä. Ja ne ruoat ovat lyhyemmilläkin väleillä kunnon lämpimiä ruokia, eli sellaisia joista muut eurooppalaiset yhtiöt ovat turistiluokan puolella jo luopuneet. Ja jos business-luokassa matkustaa, niin penkit ovat Euroopan sisäisilläkin lennoilla oikeasti isommat, eikä vain nykyiseen eurotyyliin tavallisia turistiluokan penkkejä joista on jätetty keskipaikka tyhjäksi. Ei siis ihme että THY pärjää vertailuissa.

        Sen sijaan kuulemani mukaan asiakaspalvelu antaa toivomisen varaa. Itsellä ei ole ollut tilanteita, joissa sitä on tarvinnut, mutta useammankin tutun mukaan Turkishin virkailijoiden kanssa voi joutua tappelemaan oikeuksistaan ihan kunnolla jos tulee joku poikkeustilanne, kuten esimerkiksi myöhästyminen jatkolennolta. Tällaiset eivät välttämättä näy kyselyihin perustuvissa arvosteluissa, koska suurin osa kuitenkin matkustaa ilman ihmeempiä kommelluksia.

        Tulin Sudanista kotiin Turkis Airlines koneella joskus vuosia sitte ja sen jälkeen olen sitä käyttänyt aina silloin tällöin.Minulla ei ole mitään negatiivista jäänyt firmasta mieleen mieluummin päinvastoin.Lentokenttä Istanbulissa on kallis mutta muuten toimii ihan hyvin.


    • THY-YHT

      Minulla kokemusta THY lennoista,tosin vain business classissa mutta kuitenkin.
      1)HEL-IST-BRU/BRU-IST-HEL
      2(HEL-IST/IST-HEL
      3)HEL-IST-CPT/CPT-IST-HEL

      Voin sanoa,että palvelu on ensiluokkaista ja ATATURK lentokentän THY business lounge maailman huipua - varsinkin nyt täysin remontoituna.

      Lentoyhtiönä THY on todella luotettava,laadukas.Valittu useaan kertaan euroopan parhaaksi monessa kategoriassa ja käyttääpä THY:tä lennoissaan myös Espanjalainen huippu jalkopalloseura.

      Suosittelen.Tosin economy luokan palvelusta ja sen tasosta ei ole tietoa mutta veikkaampa,että voittaa mennen tullen Finnairin joka on jo pitkään ollut tyyliin:Fazer,Valio...vähän hilipatihippan,jokkantii ja väkinäistä aidanseiväshymyä henkilökunnalta.

      • ei kiitos.

        Luotettava? Turkish pärjää ihan kivasti noissa romutettujen koneiden tilastoissa. Laadukkaasti koneet tonttiin.

        Mitä merkkejä Turskish tarjoilee, jotain turkkilaisia vai eikö löydy siellä kotimaista laatua? Onko Valio sun mielestä heikko? Tai Fazerin markkinointi kansainvälisessä toiminnassa arvotonta?!

        Shis mitä kebabia.


    • thy

      Yli 70 lentoa thy:lla viimeisen 4 vuoden aikana,,ei valittamista,,koneet aikatulussa poikkeuksetta,uudempia kuin esim finnairilla.muutamia vanhan sarjan 737 bojoja mutta suurin osa uutta 800-sarjaa,,ja uudet airbussit.
      Tarjoilu on pelannut,ruoka hyvaa,saa syoda oikealla haarukalla myos moykkaluokassa.juomaa tulee tilattaessa,ainakin kohtuulliset maarat.
      Istanbulin lentoasema pieni,helppo vaihtaa konetta,,tosin hiukan kallis hinnoiltaan,,ruoka,juoma,ja ns taxfree.
      Nettivaraukset ja maksut ovat toimineet poikkeuksetta ihan hyvin,ja reittiverkosto on kattava..Negatiivista on etta koneet helsingista on useimmiten taysi,,tai lennolla helsinkiin..

    • matkaaja1969

      Jep, itsekin kuulun Turkishin kannattajiiin! Se on jäänyt mieleen lentoyhtiönä, jossa ruoja-ja juomapalvelu pelaavat, ilmaiset kosmetiikkalaukut yön ylilennetäessä, viltit ja lapsille omat rekvisiitat. 10 !

    • empä kerro

      No minä valitsin turkkilaisen, koska heillä lienee halvin avoin lippu Thaimaahan (1030 euroa), lähtö joulukuun lopussa/ 3 viikkoa. Minulle on vastattu Finskiltä kirvesvartta, kun on paikka viety koneesta, pitävät turistiluokan matkustajia kakkosluokan kansalaisina. Matkustin turkkilaisella 1988 Marmariksesta Istanbuliin, lento ja hotelli 100 euroa( 2 yötä).

    • Lady in red
    • nnjdh

      nyt riitti tällänen turhien juttujen jauhaaminen ei tämä suomenkaan lentokenttä ole mikään luksus paikka. Sinä joka kaipaat luksusta ei tarvii tulla sanomaan että turkin lentokenttä ei ole lukxus kyllä tämä suomikin on yhtä samanlainen mutta turkki on kaksi kertaa väkiluvultaan suurempi niin siellä istanbulin lentokentällä on siksi enemmän ihmisiä.

      • suomiVSturkki

        suomen lentokenttä.......turkin lentokenttä? missä sijaitsevat kaupungit nimelta suomi ja turkki?


    • laskutaitoinen

      Turkki on väkiluvultaan 15 kertaa Suomea suurempi.

    • Anonyymi

      turkish airlines mentiin Istanbulin tältä Vantaalta maksettiin 163€ lisä kiloa varten ku kone saapui Istanbulin silti ei lähettänyt matkalaukkuni puhuin heidän kanssa asiasta mut ei auttanut mitään eikä rahat maksanut minulle takas pystykö tehdä rikosilmoitus täällä Suomessa ??

      • Anonyymi

        Turkish airlines on erittäin luotettava, kannattaa selvittää suoraan Suomen myyntipalvelun kanssa, miksi Helsingin maapalvelut eivät matkatavaraa koneeseen toimittaneet. Matkavakuutuksestahan saat korvauksen jos matkatavarat eivät tule perille, tai tulevat perille viiveellä. Samoin Turkish kompensoi, kunhan teet hakemuksen ajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turkish airlines on erittäin luotettava, kannattaa selvittää suoraan Suomen myyntipalvelun kanssa, miksi Helsingin maapalvelut eivät matkatavaraa koneeseen toimittaneet. Matkavakuutuksestahan saat korvauksen jos matkatavarat eivät tule perille, tai tulevat perille viiveellä. Samoin Turkish kompensoi, kunhan teet hakemuksen ajoissa.

        Turkishilla matkan hintaan sisältyy 30 8kg matkalaukut, 163 € ei ole minkään kilomäärään mukainen lisämaksu Turkishilla HEL-IST lennolle, eli hiukan epäilyttävä viesti sinänsä. Tuolla rahalla saisi kyllä viedä 45 8kg matkatavaraa.


    • Anonyymi

      Firman asiakaspalvelu on umpisurkeaa.Olen kuukauden yrittänyt saada yhteyttä sähköpostitse muttei onnistu vastausten saaminen.Lentoani on siirretty KOLME eri kertaa.
      No pitää ottaa yhteyttä kuluttajasuojavirastoon.
      EI ENÄÄ KOSKAAN KARVAKÄSI YHTIÖTÄ

      • Anonyymi

        Ihan hyvin Turkish Airlines vastaa sähköposteihin - kannattaa laittaa viestit Suomen myyntitoimistoon, jos kielitaito ei riitä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      38
      1691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1627
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1368
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      236
      1311
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      196
      1199
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1127
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1076
    9. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    Aihe