teillä muilla on varmaan jotain kokemuksia kesken menneestä raskaudesta?? Itse en tiedä mitä pitäisi ajatella tai tehdä vai pitäisikö mitään? Tulin tänään sairaalasta oltuani siellä pari yötä.. Kun aamuyöllä kahdelta vatsaani alkoi sattua hurjasti ja verta alkoi valumaan solkenaan... olin epäillyt jo raskautta mutten tehnyt kuitenkaan testiä.. aloin kuitenkin jo pikkuhiljaa toivomaankin sitä... Kunnes sain kuulla että raskaana olin ja kesken oli mennyt... huomenna vielä menen ultraan tarkistattamaan ettei sinne ole jäänyt jotai jne jne... en ole nukkunut kohta kolmeen vuorokauteen kun en saa asioita mielestäni, tämä ei edes tunnu todelliselta... :( olen ihan rikki...
kamalaa........
2
146
Vastaukset
- 113
Mulla on kaksi raskautta neljästä mennyt kesken. Olen ajatellut ne niin että luonto vaan korjaa ajoissa pois ne joista ei ole eläjiksi. Ei se surua vie pois ja se onkin vaan surtava ja itkettävä rauhassa ja annettava itselleen aikaa toipua.
- enkelilapseni
Itse sain keskenmenon vajaa neljä viikkoa sitten. Lasta oli miehen kanssa yritetty jo yli vuosi, joten riemu raskaudesta oli suuri. Ja niinpä suru keskenmenosta on ollut rusentavaa. Olen ollut pohjattoman surullinen, vihainen, pettynyt, katkera, kateellinen raskaana oleville ja yleensäkin hallinnut tunteinani aika huonosti viime aikoina. Kaikkein eniten minua suututtaa se, kun minua tullaan lohduttelemaan, että "No, niin oli sitten vain tarkoitettu, lapsella ei ollut kaikki hyvin. Kohta vain uudestaan yrittämään, kyllä se vielä siitä." Se suututtaa minua, koska se saa minut tuntemaan, ettei minulla muka ole syytä surra, ihan kuin keskenmeno olisi jotenkin arkipäiväistä. Tiedän ihmisten tarkoittavan hyvää, mutten kestä tuota lohduttamista. Siksi olen vältellyt tuttuja kasvoja viime viikkoina. Minun täytyy nyt vain saada olla pettynyt, vihainen ja surullinen.
Enkä myöskään pysty ajattelemaan, että nyt aloittaisimme miehen kanssa yrittää heti uudelleen lasta. Se pelottaa minua. Ja se, että pelkään yrittämistä, taas kauhistuttaa minua. Olen niin pitkään toivonut lasta, ja nyt pelkään yrittämistä. Pelkään ajatusta, etten ehkä kykenisikään kantamaan lasta. Etten ehkä koskaan voisi synnyttääm omaa lastani.
Toivon,että nämä ajatukset siirtyvät taka-alalle, kun vain saan rauhassa käsitellä ja surra keskenmenoani. Sanon teille muille km:n kokeneille, että älkää tunteko syyllisyyttä suremisesta. Se on meille joillekin se ainoa keino parantua. Toivotan kovasti voimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2742445Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001324- 1081211
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831211Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581165Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi811106- 44972
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67907Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22860- 33777