1.Juan Manuel Fangio(oli aikoinaan aivan huikean hyvä kuljettaja, ei tehnyt virheitä koskaan,voitti myös Mestaruuksia aika paljon)
2.Michael Schumacher(tilastot puhuu puolestaan, toki ollu aina huipputalleissa enimmäkseen Ferrarilla, erinomainen auton kehittäjä ja vakuuttava kuski myös parhaina päivinään, tarpeeksi röykeäkin)
3.Ayrton Senna(oli lahjakkaampi kuin Schumi luulisin, puhtaassa lahjakkuudessa arvosteltuna menee Schumin edelle mut ei saavutuksissa jotka painaa vaakakupissa sen verran että Schumi on kautta aikain paras ja sitten Senna kakkosena)
4.Niki Lauda(voitti 3 mestaruutta)
5.Mike Hawthorn(menestyi hienosti mut hänen epäonnekseen samaan aikaan oli muuan Fangio)
6.Mika Häkkinen(erittäin lahjakas kuski kärsi paljon myös epäonnesta)
7.Alain Prost(pystyi aina haastamaan Sennan hyvin, käytti älyään ajaessaan)
8.Nelson Piquet(3 mestaruutta)
9.Gilles Villeneuve(kuoli mut oli hyvin lahjakas)
10.Kimi Räikkönen(joku voi pitää tätä vitsinä mut omalla kulta-ajallaan oli vaikuttava, mutta SUURI EPÄONNi koitui tuhoksi useimmiten, 1 Maailmanmestaruus, hyvin lahjakas oli)
No entä kautta aikain parhaat F1-kuskit??
9
306
Vastaukset
- Oviedon Ihmisohjus
Nämä listat ovat toki aina mielipidekysymyksiä ja parasta kuskia ei koskaan saada selville. On lähes mahdotonta verrata 60-luvun kuskia 80-luvun tai nykyajan kuskeihin. Laji on täysin erilainen.
Muistutan vielä F1-kuljettajien äänestämistä Top-40 kuskeista:
http://f1greatestdrivers.autosport.com/
1. Ayrton Senna, aivan uskomaton kuski. Aivan uskomattomia suorituksia sateella tai kuten, Monacon aika-ajot 1988:
"Suddenly I realised that I was no longer driving the car consciously. I was kind of driving by instinct, only I was in a different dimension. I was way over the limit, but still I was able to find even more. It frightened me because I realised I was well beyond my conscious understanding." -Senna
2. Juan Manuel Fangio, viisinkertainen mestari ja suoritus Nürburgringillä 1957 nostaa herran Schumacherin edelle.
3. Michael Schumacher, tilastollisesti paras F1-kuski. Ajoi toki ylivoimaisella autolla muutaman mestaruuden, mutta joutui myös taistelemaan muutamista mestaruuksistaan. Parhaiten tunnettaan varmaan tietokonemaisuudestaan, ei tehnyt virheitä ja pystyi ajamaan sellaisia kierroksia, mitä tiimi pyysi, tärkeissä vaiheissa kisaa. Se Schumacher joka siellä nyt ajaa on luultavasti Michaelin ja Ralfin kadonnut velipuoli.
4. Alain Prost, "professori" analysoiva kuski, joka pystyi laittamaan Sennan hermot kireälle. Neljä mestaruutta ei ole huono suoritus.
5. Jim Clark, Sennan jälkeen ehkä taitavin F1-kuski, mitä ollaan nähty.
6. Fernando Alonso, Kokonaisuudeltaan paras nykykuski. Nopeimmillaan 2000-luvun puolivälissä. McLaren-katastrofin jälkeen menetti varmasti motivaatiotaan ja parasta teräänsä Renaultilla (08-09). Ferrarilla löytänyt kuitenkin uutta kipinää ja ajaa heikommalla autolla upeita suorituksia. 2010 kauden lopussa ehdottomasti paras kuski, ainoastaan Abu Dhabin Ferrarin taktiikkavirhe vei kolmannen mestaruuden.
7. Jackie Stewart, Sulava ajotyyli, kolme mestaruutta ja hieno persoona kerta kaikkiaan.
8. Niki Lauda, Kolme mestaruutta ja paluu Nürburgringin onnettomuuden jälkeen oli käsittämätön juttu.
9. Gilles Villeneuve, Nopea ja kertakaikkisen taitava kuljettaja. Valitettavasti menehtyi Belgiassa.
10. Mika Häkkinen, Paras suomalainen F1-kuski. Nopea ja tyylikäs ajotyyli. Vastasi F1-historian kaikkien aikojen ohituksesta Belgiassa vuonna 2000.
Häkkisen jälkeen olisi tullut Nelson Piquet sr. ja Jochen Rindtiä, mutta top 10 on top 10. - Kurre Linkoln.
1. Tazio Nuvolari, kun tämän pikkumiehen hautajaisiin osallistui 50 luvun alussa 50.000 italialaista kertoo se jotakin.
2. Rudolf Caracciola, hän kuten Nuvolarikin ajoi voitosta voittoon noin 30 vuotta aikana jolloin se oli todella hengenvaarallista touhua.
3. Bernd Rosemeyer, ehkä aikansa lahjakkain kuski mutta viikatemies korjasi jo nuorena.
4. Juan Manuel Fangio, virallisen F1 MM sarjan ensimmäinen suuri mestari.
5. Albero Ascari, täysin tasaveroinen kuski verrattuna Fangioon aikanaan.
6. Jim Clark, 2 mestaruutta mutta olisi ollut 4 ellei tekniset viat olisi astuneet peliin viimeisellä kierroksella, ja ellei tekninen vika olisi vienyt vielä henkeä F2 kisoissa olisi mestaruuksia ollut ties kuinka paljon.
7. Niki Lauda, yksi niistä kuskeista joilla ollut "100 % kilpaautoilijan sielu"
8. Sir Jackie Stewart, koska oli "vain" skotti jäänyt vähän varjoon kuten Clark.
9. Michael Schumacher, hänethän kaikki tietää.
10. Mika Häkkinen, todellinen Flying Finn.
Edellä oleva enemmänkin aikajärjestys kuin paremmuus, koska se olisi enemmänkin laulukilpailu äänestykseen verrattavaa touhua:) - ykut
"3.Ayrton Senna(oli lahjakkaampi kuin Schumi luulisin, puhtaassa lahjakkuudessa arvosteltuna menee Schumin edelle mut ei saavutuksissa jotka painaa vaakakupissa sen verran että Schumi on kautta aikain paras ja sitten Senna kakkosena)"
Listasi kärjessä on kuitenkin fangio? wtf?- juha82222
joo se oli pikkuvirhe vaan, tarkoitin Fangiota hänhän on kaikkien aikojen paras ja sitte Schumi ja Senna, samaa mieltä LAudasta et miehellä oli kova taistelijan luonne.
- tyhmiä eläimiä kaikk
Vittu te ette usko , auto on paras sitten kädetön vääntäjä ratin takana, ei jumalauta linkkarilla pärjää puunkaadossa moottorisahalle, ettekö jo voi tunnustaa tätä?
- lue väline
Kuulkaa se on välineurheilua, ei mitään muuta piste.
- ei saatana
lue väline kirjoitti:
Kuulkaa se on välineurheilua, ei mitään muuta piste.
http://www.youtube.com/watch?v=6lBXF7sVkvM
http://www.youtube.com/watch?v=ofWSBHbgUlg
Joo ne on kaikki tasavertaisia..
Mee nyt jo sinne pitsinnypläyksen puolelle, jooko?
- totuus esiin
Ei tule mieleen, sadanmetrin paljasjalkajuoksu on ainoa urheilu laji jossa ei voi taktikoida, eikä ole hyper piikkareita, toki siinäkin voi tyhmän lähettäjän vuoksi lähdössä varastaa......................
- Anonyymi
Huomaa, että vanha ketju koska Lewistä ei ole mukana. Lewis on nykyautojen aatelia, mutta onko silti kärkeä, jos on vain mestari säästämään renkaita?
Nyky F1 on pelleilyä, koska säästellään renkaita, eikä ajeta todella kilpaa. Radat liian kliinisiä. Ennen ajettiin kaiteiden välissä, nykyään vain Monacossa. Radat parkkipaikkoja, johon on maalattu rata.
Nyky F1: vittu mitä paskaa! Kuskit neitejä, jos sataa: ei ajeta. Talli hoitaa kaiken, kusk ikävelee valmiiseen autoon. Ennen, vielä Laudan aikaan kuskit olivat mekaanikkojen kanssa pieksemässä autoja pajalla kuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262073
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1301543En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k941408- 631244
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1401181The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121111Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223932- 155895
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57813Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20779