onko asiakas aina oikeassa? ja miksi?

ihmettelen______

Luettuani aasiakas.net sivuston kertomuksia mitä uskomattomimmista asiakkasta, mieleeni heräsi kysymys:

MIKSI asiakkaan tulee aina olla oikeassa? Onko asiakaspalvelijoiden työsopimuksessa kohta jossa edellytetään aina hymyilemään ystävällisesti vaikka mitä sataisi niskaan? Onko tuo aivan TODELLA totta että kaikki pitää sietää eikä vastaan saa pistää (edes puolet asiallisemmin kuin asiakas)? ja jos on niin voi hyvänen aika, miksi, MIKSI??

Jos vittuilisin myyjälle, miksi ihmeessä olettaisin hänen palvelevan paremmin/tehokkaammin/iloisemmin.. ihan perinteisesti:sitä sietäisi saada mitä tilaa käytöksellään

Mielestäni työnantajan ja työntekijän välillä pitäisi olla luottamus jossa työnantaja arvostaa työntekijäänsä enemmän kuin riehvaa asiakasta ja nimenomaan luottaa työntekijän toimineen oikein. Toki on myös oltava tuon luottamuksen arvoinen, aivan ehdottomasti. Työnantajan tulisi puolustaa työntekijäänsä edes ns.ammattivalittajien kohdalla.

Minulla taitaa olla aivan liian sinisilmäinen kuvitelma hyvin käyttäytyvistä asiakkaista ja lojaaleista ei-riistäjä-työnantajista *huoh*

2

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wetrty

      Meillä kauppias antaa "asiakaspalautepalkintoja" asiakkaille jotka soittavat ja jaksavat valittaa kauppiaalle asti. Yksikin muija oli kuin perseeseen ammuttu karhu ja kun ystävällisesti pyysin että tulisi allekirjoittamaan kuittinsa (ei ollut vielä sirulaitteita), alkoi kamala huuto ja haukkuminen kuinka kamala ihminen ja asiakaspalvelija olen. Enkä sen jälkeen virkkanut muuta kuin kauppiaan nimen kun muija sitä kysyi.
      Kauppias kysyi kyllä minunkin versioni jossa tietenkin totuuden mukaisesti kerroin että minut oli haukuttu pataluhaksi asiakkaiden ja työkaverien edessä. Muija sai tästä hyvästä sitten oikein palkinnon! Kymmenen euroa, muistaakseni.

      Jos joku asiakas joskus vahingossa sattuisi kauppiaalle kehumaan jotain, niin uskoisin että ei heruisi lahjoja. Palkinnon saa ilmeisesti vain siitä että "käräyttää" työntekijän. Mitä vihaisempi tyyli, sen paremmat palkinnot.

    • joku asiakas

      En ole myyjä enkä asiakaspalvelija vaan aivan toisella alalla töissä. Olen sitä mieltä silti tai ehkä juuri siksi että epäasiallisesti käyttäytyvää, huutavaa tms. asiakasta ei tarvitse sietää vaan tiukentaa otetta itsekin, asialinja mutta sävy tiukkana. Tarvittaessa vaikka vartija paikalle jos asiakkaan käytös vajoaa riehuvan apinan primitiiviselle tasolle.

      Vastapainoksi on tietysti sellaisia myyjiäkin jotka käyttäytyvät hieman turhankin agressiivisesti saadakseen kaupan aikaan, sellainen saattaa ärsyttää ja tuntua painostavalta asiakkaasta joka haluaa vielä harkita ja vertailla eri vaihtoehtoja rauhassa. Esim. kodinkonekaupassa joissain paikoissa myyjät on heti persiin takana hieromassa kauppaa ja monesti ei tiedetä tuotteista kovin syvällisiä faktoja vaan yritetään saada myytyä puhumalla jopa hieman arveluttavaankin sävyyn asiakkaalle.

      Esim. olin ostamassa PS3:lle Full HD näyttöä, en halunnut televisiota järjettömyyksiin kohonneiden lupamaksujen takia vaan Full HD tietokonenäytön. Kolmospleikkari vaatii HD näytöltä / televisiolta HDCP (High Definition Copy Protection) ominaisuuden, tästä ei kovinkaan moni myyjä ollut kuullutkaan enkä itsekään tiennyt sitä ennenkuin ostin yhden näytön joka ei toiminut ko. ominaisuuden puuttuessa, näytöllä luki vain "Input Not Supported". Onneksi palautus onnistui ilman ongelmia.
      Uudella ostoskierroksella eräässä liikkeessä mulle yritettiin kaupata HD telkkua ja kehoitettiin lähes rikokseen yllyttämällä jättää tv-ilmoitus tekemättä ja olla päästämättä lupatarkastajaa sisälle! Silloin teki mieli ryhtyä ns. aasiakkaaksi mutta hillitsin itseni, onneksi lopulta löysin oikeanlaisen näytön tietokoneiden erikoisliikkeestä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe