Paljonko saatte pumpattua?

pumppu-piia

Joo tiedän, ettei pumppusaaliista voi päätellä mitään siitä, miten paljon vauva saa maitoa, mutta mielenkiinnosta kysyn. Eli kuinka paljon saatte yleensä pumpattua kerralla? Mulla tuli alussa melkein desi kerralla, nyt enää 20 ml. Vauva on 2,5 kk vanha, johtuneeko tuo maitosaaliin väheneminen sitten maidon määrän tasaantumisesta?

10

3370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------

Maitosaaliin väheneminen johtuu todennäköisesti ihan vain herumisen tasaantumisesta. Itse luovutin maitoa ja lypsin aina ennen syöttöä luovutusmaidon (vaihtelevasti esimerkiksi 2 dl-5 dl kerralla) ja sen jälkeen vauva vielä sai ihan tarpeekseen imettyä. Jos taas imetin vauvan ensin, ei imetyksen jälkeen enää herunut maitoa pumpulle yhtään (mutta ennen seuraavaa syöttöä tissit olivat räjähdyspisteessä, kun ei tullut tarpeeksi tyhjäksi pelkällä imetyksellä). Ja se maitomäärä, mikä pumpulle tuli, väheni kyllä noin neljän kuukauden aikana niin paljon, että niillä main lopetin luovutuksen, vaikka vauva oli täysimetyksellä vielä kuuden kuukauden ikään ja maito riitti ihan hyvin.

• liikaa maitoa

Mä pumppailin aina miehelle kolmen desin pullon täyteen jos lähdin jonnekin käymään, kyllä sen kertalypsyllä sai. Mutta mun ongelmani onkin aina ollut maidon liian runsas ja pitkäkestoinen eritys.

• mamivaan

kolmisen desiä kerralla ollut ennätys minulla. yleensä n. 1,5 - 2dl. joskus kun olen väsynyt, maitoa ei tahdo millään herua pumppuun. vauvalle sitä on tosiaan riittänyt: 6kk täysimetys alkaa olla täynnä ja sylissä potra poika.

• ei voi verrata

Normaali saalis joku 15-30 ml, ihan maksimi mitä kertapumppauksella olen saanut on 60 ml.

Ja kaksi lasta olen täysimettänyt puoli vuotta :) En vain heru pumpulle oikein millään.

• hentoperhonen

uutena äitinä painin samojen asioiden kanssa :) mulle sanottii että yösyötöt on erittäin tärkeitä maidon herumiselle :)

oon sitä nyt skarpannu ja pumppauksella saatu aikaan kahdesta rinnasta 80 ml

• hyvänukkuja

Yöimetyksistä. Entäs jos vauva herää vasta 5 jälkeen aamulla syömään? Ei viitsis häntä herättääkään kesken unen, kun kuitenki pyrkimys on opettaa katkeamattomille yöunille.

• äääääää

Nauti vaan yöunista. Jossain vaiheessa saattaa yösyötöt tihentyä. Jos susta tuntuu et maito alkaa vähetä niin lypsä vaikka kerran yössä niin siitä se lähtee taas nousemaan. Ei vauvoja kannata herätellä öisin jos ne on terveitä ja kasvavat normaalisti. Ei oo mitään herkkua 1,5 tunnin välein nousta imettämään.

• ilonpilaajat....

Vanha vitsi, provokaatiota... ei naurata yhtään :(

• äiti itsekin

Ekan vauvan jälkeen en saanut pumpulla mitään, toisen vauvan aikaan 10-80 ml kerrallaan. Molempia on täysimetetty puolivuotiaiksi ja maitoa on imettämällä riittänyt aina yllin kyllin ja pitkin seiniä ja lattioita...

• .....

Jos on jostain syystä tarpeen saada pumpattua maitoa eikä sitä muuten meinaa tulla, niin imetä lasta toisesta rinnasta samalla kun pumppaat toisesta. Ainakin minulla alkaa siinä vaiheessa suihkuta toinenkin ihan eri tavalla kuin vain pelkän pumpun kanssa. Silloin ainakin huomaa, että sitä maitoa tosiaan tulee, kunhan heruminen lähtee käyntiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2856
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      129
      2780
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1796
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1352
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      67
      1351
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      876
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      843
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    Aihe