Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kokemuksia EF kielimatkoista

-tyttö-

Hei (: Olen vähän ajatellut mennä ef kielimatkalle ensi vuonna, ja olisi kiva jos joku voisi kertoa vähän kokemuksia ja kertoa matkasta.

4

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meri

      Mulla oli ainakin ihan mahtava reissu! Olin neljä viikkoa Brightonissa ja asuin isäntäperheessä. Isäntäperhe oli aivan ihana, varsinkin perheen äiti autto meitä kaikessa mahdollisessa. Ruoka oli hyvää, talo oli siisti ja meidän huoneella (jossa asui 3 tyttöä) oli jopa oma kylppäri, mikä oli tietty plussaa.

      Itse oppitunnit oli yleensä tosi hauskoja ja opettajat tosi mukavia. Me tehtiin paljon kaikkia ryhmätöitä, sen lisäksi leikittiin, tehtiin esityksiä ja käytiin eri kielioppijuttuja. Kaikkein eniten tolla reissulla varmaan oppi sellasta rohkeutta käyttää kieltä.

      Viikonloppuisin tehtiin kaikkia erilaisia retkiä. Käytiin kaksi kertaa Lontoossa ja sitten ylimääräisellä retkellä Oxfordissa. Oli tosi mielenkiintoista. Erityisesti tykkäsin meiän toisesta Lontoon reissusta, kun saatiin kaikki liikkua metrolla omin päin ja käydä missä halusimme.

    • Anz-crewiläinen

      Tosi hienoo et oot lähössä EF:n kielimatkalle! (olit ilmeisesti jo viimekesänä kyllä?:D)

      Joka tapauksessa kaikille kielimatkoista haaveileville/lähteville voin sanoo että onnea teille tulee varmasti upea reissu ! Mä olin kesällä 2011 kolme viikkoa Maltalla, ja oli kyllä aivan parasta!

      Asuin isäntäperheessä jossa oli kaksi pientä lasta vanhemmat. Samassa perheessä kanssani asui kaksi muuta suomalaista tyttöä & kolme muuta suomalaista tyttöä asui ihan lähellä toisessa isäntäperheessä. Mulla oli isäntäperheessä oma huone ja niillä kahdella tytöllä yhteinen. Mun perhe oli ainakin tosi mukava ja jäi oikein lämmin olo siitä. :) Suosittelen isäntäperheessä majoittumista koska pääset enemmän sisälle paikalliseen kulttuuriin ja se on hieman vapaampaakin.

      Koulua meillä oli arkipäivisin ja iltapäivällä lähdettiin retkille läheisiin kaupunkeihin/shoppailemaan/rannalle. Rahaa paloi joka viikko 150-250€ tai enemmänkin....:D Discoja ja muita bileita oli 3-4kertaan viikossa, ja ne oli oikeesti niitä kaikista parhaimpia kokemuksia siellä, hahah! Meillä oli niiin hauskaa!

      Kerta kaikkiaan hieno kokemus ja sain ihania ystäviä!

    • Diana Crewiläinen

      Ihan huippu juttu, että oot päättäny lähtee kielimatkalle kesällä!

      Ite olin Ranskassa, St Raphaëlissa, joka sijaitsee siis Ranskan Rivieralla. Olin kielimatkalla 3 viikkoa ja voin sanoo, että oli kyllä ihan sika makee matka ja opin kaikennäköstä sen aikana. Opin puhumaan ranskaa paljon paremmin, sain uusia ystäviä ympäri maailmaa, rusketuin ja pääsin syömään ihania ranskalaisia ruokia!

      Reissasimme myös mm. Italiaan, Pariisiin ja Cannesiin. Kaikkialla oli tosi kivaa ja mulla on ikimuistoisia kuvia tallessa. Isäntäperheeni oli tosi ystävällinen ja saimme aina apua, kun sitä tarvitsimme.

      Itsenäistyin ja itseluottamukseni kasvoi todella paljon! Olen edelleen yhteyksissä niiden ihmisten kanssa, jotka tapasin kielimatkallani. Sääolot olivat huikeat, sillä joka päivä paistoi aurinko ja oli noin 30 astetta lämmintä. Matka oli suorastaan uskomaton ja lähtisin mielelläni uudelleen :D Suosittelen lämpimästi! :)

    • Ef:n Ambassador

      Mulla oli todella hyvä reissu, kun olin viime vuonna Australiassa Ef:n kautta. Sain todella paljon kavereita ympäri maailmaa ja kielitaito kehittyi. Asuin isäntäperheessä ja siellä joutui puhumaan koko ajan englantia. Oltiin eka Cairnsissa ja sit loppu matkasta kävimme Sydneyssä ja siellä kiertelimme nähtävyyksissä ja päästiin shoppaileen.Aurinko paistoi joka päivä ja oli lämmintä n. 30 astetta päivittäin, myös ruskettui tosi hyvin. Yks unelmien täyttymys toteutui, kun pääsin käymään Australiassa ja ilman omaa perhettä.
      Kun pääsin kielimatkalle itsenäistyin todella ja englanninkieli kehittyi uuteen uskoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe