Helmi on 3-vuotias marsu ja tänä aamuna kun heräsin, Helmi oli huonossa kunossa ja se oksensi limaa. Helmi vikaisi aina kun se oksen tai voisi sanoa yökkäsi. Lähdin viemään heti helmiä lääkäriin. Lääkäri sanoi, että "jos tuo olisi minun marsuni loppettaisin sen" Ajttelin, että kun Helmi on lopettanut syömisen 2kertaa ja olen pakkoruokinnan avulla saanut sen kuntoon. Niin ehkä saisin sen vieläkin kuntoon. No Helmiä ei lopetettu vaan se sai kipulääkettä ja antipiottia. Nyt Helmi on omassa häkissä ja olen juuri antanut sille mössöä ruiskulla, mutta se oksensi kaiken ulos. MITEN VOIN AUTTAA HELMIÄ?? HELMI ON MINULLE NIIN RAKAS, ETTÄ EN OLE VALMIS LUOPUMAAN HÄNESTÄ!!!
Marsuni oksentaa
3
1022
Vastaukset
- pikkupossut
jos mun marsu/marsut ois noin kipeitä ku kerroit omas marsun olevan niin kyllä minäkii oisin lopettamisen kannalla.haikeeta ja vaikeeta se tulee olemaa mut onko marsunkaa mukava elää jos voi huonosti?välillä pitää ajatella järjellä eikä tunteilla.
- qerie
Lopettamispäätös on tosi rankkaa, mutta kun eläin on todella sairas, niin anna sen mennä ilman pitkitettyä kärsimystä. Kun/jos se kuitenkin pitää myöhemmin lopettaa tai se kuolee, niin on aivan kauheaa ymmärtää että turhaan pitkitti ystävän elämää ja teki sen viimeisistä hetkistä tuskantäytteistä kitumista "turhaan". Tietenkään ei pidä hätiköidä, mutta rajansa kaikella.
Myönnän että vasta aika ja kokemus auttaa edes vähän tajuamaan tätä asiaa, joka kerta menetys on yhtä vaikeaa. Mutta jos voi ajatella että marsun elämä oli mahdollisimman hyvää alusta loppuun, niin se helpottaa menetyksen kestämistä. Jos viimeiset muistot pienestä ovat täynnä syyllisyyttä ja katumusta, se ei ole kovin mukavaa... kokemusta löytyy.
Jaksamista Sinulle ja muille marsunomistajille. Toivon parasta joka tapauksessa, meille kaikille se päivä tulee aina vastaan tavalla tai toisella. Mutta nauttikaa ajasta jonka saitte/saatte viettää yhdessä, ei tarvitse katua mitään kun se ilo on jokin päivä ohi. - MarsunTassu
Itselläni on 2v marsut.... Voisi olla syynä ruoansulatus ongelmat esim. Heinän puute? Ruoka ei liiku?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399