onko asiakas aina oikeassa? ja miksi?

ihmettelen______

Luettuani aasiakas.net sivuston kertomuksia mitä uskomattomimmista asiakkasta, mieleeni heräsi kysymys:

MIKSI asiakkaan tulee aina olla oikeassa? Onko asiakaspalvelijoiden työsopimuksessa kohta jossa edellytetään aina hymyilemään ystävällisesti vaikka mitä sataisi niskaan? Onko tuo aivan TODELLA totta että kaikki pitää sietää eikä vastaan saa pistää (edes puolet asiallisemmin kuin asiakas)? ja jos on niin voi hyvänen aika, miksi, MIKSI??

Jos vittuilisin myyjälle, miksi ihmeessä olettaisin hänen palvelevan paremmin/tehokkaammin/iloisemmin.. ihan perinteisesti:sitä sietäisi saada mitä tilaa käytöksellään

Mielestäni työnantajan ja työntekijän välillä pitäisi olla luottamus jossa työnantaja arvostaa työntekijäänsä enemmän kuin riehvaa asiakasta ja nimenomaan luottaa työntekijän toimineen oikein. Toki on myös oltava tuon luottamuksen arvoinen, aivan ehdottomasti. Työnantajan tulisi puolustaa työntekijäänsä edes ns.ammattivalittajien kohdalla.

Minulla taitaa olla aivan liian sinisilmäinen kuvitelma hyvin käyttäytyvistä asiakkaista ja lojaaleista ei-riistäjä-työnantajista *huoh*

2

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wetrty

      Meillä kauppias antaa "asiakaspalautepalkintoja" asiakkaille jotka soittavat ja jaksavat valittaa kauppiaalle asti. Yksikin muija oli kuin perseeseen ammuttu karhu ja kun ystävällisesti pyysin että tulisi allekirjoittamaan kuittinsa (ei ollut vielä sirulaitteita), alkoi kamala huuto ja haukkuminen kuinka kamala ihminen ja asiakaspalvelija olen. Enkä sen jälkeen virkkanut muuta kuin kauppiaan nimen kun muija sitä kysyi.
      Kauppias kysyi kyllä minunkin versioni jossa tietenkin totuuden mukaisesti kerroin että minut oli haukuttu pataluhaksi asiakkaiden ja työkaverien edessä. Muija sai tästä hyvästä sitten oikein palkinnon! Kymmenen euroa, muistaakseni.

      Jos joku asiakas joskus vahingossa sattuisi kauppiaalle kehumaan jotain, niin uskoisin että ei heruisi lahjoja. Palkinnon saa ilmeisesti vain siitä että "käräyttää" työntekijän. Mitä vihaisempi tyyli, sen paremmat palkinnot.

    • joku asiakas

      En ole myyjä enkä asiakaspalvelija vaan aivan toisella alalla töissä. Olen sitä mieltä silti tai ehkä juuri siksi että epäasiallisesti käyttäytyvää, huutavaa tms. asiakasta ei tarvitse sietää vaan tiukentaa otetta itsekin, asialinja mutta sävy tiukkana. Tarvittaessa vaikka vartija paikalle jos asiakkaan käytös vajoaa riehuvan apinan primitiiviselle tasolle.

      Vastapainoksi on tietysti sellaisia myyjiäkin jotka käyttäytyvät hieman turhankin agressiivisesti saadakseen kaupan aikaan, sellainen saattaa ärsyttää ja tuntua painostavalta asiakkaasta joka haluaa vielä harkita ja vertailla eri vaihtoehtoja rauhassa. Esim. kodinkonekaupassa joissain paikoissa myyjät on heti persiin takana hieromassa kauppaa ja monesti ei tiedetä tuotteista kovin syvällisiä faktoja vaan yritetään saada myytyä puhumalla jopa hieman arveluttavaankin sävyyn asiakkaalle.

      Esim. olin ostamassa PS3:lle Full HD näyttöä, en halunnut televisiota järjettömyyksiin kohonneiden lupamaksujen takia vaan Full HD tietokonenäytön. Kolmospleikkari vaatii HD näytöltä / televisiolta HDCP (High Definition Copy Protection) ominaisuuden, tästä ei kovinkaan moni myyjä ollut kuullutkaan enkä itsekään tiennyt sitä ennenkuin ostin yhden näytön joka ei toiminut ko. ominaisuuden puuttuessa, näytöllä luki vain "Input Not Supported". Onneksi palautus onnistui ilman ongelmia.
      Uudella ostoskierroksella eräässä liikkeessä mulle yritettiin kaupata HD telkkua ja kehoitettiin lähes rikokseen yllyttämällä jättää tv-ilmoitus tekemättä ja olla päästämättä lupatarkastajaa sisälle! Silloin teki mieli ryhtyä ns. aasiakkaaksi mutta hillitsin itseni, onneksi lopulta löysin oikeanlaisen näytön tietokoneiden erikoisliikkeestä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe