Haluan känniin

mitäteenitsenikanssa

Olen 15 vuotias ja en ole ikinä ollut kännissä. Tuntuu, että kaikki kaverini kehuskelevat omilla kännikokemuksilla ja dissaavat minua siitä, että en ole jostain syystä voinut juuri sillä hetkellä juoda. Ja juttu onkin niin, että minulla on aina ollut jokin fucking syy miksi en ole pystynyt juomaan bileissä tms.
Ensinäkin olen useasti ollut flunssassa, jolloin ei kannata juoda. Lisäksi minulla on niin hyvät välit vanhempieni kanssa ja he luottavat minuun täysin, etten halua näyttäytyä heille kännissä. Hmm.. tässäpä on ongelma.
Nyt viime viikkojen aikana minulle on tullut ihan kauhea pakko päästä känniin ja saada vapauksia. Haluan hillua kylillä ja stadissa! MIKSI??!! Johtuuko se siitä, että minulla olisi muka niin huono itsetunto, että minun täytyy pysytellä virran mukana? ÄÄÄ! Tuota vaihtoehtoa en jostain syystä usko. Haluan vain elää ja kokea uusia kokemuksia!
Niin ja mistä saisin juomia? ja kenen kanssa kännäisin, miten saisin vanhemmilta luvan mennä jonnekin yöksi ilman, että vanhemmat ovat siellä kotona??
Olen vähän eipätoivoinen :(

26

2034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeasi, mitä tuollaisilla kavereilla tekee? Idiootteja jokainen, niin miksi heidän kanssaan pitäisi liikuskella?

• Turhaa, niin turhaa

Mitä luulet kännin muuttavan? Aamulla heräät yrjön maku suussa ja pää pyörällä (ja parhaimmillaan lompakko tyhjänä). Sitten kaverit vain kierrättävät huhua "x, oli kännissä. Ihme." ja mikään ei muutu. Sama kuin työntäisit sormet kitalakeen ja vaappuisit kavereiden luokse. Siinä olisi heille riittävää kännäämistä. Ihme kaverit sinulla ei voi muuta sanoa.

• kännikala?

Odottele rauhassa, että sitä ikää tulee lisää! Olet vasta 15-vuotias ja liian nuori juomaan! Alkoholi on väärin käytettynä todella vaarallinen aine. Olen 18-vuotias ja juon n. kerran puolessa vuodessa (en kännejä). Pari kaveria sanoo tylsäksi ihmiseksi sen vuoksi.

Älä koskaan mene juomaan ilman, että vanhempasi tietävät! Ja vaikka ei tietäisi, kotiin voi aina mennä vaikka humalassa. Isä sanoi mulle muutama vuosi takaperin, että vaikka olisit joskus miten humalassa tahansa, ei koskaan tarvi pelätä tulla kotiin.

• mitäteenitsenikanssa

Kieltämättä teidän kommentteja lukiessa tuntuu, että ehkä en sittenkään ole maailman ainoa 15vuotias, joka ei kännäile.
      Tuntuu vaan pahalta kuulla näitä: "Sä et varmaa koskaa tuu olee kännis, mut annan sulle pari neuvoo..." "Se on raitis se ei juo ikinä" "Sä oot tylsä"
      Kerrankin kännissä yksi kaverini tuli sanomaan (kun toinen kaveri heti mainosti "toi ei oo juonu, me ollaan"), että sä oot tosi jännä tyyppi et miks sä et oikee juo, outoo.. tms.
      Rankkaa. Tällainen on kaveriporukkani.

• Parhaiten nauraa...

"Sä et varmaa koskaa tuu olee kännis, mut annan sulle pari neuvoo..."

-mitä ne muka voi neuvoa kännistä vai mistä ne muka osaa neuvoa paremmin? Ihminen, joka kuvittelee olevansa jotain kännien ansiosta omaa aika vähän, millä voisi neuvoa muita

"Se on raitis se ei juo ikinä"

-Ihme kun joku luulee raittiuden olevan haitta. Eikä se, että ei juo 15-vuotiaana tarkoita, että ei ikinä tulevaisuudessa joisi alkoholia. Säännöt on laadittu noudettavaksi, eikä siinä ole mitään tyhmyyttä olla tottelematta. Kaverisi varmaan rupeavat ajamaan liikenteessä autoilla jo alaikäisenä, kun odottaminen on niin tylsää.

"Sä oot tylsä"

-Mielestäni ihminen, joka ei pysty olemaan tai tuntemaan hauskuutta ilman alkoholia on todellisuudessa tylsä. Se, että juo itsensä känniin ei muuta ihmistä hauskaksi vaan tyhmäksi, joka on kavereitten johdatettavissa kaikkiin ongelmiin. Alkoholi vain turruttaa aistit, ei siinä mitään hauskuutta koe.

Lopuksi sanon, että meillä oli kylällä aivan samanlaista. Itse en juonut tai polttanut tai käyttänyt huumeita. Osa (entisistä) kavereistani meuhkasi kokoajan, että on sinunkin joskus kokeiltava. Se on hauskaa.

Hauskalta varmaan tuntui jäätyä talvella lumihankeen. Se siitä kaverista.
      Toinen on nyt ongelmissa poliisin kanssa huumausaine kokeiluista. Siis sehän vasta hauskaa onkin; ei työtä, ei oppilaitosta. Valoisa, mutta hauska tulevaisuus edessä.

Lisäksi kaikkia yhdistävä tekijä on rahapula. Pitkän aikaa he joutuivat turvautumaan hakijaan, jonka veloitus oli mitä oli ja niillä hinnoilla he olisivat voineet ostaa vaikka auton jokainen. Itselläni on kaikki säästössä ja olenkin hankkinut itselleni aina haaveilemani auton ja kurvasinkin kerran erään kyläni baarin pihaan, jossa (yllätys yllätys) osa tutuista kavereista istuu nurkka pöydässä tupakkaa poltellen. Tyttöystävä jätti, pikkavippi kokeiltu, auto rikki. Kenellä nyt on hauskaa?

Tseppiä vaan. Kyllä sitä viinaa (kuten muitakin päihteitä) kannattaa vältää kaikin tavoin. Asutko muuten jossain pikkukylässä vai suuressa cityssä?

• mitäteenitsenikanssa

^Pitää vaan myöntää, että olette kaikki aivan oikeassa. Tuo: "Mielestäni ihminen, joka ei pysty olemaan tai tuntemaan hauskuutta ilman alkoholia on todellisuudessa tylsä." pitää täysin paikkaansa. Pitääkin seuraavan kerran tokaista kaverille noin.
      Huumeisiin en varmasti koske ja tupakkakoleilujen kokemuksen perusteella en tupakkaankaan. Alkoholi vain jostain syystä "viehättää." Vaikka olen huomannut, että se tuo jännitystä elämään, olen myös huomannut sen tuovan ongelmia. Esimerkiksi eräs kaverini oli vähällä joutua nuorisokotiin juomisensa vuoksi.
      Lisäksi en halua tuottaa vanhemmilleni pettymystä, jos esimerkiksi tulisin kotiin ihan räkäkännissä tai vaikka joutuisin poliisin kanssa tekemisiin.
      Asun suhteellisen pienessä kunnassa Uudellamaalla.

• kännissä...

Sen kun pöllit pullon kaverin kanssa kaupasta. Poliisit perässä sitten juoksette metsään ja juotte pullon, parhaassa tapauksessa sinä juot pullon yksin.

Poliisien tullessa yrität karkuun, mutta koska alkoholi on mennyt niin mukavasti päähän, että jäät suoraan poliisien haaviin. Selvä kaverisi juoksee karkuun täysissä voimissaan.

Poliiseilta tulee soitto kotiin, vanhempasi antavat kotiarestia sunmuuta.
        Illalla sitten oksennat tuntitolkulla.

Jes vihdoinkin olet kunnon gangsta!

• muakivituttaa

mäkään en oo ollu ja oon 16v poika, kaikki kaverit dokaa joka viikonloppu mutkun mun mutsi on niin stalkkeri et se ei päästä mua mihinkää mis edes vois olla mitään päihteitä tai epämääräsii porukoita.... Ymmärrän miten sua vituttaa...

• 15v. tyttö

No mulla on sma ongelma.... Haluaisin kyllä dokaan edes kerran, ja vanhemmista ei olis mitään ongelmaa mut kun ei oo yhtään kaveria, niin vähän vaikee olis juoda, enkä edes tiedä mistä sitä juotavaa sais....

• tytsyyy

mä oon kans 15 vuotias tyttö, en oo ikinä ollu kännissä, eikä kyl oikeestaan edes kiinnosta koko juttu :) Kaverit kyl juo ja sillee, mut mä pidän hauskaa niiden kanssa ihan selvinpäin. Ja sitäpaitsi voin kertoa että on erittäin hauskaa olla selvinpäin kun muut tinttaroi täysin sekasin ympäri kaupunkia!! :D Mä vältyn ongelmiltakin ku en juo :)..

Me ollaan suunniteltu yhen kaverin kans joka ei myöskään juo, et sit ku täytetään 18 mennään baariin ja otetaan parit siiderit ja ruvetaan pokaa jätkii :D.. Meijän suunnitelma.

Oikeesti kännis ei varmaan ees oo kivaa, koska ku juot ittes sellaseen tilaan sulle vaan nauretaan.. :D

• --------------------

Ei naureta jos sun KAVERIT on kaikki samassa tilassa.

ja sitä paitsi ei tarvitse juoda itseään siihen paskaan tilaan. Ei se haittaa vaikka vähäsen vettä väkevämpää ottaa. ;D

ja kännissä on vitun hauskaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. vois taas kesän lopun kunniaksi lähtee juomaan.

kiitos vinkistä.

• Neverever

Turhaa. Itse olen 16-vuotias poika enkä ole ikinä ollut kännissä. Kaverit eivät pilkkaa minua sen takia, sillä hekään eivät ole mitään kännikaloja. Minusta on säälittävää vetää ns. perseet aina kun on mahdollista ja sitten ottaa kuvia ja lisäillä Faceen et "jee olin kännissä!!!!!111". Ja ajattele jos aloitat jo tässä vaiheessa; missä kunnossa olet sitten kolmekymppisenä? Nelikymppisenä? Kyllä rahalle järkevämpääkin käyttöä nlöytyy, usko pois!

• -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Juominen on hauskaa ja kuuluu mielestäni nuoruuteen.

• jk

vai nin

• ...

Antaa toisen juua jos siltä tuntuu. Joha sitä itsekkin tuli ensimmäiset "kännit" otettua 13 vuotiaana. Nytten ikää 17v ja johan sitä on tullut 2 vuoden aikana oikeastaan joka viikonloppu otettua enemmän tai vähemmän.

• jonsku:)

Mäkin join mun ekat kännit 13 v...se oli ihan kivaa.Ja kyl siit lähtien on jatkunu melkein joka viikonloppu

• ...!
        jonsku:) kirjoitti:

Mäkin join mun ekat kännit 13 v...se oli ihan kivaa.Ja kyl siit lähtien on jatkunu melkein joka viikonloppu

En ole ikinä juonutkännejä ja olen 12 v

• ---Anna---

Hanki hakia. Kysy esim. joltain pummilta kaupan edessä. Varmaan tua. Pölli vanhemmilta. Ja sit kavereiden kanssa jonnekkin. Miks sun täytyis kertoo sun vanhemmille ettei niillä oo vanhempii kotona ? vitun siistiä menoa. tänään menossa kavereiden kanssa taas kännäämään. tosin, sen jälkeen vielä kotiin, mutta ei ne vanhemmat mitään huomaa..

• dsdsvdsvvfsvsdvsdfvs

polttele pilveä. saat hyvän fiiliksen (myös terveellistä ja terveellisempää) ja siirry känneihin sitten vasta kun siltä tuntuu että tekee mieli kännätä

• egettaja

Pilvenpoltto hidastaa aivosolujen kasvua. Aikuisena tämä ei haittaa, mutta on teini-iässä vaarallista ja yleensä antaa skitsofrenian.

• 24

huoh... kännätä ehtii aikuisenakin. Ei se viina häviä kaupoista mihinkään

• kaljapullo420

vitun tissiposket, kukka poskee tai pullo handuu

• KIITOS Alkoholi

Voi VITUN SAATANA näitä piipertäjiä täälläkin. Kuunnelkaas nyt täälläkin sitten...

Alkoholi KUULUU, nuoruuteen. Ja elämään. Jos en nyt jousu viikonloppuina, olisi 70% mahdollisuus että olisin nyt kuollut, most likely Kauhajoki/Jokela tyyliin. Kiitos ja kumarrus päälle joka päätti hankkia nuoruuden, vielä kun pystyy. Nyt ryypätty tai polteltu jok-ikinen viikonloppu puolen vuoden ajan, ja lopputulos on tämä: Krooninen masennus poissa, stressi vähentynyt, tutustun paljon enemmän porukkaan ja yksinkertaisesti opin elämään kuten itse olen haaveillut; vahnempieni jälkiä. (Tosin en nyt 100% tarkkaan, mm. 3 vuotta nuoruudesta on menetetty, en aio tehdä IHAN kaikkea....)

• kbjjnv

"Alkoholi KUULUU, nuoruuteen. Ja elämään."

Miten alkoholi kuuluu nuoruuteen/elämään? Enemmistö nuorista kuitenkin on raittiita tietojeni mukaan. Lisäksi sanoit saaneesi apua masennukseen/stressiin, ja tutustuit uusiin ihmisiin. Mutta entä alkoholin pitkäaikaiset terveysvaikutukset, jotka vastaanotit hetkellisen masennuksen tilalle ja ovatko nuo uudet porukat oikeasti hyvää seuraa.

• Wixuwad

Köh.. oot 15. Unohda koko juttu. Oot viel 3 vuot.

• 8+3

Just tänää taas tuli tosi surulline fiilis ku kaveril oli "sweet 15" synttärit ja kysyin et mist kaikki juomat ni se vastas et "pikkuserkku toi " aa. Ok. Lsitonta ostaa alaikäselle alkoholii. Muutenkaa mua itteeni ei kiinnosta alkoholi misssään muodossa ja oon päättäny että en juo itteenk kaatokännii koskaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      98
      7801
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      142
      6544
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      179
      4665
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      240
      3192
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      96
      2703
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      62
      2134
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      147
      1808
    8. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      10
      1806
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      23
      1675
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1604
    Aihe