Oulun hiippakunna piispa Samuel Salmi piti hyvä puheen Lumijoelle juuri äsken.
Kiitos!
Piispa Samuel Salmi - hyvä puhe
40
851
Vastaukset
- teippitepi
miksi se oli hyvä puhe - referoi vähän äkkiä..
- teippitero
Kyllä piti hyvän puheen. Tässä jotain näkemyksiäni miksi piispan puhe oli hyvä:
- ei kumarrellut suurinta herätysliikettä ja osoitti oikeaa johtajuutta ja rohkeutta
- toi pedofilia-asian esille
- aivan kuin ohimennen hämmästeli lauseensa nuotissa srk:n tiedotustilaisuutta asiassa ainaisen hiljaisuudella ja pelolla vaientamisen jälkeen
- antoi neuvoja srk:n johdolle - kuunnelkaa nuoria (teologeja) ja olkaa ajan mukana (oikein painokkaasti sanoi ja viittasi)
- neuvoi asemansa puolesta srk:ta ylhäältäpäin, mutta oikeamielisesti
- toi esille nuorten mielenterveyden ja heidän tarpeet päästä mukaan yhteiskuntaan myös työelämän kautta
Olipas hyvä ja sisältörikas puhe. Paljon taitavaa nuotitusta ja viestejä tahoille, jotka viestit huomaavat.
Kiitoksia piispa Samuel Salmelle.
- Ei päässyt seuroihin
Mitä se sanoi?
- seurailijakin kuuli
Piispa Samuel Salmi sanoi esim.
- että lapset ovat Jeesuksen silmäterä
- että antakaa lapsille ääni
- että nuoret eivät kulje samoja polkuja kuin vanhat
- puhui profeetta Jeremiasta, joka ennusti Jerusalemin tuhoa
Perjantai 1.7.-seuraohjelmassa lukee piispa Salmen alapuolella "Kuuntele"
http://www.suviseurat.fi/2011/Fi:Seuraohjelma/perjantai - teippitero
seurailijakin kuuli kirjoitti:
http://www.suviseurat.fi/2011/Fi:Seuraohjelma/perjantaiNiin, ja mainitsi myös erittäin rohkeasti srk:n tiedotustilaisuudesta pedofiliakohuun viitaten..
nämä on nyt jo äänitteenä siellä.. tässä suora linkki:
http://www.suviseurat.fi/2011/Fi:Aanitteet - teippitero
http://www.suviseurat.fi/2011/Fi:Seuraohjelma/perjantai- puhui profeetta Jeremiasta, joka ennusti Jerusalemin tuhoa
kuulostaa mielenkiintoiselta.. en tunne tätä raamatun kohtaa.. voisko joku hiukkasen kertoa tästä jeremiasta ja tästä ennustuksesta?
Salmi viittas srk-lestadiolaisuuden tuhoon, kai? - seurailijakin kuuli
teippitero kirjoitti:
kuulostaa mielenkiintoiselta.. en tunne tätä raamatun kohtaa.. voisko joku hiukkasen kertoa tästä jeremiasta ja tästä ennustuksesta?
Salmi viittas srk-lestadiolaisuuden tuhoon, kai?teippitero (1.7.2011 14:09)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9964834#comment-50113716-view
"Salmi viittas srk-lestadiolaisuuden tuhoon, kai?"
Näinkin voisi päätellä.
Siis jos eivät tee parannusta.
Koko JEREMIAN KIRJA on lukemisen arvoinen!
http://www.finbible.fi/VT/Jeremia/Raamattu.htm
Jer. 2:1-28
2:1 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
2:2 Mene ja julista Jerusalemin kuullen ja sano: Näin sanoo Herra: Minä muistan sinun nuoruutesi armauden, morsiusaikasi rakkauden, kuinka sinä seurasit minua erämaassa, maassa, jossa ei kylvöä tehdä.
2:3 Herralle pyhitetty oli Israel, hänen satonsa esikoinen. Kaikki, jotka sitä söivät, joutuivat syynalaisiksi; onnettomuus kohtasi heitä, sanoo Herra.
2:4 Kuulkaa Herran sana, Jaakobin heimo ja kaikki Israelin heimon sukukunnat.
2:5 Näin sanoo Herra: MITÄ VÄÄRYYTTÄ TEIDÄN ISÄNNE MINUSTA LÖYSIVÄT, KOSKA HE ERKANIVAT KAUAS MINUSTA JA LÄHTIVÄT SEURAAMAAN TURHIA JUMALIA JA TURHANPÄIVÄISIKSI TULIVAT.
2:6 He eivät kysyneet: 'Missä on Herra, joka toi meidät pois Egyptin maasta, joka johdatti meitä erämaassa, arojen ja kuilujen maassa, kuivuuden ja synkeyden maassa, maassa, jossa ei kukaan kulje eikä yksikään ihminen asu?'
2:7 Minä toin teidät hedelmätarhojen maahan syömään sen hedelmää ja hyvyyttä, mutta sinne tultuanne te saastutitte minun maani ja teitte minun perintöosani kauhistukseksi.
2:8 Papit eivät kysyneet: 'Missä on Herra?' Lainkäyttäjät eivät minua tunteneet, ja paimenet luopuivat minusta; profeetat ennustivat Baalin nimessä ja seurasivat niitä, joista ei apua ole.
2:9 Sentähden minä vielä käyn oikeutta teidän kanssanne, sanoo Herra, ja teidän lastenne lasten kanssa minä käyn oikeutta.
2:10 Menkää kittiläisten saarille katsomaan ja lähettäkää Keedariin panemaan tarkoin merkille ja katsomaan, onko senkaltaista tapahtunut.
2:11 Onko mikään pakanakansa vaihtanut jumalia, vaikka ne eivät olekaan jumalia? MUTTA MINUN KANSANI ON VAIHTANUT KUNNIANSA SIIHEN, JOSTA EI APUA OLE.
2:12 Hämmästykää tästä, te taivaat, kauhistukaa, peräti tyrmistykää, sanoo Herra.
2:13 Sillä minun kansani on tehnyt kaksinkertaisen synnin: minut, elävän veden lähteen, he ovat hyljänneet, ja ovat hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä.
2:14 Onko Israel ostettu orja tai kotona syntynyt? Minkätähden hän on joutunut saaliiksi?
2:15 Häntä vastaan kiljuivat nuoret leijonat, antoivat äänensä kuulua; ne tekivät hänen maansa autioksi, hänen kaupunkinsa hävitettiin asujattomiksi.
2:16 Myöskin noofilaiset ja tahpanheelaiset pitivät sinun päälakeasi laitumenansa.
2:17 Eikö tee tätä sinulle se, että sinä hylkäät Herran, sinun Jumalasi, silloin kun hän tahtoo sinua tiellä kuljettaa?
2:18 Ja nyt, mitä menemistä sinulla on Egyptiin juomaan Siihorin vettä? Ja mitä menemistä sinulla on Assuriin juomaan Eufrat-virran vettä?
2:19 SINUN PAHUUTESI TUOTTAA SINULLE KURITUKSEN JA LUOPUMUKSESI SAATTAA SINUT RANGAISTUKSEEN, NIIN TIEDÄ JA NÄE, KUINKA ONNTONTA JA KATKERAA SE ON, ETTÄ SINÄ HYLKÄÄT HERRAN SINUN JUMALASI, ETKÄ MINUA PELKÄÄ, SANOO HERRA, HERRA SEBAOT.
2:20 Sillä jo ammoisista ajoista sinä olet särkenyt ikeesi, katkaissut siteesi ja sanonut: 'En tahdo palvella.' Sillä kaikilla korkeilla kukkuloilla ja kaikkien viheriäin puitten alla sinä porttona viruit.
2:21 Minä olin istuttanut sinut jaloksi viiniköynnökseksi, puhtaimmasta siemenestä; kuinka olet muuttunut minulle vieraan viinipuun villiköynnöksiksi?
2:22 Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
2:23 Kuinka saatat sanoa: 'En ole saastuttanut itseäni, en ole baaleja seurannut'! Katso menoasi laaksossa, huomaa, mitä olet tehnyt, sinä nopea, nuori naaraskameli, joka juokset sinne ja tänne;
2:24 sinä villiaasi, erämaahan tottunut, joka himossasi ilmaa ahmit! Kuka hillitsee sen kiiman? Joka sitä etsii, sen ei tarvitse väsyttää itseään; sen löytää, kun tulee sen kuukausi.
2:25 Varo, ettet juokse jalkaasi anturattomaksi ja kurkkuasi janoiseksi. Mutta sinä sanot: 'Se on turhaa! Ei! Sillä minä rakastan vieraita ja niitä minä seuraan.'
2:26 Niinkuin teosta tavattu varas on häpeissänsä, niin joutuu Israelin heimo häpeään, se ja sen kuninkaat, ruhtinaat, papit ja profeetat,
2:27 he, jotka sanovat puulle: 'Sinä olet minun isäni' ja kivelle: 'Sinä olet minut synnyttänyt.' Sillä he ovat kääntäneet minulle selkänsä eivätkä kasvojansa; mutta onnettomuutensa aikana he sanovat: 'Nouse ja pelasta meidät.'
2:28 Mutta missä ovat sinun jumalasi, jotka olet itsellesi tehnyt? Nouskoot ne, jos voivat pelastaa sinut onnettomuutesi aikana. Sillä yhtä monta, kuin sinulla on kaupunkeja, on sinulla jumalia, Juuda. - Piispan puhe
teippitero kirjoitti:
Niin, ja mainitsi myös erittäin rohkeasti srk:n tiedotustilaisuudesta pedofiliakohuun viitaten..
nämä on nyt jo äänitteenä siellä.. tässä suora linkki:
http://www.suviseurat.fi/2011/Fi:AanitteetEi kyllä jaksa alkaa etsimään mitä piispa mahtoi sanoa. Muita jaarituksia ei ole järkee plarata...
- benedi
http://www.suviseurat.fi/2011/Fi:Seuraohjelma/perjantaiEipä piispa kaikessa pysynyt Sanassa!
" Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin ettei hän vanhanakaan
siitä poikkeaisi"
Se, että nuoret eivät kulje samoja polkuja kuin vanhat, johtunee pääosin siitä, etteivät vanhat, silloin kun he olivat nuoria, opettaneet ja totuttaneet lapsiaan hyvälle tielle!!
Jumalahan se tuo lapsen ilmoille äitinsä kohdusta...ja sen jälkeen
vanhemmat vastaavat lapsestaan! - seurailijakin kuuli
benedi kirjoitti:
Eipä piispa kaikessa pysynyt Sanassa!
" Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin ettei hän vanhanakaan
siitä poikkeaisi"
Se, että nuoret eivät kulje samoja polkuja kuin vanhat, johtunee pääosin siitä, etteivät vanhat, silloin kun he olivat nuoria, opettaneet ja totuttaneet lapsiaan hyvälle tielle!!
Jumalahan se tuo lapsen ilmoille äitinsä kohdusta...ja sen jälkeen
vanhemmat vastaavat lapsestaan!benedi 2.7.2011 07:25
"Eipä piispa kaikessa pysynyt Sanassa!"
Nyt vaan oli sellainen tilanne SRK:lla, ettei voinut kannustaa jatkaamaan samaa rataa.
Vanhat olivat menneet vikasuuntaan, Siksi tarvittiin Jeremian kaltaisen profeetan varoitusta parannuksen teon välttämättömyydestä - salatuimpaan saakka. Toinen vaihtoehto on Jerusalemin tuho. - benedi
http://www.suviseurat.fi/2011/Fi:Seuraohjelma/perjantai" Antakaa lapsille ääni" Piispa
Mikä on lasten ääni? Jos vanhemmat rakastavat lapsiaan
ruokkivat, ja hoitavat heitä,...niin tuleehan se lasten ääni esille
perheessä, kun lapset huutavat: " Isä tänään haluan sitä,
huomisesta en tiedä mitä silloin haluan"
Lapsilla on oikeus ääneen perheessä, mutta vanhemmilla on oikeus ja velvollisuus katsoa, että lapset saavat sitä mikä hyvää,
ja oikeaa on!
Jos annat lapselle kaiken mitä hän pyytää, niin ketä saat syyttää siitä kun itse pyydät aikuisilta lapsiltasi jotain kun he ensin itse olet antanut kaiken , hyvän ja pahan mitä he ovat pyytäneet.
Mitä voit sanoa muuta kuin että: " Poika on kadonnut. Voi minua, minne minä joudun"
Vanhemmat voivat tehdä pahoin lapsiaan kohtaan, ja keneltä vaaditaan heidän verensä, jos heille käy huonosti?
Miten niin? No onhan kirjoitettu: " Teoistaan tuntee jo poikasenkin, onko hänen menonsa puhdas ja oikea" Snl 20: 11
Eli " Kurita poikaasi silloin kun vielä toivoa on; ethän halunne
hänen kuolemaansa" sNL 19: 18
Tätähän varmaan Piispa tarkoitti " Antkakaa lapselle ääni"
Jumalan valtakunnassa?
Jos lapsella annetaan ääni, samanlainen ääni kuin tällä maailmallakin on, niin hänen äänensä loppuu siellä missä suurtenkin äänet-
" Ja minä näin kuolleet, suuret ja PIENET, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin ....
" Joka ei ollut elämään kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen Ilm 20: 12, 15
Heittääkö Jumala , joka sanoi: " Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä....lapsetkin helvetin tuleen?
Ei hän Jumalan lapsia sinne jätä palamaan poroksi...siksihän minä tässä juuri kommentoin Piispan kanssa että
joku viisas sanoisi:
" Mitämeidän pitää tekemän että me ja lapset iankaikkisen elämän perisimme"?
Jos Piispa ei sitä tiedä, niin kysykää minulta, minä neuvon teille JUmalan tien, ja te opetatte sen sitten lapsillenne.
Onko tämä teille ja Jumalalle otollista?
ovat oppineet - seurailijakin kuuli
benedi kirjoitti:
" Antakaa lapsille ääni" Piispa
Mikä on lasten ääni? Jos vanhemmat rakastavat lapsiaan
ruokkivat, ja hoitavat heitä,...niin tuleehan se lasten ääni esille
perheessä, kun lapset huutavat: " Isä tänään haluan sitä,
huomisesta en tiedä mitä silloin haluan"
Lapsilla on oikeus ääneen perheessä, mutta vanhemmilla on oikeus ja velvollisuus katsoa, että lapset saavat sitä mikä hyvää,
ja oikeaa on!
Jos annat lapselle kaiken mitä hän pyytää, niin ketä saat syyttää siitä kun itse pyydät aikuisilta lapsiltasi jotain kun he ensin itse olet antanut kaiken , hyvän ja pahan mitä he ovat pyytäneet.
Mitä voit sanoa muuta kuin että: " Poika on kadonnut. Voi minua, minne minä joudun"
Vanhemmat voivat tehdä pahoin lapsiaan kohtaan, ja keneltä vaaditaan heidän verensä, jos heille käy huonosti?
Miten niin? No onhan kirjoitettu: " Teoistaan tuntee jo poikasenkin, onko hänen menonsa puhdas ja oikea" Snl 20: 11
Eli " Kurita poikaasi silloin kun vielä toivoa on; ethän halunne
hänen kuolemaansa" sNL 19: 18
Tätähän varmaan Piispa tarkoitti " Antkakaa lapselle ääni"
Jumalan valtakunnassa?
Jos lapsella annetaan ääni, samanlainen ääni kuin tällä maailmallakin on, niin hänen äänensä loppuu siellä missä suurtenkin äänet-
" Ja minä näin kuolleet, suuret ja PIENET, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin ....
" Joka ei ollut elämään kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen Ilm 20: 12, 15
Heittääkö Jumala , joka sanoi: " Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä....lapsetkin helvetin tuleen?
Ei hän Jumalan lapsia sinne jätä palamaan poroksi...siksihän minä tässä juuri kommentoin Piispan kanssa että
joku viisas sanoisi:
" Mitämeidän pitää tekemän että me ja lapset iankaikkisen elämän perisimme"?
Jos Piispa ei sitä tiedä, niin kysykää minulta, minä neuvon teille JUmalan tien, ja te opetatte sen sitten lapsillenne.
Onko tämä teille ja Jumalalle otollista?
ovat oppineetTe LESTADIOLAISETette tunne Jeesusta, vaikka hän VAELTAA täällä keskuudessamme!
Jeesus ei ole vain vanhoillislestadiolainen, hän on KUKA TAHANSA. Pitäytyessänne omassa LESTADIOLAISESSA "ainoan oikean uskonne" omaavien porukassanne, JEESUS JÄÄ TEILTÄ HUOMAATTA.
KIRJOITETTU ON
Matt. 25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; MINÄ OLIN OUTO, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'HERRA, MILLOIN ME NÄIMME SINUT NÄLKÄISENÄ JA RUOKIMME SINUA, TAI JANOISENA JA ANNOIMME SINULLE JUODA?"
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
Matt. 25:31-46 http://www.finbible.fi/UT/Matteus/Raamattu.htm
25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
- Ei_R_vikainen
Olavi Voittosella surisi ikävästi R kirjain. Ärrävika ei sovi puhujalle.
- Huh huh!
Päästikö ne pedofilian salaajan Olavi Voittosen puhumaan?!
Mieshän on saarnakiellossa Ruotsissa. - seurailijakin kuuli
Huh huh! kirjoitti:
Päästikö ne pedofilian salaajan Olavi Voittosen puhumaan?!
Mieshän on saarnakiellossa Ruotsissa.Olavi Voittosen puhe oli hirvittävää kuultavaa.
Tässä Perjantai 1.7.-seuraohjelmassa näkyy puhujan alapuolella "Kuuntele"
http://www.suviseurat.fi/2011/Fi:Seuraohjelma/perjantai
- haparanda
hyvä puhe oli! niin iso kontrasti voittosen ympäripyöreään jargoniin.
- oppovainen
Avajaisissa pidettyjä puheita on hyväpalkkaisilla puhetyöläisillä ollut riittävästi aikaa kirjoitella, hioa ja vielä ääneen harjoitella.
Liikkeen sisällä olevaan toimintaa pidetyillä puheilla ei ole mitään merkitystä.
- tepiteippi
hyvä puhe, hyvä puhe.. referoikaa....
- liulu
Piispa Salmen juuret ovat Tornionjokilaakson lestadiolaisuudessa.
- Mutta ei.
Kirkon johto ei ole tähän päivään mennessä sanonut sanaakaan lestadiolaisten opista joka on johtanut suoraan rikosten salaamiseen. Tuskin Salmikaan tähän rohkeni puuttua?
Vanhoillislestadiolaisuudessa opetetaan ns. maallikko-salarippi-oppia eli opetetaan että rippisalaisuus koskee myös kaikkia maallikoita.
Seuraamus: raiskaaja pyytää aina raiskaamisen jälkeen anteeksi tekoaan UHRILTAAN, lestadiolaislapselta. Tämän on pakko antaa se anteeksi joka kerta koska niin on rauhanyhdistyksellä ja kotikasvatuksessa opetettu. Hän tietää myös, kuten raiskaajansakin, että sen jälkeen asiasta ei saa enää puhua kenellekään. Kun on se rippisalaisuus ihan ehdoton.
Tätä raiskaaja on toistanut vuosia, usein vuosikymmeniä silloin kun insestiä on jatkettu seuraaviin sukupolviin.
TÄHÄN kirkon olisi puututtava, mutta älä unta näe. Piispa se ei piittaa mitään. Hengellinen ohjaus kuitenkin kuuuu piispan tärkeimpiin tehtäviin. - ok
Hyvä puhe Salmelta. Jumala antoi Salmelle sanat suuhun, joilla hän muistutti lastensuojelun tärkeydestä. Kumma, että Voittoselle ei kirkastunut aiheesta mitään.
- Farmi
puhe on kuunneltavissa suviseurojen nettisivun kautta kokonaan.
- teippitero
tässä linkki:
http://www.suviseurat.fi/2011/Fi:Aanitteet - saaroninkaunisruusu
Kaikissa avajaispuheissa viitattiin lastensuojeluun ja lasten ja nuorten hyvin- ja pahoinvointiin, ei sattumaa.
Voittosen voitto oli muun muassa "varhaislapsuuden haavat korjataan armoevankeliumilla"- tai jotain siihen suuntaan. hirveetä paskaa!!!!!!
Yksikään ihminen ei armoevankeliumilla selätä lapsuuden laiminlyöntejä ja kaltoinkohteluita. Mutta ei rikosilmoitukseen tarvitse voittoselta hakea myönnytystä.
Lastensuojeluun voi ilmoittaa kun huomaa että uskovaisen perheen vanhemmat ovat liian väsyneitä huolehtimaan lapsista: ei kysymyst ole ainoastaan pedofiliasta kun uskovaisen perheen lapset voivat pahoin. On myös paljon väkivaltaa ja välinpitämättömyyttä. muun muassa.- Kormu123
Voittosen mukaan pf uhri olisikin se syntinen, joka tarvitsee anteeksiantamusta. Hänelle siis pitäisi antaa anteeksi, että hän yleensä on olemassa.
Jos vl todella haluavat auttaa pedofilian uhreja, niin ensimmäiseksi olisi lopetettava heistä juoruileminen ja annettava heidän elää tasavertaisina muiden ihmisten kanssa ilman mitään erityistä palluttamista.
Vaikeammat tapaukset pitäisi ohjata kunnolliseen psykiatriseen hoitoon eikä luottaa saarnaajien kykyihin.
- eikä mitään
luinkkiä, paskat!
Suviseurat eivät tänä vuonna kuulu netissä.- ONKO-TV-maksuMAKSET?
Et taida osata käyttää näitä paholaisen kehittämiä laitteita. Voi voi kuinkapaljosta jäätkään paitsi, jos eivät puheet kuulu. Nimittäin silloin ei näykkään mitään. Siis mistään muualtakaan. . .
- haista ite
kuuluupas.. mene yläpuolella on linkkejä jo laitettu.. tutustu ennen kuin mesoat!
- toro horo
Piispa Samuel Salmi piti tosiaan hyvän, ajankohtaisen ja rehellisen puheen, kun puheessaan rohkeasti tarttui lasten asemaan ja vl-liikkeen pedofilia-skandaaliin. Piispa Salmen puhe oli mielestäni sisällöltään paljon rikkaampi ja johdonmukaisempi, kuin Olavi Voittosen avauspuheenvuoro.
Ihmettelen, mikse O.V. ottanut avajaispuheenvuoronsa Raamatun kohdaksi Pietarin toisen kirjeen 2 luvun jaetta 22, joka kuuluu: "Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: 'Koira palaa oksennukselleen', ja: 'Pesty sika rypee rapakossa'. "
Puhumalla tuosta Raamatunkohdasta puhuja voisi käsitellä sitä, miten jotkut näistä pedofiileistä ovat mediassa olleitten tietojenkin mukaan tekonsa jälkeen pyydelleet tekojaan anteeksi, mutta ovat kuitenkin jatkaneet samaa pedofiilistä tekoaan yhä uudestaan ja uudestaan, eli Pietarin toisen kirjeen mukaan "Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa". " - Miäs27v
Kuuntelinpa ensin Voittosen puheen, ja sitten perään Salmen. Eroa on kuin yöllä ja päivällä, ja järjestys on juuri tämä. Voittosen puhe oli itsekästä saman vanhan toistoa, jopa aavistuksen pelokkaasti esitettynä. Salmen esitys vaikutti terveeltä, järkevältä, ja ansaitun kriittiseltä SRK:ta kohtaan. Salmi puhuu selkeän kristillisesti ja välttää vl-uskon mutkikkaan kielen karikot. Tuota puhetta ymmärtää kuka tahansa kristitty, kun taas vl-puheen tulkitsemiseen vaaditaan SRK-kielen tuntemus.
Pakko sanoa, että vaikka en usko jumaliin enkä jumalten poikiin, Samuel Salmen puhe oli tarpeellinen koko yhteiskunnalle. Se oli rakentava, rohkaiseva puhe varsinkin nuorten ja lasten puolesta. Juuri heidän, jotka vl-lahkossa on raaimmalla tavalla hylätty vuosien saatossa. Oli elämänkatsomus mikä tahansa, lapsissa on aina tulevaisuus. Tämä ilmenee minkä tahansa eläinlajin tasolla.- korva tarkkana
Täysin samaa mieltä. Voittosen puhe oli vaisu, väsynyt ja ihmeen ponneton. Tuntui kuin vanha väsynyt mies olisi ollut avaamassa suviseuroja. En tietysti ihmettele sitä viimeaikaisten tapahtumien ja lehtikirjoitusten vuoksi..
Isä meidän rukouksessa Voittonen takelteli synti-sanan kohdalla." Anna meille meidän syn... syntimme anteeksi" voi kuvata sitä, että omallatunnolla saattaa olla jotain pois pantavaa.
Puheissa näytetään keskittyvän liberaali-vl -väen arvosteluun.
- teippitero
Kyllä piti hyvän puheen. Tässä jotain näkemyksiäni miksi piispan puhe oli hyvä:
- ei kumarrellut suurinta herätysliikettä ja osoitti oikeaa johtajuutta ja rohkeutta
- toi pedofilia-asian esille
- aivan kuin ohimennen hämmästeli lauseensa nuotissa srk:n tiedotustilaisuutta asiassa ainaisen hiljaisuudella ja pelolla vaientamisen jälkeen
- antoi neuvoja srk:n johdolle - kuunnelkaa nuoria (teologeja) ja olkaa ajan mukana (oikein painokkaasti sanoi ja viittasi)
- neuvoi asemansa puolesta srk:ta ylhäältäpäin, mutta oikeamielisesti
- toi esille nuorten mielenterveyden ja heidän tarpeet päästä mukaan yhteiskuntaan myös työelämän kautta
Olipas hyvä ja sisältörikas puhe. Paljon taitavaa nuotitusta ja viestejä tahoille, jotka viestit huomaavat.
Kiitoksia piispa Samuel Salmelle. - Olitko paikalla?
Jos piispa puhui Raamatun mukaisesti, niin naurettiinko hänet pois mikrofonin takaa?
- hannestapani
Piispa Salmi huolissaan suomalaisten lasten ja nuorten tulevaisuudesta
Johannes Ijäs 01.07.2011 19:02
Oulun piispa Samuel Salmi kantoi vanhoillislestadiolaisten Suviseuroissa Lumijoella perjantaina pitämässä avauspuheessaan suomalaisten nuorten ja lasten tulevaisuudesta.
Salmi totesi, että niin kansojen kuin yksittäisten ihmistenkin kohdalla ratkaisevaa on, miten tulevaisuuteen katsotaan.
- Erityisen tärkeää se on nuorelle ihmiselle. Nuorelta tulevaisuuden rakentaminen vaatii paljon voimaa ja halukkuutta vaivannäköön, työn tekemiseen ja yrittämiseen.
Salmi totesi, että vanhoillislestadiolainen liike tunnetaan erityisesti lasten ja nuorten liikkeenä
- Myös Jeesus asetti lapsen uskon esikuvaksi juuri lapsen aitouden ja tarkan näkökyvyn vuoksi.
”Henkinen pahoinvointi heijastuu hengellisten asioiden kritiikkinä”
Salmen mukaan Pohjois-Suomessa suurella osalla nuorista asiat ovat hyvin, mutta on yhä kasvava joukko pahoinvoivia nuoria. Hän muistutti, miten pelkästään Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa vuonna 2009 siirtyi työkyvyttömyyseläkkeelle 280 alle 30-vuotiasta usein mielenterveydellisistä syistä. Eläkkeelle siirtyneiden nuorten määrässä on tapahtunut vuosina 2006–2009 kasvua lähes 10 prosenttia.
- Huoli on todellinen: suomalainen yhteiskunta ei pysy terveenä, jos nuoremme eivät kestä työuran alkuun saakka. Mikäli negatiivinen kehitys jatkuu, se vahvistaa välinpitämättömyyden kulttuuria.
- Nuorten elämään kohdistuu siis monenlaista painetta, joiden kohtaamiseen hän tarvitsee rehelliset lähtökohdat. Toisaalta henkinen pahoinvointi heijastuu yhteiskunnassamme hengellisten asioiden rajuna kritiikkinä. Näen päinvastoin, että hengelliset juuret ovat nuoren elämälle vahvana tukena. Jumalan lupauksella ”minä annan teille tulevaisuuden ja toivon” on todellista kaikupohjaa elämässämme. Meidän on kuitenkin yhteisöinä katsottava, missä nuorten turvaverkko on pettänyt, sillä nuorten kasvava pahoinvointi ei ole yhteiskunnallisesti kestävää.
- Meidän on toimittava kirkossa vastakulttuurina. Mutta meidän on katsottava myös, että hengelliset yhteisömme ovat terveitä ja sitoutuneet totuuteen.
[b]”Jumala haluaa totuutta salatuimpaan saakka”[/b]
Salmi otti puheessaan esiin myös vanhoillislestadiolaisen liikkeen piirissä tapahtuneet lasten hyväksikäyttötapaukset.
- Tänä keväänä Suomen Rauhanyhdistysten keskusyhdistyksessä järjestetyssä tiedotustilaisuudessa todettiin, että liikkeen piirissä tapahtuneet rikokset Jumalan valtakunnan ensimmäisiä ja uskon esikuvia eli lapsia kohtaan on totta. Tämä kipeä tunnustus on askel tervehtymiseen ja sen taustalla on runsaasti selvitystyötä. Jokaisella kristityllä on vastuu lasten ja nuorten hyvinvoinnista. Tätä vastuuta ei yhteisö tai yksittäinen kristitty voi ohittaa, sillä siinä tapauksessa kuljetaan ohi itse Kristuksesta. Jumala haluaa totuutta salatuimpaan saakka. Siksi asioiden avaaminen on välttämätöntä, hän sanoi.
Hän lisäsi, että tämä ei ole helppoa yhteisölle.
- Synnistä on aina pohjoisen kristillisyydessä kehotettu tekemään parannusta. Syntiä on vastustettava sekä yhteisönä että yksilöinä. Ikävien asioiden torjuminen on ymmärrettävää, mutta ei hyväksyttävää. Vain totuuden puolustaminen avaa tien eteenpäin. On uskallettava avata vaikeita teemoja, hän lausui.
Lähde: http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/5583-piispa-salmi-huolissaan-suomalaisten-lasten-ja-nuorten-tulevaisuudesta Ei tuohon puheeseen voi muuta sanoa kuin amen! Kiitos!
- Jumalaton PT
On se hienoa kun papit pitävät hyviä puheita, kansahan tarvitsee myös sirkushuveja!
Ja hyvä pappi, jolla on riittävä koulutus (teologian tohtori) ei varmaankaan kirjaimellisesti usko mihinkään hemmetin jumalaan.
- Kapitulin tiiraaja
Piispa Salmi uskalsi puhua Raamatullisesti. Jatka noin myös jatkossa.
Alat ottaa Piispaalle kuuluvaa Oikean Kaitsijan roolia. - yks tiiraaja
Minusta sana raamattu, ja varsinkin sanat: 'oikea kaitsija', voisi vallan hyvin kirjoittaa piennellä alkukirjaimella. Ja erityisesti sana piispaa, pitäisi ehdottomasti kirjoittaa pienellä alkukirjaimella. Ne eivät ole riittävän arvokkaita
alkamaan isolla. - girl22gr
just kuuntelin äänitteenä,oli kyllä hyvä puhe:)
- kristittykla
yppärissä piispa piti tänään hyvän puheen se on uskovainen mies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292905- 1191195
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6937- 66905
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26877Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37830Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu157811Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75764